Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on tarpeeksi vanha harrastamaan seksiä, on tarpeeksi vanha vastaamaan seurauksista.

Vierailija
13.11.2006 |

Joku kertoi tulleensa raskaaksi 15,5-vuotiaana ja kysyi, mitä muut olisivat tehneet samassa tilanteessa.



Olen itse varmaan tosi vanhoillinen, mutta mielestäni seksiä ei pitäisi " harrastaa" ennen kuin on tarpeeksi vastuullinen huolehtimaan ehkäisystä tai ottamaan vastuun tulevasta lapsesta.



Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu on vaan itsepetosta

Vierailija
2/9 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on just noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyse ei niinkään ole iästä. Toki nykyään(kin) liian nuoret " harrastavat" seksiä.



ap

Vierailija
4/9 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mun mielestä kyse ei niinkään ole iästä. Toki nykyään(kin) liian nuoret " harrastavat" seksiä.

ap

Vierailija
5/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin siis seksisuhteen 13 vuotiaana, välillä ehkäisyn kanssa, välillä ilman. Raskaaksi en onneksi tullut. Mutta en todellakaan olisi ollut valmis lapsen saantiin. Ja näin myöhemmin ajateltuna en ollut valmis myöskään seksiin, eli olin täysi kakara.

Vierailija
6/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittanut seksin 13 vuotiaana. Kyllä silloin vanhemmat pojat painosti ja itse luuli, että eihän tässä mitään ole, kun oli kavereita, jotka olivat olleet sillain jo vielä nuorempina. Oltais kaikki tarvittu kunnon seksivalitusta ja tarpeeksi nuorena. Onneksi siitä nyt ei ole mitään pysyviä vahinkoja tullut, mutta aika rankkoja kokemuksia kyllä. Siihen sitten vielä lapsi päälle. Olisin varmaan ollut tosi hyvä äiti. Miettikää nyt vähän mistä puhutte. Ei nuorten seksillä ja seksikokeiluilla ole lastenhankinnan kanssa mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kummallinen käsitys nuorista..Ihan kuin kaikki nuoret olisivat älyltään aikuisen tasolla, valmiita vastuuseen ja velvollisuuteen..

Vierailija
8/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaisesta elokuvasta=)



Tottakai ehkäisy on tärkeää, mutta aikojen alusta nuoret on tehneet asioita, joiden seuraukset on oppineet vasta kantapään kautta. Ei aina auta, vaikka miten asioista puhuis ja puhuis ja puhuis..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotiaat (jotka myös ovat seksiä) ovat tunnetusti todella " vastuuntuntoisia" . Usein ei heillä esim. koulussakaan vielä ole ollut seksivalistusta. Monien vanhemmat eivät näistä asioista puhu. Mistäs sitä sitten oppii? Pitäisikö 13 vuotiaan olla niin " valveutunut" , että hakee itse tietoa aiheesta. Eivätkä saman ikäiset pojatkaan ole yhtään fiksumpia.



Näitä palstoja kun on lukenut olen tajunnut, etteivät monet aikuisetkaan ole ihan perillä ehkäisystä ja mm. seksitaudeista, saatikka seksuaalisesta itsemääräämisoikeudesta. Siinä on sitten hyvä syyllistää nuoria, kun ei heille kukaan ole välttämättä antanut mitään eväitä.



t: nuorisotyöntekijä