Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt ja Foodora ajaa ravintolat ahdinkoon.

Vierailija
27.12.2022 |

Nämä ruokatilaus alustat ajavat ravintolat ahdinkoon, varsinkin jos käyttää näitä tilauksen tekemiseen ja noutaa ruoan itse. Ravintoloitsija joutuu silloinkin maksamaan 25-30 prosesenttia provikkaa näille alustoille.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009266879.html

Itse en ole koskaan näitä käyttänyt, enkä tule käyttämäänkään.

Kommentit (208)

Vierailija
1/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi nämä kuullosti hyvältä, mutta tuo ravintoloilta otettava kate tuntuu hurjalta. Lisäksi tuo asiakaspalvelun heikkeneminen on huono juttu. Eräässä Hesessä, kun asioin, niin usein kauhea määrä Wolt tilauksia valmistumassa ja hampparin tilaaminen kestää kohtuuttoman kauan.

Vierailija
2/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan turha mököttä, niin kauan kuin Wolt ja Foodora tarjoaa paremmat palvelut kun ravintolat tai muut yritykset:

1. Moni ravintola on saanut minusta asiakkaan kun olen löytänyt heidät palveluiden kautta.

2. Jungle Juicen appi en anna minun maksaa EdenRedilla kun sen kautta tilaa, ainakin Wolt antaa.

3. Moni ravintola ei vastaa puhelimeen tai ole muuta tapaa tilata ruokaa etukäteen ja noutaa, Woltilla ja Foodoralla toimii.

4. Jos tilaus on mennyt ravintolalta mönkään, asiakaspalvelu on useimmiten ollut parempaa, helpompaa ja nopeampaa appien kautta kun suoraan ravintolasta.

Jne

Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään, ja laitan rahani sinne missä asiat toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat joutuvat myymään paljon enemmän Woltilla, jotta saavat saman rahan kuin normi tilauksilla. Se tarkoittaa, että tavaraa joudutaan tilaamaan enemmän (varastokulut nousevat). Tarvitaan enemmän henkilöstöä tekemään Wolt ruoat. Tila-ahtautta koska enemmän tilauksia ja työntekijöitä. Sähkön kulutus kasvaa. Asiakaspalvelu huononee. Toisin sanoen, tuo Woltin provikka ei ole ainoa kulu, vaan em. kulut tulee lisäksi.

Vierailija
4/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten suostuvat neljänneksen provikkaan.

Hullua.

Vierailija
5/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on ravintolassa, jonka omistaja on niin tyhmä, ettei osaa laskea onko touhu kannattavaa.

Vierailija
6/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt ja vastaavat ovat kehittäneet nerokkaan tavan laittaa kätensä, ravintolan, lähetin ja asiakkaan taskuun. Ja, nämä antavat sen vapaaehtoisesti tapahtua.

Vierailija
7/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähipizzerioihin ei löydy enää mitään puhelinnumeroa netistä. Oli kiva,kun tilasi, niin sai 1,5l limun ja ilmaisen toimituksen kaupan päälle.

Nyt joutuu tilaamaan foodoran kautta ja on kalliimpaa.

Vierailija
8/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että ihmiset ovat valmiita maksamaan jäähtyneestä ruoasta enemmän kuin lämpimästä.

Vierailija
9/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan koronaeristyksen aikaan käytin joskus Wolttia. Pitsa pitää syödä pitseriassa ehdottomasti, moni muu ruoka kärsii kuljetuksesta. Rasioista ei viitsi syödä ja kun ruuan laittaa lautaselle, näyttää se epämielyttävälle sekasotkulle. Jaksan kävellä tavintolaan tai tehdä itse.

Vierailija
10/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelun käyttäminen on kaikille osapuolille VAPAAEHTOISTA.

Vierailija
11/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että ihmiset ovat valmiita maksamaan jäähtyneestä ruoasta enemmän kuin lämpimästä.

Tilaan pitsani ja muita annoksia woltista koska haluan syödä koko annokseni eikä suomessa ole kunnon doggy bag systeemiä. Kotona voin syödä puolet nyt ja loput seuraavana päivänä.

Vierailija
12/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan koronaeristyksen aikaan käytin joskus Wolttia. Pitsa pitää syödä pitseriassa ehdottomasti, moni muu ruoka kärsii kuljetuksesta. Rasioista ei viitsi syödä ja kun ruuan laittaa lautaselle, näyttää se epämielyttävälle sekasotkulle. Jaksan kävellä tavintolaan tai tehdä itse.

Kaikissa eri kaupunkien lähiöissä ei ole ravintoloita.

Eikä pizzateriaa. Eikä hampurailaispaikkaa.

On se kumma, että aina täällä on aina ensimmäisenä haukkumassa ja arvostelemassa kaikkea, ne

ihmiset, joilla kaikki palvelut ovat kulman takana, tai korkeintaan kilometrin päässä.

Lähiöistä pääsee ravintolaan ja pizzaa hakemaan bussilla, sillä kaikki työssä käyvätkään eivät autoa omista.

On se vaan niin mukava työviikon ja perjantai-illan siivouksen ja saunan jälkeen tilata valmista ruokaa kotiin, vaikka pizza ja aloittaa tyytyväisenä vkonlopun vietto.

Vierailija
13/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ravintoloiden kannattanut kehittää itse yhteinen palvelu. Nyt koko ravintolasektorin myynnistä lähtee mehevä siivu Woltille ja Foodoralle. Näiden firmojen omistajat voi istua kotona lukemassa aku ankkaa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista kuin itsestään.

Vierailija
14/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ravintolat käyttää niitä. Ei ole pakko.

Vierailija
15/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama näiden booking.comin ja hotels.comin kanssa. Ottavat noin 20% komission, joten varatkaa hotelli hotellin omasta varauskanavasta.

Samalla saatte todennäköisesti näkyviin enemmän huonetyyppejä ja mahdollisuuden hoitaa varaukseen liittyviä asioita suoraan hotellin kanssa.

Vierailija
16/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ravintolat käyttää niitä. Ei ole pakko.

Asiakkaiden käyttäytyminen on jo muuttunut niin että ennemmin tilataan ruoka kotiin. Ravintoloiden on pakko sopeutua.

Vierailija
17/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agenda etenee... pk-yritykset ajetaan konkkaan... muutama kansainvälinen suuryritys tulee omistamaan kaiken...

Vierailija
18/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Woltilla joku tippi -systeemi myös, mutta tippailu ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin.

Vierailija
19/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ravintoloiden kannattanut kehittää itse yhteinen palvelu. .

Eiköhän tämä pian tapahdu. Ainakin ketjuravintolat tulevat kehittämään omansa enkä edes usko, että siihen menee kauan. Itse käyn syömässä paikan päällä tai haen itse kotiin. Jos ei löydy puhelinnumeroa, menen tiskille tilaamaan mukaan. Se onnistuu yhä, mutta tämä vain siksi, että kotoa on kävelymatka muutamaan paikkaan. Kipeänä ollessa, kun oltiin miehen kanssa molemmat koronassa, kyllä tilattiin ruokaa ja ruokakassi myös kaupasta, mutta terveenä ei todellakaan. 

Vierailija
20/208 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloiden oma vika kun suostuvat tuohon välistävetoon. Kuljetusmaksu + prosenttipohjainen provikka on järjetön malli. Pelkän kuljetusmaksun ymmärrän, provikkaa en.

Ymmärrän toki että kyse on myös markkinoinnista, wolttien kautta saa tuotteilleen näkyvyyttä ja asiakkaita. Ainakin minusta hinta siitä on aivan liian kova.

Samankaltaiset välistävetäjät tulivat vuosia sitten pikavippimarkkinoille kun vertailusivustot alkoivat hoitaa vippien markkinoinnin ja vetävät samalla itselleen lihavan sekä riskittömän siivun tuotosta.

Mikä on seuraava ala, jolla välistävetäjä hoitaa markkinoinnin ja asiakkaat sekä yritykset maksavat? Mieti sitä ja sijoita rahasi sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän