Jonoissa ajaminen
Moi kaikkia!
Leppävirran onnettomuus oli taas hyvä esimerkki siitä, miksi ei tule ajaa jonoissa.
Tämähän on siis jokaisen oma asia, eli ajakaa vaan jonoissa tämänkin jälkeen, omapa on asianne.
Minä en kuitenkaan ajele tämänkään (ja varsinkaan tämän) jälkeen jonoissa, ja turha alkaa mulle "avautumaan" asiasta valoilla, töötillä tai maalittamisella. Mulla on oma ajotapani, sulla, jonottamjalla, on omasi. Pidetään ne.
Kommentit (7)
Jonoja on kyllä vailea välttää mutta turvavälillä niistä selviää. Itse pidän aina reilusti, mieluummin liikaa kuin liian vähän, mutta vähemmistössä olen.
Jonossa voi ajaa kunhan pitää riittävän turvavälin. Leppävirran ketjukolariakaan ei olisi sattunut jos ihmiset olisivat tajunneet pitää riittävän turvavälin. Turvaväli pitää olla niin suuri että et aja edessä ajavan perään jos se tekee äkkijarrutuksen.
Leppävirran onnettumuus kertoo vain ihmisten tyhmyydestä.
Hyvä ettei kuolonuhreja tullu.
Mitä AP ehdotat ratkaisuksi jono-ongelmaan? Riittävät turvavälit? Kaistapäinen kaahailu hitaammista ohi?
Olipas typerä avaus.
Miten 100 autoa ajaa samaan suuntaan olematta jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP ehdotat ratkaisuksi jono-ongelmaan? Riittävät turvavälit? Kaistapäinen kaahailu hitaammista ohi?
Haiskahtaa kaistapääkaaharilta. Jota vituttaa kun ohitetut väläyttää pitkiä. Itse lyön sekopääohittajalle aina heti pitkät päälle ja pidän ne päällä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta ihan jo autokoulussa opetetaan pitämään riittävä TURVAVÄLI, jos ohittaa niin ohittaminen pitää suorittaa harkiten eli ylinopeutta ei saa ajaa eikä siitä saa aiheutua vaaraa muille tiellä liikkujille.
Törppö.