Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?

Vierailija
28.12.2022 |

Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!

Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.

Kommentit (836)

Vierailija
761/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisi lasta varhaiskasvatukseen.

varhaiskasvatuksen erkka

Vierailija
762/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tekoälyasioihin keskittynyt tohtori ja on monta alaa (lähes kaikki), mitä en lähtisi tai suosittelisi ketään enää lähtemään opiskelemaan (jopa omani mukaan luettuna). Ellei mikään distruptio, kuten sota, pysäytä AI:n kehittymistä, niin useimmille ihmisille tulee kovat ajat. Myös (ja varsinkin) sellaisilla aloilla missä ihmiset luulevat tekevänsä jotain niin hienoa ja korvaamatonta ettei AI pysty sitä tekemään tulee tulevaisuudessa pudotus olemaan kova ja armoton. Suurimmalla osalla tavallisista ihmisistä, päättäjistä, toimittajista jne. ei ole pienintä käsitystä siitä mitä kulissien takana jo olemassa oleva AI on, koska yleinen käsitys niistä perustuu lähinnä viihteellisiin chatbotteihin ja kevyisiin lelusovelluksiin. Näillä ei ole mitään tekemistä vakavien tekoälyjen kanssa.

Juu, mutta kaikkea nyt vain ei tehdä koneilla. Fyysistä duunia riittää. Se tuntuu suorastaan lisääntyvän ( esim. palvelusektori).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan ostaisi kaupassa pakattua lihaa tai kalaa, en edes lihatiskistä irtona tuoretta. Liha on voinut käydä lattialla, jauhettu tai leikattu likaisilla välineillä tai käsillä. Huuhdeltu ja pakattu uudelleen, vaihdettu päiväys. Kaiken tuon olen aikoinaan itse nähnyt ja pakosta tehnytkin vuosikymmeniä sitten. 

Ehkäpä nykyään ollaankin tarkempia, on oiva-raportteja ym. 

Vierailija
764/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusasiantuntijana sanoisin että älä ikinä rakadtu äläkä varsinkaan luota mieheen ikinä täysin. 

Jos olet jo päätynyt nalkkiin, eli on hankittu yhteinen talo ja lapset, ala varsutua salaa tsloudellisedti siihen että ero tukee joka tapauksessa. Eli ala säästää salaiselle tilille pahan päivän varalle.

Vierailija
765/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisi uusperhettä.

- koulunkäynninohjaaja

Vierailija
766/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ryhdy laittomiin lääkkeisiin tai huumeisiin. Kohtelen puolisoani kunnioittavasti ja osoitan hänelle läheisyyttä ja hellyyttä makuuhuoneessa ja muualla. Raha-asiamme ovat yhteiset ja molemmilla on käyttöoikeus säästö- ja käyttötileihin ja tiedämme molemmat mihin rahat menevät ja paljonko on säästöjä. Kun vallitsee täydellinen läpinäkyvyys jokapäiväisessä elämässä niin ei tule väärinkäsityksiä eikä ikäviä epäilyksiä.

Mistäpä sitä toisen 100% luetettavuutta voi tietää, vaikka itse sitä olisikin? 

Ei koskaan yhteisiä rahoja. 

Vierailija
767/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustaisi uusperhettä.

- koulunkäynninohjaaja

Eipä tuo yksinään mitään määritä. Minunkin suvussani erilaisia uusperheitä eri sukupolvessa. Kaikki ne on olleet omansa laisia. 

Vierailija
768/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi baarissa liian humalassa, enkä lähtisi vieraan matkaan. En varsinkaan ulkomaalaisten. 

Vahtisin myös omaa juomaani, enkä ottaisi vastaan tuntemattomilta juomisia. Treffit aluksi vain julkisille paikoille. 

Kohtaan työssäni seksuaalirikoksen uhriksi joutuneita.

Et siis ikinä käy edes kahvilla? Et ravintolassa, huoltiksella, et osta mitään valmista vaan teet kaiken itse? Et jätä valvomatta yhtäkään maitopurkkia vaan käytät kaiken kerralla?

Anna vinkkejä miten mukava elämä onnistuu kun tietää ettei tuntematon ole koskenut omiin juomiin tai ruokiin. 

Vierailija
769/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi naimisiin.

Vierailija
770/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäisi peräaukkooni mitään esineitä tai nielisi partakoneen teriä, paristoja tai veitsiä. En myöskään hyppäisi avantoon korkealta. Trampoliinissa voltin teko voi sattua ikävästi. 

Vierailija
771/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan yrittäisi itsem urhaa parasetamolilla.

Tämä PN ihan toimiva tapa, ja kaikille saatavilla, mikä vika?

Kuolema seuraa vasta pitkän ajan kuluttua jos on tullakseen. On niitä tehokkaampiakin lääkkeitä. Useimmat kylläkin reseptilääkkeitä, mutta yleisesti käytettyjä joten löytyy varmaan jonkun tuttavan kaapeista.

Tuttavia joiden kaappia ratsata ei välttämättä ole tuossa vaiheessa. Yksinäiselle on iso asia jos on joku jonka voisi ryöstää.

Vierailija
772/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä pitää olla, jos antaa tuollaisen tapahtua, eikä hälytyskellot ole soineet.

Miksi pitäisi soida? Mihin unohtuu ne kerrat jolloin järjestely on toiminut ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä?

Vierailija
773/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En joisi hotellien laseista tai kupeista. Usein ne vain huuhdellaan ja kuivataan asukkaiden vanhoilla pyyhkeillä. 

En käyttäisi hotellin vedenkeitintä enkä hotellin kylpyammetta. 

Päiväpeitot ja koristetyynyt :/

Mitä siitä seuraa?

Minulla ei ole ollut mitään erikoista oiretta tai vaivaa vaikka olen tehnyt kaikkea tuota vuosikymmenen.

Vierailija
774/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä pitää olla, jos antaa tuollaisen tapahtua, eikä hälytyskellot ole soineet.

Miksi pitäisi soida? Mihin unohtuu ne kerrat jolloin järjestely on toiminut ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä?

Ei vaan toimi vauva palstalla...

Vierailija
775/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan yrittäisi itsem urhaa parasetamolilla.

Kerro lisää

Vierailija
776/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En joisi hotellien laseista tai kupeista. Usein ne vain huuhdellaan ja kuivataan asukkaiden vanhoilla pyyhkeillä. 

Mitä siitä seuraa?

Minulla ei ole ollut mitään erikoista oiretta tai vaivaa vaikka olen tehnyt kaikkea tuota vuosikymmenen.

Lasit pestään astianpesukoneessa.

Vierailija
777/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusasiantuntijana sanoisin että älä ikinä rakadtu äläkä varsinkaan luota mieheen ikinä täysin. 

Jos olet jo päätynyt nalkkiin, eli on hankittu yhteinen talo ja lapset, ala varsutua salaa tsloudellisedti siihen että ero tukee joka tapauksessa. Eli ala säästää salaiselle tilille pahan päivän varalle.

Miksi tilin pitää olla salainen?

Minulla ja vaimollani on kolme yhteistä lasta, omakotitalo lainoineen ym jne. Yhdessä oltu yli 25 vuotta.

Yhteiset menot maksetaan yhdessä, loput rahat ovat kummankin omaa rahaa. Ei mulla ole mitään hajua paljonko puolisollani on omalla tilillä rahaa. Eikä hänkään tiedä minun saldoa. Jos puheeksi tulee niin ei se salaisuus ole, mutta yleisesti ottaen ainakaan minua ei muiden rahat kiinnosta.

M43

Vierailija
778/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tarkoitus lähettää postia johonkin Espoon alueen terveysasemalle tai sosuaaliviranomaiselle, en koskaan kirjoittaisi ennen katuosoitetta tekstiä "Lånsi-Uudenmaan hyvinvointialue". Ellen haluaisi, että lähetys juuttuu ikuiseen silmukkaan postikeskukseen ja tulee perille joskus kuukauden päästä. Jos hyvin käy.

Vierailija
779/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ryhdy laittomiin lääkkeisiin tai huumeisiin. Kohtelen puolisoani kunnioittavasti ja osoitan hänelle läheisyyttä ja hellyyttä makuuhuoneessa ja muualla. Raha-asiamme ovat yhteiset ja molemmilla on käyttöoikeus säästö- ja käyttötileihin ja tiedämme molemmat mihin rahat menevät ja paljonko on säästöjä. Kun vallitsee täydellinen läpinäkyvyys jokapäiväisessä elämässä niin ei tule väärinkäsityksiä eikä ikäviä epäilyksiä.

mistäs tiedät?

Tuon edellisen kirjoituksessa on hirveä määrä ongelmia.

Koskaan ei voi tietää, onko toinen luottamuksen arvoinen.

Ja jos onkin ja kaikki menee hyvin, lopputulemana on se, että toinen kuolee.

Entäs, jos se ekana kuoleva onkin se, jolla on tilien omistajuus ja eloonjäävällä tuo "käyttöoikeus"!?

Silloin se eloonjäänyt on pulassa, koska rahat ovat kuolleen perikunnan omaisuutta ja niiden käyttö vaatii perunkirjoituksen tekemisen.

Käyttöoikeuden omaava on siis täysin ilman rahaa heti, kun toinen kuolee.

Että sellaista läpinäkyvyyttä.

Vierailija
780/836 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä seuraa?

Lasit pestään astianpesukoneessa.

Lasit tulisi pestä astianpesukoneessa. Aina ei näin ole.

Toisekseen, mistä sinä tiedät vaihdetaanko lasit joka kerta, kun asiakas vaihtuu?  Ja mitä niillä laseilla on edellisen asiakkaan toimesta tehty? Tai vedenkeittimellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan