Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?
Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!
Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.
Kommentit (836)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkisi ylipainoa. T: sairaanhoitaja
Tiedät oikein hyvin ettei sen hankkiminen ole aina itsestä kiinni.
Tiedät hyvin että useimmiten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en menisi koskaan naimisiin. Naiset vievät erossa kaiken: omaisuuden, lapset jne.
Avioliitto on miehelle täysin järjetöntä. Avioehto ei riitä suojaamaan, vaan on pysyttävä vapaana.
Nämä on niin nähty asianajajana.
Höpsis, sinä mikään asianajaja ole, puhut puuta heinää.
Turpa kiinni sika. Olet juuri kyseisenlainen persreikä, jonka ainoa elämätehtävä on olla ilkeä.
Ottaisit vi#un apina oppia meistä hyvin käyttäytyvistä ihmisistä, ja yrittäisit päästä eroon tuosta loputtomasta katkeruudestasi.
Pidetään keskustelu asiallisena niin ketju ei poistu.
En ikinä veisi vauvaa tai pientä lasta lentokoneeseen. Kouluikäinen jo ok.
En sano selän takana sellaista pahaa kenestäkään, mitä en voisi perustella silmästä silmään. Nämä puheet melko usein kiertää kohteen tietoon ja sitten on piru irti.
En ikinä hurahtaisi metsänomistajana ns. "jatkuvaan kasvatukseen". Näin työssäni metsäalalla karmeita esimerkkejä. Taloudellinen tulos oli lähes poikkeuksetta huono, ja pahimmillaan metsistä tehtiin rääseikköjä, joissa ei enää kasvanut mitään sellaista puuta, jolla olisi ollut mitään arvoa nyt tai tulevaisuudessa.
En perustaisi uusperhettä. Mikäli eroaisin, en suostuisi laittamaan lapsia viikko-viikkoon.
En mielelläni syö ravintoloissa, enkä käytä valmisruokia. Suunnittelin nuorena murtohälytys- ja kameravalvontajärjestelmiä, ja sen myötä tuli käytyä liian monessa ravintolakeittiössä ja elintarviketehtaassa.
En käyttäisi takseja, varsinkaan niitä muualta tulleiden kuljettamia.
Vierailija kirjoitti:
Olen tekoälyasioihin keskittynyt tohtori ja on monta alaa (lähes kaikki), mitä en lähtisi tai suosittelisi ketään enää lähtemään opiskelemaan (jopa omani mukaan luettuna). Ellei mikään distruptio, kuten sota, pysäytä AI:n kehittymistä, niin useimmille ihmisille tulee kovat ajat. Myös (ja varsinkin) sellaisilla aloilla missä ihmiset luulevat tekevänsä jotain niin hienoa ja korvaamatonta ettei AI pysty sitä tekemään tulee tulevaisuudessa pudotus olemaan kova ja armoton. Suurimmalla osalla tavallisista ihmisistä, päättäjistä, toimittajista jne. ei ole pienintä käsitystä siitä mitä kulissien takana jo olemassa oleva AI on, koska yleinen käsitys niistä perustuu lähinnä viihteellisiin chatbotteihin ja kevyisiin lelusovelluksiin. Näillä ei ole mitään tekemistä vakavien tekoälyjen kanssa.
Tämähän nyt lienee selvää jo, kysymys on vain ajan kysymys(50 vai 100 vuotta?). Epäselvää lienee mitä silloin tuotetaan ja kenelle? Kun suurin osa ihmisistä ovat vapaita tuotannosta ja heillä ei ole nykyisen kaltaista työllä hankittua likviditeettiä niin kuka ostaa teköälysovelluksilla tuotetut tuotteet? Ei ne muutamat suuryritysten omistajat niin paljon kuluta, että kannattaa suurtuotantoja heille pyörittää? Lienemme jonkinmoisen digikommunismin partaalla. Vapaa aika lienee silloin pääosassa ihmisten elämässä.
Tämä varmaan jo tullut useampaankin kertaan, mutta ns. lintsaaminen duunista - on tekevinään kovasti töitä samassa tiimissä ja ei vastaa koskaan siihen tiiminumeroon tulevaan puheluun - olevinaan hyvä työntekijä, mutta on oikeasti aivan paska.
En ymmärrä miksi näitä pitää olla aina joka duunipaikassa - ainakin mun kohdalla.
Desinfioin hotellihuoneessa kaiken, tiedän miten ne "siivotaan". En ikinä juo laseista.
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi takseja, varsinkaan niitä muualta tulleiden kuljettamia.
Mikä on ammattisi, joka on saanut sinut päätymään tähän lopputulokseen?
En söisi ravintolassa tehtyä ruokaa. Missään tapauksessa en lounasbuffasta. En myöskään joisi hotellihuoneen laseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia.
-lastenkodin ohjaajana 20 vuotta-
Eihän kaikki lapset asu lastenkodissa. Siellä näkyy ääritapaukset.
Mä olen opettajana ihan tavallisessa koulussa, ja kyllä mullakin se on ne lapset.
Miksi?
Mä syön ravintoilassa vaikka teidän että keittiöön palautetuista syömättömistä (jos siinä on joku osa "koskematta") niitä laitetaan seuraavalla, pienet homeet esim maidon päällä lähtee pyyhkäsemällä ja lopulla voi toimia. Kaupan takapihalla oli leikkulaudat jonka päällä käveli kissat, välillä kaupasta joku kävi siinä leikkaamssa vesimelonia (kas, syökää vaan muovitettua kaupasta :) ) Hotelleihin mennessä mulla on omat fairyt mukana sekä ulkomailla aina oma toimiva häkä-palovaroitin, taskulamppu (yöpöydällä) , uima-altaisiin ei mennä koskaan. Olin töissä ulkomaisessa hotellissa yli 4 vuotta.
Tuohon sterilisaatio keskusteluun ja siihen Eerika kommenttiin, niin eikö Eerikan isän äiti ollu sossu, ja vaikutti jollain tapaa koko huoltajuuteen isän hyväksi? En oikein tiedä, oisko nämä sossut ja muut terveysalan ammattilaiset, kuinka hyviä päättämään sterilisaatiosta,kuka saa lisääntyä ja kuka ei, koska "ihmisiä" hekin ovat, jolloin virhe arviointeja tulee. Toki, on olemassa ilmiselviä tilanteita, missä ajatukset on ei luoja miksi piti tehdä vauva?
En tiedä, miten tämän toteutan, mutta en halua että elän niin vanhaksi, että muistisairaus ehtii edetä keskivaikeaan asteeseen.
Elämä muistisairaana on ihan hirveää, ei ymmärrä miksi joutuu tai pääsee palvelukotiin, ei ymmärrä miksi vieraat ihmiset käyvät kodissa yms. Monilla on myös selkeästi kipuja, joihin ei kipulääkkeet auta. Harhat ja pelot aiheuttavat ahdistusta. Hoitotoimia tehdään väkisin.
Kaikki ei ole aina kiinni siitä, että pitäisi hoitaa paremmin. Ihmistä ei ole tehty elämään niin pitkään kuin nykyisin eletään.
Tämä. Isot luut, lääkkeet, geenit, sukurasite ym vaikuttaa niin paljon, ettei sillä ole väliä mitä suuhusi laitat.