Mitä mieltä olet miehille ja naisille yhteisistä höyrysaunoista?
Aika monessa, varsinki vanhemmassa, kylpylässä tuntuu olevan sellainen. Yleensä ei näe mitään mutta joskus ovi jää niin pitkäksi aikaa auki että kaikki höyry katoaa. Uikkareitahan ei siis siellä saa käyttää.
Kommentit (72)
Mielummin eri saunat. Olisi nyt edes varoitus ovessa, niin ei tule yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki saunat ja myös pesutilat ja pukutilat pitäisi olla yhteiset niin naisille, miehille ja kaikille muillekin sukupuolille. Mitä niitä kaikkia nyt sitten onkaan.
Ei, ei ihmiset halua sitä. Kesällä kävin Allas Sea Poolissa. Siellä on yhteiset.
Minua ei haitannut riisua vaatteita pukuhuoneessa, mutta yksi vanhempi mies (vaimonsa kanssa) oli selkeästi tosi kiusaantunut.Täh? En oo käynyt Allas Sea Poolissa aikoihin mutta onko siellä yhteiset tilat joissa ollaan alasti?
On, ainakin alkusyksystä. Yhteinen pukuhuone ja sauna miehille ja naisille. Päärakennuksessa. Laiturilla, veden vieressä on erilliset pukutilat ja saunat miehille ja naisille. Kopit.
Eli siis miehet ja naiset ovat saunassa siellä muka alasti? Mä luulin että tuo oli keskieurooppalaine juttu.
Siellä tehdään ilmeisesti jotain remonttia tai sitten pysyvä järjestely. Menin vanhasta tottumuksesta päärakennuksen pukkariin. Siellä oli miehiä myös. Oltiin lapsen kanssa, joten ei niin haitannut.
Pukkari, suihkut ja sauna yhteinen.
Tosin siellä on kyllä ne kopit siellä rannempana, jossa on erilliset pukuhuoneet. Mutta en tiennyt tuosta.Eikö siinä saunassa muka käytetty pyyhettä tai uikkareita?
Miksi olisi, jos on yhteiset suihkut siinä saunan yhteydessä?
Naisten puolella kopin saunassa oli taas, että saunassa pitää olla uikkarit. Iso ikkuna laiturille.
Ainakin Turussa kylpylä Caribiassa pitää kaikilla höyrysaunassa olla uikkarit jalassa tai sitten pyyhe ympärillä, ei siis mitään ongelmaa!
Vierailija kirjoitti:
Tykkään
-Mies 44
Tuohan se pientä jännitystä elämään. Varsinkin Altaalla, jossa on lippujen kalleuden takia fiksumpaa porukkaa.
Muistan kun olin teininä tuollaisessa höyrysaunassa ja kaksi ruotsalaista teinityttöä tulivat alasti sinne saunaan. Eivät ymmärtäneen suomenkielistä kylttiä "höyrysaunaan uima-asussa". Nopeasti tytöt häipyivät kun höyry hieman haihtui ja huomasivat muilla uikkarit 😅
M36
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Turussa kylpylä Caribiassa pitää kaikilla höyrysaunassa olla uikkarit jalassa tai sitten pyyhe ympärillä, ei siis mitään ongelmaa!
Jos sisäänkäynti on yhteisistä tiloista. Jossain on sisäänkäynti pukuhuoneista ja yhteinen sauna. Ei Suomessa olla totuttu pitämään uimapukua saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Uikkareissa niissä ollaan, eikä niistä mitään höyryjä irtoa jos on käynyt suihkussa ohjeen mukaan.
Siellä missä minä kävin oli iso kyltti jossa kiellettiin uikkarit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uikkareissa niissä ollaan, eikä niistä mitään höyryjä irtoa jos on käynyt suihkussa ohjeen mukaan.
Siellä missä minä kävin oli iso kyltti jossa kiellettiin uikkarit
Ihmisten pitää oppia, että alastomuus on luonnollista. Sauna ei ole oikea paikka harrastaa seksiä.
Uikkarit päällä sinne yhteissaunaan mennään. Ihan on kyltti seinässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki saunat ja myös pesutilat ja pukutilat pitäisi olla yhteiset niin naisille, miehille ja kaikille muillekin sukupuolille. Mitä niitä kaikkia nyt sitten onkaan.
Ei, ei ihmiset halua sitä. Kesällä kävin Allas Sea Poolissa. Siellä on yhteiset.
Minua ei haitannut riisua vaatteita pukuhuoneessa, mutta yksi vanhempi mies (vaimonsa kanssa) oli selkeästi tosi kiusaantunut.Täh? En oo käynyt Allas Sea Poolissa aikoihin mutta onko siellä yhteiset tilat joissa ollaan alasti?
On, ainakin alkusyksystä. Yhteinen pukuhuone ja sauna miehille ja naisille. Päärakennuksessa. Laiturilla, veden vieressä on erilliset pukutilat ja saunat miehille ja naisille. Kopit.
Eli siis miehet ja naiset ovat saunassa siellä muka alasti? Mä luulin että tuo oli keskieurooppalaine juttu.
Siellä tehdään ilmeisesti jotain remonttia tai sitten pysyvä järjestely. Menin vanhasta tottumuksesta päärakennuksen pukkariin. Siellä oli miehiä myös. Oltiin lapsen kanssa, joten ei niin haitannut.
Tosin siellä on kyllä ne kopit siellä rannempana, jossa on erilliset pukuhuoneet. Mutta en tiennyt tuosta.Eikö siinä saunassa muka käytetty pyyhettä tai uikkareita?
Naisten puolella kopin saunassa oli taas, että saunassa pitää olla uikkarit. Iso ikkuna laiturille.
Ei kai siinä mitään mutta siellä käy aika paljon turisteja joten en ois uskonunet miehet ja naiset ovat siellä yhdessä alasti. Suomessa tuo on kuitenki aika harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten puolella kopin saunassa oli taas, että saunassa pitää olla uikkarit. Iso ikkuna laiturille.Ei kai siinä mitään mutta siellä käy aika paljon turisteja joten en ois uskonunet miehet ja naiset ovat siellä yhdessä alasti. Suomessa tuo on kuitenki aika harvinaista.
Ei kukaan siitä varoittanut. On aika modernia.
Vierailija kirjoitti:
Uikkarit päällä sinne yhteissaunaan mennään. Ihan on kyltti seinässä.
Minulla on huono näkö. En huomaa kaikkia kylttejä.
Nykyisin höyrysaunassa ollaan pyyhe tai uikkarit päällä. Vain 80c saunat on alasti ja ne on aina molemmille omat.
Kylläpä palstan inkelit tänään miettii kylpylöitä.
Serenassa aikoinaan pari venakkoa tuli alasti höyrysaunaan. Rillit huurussa ja majavat esillä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin höyrysaunassa ollaan pyyhe tai uikkarit päällä. Vain 80c saunat on alasti ja ne on aina molemmille omat.
Kylläpä palstan inkelit tänään miettii kylpylöitä.
Kyllä on höyrysaunoja joissa on kyltti joka juuri kieltää uikkarit
Serenassa on nykyään seinä välissä ja mennään alasti. Siellä ei nää kuin korkeintaan varpaat
Vierailija kirjoitti:
Serenassa on nykyään seinä välissä ja mennään alasti. Siellä ei nää kuin korkeintaan varpaat
Ennenkö ne oli yhteiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten puolella kopin saunassa oli taas, että saunassa pitää olla uikkarit. Iso ikkuna laiturille.Ei kai siinä mitään mutta siellä käy aika paljon turisteja joten en ois uskonunet miehet ja naiset ovat siellä yhdessä alasti. Suomessa tuo on kuitenki aika harvinaista.
Ei kukaan siitä varoittanut. On aika modernia.
Minusta maailma ja suomi on juuri menossa häveliäämpään suuntaan
Jo Tapani Kansa lauloi aikoinaan höyrypyllystä.