Sanna Marin on täysin oikeassa kohtuullisten palkkojen suhteen
Moniko teistä köyhien lyttääjistä tekisi esim. siivoushommia 1000€/kk palkalla. Hirveä kiire ja syödä et ehdi kuin lennossa autoa ajaessa seuraavaan kohteeseen. Jos palkkoja nostettaisiin , olisi vähemmän työttömiä. Plus että ne työpaikat pitäisi ensin löytyä kaikille.
Kommentit (7)
Palkka saa olla pieni jos tunteja on vähän tai työ on erityisen helppoa. Kaipaisin Suomeen enemmän tuntitöitä joihin voisi vaan mennä ilman mitään paperisotaa tukien maksajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kohtuullinen palkka on se, mitä sanna maksaa avustajilleen eli jotain 6-9 tonnia kuussa niin kyllähän sillä summalla jvaikka siivoaisi. Koska voin aloittaa? Olen sitten korkeakoulutettu eli palkan olisi syytä olla jotain 8000+
Kolutus on kohdallasi mennyt täysin hukkaan.
"Palkka saa olla pieni jos tunteja on vähän tai työ on erityisen helppoa."
Miksi sitten esim. ministerit saavat isoa palkkaa? Tai kaupunginjohtajat?
Jonkinlainen minimipalkka pitäisi saada. Ei kenenkään kuuluisi näillä Suomen hintatasoilla joutua tekemään täysiä työviikkoja alle 2 tonnilla käteen ja sekin on vielä pieni palkka. Eikä se niin kuulu mennä, että työssäkäyvät hakee Kelasta jotain tukia kun ei rahat riitä. Kyllä palkalla kuuluisi elää, senhän takia töissä käydään. Muutenhan on ihan sama jäädä vaikka sohvalle makaamaan. Mä en yhtään ihmettele ettei työnantajat saa motivoitunutta väkeä töihin jos tarjotaan jotain kympin tuntipalkkaa. Siihen vielä työmatkakulut päälle niin eipä kannata töihin mennä ollenkaan.
Marin, so last season. Eiköhän tän jutut ollu tässä.
Sama palkka kaikista töistä ja täysin vapaat tunnit työskennellä. Voisin vetää 16 tuntisia päiviä kuukauden putkeen ja sit parin viikon loman ja toisto.
Jos kohtuullinen palkka on se, mitä sanna maksaa avustajilleen eli jotain 6-9 tonnia kuussa niin kyllähän sillä summalla jvaikka siivoaisi. Koska voin aloittaa? Olen sitten korkeakoulutettu eli palkan olisi syytä olla jotain 8000+