Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Maailman tilanne erittäin epävarmaa ja kouluissa jatkuvaa kiusaamista,
paljon joutuu nyky nuoriso kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla on myös kasvattava ja kehittävä vaikutus vanhempiin.
Ai jaa. Tiedän perheen, jossa vanhemmat käyvät viikonloppuisin viihteellä ryyppäämässä ja lapsi (täysi-ikäinen) toimii aina heidän kännikuskinaan. Vanhemmat lähtevät keskiyöllä ryyppyreissulleen ja palaavat aamuyöllä. Lapsi vie ja hakee heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että miksi en halunnut ratkaisua, jossa ensin romutan fyysisen terveyteni, toosani ja ulkonäköni raskauden ajan, sitten pääsen kokemaan kipuja jollaisia kenenkään ei missään muussa tilanteessa oleteta kestävän tajuissaan, menetän mahdollisesti virtsan- ja ulosteenpidätyskykyni ja saan trauman, sitten haahuilen n. vuoden verran univelkaisena zombina kotona, minkä jälkeen haastetasoa nostetaan niin että pitäisi hoitaa vielä palkkatyökin samalla. Ja tähän projektiin menee sitten kaikki rahat, aika ja energia seuraavien 18 vuoden ajan. En tiedä, miksi en ole tätä loistodiiliä valinnut.
Ja ihan milloin tahansa kotonta poistuessa voit joutua liikenneonnettomuuteen ja menettää fyysisen terveytesi, ulkonäkösi, ulosteenpidätyskykysi, yöunesi kipujen takia, ehkä työkykysikin ja mitä muuta luettelit. Jos tulet kerran raskaaksi, otat yhden kerran riskin. Jos poistut joka päivä kotoa, otat riskin joka päivä.
Siis mulle on ihan sama kuka haluaa lapsia ja kuka ei, täysin jokaisen oma asia, mutta nuo perustelusi ovat melkeinpä lapsellisia.
Sinulle ei tunnu olevan ollenkaan sama kun kerran on noin suuri tarve tietää toisten asiat heitä paremmin. Jos jotain ko. sattuukin ilman lapsen/lapsien hankkimista, ei silti ole syy väkisin niitä hankkia kun ei halua.
Ihmettelen palstalaisten logiikkaa, miksi tällaista hyvin esitettyä ja kiinnostavaa kysymystä alapeukutetaan noinkin runsaasti. Keskustelunavaus ei sinänsä ole kannanotto jota tarvitsisi joko puoltaa tai vastustaa. Eikö asiasta saisi alapeukuttajien mielestä edes puhua, vai mikä mättää?
-Hädin tuskin saan elätettyä itsenikään
-En halua näitä p***skoja geenejä eteenpäin
-Tällaiseen maailmaan en halua tehdä lapsia
Ei koske minua, mutta ketä kiinnostaa mitä omat vanhemmat ajattelee? Oletko ihan tissiposki?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen palstalaisten logiikkaa, miksi tällaista hyvin esitettyä ja kiinnostavaa kysymystä alapeukutetaan noinkin runsaasti. Keskustelunavaus ei sinänsä ole kannanotto jota tarvitsisi joko puoltaa tai vastustaa. Eikö asiasta saisi alapeukuttajien mielestä edes puhua, vai mikä mättää?
Kuka on sanonut ettei saisi puhua? Nyt on kyse jokaisen yksilön yksityisasioista, joihin turha muiden puuttua.
Kyllä sen pitää riittää, että itse kukin *OMALLA KOHDALLAAN saa vapaasti valita nämäkin elämänvalintansa.
En yksinkertaisesti osaa olla niin itsekäs että tekisin lisää saastuttajia ylikansoittuneelle pallolle, jota ihmisen toimesta tuhotaan yhä kiihtyvällä tahdilla. Ajattelen väkisinkin luontoa, eläimiä ja niitä ihmisiä, joille ei ole mahdollista valita lapsettomuutta.
Siksi lapsettomuus on ollut itselleni selviö varhaisteini-iästä asti.
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan mättää, että kysymys on suunnattu naisille, jotka muutenkin saavat kestää uteluja lisääntymisestään miehiä enemmän. Toki tämä on naisvaltainen palsta. Sekin mättää, että asiaa edes pitäisi perustella, jos ei halua niin ei halua, syillä ei ole merkitystä. Vanhempien mielipiteen kysyminen kuulostaa vanhanaikaiselta ja syyllistävältä, kun jätät heidät ilman lapsenlapsia.
Nämä tulivat itsellä mieleen. Minua ei haittaa kertoa ja keskustella syistä kaltaisteni seurassa, muiden utelu on nou nou.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloinen ullauntotaalasmaakyylän "kiinnostus" (=määräilynhalu) muiden elämään on vain kieroutunutta.
**ttuako se sulle kuuluu?? Keskity vaan omiin ongelmiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.
On totta, että raskaus ja synnytys on arvaamattomia ja niitä ei voi kokonaan mitenkään hallita, mutta ei se ole este, jos biologisia lapsia haluaa. Itsellä kaksi raskautta ja synnytystä takana ja jos yhtään lohduttaa, niin ei minulle ole niistä tullut mitään pysyviä vaurioita. Itseasiassa olen surrut sitä, että en saa enää kokea vauvan potkimista vatsassa tai sitä jännitystä, kun synnytyksen aika koittaa. Vähän hullua, tiedän, kun omat riskit niissä aina on. Mutta se on myös ihanaa ja ainutlaatuista. Ja se tunne, kun vauva on siinä sylissä. Sitä ei voita mikään.
Ja pitihän sitä jonkun tulla tänne lässyttämään raskauden ja synnytyksen ihanuudesta, vaikka erittäin moni tässä ketjussa (huom myös hänen lainaamassa kommentissa) on sanonut niiden tuntuvan itsestä ajatuksena hyvin vastenmieliseltä ja ällöttävältä. Sitä kantaa ei muuta jonkun hymistely, kuinka oli ihanaa ja ainutlaatuista, vaikka olikin riskejä ja ei hänelle tullut vaurioita. Lapsia haluava ihminen varmaan hyväksyy ne riskit ja vauriot. Joka ei halua lapsia, ei laita itseään sellaiseen vaaraan ja tahallaan vammauta itseään.
Ekassa kommentissa juuri sanottiin syyksi lapsettomuudelle synnytys- ja raskauspelon. Yritin vaan kertoa toisenlaisesta kokemuksesta ja ettei koko homma aina ole joku traumaattinen, toosan pilaava tapahtuma. Väittäisin, että negatiiviset kokemukset saavat paljon enemmän huomiota kuin positiiviset tai neutraalit ja siksi esim synnytyksestä tulee joillekin iso peikko, joka jopa estää lapsien saannin jos niitä muuten haluaisi.
Se, että tietää raskauden ja synnytyksen sisältävän riskejä ja kutsuu kumpaakin asiaa omasta mielestään (jos siis tapahtuisi omalle keholle) ällöttäväksi, siis kuvottavaksi, oksettavaksi, ei ole kyseisten asioiden pelkoa.
Sinulla oli tavallaan hyvä ajatus tuoda esille positiivista puolta, mutta ketju taitaa olla väärä tai ainakin vastaanotto ei ole innokas. Eivät velat pelkää raskautta tai synnytystä, he eivät halua kokea sitä ja menettää kehoaan ja siksi se on joillakin yhtenä syynä lapsivapaudelle. Ja tässä ketjussa suurin osa taitaa olla vapaaehtoisesti lapsettomia muistakin syistä, ei vain synnytystä pelkääviä jotka haluaisivat silti lapsia ja jotka pitää käännyttää positiivisilla mielikuvilla.
Ihanaa,että joku ymmärsi pointin, että nimenomaan kyse on raskauden ja synnytyksen RISKIEN tiedostamisesta. Etukäteen asioista selvää ottamisesta ja asioiden harkinnasta ja siitä mille on valmis itsensä altistamaan. Useimmiten kun tuntuu että raskaaksi vaan halutaan pinkit lasit päässä ja yhteiskunta kannustaa siihen. Minusta koululaitokset ja terveydenhuolto pitäisi velvoittaa kertomaan ääneen mitä huonoa raskaudesta ja synnytyksestä voi naiselle seurata. Nyt tuntuu että asiaa salaillaan ja tarkoituksella. Aika monelle synnyttäneelle nimittäin tulee täysin yllätyksenä esim pidätyskykyyn liittyvät pysyvät ongelmat.
Ap, kysy mun isältä "miten meni niinku omasta mielestä" ja ihmettele sen jälkeen uudelleen, että miksi alkoholisti-persoonallisuushäiriöisen isän lapsi ei halua pistää vahinkoa kiertoon.
Helvetin hyvä etten oo mennyt lisääntymään. Tää pallo on niin sairas paikka. Ihmisiä on ihan liikaa. Miljoona olis sopiva määrä..
Oletteko ajatelleet, että teidän kehitys ihmisenä jää kesken, koska teillä ei ole lapsia? Näin väistämättä nimittäin tapahtuu.
On fakta, että lapset eivät tuo onnellisuutta elämään, mutta sitä ei saisi sanoa ääneen:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ajatelleet, että teidän kehitys ihmisenä jää kesken, koska teillä ei ole lapsia? Näin väistämättä nimittäin tapahtuu.
Perustelisitko? Entä jos haluaa kehittyä jossain muussa kuin paskavaippojen vaihdossa ja HopLop-kahvittelijana?
Olen kuullut kavereiden hirveitä tarinoita synnytyksistä. Miten verta on menetetty ja kukaan ei ole sairaalalla auttanut. En luota sairaalaan. Kaikki sairaus asiani on hoidettu pitkin sitä niin mitenkä se synnytys hoidettaisiin täällä?
Älä nyt perkele taas jankuta lasten hankkimisesta!
Loistava esimerkki siitä, kuinka vapaaehtoisesti lapsettoman perustelut eivät riitä eivätkä ole hyväksyttäviä, pakko on jankata vastaan.