Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
5061/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suurin syy on täysin sama. Miehet eivät ole luotettavia ja arvostavat enemmän nuoria tiukkoja tytyjä kuin perheenäitejä. En halua joutua taistelemaan lapsesta, kun mies pettää ja vaihtaa nuorempaan. 

Vierailija
5062/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvatus ei vaan kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. En myös halua pilata kehoani raskaudella ja synnytyksellä.

Edelleen ajatellaan, että äiti on se lapsen ensisijainen vanhempi ja äiti jää kotiin lasta hoitamaan tämän ensimmäisinä elinvuosina, äiti joustaa jne. mutta minä en halua luopua urastani.

Erotilanteissa se on nainen, joka lapsen lähivanhemmaksi jää enkä halua enkä voi (reissutyö, olen paljon jopa viikkoja poissa kotoa) olla yh. Olen itse yh:n lapsi ja nähnyt mitä se on, joten siitäkään syystä en halua sitä. Ja eroaminen on niin yleistä, että pakko jokaisen naisen miettiä lapsiasiaa pohtiessaan, pystyykö olemaan yh.

Naiselle lapsi on niin iso riski, ettei se kannata. Jos olisin mies, voisin suostua isäksi, mutta naisen roolissa en ikinä.

Oma äitini on jo kuollut, mutta hän hyväksyi vapaaehtoisen lapsettomuuteni. Isä ei ole hyväksynyt ja tuskin hyväksyy, hänelle geenien siirtäminen eteenpäin j

Komppaan näitä perusteluja! Erittäin hyvin avattu asiaa. Lapsen tulo sitoo fyysisesti, henkisesti, sosiaalisesti , taloudellisesti ja uramenetysten kautta paljon enemmän naista. Sosiaalinen painostus on paljon suurempaa miten pitää äitinä olla kuin isänä. Esim. Naiselta odotetaan itsestään selvyytenä hiekkalaatikolla istumista, jos mies tekee saman, se on sankariteko, ihana mies. Tai käy vaikka neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5063/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin mies, saattaisin halutakin. Mikäs siinä kun tekovaiheessa oma osallistuminen ei sisällä muuta kuin ejakuloinnin, ei tarvitse turvota, kärsiä peräpukamista ja närästyksestä, revetä perseestään synnytyksessä ja näyttää sen jälkeen lähinnä tyhjentyneeltä ilmapallolta. Hoitovapaita voi ottaa omalta osaltaan sen max. 1 kk niin ei urakehityskään kärsi. Ja jos perhe-elämä ei napeksikaan niin aina voi lähteä, lapsi jää tietenkin kätevästi äidilleen.

Jeps, minun mies chattaili ja tapaili toista naista kun olin meidän vauvan kanssa synnärillä. Olivat toki chattailleet jo raskausaikana. Olin sopivasti poissa jaloista, ei tarvinnut keksiä selityksiä menoille. Sain kyllä tietää tämän vasta noin vuoden päästä, kun jäivät kiinni. 😊 Vauvan aamuhoitorutiineista oli joka päivä myöhässä, tuli ehkä iltapäivällä moikkaamaan. Että näin paljon se esikoinen ja perhe miehille merkitsee. Miehiä kiinnostaa lähinnä seksi ja mielellään useamman kanssa. Kun tilaisuus harrastaa tätä uuden naisen kanssa on tarjolla, on aivan sama onko vaimo paksuna tai pieni vauva kotona. Vakip*no ja laskujen tasaaja on toki hyvä myös olla. Niin, meillä pisin tauko seksistä oli tuolloin 2 viikkoa synnytyksestä, koska lääkäri kielsi seksin harrastamisen ennen jälkitarkastusta. Oli vissiin liian pitkä aika. 

Vierailija
5064/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla suurin syy on täysin sama. Miehet eivät ole luotettavia ja arvostavat enemmän nuoria tiukkoja tytyjä kuin perheenäitejä. En halua joutua taistelemaan lapsesta, kun mies pettää ja vaihtaa nuorempaan. 

Höpö höpö, taas inkkeli vauhdissa, selvästi katkeran miehen tekstiä 😂

Vierailija
5065/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa hoitaa itse, enkä ole vielä tavannut miestä, joka oikeasti jäisi enemmän kotiin. Edes suunnittelun tasolla. Puhuimme perhevapaiden jaosta ja se aiheutti jo kitinää. Eikö lastenhoito kiinnosta niin paljoa että voisi olla kotona maksimin? Mitä se on, jotain 160+60 päivää tms. Turha luulla, että hoidan lapsen yksin siitä eteenpäin seuraavat 17v. jos ei viitsi muutamaa kuukautta itsekään hoitaa. 🙄 Mua ei haittaa asioiden maksaminen tai 9kk raskaus tai synnytys vaan se kokonaisvaltainen vastuu kunnes lapsi pääsee omilleen. Se on liikaa, jos ei mene 50:50 eikä haittaisi, vaikka mies hoitaisi enemmän.

Hyvä kun tajuaa tämän hyvissä ajoin. Meidän lapsi syntyi ennen tätä nykyistä perhevapaauudistusta, minun oli pakko olla 9kk vauvan kanssa kotona koska mies ei suostunut, vaikka taloudellisesti meillä olisi mennyt paljon paremmin jos minä olisin käynyt töissä (mies olisi saanut ansiosidonnaista, minä palkkaa n. 2400€/kk. Sen sijaan sain minimivanhempainrahan 500€/kk). Piti sitten saamansa pari kk vanhempainvapaata hirveällä kiireellä ennen kuin lapsi täytti 2v, etteivät mene vanhaksi...

Vierailija
5066/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, taas inkkeli vauhdissa, selvästi katkeran miehen tekstiä 😂

Olen kyllä ihan nainen, ehkä oikeen saa irti, miten tuo teksti olisi katkeran miehen kirjoittama. 😀 

Vierailija
5067/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin mies, saattaisin halutakin. Mikäs siinä kun tekovaiheessa oma osallistuminen ei sisällä muuta kuin ejakuloinnin, ei tarvitse turvota, kärsiä peräpukamista ja närästyksestä, revetä perseestään synnytyksessä ja näyttää sen jälkeen lähinnä tyhjentyneeltä ilmapallolta. Hoitovapaita voi ottaa omalta osaltaan sen max. 1 kk niin ei urakehityskään kärsi. Ja jos perhe-elämä ei napeksikaan niin aina voi lähteä, lapsi jää tietenkin kätevästi äidilleen.

Jeps, minun mies chattaili ja tapaili toista naista kun olin meidän vauvan kanssa synnärillä. Olivat toki chattailleet jo raskausaikana. Olin sopivasti poissa jaloista, ei tarvinnut keksiä selityksiä menoille. Sain kyllä tietää tämän vasta noin vuoden päästä, kun jäivät kiinni. 😊 Vauvan aamuhoitorutiineista oli joka päivä myöhässä, tuli ehkä iltapäivällä moikkaamaan. Että näin paljon se esikoinen j

Täytyy vielä lisätä tähän että olishan se minullekin varmasti virkistävää ollut uuvuttavan vauva-arjen vastapainoksi käydä treffailemassa jotakin uutta miestä, mutta valitettavasti vauvaa ei voinut jättää yksin tällaisia seikkailuja varten. Miehelle tämä oli helppoa kun senkun meni töiden jälkeen, päävastuu vauvasta oli kumminkin minulla. :D

Vierailija
5068/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti jälleen sisäistetty ja noudatettu: "Naiset, jotka ETTE HALUA omia lapsia, mistä syystä ette halua omia lapsia".

Vierailija
5069/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan vielä tullut elämässä vastaan tilannetta, jossa olisi tosiaan ollut ajankohtaista miettiä lasten saantia. Ehkei itselläkään vaan koskaan ole ollut mitään vauvakuumetta, niin ei ole mitenkään haitannut ettei ole tullut lastenhankinta tilannetta vastaan.

Olen ollut parissa pidemmässä parisuhteessa, joissa molemmissa miehellä on jo ollut lapsia edellisestä liitosta, niin he eivät ole olleet mitenkään uusia lapsia haaveilemassa... on varmaan toki myös vaikuttanut siihen, ettei ole ollut ajankohtaista. Sillä parisuhde tulee ensin ja vasta jos parisuhde on hyvä ja siinä tulee ajankohtaiseksi lastenhankinta, vasta sitten asiaa enempi miettisinkään.

Muut parisuhteet on olleet lyhyempiä ja siksi niissäkään ei ole ehtinyt tulla ajankohtaiseksi koko kysymys. Eli olen siinä mielessä kai vähän outo nainen, etten koskaan ole yksin lapsia halunnut. ( Enkä ole haaveillut koskaan häistäkään ) Olen aina ajatellut, että se haluaako lapsia katsotaan sitten vasta parisuhteessa.

Noo nykyisin olen jo lähempänä kuuttakymmentä, että lapsipuolet jäänee ainoiksi.

Vierailija
5070/5302 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on ohjannut minua opiskelemaan ja tavoittelemaan sieluttomien korporaatioiden hyväksyntää parhaassa lisääntymisiässä.

Kun ura loppuu, ennemmin tai myöhemmin, minua ei muista kukaan. Heille minulla ei ole mitään merkitystä. 

Katson ihaillen suomalaisia perheitä, joissa lapset hoidetaan hyvin. 

Vierailija
5071/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään rahasta ja vapaudesta. 

Vierailija
5072/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia voi hankkia vasta kun saa ensin syntymättömiltä lapsiltaan yksiselitteisen suostumuksen syntyä tähän maailmaan.

Vierailija
5073/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on ohjannut minua opiskelemaan ja tavoittelemaan sieluttomien korporaatioiden hyväksyntää parhaassa lisääntymisiässä.

Kun ura loppuu, ennemmin tai myöhemmin, minua ei muista kukaan. Heille minulla ei ole mitään merkitystä. 

Katson ihaillen suomalaisia perheitä, joissa lapset hoidetaan hyvin. 

No sinullapa synkkä elämä sitten.

Minua ei ohjannut yhteiskunta, minä lähdin omasta halusta ja innosta opiskelemaan ja tavoittelemaan sitä minkä tunsin olevan  intohimoni.  Oppia ja löytää ja kehittyä,  siinä asiat jotka ovat minua kannustaneet ja eteenpäin kantaneet.  Missä maailma olisi jos meitä tiedonhaluisia uteliaita asialleen omistautuneita ei olisi ollut?  Eläisimme luolissa ja  metsästäisimme ja keräilisimme ruokamme luonnosta. No, tapahan sekin olisi elää, ei siinä mitään mutta kun aina silloin tällöin syntyy meitä jotka ovat tiedonhaluisia ja eteenpäin pyrkiviä. Ei tyydytä pelkkään  elossapysymiseen ja lisääntymiseen.

Mikä ihmetyttää kovasti on se, miksi meitä jotka olemme naisia ja tämän tien valinneet vihataan niin kovin?  Miksi meiltä kysellään ja kyseenalaistetaan koska emme ole omistautuneet perheen eteenpäin raahaamiseen vaan siihen mihin oma intohimo ohjaa?  Olisinko minä hyvä äiti kun minut olisi siihen yhteiskunann taholta pakotettu? Mitä arvelet?  Vai onko siellä pohjalla sittenkin pieni kateudenpoikanen meidän vapaasta elämästämme?  Siitä että saamme toteuttaa sitä ja nauttia siitä?

Itselläni on ura jota voin jatkaa niin pitkään kuin jaksan.  Ja veikkaampa että laakereilleni en jää kokonaan lepäämään niin kauan kun jaksan olla aktiivinen ja kiinnostunut työstäni.  Minulla on se etu että taloudellista pakkoa ei työtä ole jatkaa täyspäiväisesti,  voin nauttia vapaudesta jos tahdon.  En myöskään ole riippuvainen siitä muistaako minua kukaan kuoltuani. Minua kiinnostaa enemmän se miten elän nyt.  että elämäni on mielekästä ja hyvää, että on muutama hyvä ystävä ja kollega, on sisarukset.  On mahdollisuus matkustella ja nähdä maailmaa.  On oma koti jossa saan olla hiljaisuudessa ja rauhassa jos niin haluan. 

Uskon myös että työlläni jonka olen tehnyt ja yhä teen, on ollut paljonkin merkitystä. Muutenhan sitä en olisi tehnyt.  Ilman muuta haluan olla merkityksellinen, muuhan olisi todella masentavaa ja löisi ihmisen täysin maahan. Minun merkitykseni ei vain ole lisääntyminen, se on ihan jokin muu.  Yritä hyväksyä se, että näin se vain on. Kaikilla ei ole samat toiveet kuin sinulla, on täysin päivastaisiakin ja ihan yhtä hyväksyttäviä.

Terveisin itsellinen lapseton kuusikymppinen nainen

Vierailija
5074/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 85% niistä pareista jotka ovat päättäneet olla lapsettomia, katuvat tätä päätöstä kun ikää tulee niin paljon ettei nainen enää voi saada lasta (lähde Social Science and Medicine). Näiden parien eroprosentti on myös huomattavasti korkeampi kuin lapsellisten parien kohdalla. Tämä johtuu siitä, että mies vaihtaa nuorempaan naiseen kenen kanssa voi toteuttaa myöhemmin nousseen perhehaaveensa. Lapsettomuus on täten lähes 100% varmuudella päätös jota pari tulee katumaan mitä vanhemmaksi elää.

Vierailija
5075/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa hoitaa itse, enkä ole vielä tavannut miestä, joka oikeasti jäisi enemmän kotiin. Edes suunnittelun tasolla. Puhuimme perhevapaiden jaosta ja se aiheutti jo kitinää. Eikö lastenhoito kiinnosta niin paljoa että voisi olla kotona maksimin? Mitä se on, jotain 160+60 päivää tms. Turha luulla, että hoidan lapsen yksin siitä eteenpäin seuraavat 17v. jos ei viitsi muutamaa kuukautta itsekään hoitaa. 🙄 Mua ei haittaa asioiden maksaminen tai 9kk raskaus tai synnytys vaan se kokonaisvaltainen vastuu kunnes lapsi pääsee omilleen. Se on liikaa, jos ei mene 50:50 eikä haittaisi, vaikka mies hoitaisi enemmän.

Hyvä kun tajuaa tämän hyvissä ajoin. Meidän lapsi syntyi ennen tätä nykyistä perhevapaauudistusta, minun oli pakko olla 9kk vauvan kanssa kotona koska mies ei suostunut, vaikka taloudellisesti meillä olisi mennyt paljon paremmin jos minä olisin käynyt töissä (mies olisi

Tuo "mies ei suostunut" on itseasiassa taloudellista väkivaltaa, estää toisen töissäkäynti, tienaaminen tai taloudellinen itsenäisyys. Voihan tuossa nyt viisastella, että pakko ei ollut, mutta käytännössä olisi ollut mahdotonta asiaa yksin juuri muutoin ratkaista. Joten miehen haluttomuus neuvotella on väkivaltaa, kuten mykkäkoulu ym. muu passiivis-aggressiivinen toimintakin. Seuraukset käytöksen kohteelle merkitsevät, tässä merkittävä taloudellinen tappio ja riippuvuus.

Hälyttävää onkin, miten tällaista pidetään normina ja lähes hyväksyttävänä osana suhteita, arkipäiväisenä ilmiönä. Oikeasti kummallakin vanhemmalla on velvollisuus huolehtia ja siten neuvotella lapsen hoitamisesta.

Vierailija
5076/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 85% niistä pareista jotka ovat päättäneet olla lapsettomia, katuvat tätä päätöstä kun ikää tulee niin paljon ettei nainen enää voi saada lasta (lähde Social Science and Medicine). Näiden parien eroprosentti on myös huomattavasti korkeampi kuin lapsellisten parien kohdalla. Tämä johtuu siitä, että mies vaihtaa nuorempaan naiseen kenen kanssa voi toteuttaa myöhemmin nousseen perhehaaveensa. Lapsettomuus on täten lähes 100% varmuudella päätös jota pari tulee katumaan mitä vanhemmaksi elää.

Viittitkö suoraan linkkaa tuon tutkimuksen? Kun kaikki mitä itse löysin oli, että ihan pieni enemmistö lapsellisista haluaisi muuttaa elämäänsä. Suurin osa lapsettomista opn myös tiennyt lähes koko ikänsä, että eivät lapsia halua eli mitään yllätyksiä ei tule.

Eroprosentit varmasti menee lapsettomien suhteen helposti suuremmaksi, koska on huomattavasti helpompaa lähteä surkeasta suhteesta kun ei ole lapsia. Kannattaa myös aina puhua jo alussa mikä on suhde lapsien hankintaan niin ei tarvitse sen takia myöhemmin erota <3 

Vierailija
5077/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei ehdottomasti halua itse lasta, on parempi ettei sitä lasta myöskään sitten ole, kun mies vaihtaa nuorempaan. Eli lapsen tekeminen (muka) sitoakseen kumppanin itseensä, on sekä julmaa, että usein hyödytöntä.

Ehkä tuossa kuitenkin puhuttiin myös tilanteissa, joissa pari on lapseton lähinnä miehen aloitteesta ja nainen tähän suostuu. Vain huomatakseen että odotti turhaan ja mies hankki lapsen jonkun toisen kanssa. Tutkimuksissahan näitä taustoja ei aina eritellä, ymmärrtetä. edes kerrota totuudenmukaisesti tai tunnusteta syitä edes itselle.

Vierailija
5078/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUh, very very nice indeed, suomalainen kansa on asian ytimessä. Erittäin hienoa seurata vittuuntuneen kansan kanssakäymistä kallupalstalla. Paljon, paljon kyrpiinytynyttä väkeä elämän valintoihin ja seuraamuksiin. Mhh, ah kunpa etninen puhdistus olisi päätäntä valtani alla, te surkeat surkeat ihmiset lähtisitte poistettavaksi. About 90 % kansasta.

Eli eeeh :) en tiedä kuulutko onnekkaisiin 10 % maagiseen ryhmään?

- Teppo suonpäästä.

Vierailija
5079/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton nainen on hapentuhlaaja miehet pärjää töissä muutenkin paremmin

Vierailija
5080/5302 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän vuosikymmeneltä tämä tutkimus on? Nykyiset lääketieteen mahdollisuudet huomioiden aikaa lapsen saamiseen on käytännössä erittäin pitkään, jos on mahdollista hakea palveluita Suomen ulkopuolelta. On aika vaikea uskoa, että yhdessä pariskuntana elävät katuisivat valitsemaansa lapsettomuutta 85%. Heillä on kuitenkin lähtökohtaisesti toisensa ja esimerkiksi yhden aikuisen tulot eivät taloudellisesti välttämättä rajoita lapsen hankkimista. Tällaiset ihmiset ei myöskään ole yksin vaan heillä on kumppani. En myöskään ymmärrä, mitähän katumista noilla toiselle kierrokselle karanneilla miehillä olisi. Hehän saa lapsensa. Joko tutkimus on todella pimeä, kenties jonkun kristillisen järjestön teettämä tutkimus tai sinun tulkintasi tutkimuksen tuloksista on virheellistä. En voi suositella tutkijan uraa sulle! Ensin 85% ja sitten kohta jopa 100%...Huh huh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän