Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5425)

Vierailija
5401/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain ole sellaista halua oikeastaan koskaan ollut. Ei siis ole tarvinnut erikseen pohtia lasten hankkimista tai tehdä listaa plussista ja miinuksista. Joku on pikkuisesta asti halunnut äidiksi ja yhtä luonnollisesti minä en ole halunnut.

Vierailija
5402/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana naisena ja äitinä voin vain sanoa, että kun nainen on 50-vuotias niin silloin vasta tajuaa, 

mikä ihana asia on oma lapsi/lapset. On ihanaa kuulua heidän elämäänsä. Autamme toinen toisiamme, rakkaus on erilaista ja pysyvää, samoin luottamus. Mikä rikkaus että on joskus tehnyt lapset. Ei sitä nuorena tajunnut mikä onni se on. Itse myöskin autan vanhaa äitiäni ja mielelläni sen teenkin. Miten teille tulee yksinäinen keski-ikä ja vanhuus kun teillä ei ole omia lapsia tai edes yhtä lasta. Lapsi menee kyllä siinä elämässä samalla kun itse elät, ei siihen tarvitse mitään tavaroita ja systeemejä uhrata. Otat lapsen mukaan sinne minne itsekin menet.

Itse olen reilusti yli 50 v ja elämäni paras ja helpoin päätös oli pysyä lapsettomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5403/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuiva hiekkainen pilde

Oho, mulla tapahtui se kuivuus vaihdevuosissa

Vierailija
5404/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuokin asia ole jokaisen oma, kaikki eivät välttämättä pidä edes lapsista! Maailmassa on jo ihan liikaa ihmisiä!

Vierailija
5405/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten on pakko synnyttää poikia. Perheessä voi olla useita tyttöjä, mutta pojan syntymä se vasta  on jotain hienoa ja arvokasta. Sitten isä ei kuitenkaan välitä olla ja kasvattaa sitä poikaa. Äiti opettaa pojan sisäsiistiksi. Sitten vasta isä haluaa lähteä pojan kanssa jalkapallomatsiin ja kalastamaan. Mutta poika ei enää välitä isästä. Siksi pojista tulee näitä onnettomia rääpäleitä.  

Olen itsekin huomannut tuon ilmiön monta kertaa.

Vierailija
5406/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse tahdon lapsen tai pari, mutta yläpeukutan vapaaehtoisesti lapsettomien viestejä. Minulla on muutama ystävä jotka eivät halua koskaan lapsia ja ymmärrän heidän näkökulman.

Toiseksi miksi hankkia lapsia yhteiskunnan takia eikä siksi että itse tahtoisi? Olisi lastakin kohtaa väärin syntyä perheeseen johon ei tahdota.

Jos haluaa olla lapseton, suodaan se heille! Eikä moralisoida ja pakoteta. Kaikki saa elää miten haluaa.

Vierailija
5407/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät rakasta. Eivät sitoudu loppuelämäksi.

Miehet eivät halua avioliittoa, aviovaimoa eivätkä näin lapsiakaan.

Eivät halua pysyvää.

Aina alkuhuuman jälkeen mies löytää uuden ja jättää.

Valitsisit seurasi paremmin.

Vierailija
5408/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies heittäytyy vauvaksi vauvan viereen. Ei kiitos.

Vierailija
5409/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis itse tahdon lapsen tai pari, mutta yläpeukutan vapaaehtoisesti lapsettomien viestejä. Minulla on muutama ystävä jotka eivät halua koskaan lapsia ja ymmärrän heidän näkökulman.

Toiseksi miksi hankkia lapsia yhteiskunnan takia eikä siksi että itse tahtoisi? Olisi lastakin kohtaa väärin syntyä perheeseen johon ei tahdota.

Jos haluaa olla lapseton, suodaan se heille! Eikä moralisoida ja pakoteta. Kaikki saa elää miten haluaa.

Olisi hienoa jos ajattelumallisi olisi pääsääntö yhteiskunnassa. Valitettavasti uskikset, öyhöpoliitikot yms saavat paljon tilaa otsikoissa siitä kuinka lapsia ei ole tarpeeksi yms. Miten niin ei tarpeeksi? Lapsia tulee juuri sen verran mitä ihmiset voi/pystyy hankkia. Jos ongelmia pitää etsiä, se on julkisen sektorin suuressa koossa, johon ei ole enää varaa. Se ei ole vastasyntyneitten lasten vika, eikä lapsivapaiden ihmisten vika. Se on poliitikkojen vika jotka eivät korjaa valuvikaista järjestelmää, joka perustuu menneen maailman jäänteisiin.

Vierailija
5410/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa tästä on ehkä väitellä lapsettomien kanssa, sillä heillä on kokemusta vain toisesta näkökulmasta. Vanhemmilla taas on kokemusta sekä vanhemmuudesta että siitä aiemmasta elämästä, johon kuuluivat oma aika, matkustelu ja muut vastaavat asiat. Siksi tämä on hieman kuin väittelyä osapuolen kanssa, joka voi vain arvailla.

Oman lapsensa puolesta olisi valmis vaikka kuolemaan, mutta ei välttämättä sisarustensa tai vanhempiensa puolesta. Siinä hieman näkökulmaa asiaan.

Äitipuolena huseeraaminen ei tietenkään ole ihan sama mutta kuule ihan sain tarpeeksi PERSpektiä  asiaan. Voi sanoa, että ei enää koskaan. 

Vierailija
5411/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidot on kuulemma kalliita ja raskautta haittaavien sairauksien lisäksi minulla on myös sairaus, joka lisää huomattavasti keskenmenon riskiä. Eli luvassa olisi erittäin pahoja pettymyksiä ja turhaa rahanmenoa. 

Vierailija
5412/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa tästä on ehkä väitellä lapsettomien kanssa, sillä heillä on kokemusta vain toisesta näkökulmasta. Vanhemmilla taas on kokemusta sekä vanhemmuudesta että siitä aiemmasta elämästä, johon kuuluivat oma aika, matkustelu ja muut vastaavat asiat. Siksi tämä on hieman kuin väittelyä osapuolen kanssa, joka voi vain arvailla.

Oman lapsensa puolesta olisi valmis vaikka kuolemaan, mutta ei välttämättä sisarustensa tai vanhempiensa puolesta. Siinä hieman näkökulmaa asiaan.

Olet väärässä.

Vanhemmilla ei ole kokemusta siitä, millaista on elää lapsivapaana koko elämä. Vain vela voi tietää sen.

Se on ihan eri asia, että on ollut pari-kolmikymppiseksi asti lapseton, ja sen jälkeen saanut lapsen/lapsia.

Opettelisit edes perusasiat ennen kuin kirjoittelet tänne.

Sain ensimmäisen lapseni 36-vuotiaana, joten kokemusta on kyllä molemmista elämäntilanteista. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta lasten kanssa elämässä on huomattavasti enemmän sisältöä. Sanoisin, että elämä oli ennen lapsia melko tylsää, vaikka sai matkustella, juhlia ja tehdä mitä halusi. Lapset ovat pieniä vain hetken, ja myöhemmin ehtii taas tehdä asioita sekä heidän kanssaan että kahdestaan vaimon kanssa. Nyt, noin kymmenen vuoden lapsiarjen jälkeen, voi taas matkustella, sillä lapset on jo helppo jättää isovanhempien hoitoon. Toki kaikilla ei ole tällaista mahdollisuutta.

Sekin on kyllä ihan yksilöllistä,mitä kukin kokee mielekkääksi elämässä ja mistä löytää elämään sisältöä.Joku voi hyvinkin kokea lapsiperhe-elämän tylsäksi.

Vierailija
5413/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pohjaton itsekkyys

Valitettavan usein miesten itsekkyys,mies usein jatkaa samaa elämää kuin mitä elämä oli ennen lasta ja nainen on yksin täysin sidottu lapsenhoitoon.Onneksi kaikki miehet eivät ole sellaisia,mutta veikkaisin kuulemani perusteella,että suurin osa on.

Vierailija
5414/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppisenä ei enää saa lapsia. Tosin en minä tehnyt niitä koko ikänänikään, ihan tahalteen vieläpä. 

Vierailija
5415/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana naisena ja äitinä voin vain sanoa, että kun nainen on 50-vuotias niin silloin vasta tajuaa, 

mikä ihana asia on oma lapsi/lapset. On ihanaa kuulua heidän elämäänsä. Autamme toinen toisiamme, rakkaus on erilaista ja pysyvää, samoin luottamus. Mikä rikkaus että on joskus tehnyt lapset. Ei sitä nuorena tajunnut mikä onni se on. Itse myöskin autan vanhaa äitiäni ja mielelläni sen teenkin. Miten teille tulee yksinäinen keski-ikä ja vanhuus kun teillä ei ole omia lapsia tai edes yhtä lasta. Lapsi menee kyllä siinä elämässä samalla kun itse elät, ei siihen tarvitse mitään tavaroita ja systeemejä uhrata. Otat lapsen mukaan sinne minne itsekin menet.

Kyllä ihmisellä voi olla muitakin läheisiä ihmisiä kuin omat lapset ja joillekin ei omat lapset ole ollenkaan  läheisiä.

Vierailija
5416/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan vapauttani, omaa rauhaani ja tulotasoani liikaa uhratakseni ne lapselle. En halua hoivata ja olla pallo jalassa seuraavat 18 vuotta. En myöskään halua olla raskaana tai synnyttää, liian vaarallista ja mahdollisesti elinikäisiä vaurioita aiheuttavaa kuten edellä jo todettiinkin.

Äitisi on inhonnut sinua aina.

Vierailija
5417/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan vapauttani, omaa rauhaani ja tulotasoani liikaa uhratakseni ne lapselle. En halua hoivata ja olla pallo jalassa seuraavat 18 vuotta. En myöskään halua olla raskaana tai synnyttää, liian vaarallista ja mahdollisesti elinikäisiä vaurioita aiheuttavaa kuten edellä jo todettiinkin.

Ei siinä tulis kovin kummosia vammoja..

Sä oot saman näköinen päästä ja alapäästä.

Vierailija
5418/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä  se itsekkyydestä johtuu. meillä oli 3 ihanaa lasta ja se jos mikään vahvisti parisuhdettamme.54 yhteistä elämää ja 3 aikuiseksi kasvaneita lapsia.en minäkään viihtynyt enkä tykännyt lapsista ennenkuin tapasin mieheni ja se oli menoa. Ei niin minkäänlaisia ongelmia.

Mutta kun maailmassa on muitakin ihmisiä kuin te ja kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.Sen luulisi kaikkien ymmärtävän.

Vierailija
5419/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot miehet tietty. Mitään muuta syytä ei ole. Vauvanvaatteetkin ovat jo valmiina, siementäjää odotellessa, mutta tyrkyllä vain MIESVAUVOJA.

Vierailija
5420/5425 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toosa repee synnytyksessä.
T.Jemina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi