Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?

Vierailija
28.12.2022 |

Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!

Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.

Kommentit (642)

Vierailija
41/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaisi kotisiivoojaa isosta firmasta, jossa ei välttämättä perehdytetä kunnolla ja väki vaihtuu koko ajan.

Vierailija
42/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pidän mieluiten ohjat omissa käsissäni. Läheisetkin ihmiset puukottavat helposti selkään, jos sillä saa oman edun maksimoitua.

En ostaisi mitään osarilla tai niin ettei minulla ole siihen heti varaa.

Olen oikeudessa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia.

-lastenkodin ohjaajana 20 vuotta-

Eihän kaikki lapset asu lastenkodissa. Siellä näkyy ääritapaukset.

Mä olen opettajana ihan tavallisessa koulussa, ja kyllä mullakin se on ne lapset.

Niin, mutta ensin siteerattu oli lapseton.

Niin olen minäkin, sen vuoksi mitä olen töissäni nähnyt ja kokenut.

-se opettaja-

Vierailija
44/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaisi tupakkaa.

Vierailija
45/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omasena tai potilaana koskaan raivoaisi terveydenhuollon työntekijälle "myöhästymisestä" tai aikatauluista.

Vierailija
46/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi uutta taloa tai asuntoa. Enkä tekisi budjettiremonttia, laatu maksaa.

Vierailija
47/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käännättäisi firmani tekstejä muilla kuin ammattikääntäjillä.

Vierailija
48/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heiluisi juna-asemalla saati raiteiden puolella sillä oletuksella, että minua ei nähdä. Terveisiä valvomosta.

Vierailija
49/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene lääkäriin kun vasta pää kainalossa. Kaikenlaista kettuilua ja naurua saa kuulla hoitajilta ja lääkäreiltä potilaista.

-Laitoshuoltaja

Vierailija
50/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisi humalaisen keski-ikäisen naisen kanssa pikkujouluihin. Siitä ei hyvää seuraa kun amatöörit yrittää ryypätä.

- Taksikuski

Vierailija
51/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väittäisi olevani masentunut, jos vähän ahdistaa ja laiskottaa. 

Vierailija
52/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi puhumatta vaikeista asioista, kuolemasta ja muusta. Työssäni usein näin, miten monissa perheissä ei puhuta vaikeista asioista. Kuolema on monille myös aivan tabu.

T. Pappi

Vierailija
53/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ottaisi firman juhliin meksikolaisteemaa. Nimim. Parin sadan holtittomasti piereskelevän ja humalaisen insinöörin tarjoilijana koko illan.

Vierailija
54/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kerroshoitaja kirjoitti:

En olisi paljain varpain hotellihuoneen kylpyhuoneessa + käyttäisi kylpyhuoneen shampoota, hoitoainetta ym.

Jos kyseessä on ei avatut minituubit niin sitten kyllä.

Miksi et?

Vierailija
55/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ikinä moiti niitä, jotka tekevät pilaa sosiaalialan asiakkaista. Ala on niin raskas, että huumorin kautta pärjää. Siinä kohtaa kun joku on neljästi yrittänyt kahden päivän aikana itsemurhaa ei hirveästi enää surkuttelulla pysy työkykyisenä.

Ja vaaleanpunaista elämää eläneet hempeilijät voivat jättää vastaamatta.

Vierailija
56/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koheltaisi autolla. Olen tehnyt erinäisten kohelluskolareiden loppusiivoukset.

Vierailija
57/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene lääkäriin kun vasta pää kainalossa. Kaikenlaista kettuilua ja naurua saa kuulla hoitajilta ja lääkäreiltä potilaista.

-Laitoshuoltaja

Näin on.

Vierailija
58/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tekisi lapsia parisuhteessa. Juridinen vanhemmuuskumppanuus EHKÄ vielä menisi eli paperilla sovitut vastuualueet ja mitä tapahtuu jos ei hommaa hoida. Niin moni asia menee paskaksi kun rakastunut pari alkaa vanhemmiksi. Terv. Lastensuojelun sosiaalityöntekijä

Vierailija
59/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiusaisi, haukkuisi ja piinaisi lapsen opettajaa, vaikka siihen olisi "aihetta". Kaikkein eniten siitä kärsii lapsi. Eikä sillä tavalla, että opettaja muka kostaa. Oikeasti säälimme näitä lapsia. Poikkeuksetta he ovat noloja ja surullisia tilanteesta. Opettajan ammattitaidon kyseenalaistaminen voi näkyä myös siinä, ettei lapsi usko omaankaan osaamiseensa. Mitään hyvää ei seuraa ja opettajan sijaan kärsii oppilas.

Vierailija
60/642 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä moiti niitä, jotka tekevät pilaa sosiaalialan asiakkaista. Ala on niin raskas, että huumorin kautta pärjää. Siinä kohtaa kun joku on neljästi yrittänyt kahden päivän aikana itsemurhaa ei hirveästi enää surkuttelulla pysy työkykyisenä.

Ja vaaleanpunaista elämää eläneet hempeilijät voivat jättää vastaamatta.

Jos sinulla on tarve tehdä pilaa jonkun itsemurhayrityksestä, olet täysin väärällä alalla. Musta huumori on tarpeen raskaissa tehtävissä, mutta toisen ihmisen kustannuksella sen ei silti tarvitse tapahtua. Toivottavasti ymmärrät hakeutua muihin hommiin.