Olen ruma nainen enkä kykene parisuhteeseen ulkonäköni takia
Ja kun olen yrittänyt tapailla, aina on tullut ikävää kommenttia ulkonäöstä, vähättelyä, naureskelua... Olisikohan mahdollista löytää mies, joka ei kommentoisi ulkonäköäni millään tavalla?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. No, menee tämä elämä yksinkin.
Niin. Onneksi on työpaikka, niin on edes jokin tarkoitus tällä olemisella.
- ap
Nyt hei stop ihan oikeesti. Eihän kenenkään oikeutus olemassa ololleen ole parisuhde tai mies. Mistä tuo ajatusmalli on oikein peräisin? Kuka sen onniskostanut päähäsi? Jostain parisuhteestako se ihmisarvo on muka kiinni? Häh?
En ole sanonut noin, puhut ihan omiasi.
- ap
No etpä näköjään. Sovitaan sitten niin. Jatka sitten rumuudessasi rypemistä. Se on selvästi ulkoista ja sisäistä. Alkaa olla helppo ymmärtää, miksi sitä parisuhdetta ei tule. Hei, hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet päässyt edes tapailemaan jos olet ruma. Itse olen kaiketi ihan normaalin näköinen mies enkä ole päässyt edes treffeille
Olen tapaillut muutamia miehiä. On annettu ymmärtää, että olen riittävän hyvä, myös ulkoisesti - sitten kuitenkin vähättelevillä kommenteilla on osoitettu, että jotkin ulkonäköni piirteet eivät varsinaisesti miellytäkään. Se tuntuu ikävältä.
- ap
Mä olen parisuhteita saanut ja mua on myös joskus arvosteltu ulkonäöstäni. Joillain ihmisillä ei vain ole tapoja. Ei niinkään liity arvosteltavan ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet päässyt edes tapailemaan jos olet ruma. Itse olen kaiketi ihan normaalin näköinen mies enkä ole päässyt edes treffeille
Olen tapaillut muutamia miehiä. On annettu ymmärtää, että olen riittävän hyvä, myös ulkoisesti - sitten kuitenkin vähättelevillä kommenteilla on osoitettu, että jotkin ulkonäköni piirteet eivät varsinaisesti miellytäkään. Se tuntuu ikävältä.
- ap
Mä olen parisuhteita saanut ja mua on myös joskus arvosteltu ulkonäöstäni. Joillain ihmisillä ei vain ole tapoja. Ei niinkään liity arvosteltavan ulkonäköön.
Niin se varmaan on. Silti ne kommentit ovat menneet jotenkin ihon alle. Tuntuu pahalta, jos ei tule hyväksytyksi sellaisena kuin on.
Tuolla ensimmäisellä sivulla joku mieshenkilö kirjoitti, että kyllä rumaakin voi panna. Nyt tulikin mieleen, että minulle on huudeltu vastaavanlaisia kommentteja, mm. "kyllähän tuota voisi panna, jos sillä olisi pussi päässä!" Olin tuon tapahtuman aikaan alaikäinen.
Käykö noiden juttujen huutelijoilla ikinä mielessä se, miltä se vastaanottajasta tuntuu?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. No, menee tämä elämä yksinkin.
Niin. Onneksi on työpaikka, niin on edes jokin tarkoitus tällä olemisella.
- ap
Nyt hei stop ihan oikeesti. Eihän kenenkään oikeutus olemassa ololleen ole parisuhde tai mies. Mistä tuo ajatusmalli on oikein peräisin? Kuka sen onniskostanut päähäsi? Jostain parisuhteestako se ihmisarvo on muka kiinni? Häh?
En ole sanonut noin, puhut ihan omiasi.
- ap
No etpä näköjään. Sovitaan sitten niin. Jatka sitten rumuudessasi rypemistä. Se on selvästi ulkoista ja sisäistä. Alkaa olla helppo ymmärtää, miksi sitä parisuhdetta ei tule. Hei, hei.
Tämä aihe näköjään triggeröi sinua valtavasti. Yritän miettiä, miksi. Ilmeisesti rumuudesta puhuminen on tabu: ruma ihminen ei saisi puhua ajatuksistaan eikä kokemuksistaan. Rumuus on niin suuri tabu, että ruma ei saa puhua rumuudestaan eikä siitä, että hän on omasta mielestään ruma. Rumia ihmisiä ei kuulemma ole. Mutta jos rumalle suututaan, kummasti sieltä aina lipsahtaa se "oot ruma!"
Ilmeisesti jo pelkkä aiheen mainitseminen herättää joissakin ihmisissä alkukantaista raivoa.
Käykää hyvät ihmiset lukemassa palstan seksiosioita. Siellä on ihan kaikenlaiset ihmiset ihan kiimoissa toinen toisistaan. Ehkä siis silläkin on jotain tekemistä suhteeseen päätymisen kanssa, miten sovitaan yhteen seksuaalisesti?
Monet miehetkin kaipaa tunnetta, että ovat haluttavia ja vaimonsa kiihottuu heistä. Vastaavasti liitto missimäisen kauniin naisen kanssa voi olla kylmä ja seksuaalisesti epätyydyttävä.
Sanot itseäsi rumaksi. Mietin, että missä määrin tämä mahtaa pitää paikkansa. Joskus näemme itsemme rumempina kuin oikeasti olemmekaan.
Sanotaan myös, että kauneus on katsojan silmissä.
Joskus saattaa ihmetellä, että miten tuon näköinen mies on onnistunut saamaan noin kauniin naisen tai miten ihmeessä noin komealla miehellä on niin vaatimattoman näköinen vaimo.
Viehättävyys siis koostuu useista eri tekijöistä, ei ainoastaan ulkonäöstä. Joku vain viehättää, eikä sitä aina pysty selittämään miksi.
Vierailija kirjoitti:
Sanot itseäsi rumaksi. Mietin, että missä määrin tämä mahtaa pitää paikkansa. Joskus näemme itsemme rumempina kuin oikeasti olemmekaan.
Joskus saattaa ihmetellä, että miten tuon näköinen mies on onnistunut saamaan noin kauniin naisen tai miten ihmeessä noin komealla miehellä on niin vaatimattoman näköinen vaimo.Viehättävyys siis koostuu useista eri tekijöistä, ei ainoastaan ulkonäöstä. Joku vain viehättää, eikä sitä aina pysty selittämään miksi.
Minua on haukuttu rumaksi nuoresta saakka. Tästä olen päätellyt olevani ruma. Jos olisin saanut olla rauhassa, ehkä en pitäisi itseäni rumana vaan melko tavallisena.
- ap
Lähes jokainen pystyy parantamaan ulkonäköään jos haluaa.
- hammaslääkäriltä hampaiden valkaisu, tarvittaessa hampaiden suoristus
- kampaajalta kiva leikkaus, joka sopii sinulle. Halutessa uusi väri.
- kosmetologilta parempi iho
- opettele meikkaamaan
- kivat, hyvin istuvat vaatteet
- liikkunnan harrastus: paino pysyy kurissa ja ryhti paranee
- terveellinen ruoka: paino pysyy kurissa, parantaa ihoa
- äärimmäisissä tapauksissa kauneuskirurgia
jne. jne.
- Kaikkia ei tietenkään tarvitse tehdä, mutta kun kohennat ulkonäköäsi niin myös itsetuntosi kohenee ja tuolloin on helpompi löytää kumppani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus saattaa ihmetellä, että miten tuon näköinen mies on onnistunut saamaan noin kauniin naisen tai miten ihmeessä noin komealla miehellä on niin vaatimattoman näköinen vaimo.Viehättävyys siis koostuu useista eri tekijöistä, ei ainoastaan ulkonäöstä. Joku vain viehättää, eikä sitä aina pysty selittämään miksi.
Minua on haukuttu rumaksi nuoresta saakka. Tästä olen päätellyt olevani ruma. Jos olisin saanut olla rauhassa, ehkä en pitäisi itseäni rumana vaan melko tavallisena.
- ap
ALoita vaikka puhumalla terapeutille noista sun itsetunto-ongelmista ja nuoruuden ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Käykää hyvät ihmiset lukemassa palstan seksiosioita. Siellä on ihan kaikenlaiset ihmiset ihan kiimoissa toinen toisistaan. Ehkä siis silläkin on jotain tekemistä suhteeseen päätymisen kanssa, miten sovitaan yhteen seksuaalisesti?
Monet miehetkin kaipaa tunnetta, että ovat haluttavia ja vaimonsa kiihottuu heistä. Vastaavasti liitto missimäisen kauniin naisen kanssa voi olla kylmä ja seksuaalisesti epätyydyttävä.
Jotkut miehet kiihottuvat rumista naisista. Näihin kyllä yleensä liittyy se, että ruma nainen kelpaa panosuhteeseen mutta ei tyttöystäväksi eikä vaimoksi. Olen ruma nainen, ja kaikki suhteeni ovat olleet tällaisia. Ilmeisesti herätän miehissä jonkin kieroutuneen perversion. Mukana oli myös henkistä väkivaltaa, joka johti suhteiden loppumiseen.
Olen harkinnut jo pitkään haluavani sokean miehen. Olen nätti, siitä ei ole kiinni ja ihailijoitakin on, mutta pidän kopeloimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kykenet muttet niiden miesten kanssa joita haluaisit. Rimaa laskemalla ongelma poistuu. Moni mies ei pysty edes laskemaan rimaa niin alas että olisi mitään mahdollisuuksia löytää ketään naista. Olet naisena etuoikeutettu.
Toisaalta en kyllä usko että tuota aloitusta on edes kirjoittanut nainen.
Taas tätä samaa jankutusta.
Et tiedä minusta mitään muuta kuin sen, minkä olen aloituksessani kertonut.
"Riman laskeminen", mitä ihmettä se edes tarkoittaa? En todellakaan ala tinkiä asioista, jotka ovat itselleni tärkeitä (mm. keskustelutaito, älykkyys, huumori). Sinun mielestäsi minun pitäisi siis ottaa mies, joka on tyhmä ja kaikin puolin epämiellyttävä?
- ap
Minä en ole edes ruma, mutta kyllä se valinta on itseään huomattavasti vanhempi työtön sekakäyttäjä tai juoppo mikä on tarjolla. Valitettavasti vain nekin vaatii laskemaan rimaa alemmas koska hekin kokee joutuvansa tyytymään nuorempaan naiseen joka elättää heidät.
Olen päättänyt että uhraudun muhinoimaan aloittajan kanssa.
vaikee miettiä että kukaan niin ruma olis. jonkun yhteisen harrastuksen kautta nopee selviää ainakin onko puhuttavaa
Enemmän kuin rumuutta koen luontaantyöntävämpänä itsesäälissä rypemisen.
Ei kai kukaan nainen ole ruma paitsi ehkä sitten jos on keho täynnä tatuointeja ja lävistyksiä sekä hiukset värjätty jollain huomiovärillä. Mutta jos on hyvin suuret rinnat ja oikein leveä takapuoli niin ei kai se ketään haittaa, vaikkei naamasta välttämättä olisi kedon kaunein kukkanen. Tarkoitan tällä siis sitä yleistä teoriaa, että ei ole mitään väliä muilla ulkoisilla ominaisuuksilla, jos vain on oikein suuret ja hyvin riippuvat rinnat. Tai sama juttu, jos on todella leveä takamus. Niin nämä kaikki seikat menevät sen edelle, miltä sattuu nainen naamasta näyttämään.
Toivottavasti tämä piristi sinua ja kaikkia muitakin, joilla on mieli vähän maassa!
Ymmärrän apn tuskailun hyvin, sillä olen itsekin ruma.
Vuosia sitten luulin, että rumuus johtuu ylipainosta. Laihdutin. Ei auttanut. Tässä rumat piirteeni:
- 190cm pituutta. Olen iso, mutta en lihava. Leveät hartiat, isot kädet ja jalat.
- ei rintoja, eikä oikeastaan muitakaan muotoja
- ohuet ja harvat hiukset
- jämerä leuka, iso nenä
- alaspäin kaartuvat silmät/luomet
- pieni suu
- lievä skolioosi
Seksiseuraa saan, eli pantavaksi kelpaan. Kerran.
Monesti olen kuullut, kun miehet puhuvat minusta. Usein kommentti liittyy juuri ulkonäköön, esim. että näytän äijältä, vaikka o mekko päällä.
Edellisiin "korjausehdotuksii" kysyisin, miten tätä ulkonäköä parannetaan? Olen käynyt meikattavana ja antanut ammattilaisten valita vaatteet, silti lopputulos on ruma.
Hiustenpkdennyksiä ja kirurgiaa en ole kokeillut
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin rumuutta koen luontaantyöntävämpänä itsesäälissä rypemisen.
En olekaan pyrkimässä parisuhteeseen sinun kanssasi.
- ap
Joo ei se yksinäinen voimaantunut feminismi riitä kaikille.