Onko ero ainut vaihtoehto?
Mies ei suostu menemään töihin. Opiskelee, mutta opintopisteitä ei kerry. Mun tuloilla eletään. Ei halua selvittää, Oisko syy esim jossain diagnoosissa. Ei halua pariterapiaan. Meillä on kaksi kouluikäistä lasta, enkä haluaisi heiltä perhettä hajottaa, mutta ei tässä oo mitään järkeä. Onko joku joka ois selvittänyt vastaavan tilanteen, että puoliso olisi tullut järkiinsä?
Kommentit (52)
Kahden ihmisen tuloilla pystyttäisiin elämään paremmin, nyt kitkutellaan. Mutta mies haluaa vain istua kotona ja pelata.
Ap
Ette ole samalla sivulla, ero on potentiaalinen vaihtoehto.
Ei saa mitään rahaa, kun ei halua ilmoittautua työttömäksi. Silloinhan voisi joutua töihin!
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mitään rahaa, kun ei halua ilmoittautua työttömäksi. Silloinhan voisi joutua töihin!
Kysymys kuuluu: MIKSI SINÄ suostut tuohon?
Jos ap sun mies ei oikeasti opiskele, eikä halua mennä töihin, niin silloin kannattaa mieluumin irtisanoutua koulusta ja ilmoittautua työttömäksi,niin hän saa silloin työmarkkinatukea. On se paljon isompi kuin opintotuki ja sitä paitsi , jos opintopisteitä ei kerry, jotuuu silloin myöhemmin palauttamaan opintotuet Kelalle. Toki silloin pitää ottaa se riski, että TE-toimistolta tulee käsky hakeutua töihin tai tulee karenssia.
Opintotukikuukaudet on siis loppuneet ajat sitten, mutta koska on aloittanut opiskelut silloin kun ei ollut mitään rajoituksia opintojen kestolle, niin voi opiskella varmaan vaikka 80 v asti
Ap
Täällähän vakiovastaus joka asiaan on jätä se sika, sitähän sinä tulit hakemaan...
Otit alunperin tuon vätyksen syystä..?
Jos ette ole naimisissa, miehen kannattaa hankkia oma asunto, niin sinä saat Kelasta elatustuet yh-lisällä sekä asumistukea nykyiseen vuokra-asuntoon. Te kuitenkin voitte olla edelleen parisuhteessa, eihän Kela tiedä teidän suhteesta mitään.
Siis jos susta tuntuu, ettei parisuhde toimi ja haluat erota, niin eroa. Jos susta tuntuu, että et halua erota, niin älä eroa.
Ei kai kukaan ulkopuolelta voi tulla sanomaan sulle sun vaihtoehtoja tai että mitä sun pitäisi tehdä.
Tuota samaa olen sanonut itsekin, että jos ei opiskelut etene niin sitten ilmoittaudut työttömäksi että saat ees jotain rahaa. Mutta ei halua, sanoo vain että pitää tehä ne opinnot valmiiksi. Eikä ne koskaan valmistu. Enkä tiedä itsekään miksi suostun tähän , kai oon oottanut ja uskonut lupauksiin. En haluaisi hajottaa meidän perhettä
Ap
Oletko kovin nuori? Älä tuhlaa elämääsi luusereihin. :D
Vierailija kirjoitti:
Tuota samaa olen sanonut itsekin, että jos ei opiskelut etene niin sitten ilmoittaudut työttömäksi että saat ees jotain rahaa. Mutta ei halua, sanoo vain että pitää tehä ne opinnot valmiiksi. Eikä ne koskaan valmistu. Enkä tiedä itsekään miksi suostun tähän , kai oon oottanut ja uskonut lupauksiin. En haluaisi hajottaa meidän perhettä
Ap
Siis onko lapset tämän miehen? Jos eivät, niin lapsille on ihan evvk, jos taas kerran hajoitat perheen.
Ollaan naimisissa, oltu jo yli 10 v.
Ap
Jos ei suostu olemaan edes koti-iskänä (=hoitamaan lapset ja kotia) niin en oikein ymmärrä syitä pysyä yhdessä. Ei ainakaan lasten takia koska heille tulee tuosta todella kamala malli.
On yhteiset lapset.
Eli ei se ole niille evvk jos mä päätän tämän takia ottaa eron. Ja sen takia en haluaisikaan, haluaisin että mies aikuistuisi ja ottaisi vastuun omasta elämästään. Niin miten pystyt saamaan toisen aikuistumaan jos se ei itse näytä haluavan??
Ap
Sitä mietinkin paljon että millaisen esimerkin meidän lapset saa: että on ihan Ok viettää päivänsä kotona tietokonetta pelaamalla eikä mennä töihin ollenkaan?
Ap
Kai se mies jotain rahaa saa? Eikö se riitä kattamaan puolia?
Jos lapsesi ovat vain sinun, eivät he käsi erosta.