Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?

Vierailija
28.12.2022 |

Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!

Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.

Kommentit (642)

Vierailija
81/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi lapsiani varhaiskasvatukseen.

Vierailija
82/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi alle 2-vuotiasta (mielellään en alle 3-vuotiasta) lasta päiväkotiin.

Missään nimessä en laittaisi lastani isojen kaupunkien inkluusio-luokkiin. Yhdeksässä eri pk-seudun koulussa työskennelleenä en voi kuin ihmetellä, miten voi olla mahdollista, ettei päättäjiä kiinnosta miten käsittämättömän huonosti lapset kouluissa voivat ja miten onnettomat mahdollisuudet heillä on siellä oppia?

Terveisin ope joka muutti Helsingistä pois vain siksi, että sain esikoiseni pikkukouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi teini-ikäisen lapsen kanssa vieraaseen maahan.

Kaikki teinin tunne-elämä on muutenkin sekaisin, ei ole kavereita ja uutta kieltä ei ehdi oppia niin hyvin, että pääsisi kiinni opintoihin.

Vierailija
84/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enää ikinä hesburgerilla! 

Vierailija
85/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtyisi yrittäjäksi.

Vierailija
86/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihoisi ikinä sairaalollisen läskiksi, tai edes läskiksi.

Vierailija
87/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi hotellihuonetta epäsiistiksi jäljiltäni. En mä nyt sitä siivoa lähtiessäni mutta mietin kyllä kuinka helpottaa siivoojan työtä.

Olin kerroshoitaja ja tajusin kuinka minuuttiaikataulutettua se työ on.

Aivan sama. Nuorena kerrossiivosin Tukholman Sheraton-hotellia, enkä tosiaan jätä mihinkään hotellihuoneisiin törkysilppua lattialle tms. Kasaan roskat, esim. lehdet, esitteet ja kartat yhteen kasaan jne. helpottaakseni minuuttisikataulutetun siivoojan työtä.

Vierailija
88/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä pitää olla, jos antaa tuollaisen tapahtua, eikä hälytyskellot ole soineet.

Ihanaa, että sinä osaat ennustaa kaikki tapahtumat etukäteen.

Vierailija
89/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan yrittäisi itsem urhaa parasetamolilla.

Juna onkin tehokkain.

Lääkkeet ovat lähinnä surkea yritys.

Vierailija
90/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaisi pyörällä tai millän vehkeellä ilman kypärää, autolla ilman turvavyötä enkä juoksisi altaalla.

Entä, jos haluaa kuolla?

Vierailija
91/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkityöntekijänä voin allekirjoittaa kaiken mitä AP viestissäsi kerroitkin. Lisäksi en ikinä ottaisi kulutusluottoja maksaakseni muita kulutusluottoja.

Vakuutusneuvojana lisäisin vielä, pidä luottotiedot puhtaana.

Ja osana näitä: En takaisi kenenkään lainaa.

En myöskään ole koskaan ottanut yhdessä asuntolainaa kenenkään kanssa. Puolison kanssa meillä on omat asuntolainat. Toki yhteinen asunto on (ollut) molempien asuntolainojen vakuutena. Minä olen iainani maksanut. Jos puolisoni ei pystyisi maksamaan omaansa, tekisimme niin, että minä ostaisin lisää osuutta asunnosta.

Vierailija
92/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisi median uutisiin.

Oikeistolaiset omistajat peittelevät kaikki omat negatiiviset tekonsa ja haukkuvat muita, vaikka tekevät työnsä monin verroin paremmin.

Vierailija
93/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säilyttäisi verkkopankkitunnuksia tai pin-koodeja kotona (no, käyttöehdotkin tämän kieltävät mutta moni niin tekee). Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun puoliso/lapsi/lapsenlapsi tyhjentää tilit ja tekee velkaa. Terveisiä finanssialalla.

Vierailija
94/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sähköpotkulautaile. T: päivystänyt hammaslääkäri

Vierailija
95/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi hotellihuonetta epäsiistiksi jäljiltäni. En mä nyt sitä siivoa lähtiessäni mutta mietin kyllä kuinka helpottaa siivoojan työtä.

Olin kerroshoitaja ja tajusin kuinka minuuttiaikataulutettua se työ on.

Hei minäkin! Otan joskus jopa lakanat valmiiksi pois ja kasaan ne siisteihin pinoihin erikseen pyyhkeet jne. Ihan vain yllättääkseni siivoojat iloisesti.

Minäkin otan lakanat sängyistä, mutta en kyllä laita siistiin pinoon. Sen pinon avaaminen tuottaa työtä kerroshuoltajalle, kun pitää tarkistaa onko siellä jotain ylimääräistä.

Lattialle laitan kasaan.

Vierailija
96/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosi samalla pyyhkeellä wc-istuimet ja yleiset tilat... Amatöörimäistä.

Vierailija
97/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan suuttuisi lapselle huonosta arvosanasta, enkä osoittaisi heille tyytymättömyyttä niistä. Lapseni ovat jos isoja (muuttavat pian pois kotoa), enkä ole koskaan noin myöskään tehnyt. Suren opiskelijoita, jotka sanovat, että kotona suututaan huonoista arvosanoista. Se aiheuttaa ahdistusta ja riittämättömyyttä, vaikka vanhempien tarkoitus olisikin hyvä.  Suurimmalla osalla opiskeliljoista on valtavat paineet muutenkin opinnoista. Yksiselitteisesti ajattelen, että vanhemmat tekevät väärin suuttuessaan tai osoittaessaan tyytymättömyyttä lasten arvosanoista. Lapset eivät ole täyttämässä vanhempiensa toiveita ja suorittamassa elämää heille. En halua lapsistani suorittajia, vaan haluan, että he kokevat olevan arvokkaita ja hyviä juuri sellaisena kuin ovat. 

t. Lukion opettaja

Vierailija
98/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelisin lapsen laittamistä päiväkotiin niin pitkälle kuin mahdollista. Olen opettaja ja työskennellyt opiskeluaikana myös vakapuolella paljon.

Vierailija
99/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rakentaisi omakotitaloa. Sitä säädön määrää kun putkari ei tulekaan kun on luvannut ja seuraava työmies seisoo joko tumput suorina odottamassa tai sitten menee toiselle työmaalle ja tulee sitten taas kun jaksaa. Ja budjetti paukkuu kun puoliso haluaakin vaihtaa ne jo ostetut kaakelit toisiin ihan vain pikkuisen kalliimpiin ja perustusten alta pitikin räjäyttää pois sitä kalliota jonka ei pitänyt olla siinä. Ja lopuksi se piha on sepelillä pari vuotta kun pihatöitä ei ole varaa tehdä loppuun ja viimeiset lattialistat saadaan kiinnitettyä nuorimman lapsen ylioppilasjuhliin mennessä. Siellä ylioppilasjuhlissa onkin sitten mukava jutustella sen ex-vaimon kanssa joka asuu edelleen siinä minun rakentamassani talossa uuden miehensä kanssa. Meillehän tuli ero kohta taloprojektin jälkeen kun vaimo kyllästyi siihen että miestä ei näkynyt enää koskaan kotona kun oli joko töissä tai työmaalla.

Vierailija
100/642 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex kerroshoitaja kirjoitti:

En olisi paljain varpain hotellihuoneen kylpyhuoneessa + käyttäisi kylpyhuoneen shampoota, hoitoainetta ym.

Jos kyseessä on ei avatut minituubit niin sitten kyllä.

Miksi et?

Niin, mitä te teette silloin kuin pitäisi siivota?