Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
3821/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä miehiltä samaa, ilman niitä miehiä ei saa lapsia.

Vierailija
3822/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne lapset on syynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3823/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän off-topic, mutten malta olla tuomatta erästä näkökulmaa asiaan.

Vastauksissa on suuri osa sellaisia (oletetusti) terveen, työikäisen täyttä elämää elävien kirjoittamia. Elämä nykyisellään on hyvää ja vanhemmuudessa näkyy enemmälti vain haittapuolia.

Elämää on kuitenkin pitkälti tuon vaiheen jälkeenkin. Et ole enää töissä, sairauksia iskee itselle/kumppanille/kaveripiiriin. Kaveripiiri ajan myötä harvenee.

Teknologia kehittyy ja maailma muuttuu. Et olekaan enää tilanteen herra, kuten ennen.

Tarvitsisit jonkun sukupolvea nuoremman auttamaan/neuvomaan, miten asiat nykyisin hoidetaan. Haluaisit jonkun läheisen, jonka kanssa voit puhua muistakin, kuin tv-ohjelmista ja tuttavien enenevistä sairauksista.

Eikö olisikin kiva, jos sinulla on joku, joka pitää sinusta ja välittää sinusta vielä silloinkin, kun elämäsi ei olekaan enää niin "täyttä". Keneltä voit pyytää apua? Kenelle voit opettaa hyviä asioita?

Se vaatisi uhrauksia. Sen raskauden, jonka jälkeen vyötärösi ei ole yhtä kapea kuin ennen. Lasten kasvattamisen kaikkine vaivoineen. Mielestäni lapsiperhearki on mukavaa, useimmiten hauskaakin. Vieraita lapsia en jaksaisi kaitsea, mutta omani ovat ihania.

Mulla on kumppani, ystäviä ja sisaruksia. Viihdyn myös paljon yksin. Apua pyydän joltain yritykseltä jos tulee teknologian kanssa ongelmia. Niin äitinikin tekee jatkuvasti koska asutaan kaikki lapset kaukana hänestä ja tarvitsee välillä apua esim puhelimen ja tabletin kanssa.

Vierailija
3824/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä yksinolossa on niin hirveää joillekin että pitää lapsia sen takia tehdä. Tämänkö takia te samat roikutte huonossa kumppanissakin? Itse nautin yksinolosta suuresti. Mitään lapsia kaipaa.

Vierailija
3825/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset aikaa vievät harrastukset kumppanin kanssa että en voisi niitä harrastaa jos lapsia olisi.

Vierailija
3826/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko harvoista vanhuksista pitää omat lapset huolta. Kerran vuodessa kyläillään tunti ja soitetaan kerran kuussa. Ihan yksin ja oman onnensa nojassa ne vanhukset aina on oli lapsia tai ei. Ja etenkin lapsiperheelliset vetoaa aina siihen ettei lapsilta nyt ehdi sinne mummolle ja papalle kyläilemään ja auttamaan.

Vierailija
3827/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä yksinolossa on niin hirveää joillekin että pitää lapsia sen takia tehdä. Tämänkö takia te samat roikutte huonossa kumppanissakin? Itse nautin yksinolosta suuresti. Mitään lapsia kaipaa.

Samaa ihmettelen. Minä tykkään ihan hirmuisesti olla mun kanssa ja parhaat pileet on aina missä itse olen. Olen parasta seuraa itselleni. Minusta on todella outoa se tarve paeta itsekseen oloa esim just lasten kanssa olemiseen.

Vierailija
3828/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Nämä pohdinnat ovat velojen huvia. Me muut kasvatamme oikeasti niitä lapsia ja minä olen onnistunut hyvin. Toki velat kuvittelevat, että olisivat parempia lastenkasvattajia, tietenkin, kun todellista vastuuta ei oteta.

Ei mitään tarvitse kuvitella, sen kun lukee päivän uutisista, mitä kaikkea ihmiset törttöilevät :D

Ja jokaisen takana on vanhempi, joka kuvitteli olevansa maailman paras kasvattaja ja kuinkas sitten kävikään...

Minä en ainakaan kuvittele, että olisin saanut aikaan yhtään sen ihmeempää kuin perusvanhemmat, joiden lapset touhuavat kaikkea mitä nyt ympärillesi katsoessa näet niiden touhuavan. Toki olisin ollut parempi kuin kaikki vanhemmat jotka eivät viitsi huolehtia lapsistaan, näistäkin voit lukea uutisista joka päivä niin paljon kuin jaksat.

Toki olisit parempi kuin vanhemmat itse. Tietenkin. Luonnollisesti vela on parempi kasvattaja kuin vanhemmat itse. Tuollaiset suuruuskuvitelmat katoavat siinä vaiheessa, kun on oikeasti VASTUU, mutta mitäpä sinä siitä tietäisit.

No niin, ryhdistäydypäs nyt kuule vähän ja ala lukea äläkä vain palata tuota samaa virttä lukematta edes mitä vastataan.

Minäpäs vähän selvennän sinulle laiskalle lukijalle mitä juuri sanoin:

1) Minä EN kuvittele, että olisin ollut yhtään parempi kuin perusvanhemmat.

2) Mutta fakta on, että OLISIN ollut parempi vanhempi ja parempi ihminen kuin ne maailman kaikki lukemattomat vanhemmat, jotka ensin tekevät lapsia ja sitten jättävät ne eri tavoin heitteille. Perustelu: he tekevät aktiivisesti pahaa lapsille. Minun takiani yksikään lapsi maailmassa ei ole koskaan kärsinyt yhtään mistään, päinvastoin eräs intialainen lapsi saa tälläkin hetkellä joka kuukausi minulta rahaa. Näin ollen, kyllä olisin ollut parempi kuin huonot vanhemmat. Jos et kuulu heihin, et varmaan tunne pistoa omassatunnossasi.

Minusta kyllä kuulostaa että nimenomaan tämä vastuukysymys hiertää sinulla nyt tosi pahasti kun viestisi keskittyvät aggressiivisesti peräämään vastuuta. Alkaa kuulostaa projisoinnilta - taitaa olla omassa elämässäsi käsittelemättömiä asioita tämän vastuukysymyksen ympärillä? Vain sinä voit ne ratkaista, me emme voi tehdä sitä puolestasi.

Suuruuskuvitelmia jälleen. Et voi mitenkään tietää vanhemmuudestasi yhtään mitään. Toisin on meillä, jotka olemme tehneet suuren työn teidän puolesta. Vanhemmuus ei ole aina helppoa, mutta palkitsevaa kylläkin. Mitä tulee vastuukysymyksiin, niin velat ovat vastuuttomia ja vastuuttoman vastakohta on vastuullinen. Ei se ole sen kummempaa.

Eikö tääkin jorinointihetki pitäisi käyttää niihin lapsiin?

Ei tarvitse, kun ne ovat aikuisia. Sun mutsis taitaa paapoa sua yhä.

Vierailija
3829/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se äitiys ole joidenkin unelma.

Unelma ja unelma... Mikä on velan unelma?

Jaa... Tämän velan unelma on ostaa iso kerrostaloasunto (3-4 huonetta, 80 - 100 neliötä, kerrostalo koska omakotitalon työleiri ei kiinnosta, mökissä on liiankin paljon tekemistä), jonne saa yhteen huoneeseen ison kirjaston (mulla on jo muutama tuhat kirjaa). Seinät täyteen taidetta. Kauniita ja mukavia huonekaluja. Yksi tai kaksi huonetta vierailulle tuleville kavereille yöpymiseen. 

Sitten se, että mukava ja stressitön työni jatkuu vielä virallisen eläkeiänkin jälkeen (asiantuntijatyö, tekisin mieluusti osa-aikatöitä eläkkeellä, koska silloin ehtisin keskittyä tutkimustyöhön). Palkankorotus olisi kyllä kiva jo nyt. :D 

Ilmaisia elokuvalippuja jatkossakin. Rauhalliset, hiljaiset naapurit. Lomilla eri tapahtumissa käyntiä, ehkä yksi tai kaksi pidempää ulkomaanmatkaa vuodessa (tykkään museoista ja linnoista). Itseäni miellyttävää elämää, kuten tähänkin asti, mutta vielä vähän paremmin.

Tuhlaat siis surutta yhteisen maapallomme rajallisia resursseja. Taas on itsekkyys huipussaan.

Vierailija
3830/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Nämä pohdinnat ovat velojen huvia. Me muut kasvatamme oikeasti niitä lapsia ja minä olen onnistunut hyvin. Toki velat kuvittelevat, että olisivat parempia lastenkasvattajia, tietenkin, kun todellista vastuuta ei oteta.

Ei mitään tarvitse kuvitella, sen kun lukee päivän uutisista, mitä kaikkea ihmiset törttöilevät :D

Ja jokaisen takana on vanhempi, joka kuvitteli olevansa maailman paras kasvattaja ja kuinkas sitten kävikään...

Minä en ainakaan kuvittele, että olisin saanut aikaan yhtään sen ihmeempää kuin perusvanhemmat, joiden lapset touhuavat kaikkea mitä nyt ympärillesi katsoessa näet niiden touhuavan. Toki olisin ollut parempi kuin kaikki vanhemmat jotka eivät viitsi huolehtia lapsistaan, näistäkin voit lukea uutisista joka päivä niin paljon kuin jaksat.

Toki olisit parempi kuin vanhemmat itse. Tietenkin. Luonnollisesti vela on parempi kasvattaja kuin vanhemmat itse. Tuollaiset suuruuskuvitelmat katoavat siinä vaiheessa, kun on oikeasti VASTUU, mutta mitäpä sinä siitä tietäisit.

No niin, ryhdistäydypäs nyt kuule vähän ja ala lukea äläkä vain palata tuota samaa virttä lukematta edes mitä vastataan.

2) Mutta fakta on, että OLISIN ollut parempi vanhempi ja parempi ihminen kuin ne maailman kaikki lukemattomat vanhemmat, jotka ensin tekevät lapsia ja sitten jättävät ne eri tavoin heitteille. Perustelu: he tekevät aktiivisesti pahaa lapsille. Minun takiani yksikään lapsi maailmassa ei ole koskaan kärsinyt yhtään mistään, päinvastoin eräs intialainen lapsi saa tälläkin hetkellä joka kuukausi minulta rahaa. Näin ollen, kyllä olisin ollut parempi kuin huonot vanhemmat. Jos et kuulu heihin, et varmaan tunne pistoa omassatunnossasi.

Minusta kyllä kuulostaa että nimenomaan tämä vastuukysymys hiertää sinulla nyt tosi pahasti kun viestisi keskittyvät aggressiivisesti peräämään vastuuta. Alkaa kuulostaa projisoinnilta - taitaa olla omassa elämässäsi käsittelemättömiä asioita tämän vastuukysymyksen ympärillä? Vain sinä voit ne ratkaista, me emme voi tehdä sitä puolestasi.

Suuruuskuvitelmia jälleen. Et voi mitenkään tietää vanhemmuudestasi yhtään mitään. Toisin on meillä, jotka olemme tehneet suuren työn teidän puolesta. Vanhemmuus ei ole aina helppoa, mutta palkitsevaa kylläkin. Mitä tulee vastuukysymyksiin, niin velat ovat vastuuttomia ja vastuuttoman vastakohta on vastuullinen. Ei se ole sen kummempaa.

Ei kuinka tyhmä sinä voit ollakkaan. Onko sinua yhtään se suuresi työ kasvattanut ihmisenä kun olet ihan lapsen tasolla mielipiteinesi. Voisit edes olla henkisesti kehittynyt mutta näytät olevan jälkeenjäänyt.

Ilman lapsettomien veroja ja työpanosta yhteiskunta ei toimisi. Lapseton puolisoni on tehnyt huippu uran ja siitä on kauppakamarin suurin palkinto hänelle annettu mitali. Harva sitä saa. Meillä ei olla vastuuttomia eikä olla ikinä eletty velaksi jättäen niitä muiden maksettaviksi. Kaikki rakennettu itse omasta persnahasta tienaten. Sinä olet ihan sairas päästäsi ihmeellisine kuvitelmoinesi. Onko siihen syynä oma epäonnistunut elämäsi. 

Vierailija
3831/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa... Tämän velan unelma on ostaa iso kerrostaloasunto (3-4 huonetta, 80 - 100 neliötä, kerrostalo koska omakotitalon työleiri ei kiinnosta, mökissä on liiankin paljon tekemistä), jonne saa yhteen huoneeseen ison kirjaston (mulla on jo muutama tuhat kirjaa). Seinät täyteen taidetta. Kauniita ja mukavia huonekaluja. Yksi tai kaksi huonetta vierailulle tuleville kavereille yöpymiseen. 

Sitten se, että mukava ja stressitön työni jatkuu vielä virallisen eläkeiänkin jälkeen (asiantuntijatyö, tekisin mieluusti osa-aikatöitä eläkkeellä, koska silloin ehtisin keskittyä tutkimustyöhön). Palkankorotus olisi kyllä kiva jo nyt. :D 

Ilmaisia elokuvalippuja jatkossakin. Rauhalliset, hiljaiset naapurit. Lomilla eri tapahtumissa käyntiä, ehkä yksi tai kaksi pidempää ulkomaanmatkaa vuodessa (tykkään museoista ja linnoista). Itseäni miellyttävää elämää, kuten tähänkin asti, mutta vielä vähän paremmin.

Tuhlaat siis surutta yhteisen maapallomme rajallisia resursseja. Taas on itsekkyys huipussaan.

Kateus on huipussaan jos joku nauttii elämästään. 

Liika kansoitusta lisäävä saastuttaa kaikkein eniten. Ongelma on se kun palkan maksajia ei ole tälle liikakansoitukselle riittävästi eikä veronmaksajia riittävästi liikakansoitukselle elättämään sitä. 

Lapsiperheiltä tulee jätettä kaikkein eniten ja eivät siivoo enää ollenkaan kunhan heittävät paskansa sinne sun tänne. Niiden rakkien jätöksiä ei korjata kaduilta. Elävät kuin siat pellossa. 

3832/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset. Raju parin vaihtamista kulttuuri heillä menossa. Sitoutua ei osata ja kun lähdetään viedään puolet mukana. Miksi tekisin lapsen kun suuri riski on että menettää lapsen ja puolet kaikesta. Noup

Vierailija
3833/5302 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43661 kirjoitti:

Naiset. Raju parin vaihtamista kulttuuri heillä menossa. Sitoutua ei osata ja kun lähdetään viedään puolet mukana. Miksi tekisin lapsen kun suuri riski on että menettää lapsen ja puolet kaikesta. Noup

Ja muutenkin miehen pitäisi kaikessa toimia naisen vaatimalla tavalla, joka on ainoa oikea. Pitäisi melkein muuttua naiseksi, olla ainakin hyvin naismainen. Ei mitään syytä ottaa osaa tuollaiseen pelleilyyn.

Vierailija
3834/5302 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta vastuullisuudesta. Vastuuton on vanhempi, joka ei kannata vastuuta lapsistaan. Hän ei kanna vastuuta, johon sitoutunut. Vela ei ole vastuuton, jos ei kanna vastuuta asiasta jota ei ole olemassa. Ei siitä voikaan.

Sen sijaan vastuullista on pohtia, mihin sitoutuu ja pystyykö nämä sitoumukset täyttämään. Mitä seuraamuksia omilla sitoumuksilla on muille, kehen ne vaikuttavat. Kieltäytyminen ei ole vastuutonta. Suostuminen, mutta sitten asian tekemättä jättäminen on.

Vierailija
3835/5302 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43661 kirjoitti:

Ja muutenkin miehen pitäisi kaikessa toimia naisen vaatimalla tavalla, joka on ainoa oikea. Pitäisi melkein muuttua naiseksi, olla ainakin hyvin naismainen. Ei mitään syytä ottaa osaa tuollaiseen pelleilyyn.

Bulgariassa saa larpata fiftaria. Senkus avaatte Tinderin.

Vierailija
3836/5302 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus on raskasta. Teet niin tai näin, et ikinä tee oikein, et ikinä tee tarpeeksi. Aina löytyy neuvojia, vaikka et neuvoja pyydäkään.

Ei tähän hommaan kannata alkaa, jos vähääkään epäilee omaa jaksamistaan, koska tässä hommassa olet yksin ja saat vaan negaa niskaani vaikka miten yrität parhaasi.

Toivon, että olen pystynyt kasvattamaan täysijärkiset lapset, enkä ole heitä pilannut. Sen saan tietää vasta sitten kun he ovat aikuisia.

Ei ole helppo homma, helpommalla selviää kun ei tee lapsia.

Vierailija
3838/5302 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän naisista.

Vierailija
3839/5302 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän naisista.

Mitä sitten? Niin pitävät kaikki muutkin tusinahäntäheikit, joilla ei ole mitään annettavaa (kysymys otsikossa).

Vierailija
3840/5302 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain, mutta kuinka paljon itse sitten tuhlaat jos vielä lapsillesi kaikenlaista ostat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän