Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kykene enää opiskelemaan tai tekemään töitä koska olen yksinäinen

Vierailija
26.12.2022 |

Yksinäisyys lamauttaa ihan normaalinkin kaverin. Varsinkin kun tajuaa ettei oikein asialle ole mitään tehtävissä.

Kaikki hereilläoloaika on yhtä kamppailua yksinäisyyden ja siitä koituvien lieveilmiöiden kanssa. Ainoat aktiviteetit joihin jaksaa laittaa energiaa on salillakäynti ja soitinharrastus. Kaikkea muuta voi tehdä vain puoliteholla. Opsikelussa tämä varsinkin näkyy kun niissä menestyäkseen pitäisi aivot toimia täysteholla.

Lukiossa podin yksinäisyyttä ja kun menin kouluterveydenhoitajan jutuille asiasta niin tarjottiin vaan pillereitä. Eikö nämä kahelit ymmärrä ettei pillereillä yksinäisyyttä korjata? Saatan olla masentunut mutta sille on olemassa juurisyy. Yksinäisyyden voi ratkaista vain yhdellä tapaa ja siihen on olemassa vain käytännöllinen ratkaisu.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan opiskella ja käydä töissä juuri siksi että olen yksinäinen. Yksinäisyys antaa voimaa jaksaa. Niin me ollaan erilaisia.

Vierailija
2/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. En osaa oikein muuta sanoa  mutta näinhän se menee. Ei loputtomasti jaksa tehdä asioita yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko niin, että olet yksinäinen, kun et opiskele tai ole töissä. Siitä ihminen lamaantuu, kun ei ole yhteisöä mihin kuulua. Eläimetkin sairastuu ja masentuu ilman kontakteja.

Vierailija
4/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko niin, että olet yksinäinen, kun et opiskele tai ole töissä. Siitä ihminen lamaantuu, kun ei ole yhteisöä mihin kuulua. Eläimetkin sairastuu ja masentuu ilman kontakteja.

Ei se että opiskelee välttämättä tarkoita että siellä on kavereita

Vierailija
5/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta minun ongelmani on että vaikka olen opiskellut ja käynyt töissä niin en ole saanut niistä mitään yhteisöä johon kuuluisin. Olen aina joka paikassa ulkopuolinen.

Vierailija
6/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. En osaa oikein muuta sanoa  mutta näinhän se menee. Ei loputtomasti jaksa tehdä asioita yksin.

Hyvä että edes joku ymmärtää. Taitaa mun kohtalo olla syrjäytyä ja olla yhteiskunnalle pelkkä taakka. Miksi edes kouluttautua ja maksella veroa kun ketään ei kiinnosta kohtaloni.

Vierailija
7/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me emme voi korjata yksinäisyyttä sinun puolestasi. Hankkiudu ihmisten seuraan.

Vierailija
8/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tiedossa ratkaisu niin käytä sitä.

Vierailija
9/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me emme voi korjata yksinäisyyttä sinun puolestasi. Hankkiudu ihmisten seuraan.

(Eri) mutta miten saada ne ihmiset juttelemaan itselle, jos ne eivät jatka juttua kun itse niitä lähestyy?

Vierailija
10/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän muiden ihmisten tämä pitäisi ratkaista ?

Entä oma vastuusi tilanteesta ?

Väkipakolla ei saa mitään hyvää aikaan.

Vierailija
11/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos energiaa ja jaksamista riittää harrastuksiin, eli siihen mikä on kivaa, mutta ei työhön tai opiskeluun, mikä puolestaan ei aina ole ihan niin kivaa, niin se kertoo enemmän laiskuudesta kuin mistään muusta.

Vierailija
12/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin. Minulla oli elämässä ajanjakso useampi vuosi, kun tunsin itseni yksinäiseksi. Opiskelin ja menin työelämään. Jotenkin tunsin itseni yksinäisyydessä ulkopuoliselta elämää kohtaan. Muutama vuosi sitten tapasin ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla ja saimme lapsen. Nyt osaan olla kiitollinen siitä, etten ole yksin. Toivon sinulle kaikesta sydämmestäni, että asiasi järjestyy.

Vierailija
13/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
14/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsia. Sitten on seuraa ja mielekästä tekemistä.

Vierailija
15/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keski- ikäisenä asian on hyväksyny. Ei sille ite mitään voi, ainakaan enää.

Vierailija
16/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Eri) mutta miten saada ne ihmiset juttelemaan itselle, jos ne eivät jatka juttua kun itse niitä lähestyy?

Ihmiset nyt tuppaa olemaan sellaisia. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
17/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisen ystävän sinä hyväksyisit? Kelpaako ystäväksesi vaikka 86 vuotias yksinäinen vanhus tai 53 vuotias yksinäinen mies? Tai 14 vuotias tyttö, jolla ei ole ystäviä?

Vierailija
18/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähestyt vääriä ihmisiä. Lähestyt heitä myös ehkä väärällä tavalla.

En minäkään ole valitettavasti kiinnostunut juttelemaan ventovieraiden ihmisten kanssa.

Vierailija
19/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et sitten korjaa sitä sun yksinäisyyttä?

Kukaan, KUKAAN ei tule sinua kotoa hakemaan. EI KUKAAN.

Itse pitää mennä ihmisten ilmoille. Itse pitää avautua ja puhua muille,jotta he voivat sinuun tutustua.

KUKAAN EI VOI SINUN YKSINÄISYYTTÄ KORJATA KUIN SINÄ ITSE.

Vierailija
20/63 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen ystävän sinä hyväksyisit? Kelpaako ystäväksesi vaikka 86 vuotias yksinäinen vanhus tai 53 vuotias yksinäinen mies? Tai 14 vuotias tyttö, jolla ei ole ystäviä?

Näin, yksinäisiä on maailma pullollaan, mutta he eivät taida kelvata ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan