Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos koronaan ei muodostu vastustuskykyä, miten epidemia päättyy?

Vierailija
27.12.2022 |

Ja jos ei muodostu, miten monta kertaa on ajateltu, että ihmiset sairastaa Koronan? Jatkuuko tämä ikuisesti näin, että ihmiset sairastaa Koronan uudestaan ja uudestaan?

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiinassa päästety korona leviämään ja nähtäväksi jää, miten muuntuu ja minkälaiset versiot lähtee sieltä kohta tännepäin kiertämään. Vähän veikkaan että keväällä ollaan vielä pulassa.

Vierailija
82/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kolme vuotta menty tätä hölmöilyä ja eipä ole tautia näkynyt. Ilmeisesti olen ollut vastustuskykyinen heti alusta asti. En ole kellarissa piileskellyt, enkä myöskään rätti naamalla seikkaillut.

Kummasti sitä vain töissä sakkia on kipeänä vähän väliä. Yhteisenä tekijänä näillä on se piikkien hamstraus. Jopa ulkomailta on haettu sitä fixiä kun suomessa ei ole ollut tarpeeksi tarjolla sitä "elämäneliksiiriä".

No eihän siinä, jatkakoon armon ja pelastuksen etsimistä lääketeollisuudesta. Itse pitäydyn luonnollisen immuniteetin kannattajajoukoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa 161 koronaan kuollutta vain yhden viikon aikana, siis yli 20 koronauhria päivässä. Pandemia jatkuu, koska sen annetaan jatkua vähättelemällä kuolemia ja vaikenemalla jälkitaudeista ja long covid -tapauksista. Hieno yhteiskunta meillä. Seuraavaksi varmaan kopioidaan sote-alalle toimintamalleja kolmannesta valtakunnasta.

https://www.koronatilastot.fi/fi/

suurin ongelma oli päihderiippuvaiset kansalaiset (myös poliitikot), joille elämää suuremmaksi ongelmaksi muodostui se, ettei pääse bilettämään (ja juomaan), kun se tyhmä korona vaatisi olemaan kotona ja oma seura on niin hirveää, että pitää päästä olemaan sosiaalinen. Kun nämä kansalaiset alkoivat vinkua rajoitteiden purkamista, niin nyt sitten ollaan tässä, että mitään ei rajoiteta, ja annetaan taudin levitä.

Sikälsi tosin näitä ei voi enää verrata, koska nykyisin covidin hoito on aika kehittynyttä ja rutinoitunutta ja paljon tiedetään jo lääkityksistäkin, joten tartunta ei kuormita hirveästi terveydenhoitoa, mutta onhan tämä surullista oikeasti ajatella, että suomessa oli niin paljon päihderiippuvaisia, joille päihteiden käyttö oli tärkeämpää kuin se, että itse olisi toiminut koronaturvallisesti ja vähän rajoittanut omaa elämäänsä sen vuoksi...

Vierailija
84/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta kolme vuotta menty tätä hölmöilyä ja eipä ole tautia näkynyt. Ilmeisesti olen ollut vastustuskykyinen heti alusta asti. En ole kellarissa piileskellyt, enkä myöskään rätti naamalla seikkaillut.

Kummasti sitä vain töissä sakkia on kipeänä vähän väliä. Yhteisenä tekijänä näillä on se piikkien hamstraus. Jopa ulkomailta on haettu sitä fixiä kun suomessa ei ole ollut tarpeeksi tarjolla sitä "elämäneliksiiriä".

No eihän siinä, jatkakoon armon ja pelastuksen etsimistä lääketeollisuudesta. Itse pitäydyn luonnollisen immuniteetin kannattajajoukoissa. 

eli onko sinut sitten rokotettu vai ei? Rokotehan sekin nimenomaan toimii niin, että se käynnistää immuniteettireaktion

Vierailija
85/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kiinassa päästety korona leviämään ja nähtäväksi jää, miten muuntuu ja minkälaiset versiot lähtee sieltä kohta tännepäin kiertämään. Vähän veikkaan että keväällä ollaan vielä pulassa.

maapallolla on liikaa ihmisiä. Tämä tilanne on samantyyppinen kuin ylikansoitettu akvaario: kun kantokyky ylittyy, taudit alkavat lisääntyä ja poistavat osan populaatiosta

Vierailija
86/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tietääkseni ole sairastunut vielä kertaakaan ja en ole saanut edes ensimmäistäkään rokotetta.

Vierailija
87/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida juuri missään muuallakaan olla enää korona-rajoituksia. Rokotteet eivät auttaneet mitään ja tauti leviää pahemmin kuin koskaan, mutta onneksemme se on hiipunut oireettomaksi. Oireeton korona ei elämää juuikaan haittaa eikä suurin osa meistä tiedä sitä sairastaneensakaan. Minä kuulun tuohon joukkoon, eli en tiettävästi ole sairastanut koronaa, mutta todennäköisyyksien mukaan olen läpikäynyt jo ainakin yhden oireettoman kierroksen.

Vierailija
88/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten moneen kertaan tämä pitää sanoa. Korona virus löydettiin 1964 ja sen jälkeen sen kiertämisestä on tiedetty maailmalla. Jos yhtään viitsit sitä googleasi käyttää niin huomaat että meilläkin sitä on ollut liikkeellä aina. Vasta 2020 siitä keksittiin kehittää maailmanlaajuinen hysteria. Se ei ole menossa mihinkään koska sitä on aina ollut.

Koronaviruksia on lukuisia erilaisia. Tämä pandemian aiheuttanut alkoi leviämään ihmisissä vuonna 2019.

Ole hyvä.

Vierailija
89/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on pahasta.

Vierailija
90/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin säästyin sairastumiselta rokotteen ansiosta. Olin nimittäin ympäristössä, jossa oli rokotevastaisia ja jokainen heistä taudin sairasti. Minä sain päivän mittaisen kuivan yskän.  Mahdankin olla sitten ainoa ihminen maailmassa, jolla rokotteet auttoivat....

Vierailija
91/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli onko sinut sitten rokotettu vai ei? Rokotehan sekin nimenomaan toimii niin, että se käynnistää immuniteettireaktion

Perinteinen rokote käynnistää immuniteettireaktion, koronarokote ei.

Vierailija
92/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

thl.fi:

Suoja tartuntaa ja vakavaa tautia vastaan perustuvat osittain eri mekanismeihin.

Tartuntasuoja perustuu neutraloiviin vasta-aineisiin. Niiden määrä laskee tartuntaa tai rokottamista seuraavien kuukausien aikana. Lisäksi vain osa jäljellä olevista vasta-aineista tunnistaa muuntuneita viruksia, joten virusvariantit kykenevät kiertämään tätä vasta-ainevälitteistä immuniteettia.

Suoja vakavaa tautia vastaan puolestaan perustuu lisäksi soluvälitteiseen immuniteettiin ja muistisoluihin. Kun virus kohdataan uudelleen, soluvälitteinen immuniteetti tunnistaa tartunnan saaneet solut ja käynnistää elimistön puolustusmekanismin. Tartunnan seurauksena myös muistisolut aktivoituvat ja tuottavat lisää vasta-aineita.

Soluvälitteinen immuniteetti säilyy pitkään, eivätkä viruksissa tapahtuvat muutokset vaikuta olennaisesti soluvälitteisen immuniteetin kykyyn tunnistaa variantteja.

Vierailija
93/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäreilua, että on ammatteja joissa erityisesti altistuu kuten päiväkodit ja koulut, työntekijät eivät pysty välttymään koronalta. Altistus on ihan toisenlaista kun parikymmentä kontaktia joka päivä ja flunssat kiertää. Lapset kierrättävät tauteja kun kontakteja heillä paljon lähietäisyydellä. Lapsiperheet siis erityisesti saavat koronan, tämä on fakta. Yrittäkää pitää ne flunssaiset lapset kotona sairastamassa eikä liian aikaisin kouluun/päiväkotiin.

Vierailija
94/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule enpä hakenut terapiapiikkejä. Niiden kutsuminen rokotteeksi on kyllä aika suuri vitsi. Tosin who suuressa viisaudessaan muutti rokotteen määritettä, jotta tämäkin roska saatiin sopimaan narratiiviin. Se jos mikä on todiste korruptiosta.

Vierailija
95/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Covid-19 on flunssa. Ei eroa muista flunssista enää mitenkään.

On paljon muitakin korona-viruksia kuin covid-19. Aiheuttavat flunssaa!

Flunssaviruksiin ei koskaan kehitetä toimivaa rokotetta. Eikä ole tarvettakkaan.

Jaa. Tavallinen flunssako? Mulla vaurioitti maksaa!

Onko sulla rokotteita ja montako? Jos on niin kuinka pitkä aika rokotuksesta sait koronan ja kuinka pitkä aika siitä todettiin maksavaurio?

Vierailija
96/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäreilua, että on ammatteja joissa erityisesti altistuu kuten päiväkodit ja koulut, työntekijät eivät pysty välttymään koronalta. Altistus on ihan toisenlaista kun parikymmentä kontaktia joka päivä ja flunssat kiertää. Lapset kierrättävät tauteja kun kontakteja heillä paljon lähietäisyydellä. Lapsiperheet siis erityisesti saavat koronan, tämä on fakta. Yrittäkää pitää ne flunssaiset lapset kotona sairastamassa eikä liian aikaisin kouluun/päiväkotiin.

tämä. Pahinta on se, että osa lasten vanhemmista on sellaisia puupäitä ettei mitään rajaa. Kun he ovat päättäneet, että tämä ei ole tauti eikä mitään ja kun he eivät suostu rajoittamaan omaa elämäänsä ja kun ennenkään ei pienistä flunssaoireista ole jouduttu jäämään kotiin. Harva näistä tapauksista edes osaa ajatella muita ihmisiä. Että onko se sille tarhan tädille tai sedälle ok, että tahallisesti hänet altistetaan virukselle, tai että mitäs jos jonkun tarhassa olevan lapsen kotona on joku riskiryhmään kuuluva, jota pitäisi suojella. Kuinka helppoa olisi pitää se oma oireileva lapsi kotihoidossa vähän aikaa, mutta ei.

Vierailija
97/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä ainakin säästyin sairastumiselta rokotteen ansiosta. Olin nimittäin ympäristössä, jossa oli rokotevastaisia ja jokainen heistä taudin sairasti. Minä sain päivän mittaisen kuivan yskän.  Mahdankin olla sitten ainoa ihminen maailmassa, jolla rokotteet auttoivat....

No mun kaikki rokottamattomat tututkin sairasti lievänä/käytännössä oireettomana. Ihan jopa sen alkuperäisen viruksen 2020 vuonna (työskentelen asiakaspalvelualalla ja pahimman yli oli paljon ihmiskontakteja työkavereilla ja mulla, niin aika monen näin taudin sairastavan).Ja myöskin -21 ja 22. Yksi sukulainen sairasti rajuna influenssana, ei tarvinut mitään hoitoa kuitenkaan.

Et voi yhtään tietää olisitko rokottamattomana sairastanut ihan yhtä lievänä, jos olet ihan perusterve työikäinen niin mitä todennäköisimmin. Ja etenkin jos rokotteista jo aikaa ja suojateho laskenut.

Vierailija
98/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

thl.fi:

Suoja tartuntaa ja vakavaa tautia vastaan perustuvat osittain eri mekanismeihin.

Tartuntasuoja perustuu neutraloiviin vasta-aineisiin. Niiden määrä laskee tartuntaa tai rokottamista seuraavien kuukausien aikana. Lisäksi vain osa jäljellä olevista vasta-aineista tunnistaa muuntuneita viruksia, joten virusvariantit kykenevät kiertämään tätä vasta-ainevälitteistä immuniteettia.

Suoja vakavaa tautia vastaan puolestaan perustuu lisäksi soluvälitteiseen immuniteettiin ja muistisoluihin. Kun virus kohdataan uudelleen, soluvälitteinen immuniteetti tunnistaa tartunnan saaneet solut ja käynnistää elimistön puolustusmekanismin. Tartunnan seurauksena myös muistisolut aktivoituvat ja tuottavat lisää vasta-aineita.

Soluvälitteinen immuniteetti säilyy pitkään, eivätkä viruksissa tapahtuvat muutokset vaikuta olennaisesti soluvälitteisen immuniteetin kykyyn tunnistaa variantteja.

Koronarokotetta ei ole valmistettu heikennettyyn virukseen, joka mahdollistaisi immuniteetin, kuten perinteisissä rokotteissa. Se ei estä taudin tarttumista, eikä tartuttamista. Se saattaa estää taudin vakavan muodon, siinä kaikki.

Tämä tieto koronarokotteista on ollut alusta alkaen ja se ei ole muuttunut.

Vierailija
99/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuttu vanhus menny kylmiöön viikon sisään korona saatuaan laitoksessa.

Kun kaikki heikot kuolleet niin muille se on vain flunssa.

Kunnes se seitsemäs korona on heikentänyt riittävästi ja kylmiöön.

Kun kolmannes väestöstä kylmiössä niin pandemia lienee ohi.

Aikaa voi vierähtää muutama vuosikymmen.

Vierailija
100/167 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, rokote toimii niin, mutta koronarokote ei toimi.

Sinä sekoitat perinteisen, heikennettyyn virukseen valmistetun rokotteen ja ehkä vakavalta taudilta suojaavan koronarokotteen.

Rokotteiden valmistus kestää vuosia. Koronarokote valmistui 62 päivässä.