Työttömät voi velvoittaa töihin jos myös miljonäärit velvoitetaan töihin
työvoimapula niin yhtä paljon siitä työttmyydestä on haittaa oli syy mikä tahansa
Kommentit (56)
Oon mielummin työtön ja nostan tukia.
Kaikille pitäisi laittaa työntekovelvoite 12 tuntia joka päivä ilman vapaita. Palkaksi saisi minimitoimeentulon. Kaiken työn, joka ei ole välttämätöntä minimitoimeentulon tuottamiseksi ihmisille, on oltava turhaa, kuten kuoppien kaivamista ja niiden täyttämistä.
Eli rikas on ottanut ne rahat muiden väkisin työntämänä ja sitä kautta tullut velvollisuudet. Silloin voisi luopua sellaisesta rahasta, jos on liian raskasta. Ai ei? Selvä.
Siis saako se miljonääri työttömyysetuutta ja maksaako yhteiskunta asumisensa vai miksi moinen ajatus?
Tasapuolinen lopputulos saadaan sillä, että työtön ryhtyy maksamaan yhtä paljon veroja kuin miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille pitäisi laittaa työntekovelvoite 12 tuntia joka päivä ilman vapaita. Palkaksi saisi minimitoimeentulon. Kaiken työn, joka ei ole välttämätöntä minimitoimeentulon tuottamiseksi ihmisille, on oltava turhaa, kuten kuoppien kaivamista ja niiden täyttämistä.
Ihanaa. Tehdään Suomesta uusi neuvostoliitto. Kannatan ideaa kunhan vielä jokainen saa Ladan ja hapankaalia.
Ja miljonäärit velvoitetaan maksamaan 34% veroja vain silloin, kun työttömät maksavat tuloistaan veroja samalla prosentilla.
Se miljonääri tuskin nostaa tukia, vaan elättää itsensä.
Eipä ole tainnut tämäkään miljonääri perehtyä ihan perusasioihin..... Nykyään iso osa työttömistä tekee jo ilmaistöitä eri nimikkeillä, kuten työharjoittelu, työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta (9€/pv). Sitä kun pitkäaikaissairaana vuosikausia tekee orjatyötä, niin voisi mielipiteet muuttua.
Olen ollut töissä ja työtön, ja aina tehnyt vapaaehtoistyötä - harvemmin siellä on rikkaita näkynyt. Eli entäs jos aloittaisi sen aktivoinnin ihan itsestään?!!
Vierailija kirjoitti:
Siis saako se miljonääri työttömyysetuutta ja maksaako yhteiskunta asumisensa vai miksi moinen ajatus?
Tasapuolinen lopputulos saadaan sillä, että työtön ryhtyy maksamaan yhtä paljon veroja kuin miljonääri.
Ei sillä ole mitään merkitystä kuka saa mitä saa vaan sillä että on työvoimapula ja jokaisen on tehtävä töitä myös miljonäärin.
Vierailija kirjoitti:
Se miljonääri tuskin nostaa tukia, vaan elättää itsensä.
Ei vaan ne elättää jotka tekee töitä. Mieti jos kaikki olisi miljonäärejä.
Niin, miljonäärithän eivät tunnetusti ikinä töitä tee/ole tehneet... Se on kuule yleensä aivan eri tason työpäiviä mitä miljonäärit ovat vähintään tehneet nuorempana, kuin mihin mariseva työnvieroksuja ikinä suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miljonäärithän eivät tunnetusti ikinä töitä tee/ole tehneet... Se on kuule yleensä aivan eri tason työpäiviä mitä miljonäärit ovat vähintään tehneet nuorempana, kuin mihin mariseva työnvieroksuja ikinä suostuisi.
Ei sillä ole mitään merkitystä mitä on joskus tehnyt.
Miljonäärit kuvittelee että heidän rahat on jotenkin arvokkaita Suomelle. Oikeasti ne on haitallisia jos siitä seuraa että työnteko vähenee.
En tee töitä juuri tällä hetkellä. Olen reilun vuoden omaehtoisella vapaalla.
En ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.
Joten, kuka siitä kärsii, että en tee töitä?
Vierailija kirjoitti:
En ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.Joten, kuka siitä kärsii, että en tee töitä?
Oletko kuullut työvoimapulasta vai oletko ihan toope
Vierailija kirjoitti:
Kuin Ohisalon ehdottama 1500 e/kk kokopäivätyöstä. Lisäksi hänellä kansalaispalkka kaikille, eli nykyään työttömyyskorvaus johon liittyy aktiivisuusvelvoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.Joten, kuka siitä kärsii, että en tee töitä?
Oletko kuullut työvoimapulasta vai oletko ihan toope
Olen ja en.
Työpaikkani odottaa minua, kun päätän mennä sinne takaisin ja taitaa siellä joku tuurata minua, joten muuttuuko mikään?
Samalla periaatteella sossun pitäisi tarkistaa joka kuukausi miljonäärien tiliotteet ja tehdä laskelmia, sekä huomioita, koska työttömillekin tehdään niin. Saattavat jopa kokoustaa henkilön vuoksi. Aina näissä ehdotuksissa voisi mennä pidemmälle ja pidemmälle.. tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Kitupiikkimiljonääri on maksanut vähimmäispalkkaa työntekijöilleen, jotka ovat palkan lisäksi joutuneet hakemaan valtiolta asumistukea ja toimeentulotukea. Miljonääri on rikastunut valtion avulla ja ihmisiä riistämällä. Mistä jokaisen miljonäärin raha on tullut? Muilta ihmisiltä.
Mua ei vou velvoittaa mihin työhön tahansa. Työkyky on n.60-70%.