Wolt ja Foodora ajaa ravintolat ahdinkoon.
Nämä ruokatilaus alustat ajavat ravintolat ahdinkoon, varsinkin jos käyttää näitä tilauksen tekemiseen ja noutaa ruoan itse. Ravintoloitsija joutuu silloinkin maksamaan 25-30 prosesenttia provikkaa näille alustoille.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009266879.html
Itse en ole koskaan näitä käyttänyt, enkä tule käyttämäänkään.
Kommentit (208)
Kukapa ravintola ei haluaisi sitä Woltin ja Foodoran tuomaa lisämyyntiä ilman, että joutuisi siitä mitään maksamaan. Kuluttajan kannalta se alusta on aika kiva, että voit vain selata ruokia ja valita niistä lopulta mieleisen. Nimimerkillä asun niin korvessa, että ei tänne tule mitään tilattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ravintoloiden kannattanut kehittää itse yhteinen palvelu. Nyt koko ravintolasektorin myynnistä lähtee mehevä siivu Woltille ja Foodoralle. Näiden firmojen omistajat voi istua kotona lukemassa aku ankkaa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista kuin itsestään.
Pizzaonline oli olemassa, mutta taisivat sen myydä Foodoralle.
Ei se Pizzaonline sen halvempi ollut.
Wolt ja Foodora myös kohtelevat kuljettajia huonosti. Kuskit kilpailutetaan keskenään järjettömillä pisteytyslistoilla ja minuuttiaikatauluin eikä kukaan korvaa jos kuski kaatuu pyörällä tms.
En ole koskaan näiltä tilannut enkä tilaa. Kotipizzalta tilaan pizzat, siellä omat kuskit joilla reilut työehdot.
Vierailija kirjoitti:
Lopulta tämä Wolt juttu johtaa siihen, että ravintoloiden on pakko nostaa annosten hintaa. Siinähän sitten maksatte vieläkin enemmän, kuin nyt. Oman oksan sahaamista Woltin käyttö.
Minä taas luulen, että ravintoloiden myynti kasvaa, jos ovat Woltissa/Foodorassa. Se, että ei tilaisi ruokaa kotiin ei tarkoittaisi sitä, että sitten käytäisiin paikan päällä ravintolassa syömässä. Sen sijaan haettaisiin lähikaupasta jotain nopeaa einestä ja ravintolassa pyöriteltäisiin arki-iltaisin peukaloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ens vuonna talous sakkaa ja ihmisten ostovoima laskee entisestään niin loppuu ruuan tilaaminen kotiin. 15€ tilauksella saa kaupasti aika paljon nuudelia ja tonnikalaa.
En ylipäätänsä ymmärrä näiden suosiota. Ruokaa odotellessa loihtii helposti herkullista ruokaa itsekin. Käymme toki ravintoloissa, mutta menemme paikan päälle, niin jää myös roskat ja tiskit ravintolaan. Pari kertaa tuli wolttia kokeiltua, mutta emme todellakaan kokeneet palvelua hintansa arvoiseksi. Päälle vielä kyseenalainen ansaintamalli. Mutta ehkä keskustan betonikuutiossa asuva saa ruokansa perille edes lämpimänä.
En minä ainakaan loihdi mitään ruokia matkalla töistä kotiin. Sen sijaan Wolt-tilauksen voin sillä aikaa tehdä, jolloin ruoka tulee valmiina kotiovelle suunnilleen yhtä aikaa ja pääsee heti syömään.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta näissä alustoissa on se, että vanhemmat, jotka nyt käyttävät niitä, opettavat lapsilleen sen, että on normaalia tilata ruokaa kotiin. Näin lapset kasvatetaan köyhyyteen ja valmiiksi yhteiskunnan alimmalle portaalle. Ei ole luontaista kykyä tehdä kotona ruokaa, eikä rahat riitä mihinkään muuhun kuin toimitusruokaan. Ei lähdetä enää ulos, edes kauppaan, vaan hautaudutaan kotiin tietokoneen ja kännykän pariin. Syrjäydytään, koska päivän ainoa kohtaaminen voi olla lähetti ovella. Näiden lasten tulevaisuus näyttää surkealta.
Koska missään nimessä ei ole mahdollista, että ruokaa voi jonain päivänä tilata kotiin, loppuviikon käydä kaupassa ja tehdä itse? Oi voi, toivottavasti sinua ei ole kasvatettu siihen, että on normaalia käydä ravintolassa syömässä. Eihän sinulla sitten ole luontaista kykyä tehdä kotona ruokaa, eikä rahat riitä mihinkään muuhun kuin ravintolaruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille suunnatut huijaukset ovat realistisempia kuin miehille. Huijausnaisten profiilissa on alusvaatekuva hoikasta kauniista nuoresta tytöstä, ei kukaan täysjärkinen usko, että sellainen huolisi jotain perusmiestä. Sen sijaan naisille suunnatuissa huijauksissa mies on keski-ikäinen, ihan siisti, mutta tavallinen kasvokuva. Sellainen, jonka voisi luulla olevan joku etäinen tuttu, ja jonka kaveruudesta tottumaton ei ehkä kehtaa kieltäytyä.
Ja silti miehet menevät noihin täysin epärealistisiin huijauksiin! Eikö ole käsittämätöntä? Se, että niitä on olemassa, kertoo että ne toimivat miehiin.
Mikä on realistista ja mikä ei, itse tiedän kaksi tapausta.
TAPAUS 1: 60 vuotias suomalainen työtön mies ja 23 vuotias kiinalainen nainen ovat tekemisissä netin kautta ja tämä nainen jopa lähetteli alusvaatekuvia tälle miehelle.
TAPAUS 2: 46 vuotias eronnut työssä käyvä yh nainen ja amerikkalainen lentokapteeni, joka vastaavasti lähetteli kuviaan uniformussaan.
Miten näissä tapauksissa sitten kävi.
Tapauksessa yksi tämä nuori nainen muutti Suomeen ja ovat nyt olleet miehen kanssa naimisissa yli 10 vuotta. Tänä aikana myös naisen sukulaisia on tullut Suomeen, mm. vanhemmat.
Tapaus kaksi on (vielä) surullisempi, nainen menetti rahansa ja omistamansa asunnon ja asuu nykyään vuokralla parin kilometrin päässä aiemmin omistamastaan asunnosta. Oikeastaan kaikki veronmaksajat maksavat osansa tästä huijauksesta, kun sen seurauksena naisesta tuli yhteiskunnan elätti, joka elää nykyään pelkästään yhteiskunnan tuilla.
Haluan syödä pitsani uunituoreena, rapsakkana, kuunana, punavalkoruutuisella liinalla peitetyltä pöydältä, jossa myös kynttilä. Kotiinkuljetettu on kylmä, tuoksuton, sitkeä, pahvilaatikosta makua ottanut. Ei ikinä kotiinkuljetettua pitsaa.
Viesti meni näköjään väärään ketjuun, jokin ilmeisesti meni palstalla sekaisin tuon toisen ketjun kadotessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tätä kaikki jo tienneet? Esim. woltti kieltää ravintolaa myymästä tuotteita halvemmalla sellaisille jotka eivät käytä heidän palveluitaan. Käytännössä jokainen joutuu maksamaan ravintolasapuskoista enemmän vaikka ei käyttäisi näitä syöpä"palveluita".
Näin on, paitsi meidän mäkkärin hinnat on woltilla tilattuna kalliimmat kuin paikan päältä noudettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ens vuonna talous sakkaa ja ihmisten ostovoima laskee entisestään niin loppuu ruuan tilaaminen kotiin. 15€ tilauksella saa kaupasti aika paljon nuudelia ja tonnikalaa.
En ylipäätänsä ymmärrä näiden suosiota. Ruokaa odotellessa loihtii helposti herkullista ruokaa itsekin. Käymme toki ravintoloissa, mutta menemme paikan päälle, niin jää myös roskat ja tiskit ravintolaan. Pari kertaa tuli wolttia kokeiltua, mutta emme todellakaan kokeneet palvelua hintansa arvoiseksi. Päälle vielä kyseenalainen ansaintamalli. Mutta ehkä keskustan betonikuutiossa asuva saa ruokansa perille edes lämpimänä.
Kuka loihtii, kuka ei. Itse vihaan ruuanlaittoa, joten mieluummin maksan siitä, että joku tuo ruuan kotiin, ja vielä niin, että jokainen saa mitä haluaa. Ansaintamalli on toki kyseenalainen, mutta asiat harvemmin on mustavalkoisesti hyviä tai huonoja.
Ei ihme kun suomalaiset ovat niin sairastavaa kansaa. Pikaruokamätöt saat suoraan kotiin älypuhelinta hiplaamalla, niin ei tarvitse sitäkään liikuntasuoritusta enää tehdä, että hakisi sapuskansa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille suunnatut huijaukset ovat realistisempia kuin miehille. Huijausnaisten profiilissa on alusvaatekuva hoikasta kauniista nuoresta tytöstä, ei kukaan täysjärkinen usko, että sellainen huolisi jotain perusmiestä. Sen sijaan naisille suunnatuissa huijauksissa mies on keski-ikäinen, ihan siisti, mutta tavallinen kasvokuva. Sellainen, jonka voisi luulla olevan joku etäinen tuttu, ja jonka kaveruudesta tottumaton ei ehkä kehtaa kieltäytyä.
Ja silti miehet menevät noihin täysin epärealistisiin huijauksiin! Eikö ole käsittämätöntä? Se, että niitä on olemassa, kertoo että ne toimivat miehiin.
TAPAUS 1: 60 vuotias suomalainen työtön mies ja 23 vuotias kiinalainen nainen ovat tekemisissä netin kautta ja tämä nainen jopa lähetteli alusvaatekuvia tälle miehelle.
TAPAUS 2: 46 vuotias eronnut työssä käyvä yh nainen ja amerikkalainen lentokapteeni, joka vastaavasti lähetteli kuviaan uniformussaan.
Tapauksessa yksi tämä nuori nainen muutti Suomeen ja ovat nyt olleet miehen kanssa naimisissa yli 10 vuotta. Tänä aikana myös naisen sukulaisia on tullut Suomeen, mm. vanhemmat.
Tapaus kaksi on (vielä) surullisempi, nainen menetti rahansa ja omistamansa asunnon ja asuu nykyään vuokralla parin kilometrin päässä aiemmin omistamastaan asunnosta. Oikeastaan kaikki veronmaksajat maksavat osansa tästä huijauksesta, kun sen seurauksena naisesta tuli yhteiskunnan elätti, joka elää nykyään pelkästään yhteiskunnan tuilla.
Niinpä, kumpi on realistisempaa, se että nettikeskustelijalla on jokin korkea-arvoinen asema vai se että osaa vähentää vaatteita.
Aina kun tulee toimija väliin niin kustannusrakenne muuttuu ja kustannukset lopulta nousevat. Sähkön myynti, hotellihuoneet, aikanaan kaukopuhelut, nyt ruoka. Kuluttajan lyhytnäköinen ahneus kostautuu lopulta nousseina hintoina ja nämä väliportaat kuormittavat taloutta antamatta siihen lopulta mitään lisäarvoa.
Mä aidosti vihaan kumpaakin noista sovelluksista. Hankala käyttää ja aivan törkeät kuljetusmaksut. MUTTA; oltiin kumpikin mieheni kanssa kipeinä kotona, yritin löytää ravintolan mistä tilata suoraan niin eipä vaan löydy. Ihan älytöntä ettei nykypäivänä voi vaan soittaa ja tilata, ei. Pakko oli ladata Foodora jotta edes jotain sapuskaa sai hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta näissä alustoissa on se, että vanhemmat, jotka nyt käyttävät niitä, opettavat lapsilleen sen, että on normaalia tilata ruokaa kotiin. Näin lapset kasvatetaan köyhyyteen ja valmiiksi yhteiskunnan alimmalle portaalle. Ei ole luontaista kykyä tehdä kotona ruokaa, eikä rahat riitä mihinkään muuhun kuin toimitusruokaan. Ei lähdetä enää ulos, edes kauppaan, vaan hautaudutaan kotiin tietokoneen ja kännykän pariin. Syrjäydytään, koska päivän ainoa kohtaaminen voi olla lähetti ovella. Näiden lasten tulevaisuus näyttää surkealta.
Antaa motivaatiota opiskella pitkälle ja hankkia hyvä ammatti niin ei tarvitse itse tarpoa loskassa kauppaan vaan voi tilata safkat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei noin tärkeästä asiasta ole omaa aloitusta, huijaukset ovat jatkuvasti lisääntyvä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas luulen, että ravintoloiden myynti kasvaa, jos ovat Woltissa/Foodorassa.
Ongelma toki on, jos se Wolt/Foodora tilaus ei jätä ravintolalle tuottoa. Mikäli häviät rahaa joka tilauksesta, niin myynnin kasvu ei ole hyvä juttu.
Pizza-online ja myöhemmin Foodora ovat parantaneet elämänlaatuani. Tai ainakin tuoneet uusia ulottuvuuksia. Woltia en ole vielä käyttänyt, koska käytän näitä palveluita tietokoneella ja ruudunlukuohjelmalla, ja jostain syystä Wolt ei kovin hyvin pyöri vanhahkossa PC:ssäni. Foodora toimii aivan kelvollisesti ja melko usein sen kautta tilaan syötävää. Eipähän tarvitse lähteä taksilla johonkin outoon ravintolaan harhailemaan.
Pitäisi olla erikseen työntekijä live asiakkaita varten joka luppoajat tekisi woltteja . Muut keskittyisi woltteihin .