Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät voi velvoittaa töihin jos myös miljonäärit velvoitetaan töihin

Vierailija
25.12.2022 |

työvoimapula niin yhtä paljon siitä työttmyydestä on haittaa oli syy mikä tahansa

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan yhteiskunnan antamaa toimeentuloa vastaan pitäisi olla työvelvoite. Miljonääri saa makoilla sohvalla jos haluaa kun meidän ei tarvitse maksaa siitä.

Ennen vuotta 1993 Suomessa oli kuntien TYÖLLISTÄMISVELVOITE OIKEALLA PALKALLA kunnes kokoomus sen poisti. Vihaako Kokoomus työntekoa?

Vierailija
42/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee töitä juuri tällä hetkellä. Olen reilun vuoden omaehtoisella vapaalla.

En ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.

Joten, kuka siitä kärsii, että en tee töitä?

Ei kukaan. Tukia nostamattomista ve-työttömistä kukaan ole puhunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan yhteiskunnan antamaa toimeentuloa vastaan pitäisi olla työvelvoite. Miljonääri saa makoilla sohvalla jos haluaa kun meidän ei tarvitse maksaa siitä.

Työvelvoite, muttei velvoitetta maksaa palkkaa tästä työstä, niinkö se sinun mielestä pitäisi olla?

Kyllä, juuri näin sen pitäisi olla.

-eri

Vierailija
44/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miljonääri tuskin nostaa tukia, vaan elättää itsensä.

Ei vaan ne elättää jotka tekee töitä. Mieti jos kaikki olisi miljonäärejä.

Jos kaikki olisi miljonäärejä, niin totta kai ne kävisi töissä. Silloin vain miljardöörit olisi varakkaita ja vasta biljonäärien ei tarvitsisi käydä töissä.

Vierailija
45/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten pääomatuloilla elävä miljonääri eroaa tukia nostamattomasta ve-työttömästä?

Niitä miljonäärejähän tässä koko ketju on yritetty saada töihin.

Vierailija
46/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää palkan pimeänä niin valtion huijarit ei voi varastaa siitä.

Vierailija
47/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonäärit eivät elä.yhteyskunnan tuilla, siksi ei voi myöskään velvoittaa töihin. Vain tuilla elävät voidaan velvoittaa

Vierailija
48/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tainnut tämäkään miljonääri perehtyä ihan perusasioihin..... Nykyään iso osa työttömistä tekee jo ilmaistöitä eri nimikkeillä, kuten työharjoittelu, työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta (9€/pv). Sitä kun pitkäaikaissairaana vuosikausia tekee orjatyötä, niin voisi mielipiteet muuttua.

Olen ollut töissä ja työtön, ja aina tehnyt vapaaehtoistyötä - harvemmin siellä on rikkaita näkynyt. Eli entäs jos aloittaisi sen aktivoinnin ihan itsestään?!!

Tämä. Eräs tuntemani on nyt saanut selvityspyynnön, kun on käynyt tekemässä  vapaaehtoistyötä työttömänä ollessaan. En nyt halua tarkentaa mitä, ettei häntä tunneta, mutta sellaista mitä enimmäkseen tekee eläkeläiset. Ei siellä muita näy.

Suurin osa rikastumisista tapahtuu muiden työnteon tuloksilla tai perimällä. Sijoittamalla rikastuminen on pääsosin muiden työllä rikastumista. Suomessa ei oikeasti rikastu ahkeruudella, vaikka rikkaissa ja rahattomissa sitä korostetaan, tarvitaan muutakin.  

No, ei Suomessa ehkä rikastu, mutta kouluttautumalla esim. lääkäriksi, DI:ksi tai ekonomiksi saa tyypillisesti sellaista palkkaa, jolla elää ihan mukavasti. Ja koulutuksen voi hankkia vaikka kotoa ei olisi antaa mukaan pennin hyrrää. Itse olen todiste siitä.

Vierailija
49/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljonäärit eivät elä.yhteyskunnan tuilla, siksi ei voi myöskään velvoittaa töihin. Vain tuilla elävät voidaan velvoittaa

miljonäärit elävät veronkierrolla sekä korruptiolla.

Vierailija
50/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten pääomatuloilla elävä miljonääri eroaa tukia nostamattomasta ve-työttömästä?

Niitä miljonäärejähän tässä koko ketju on yritetty saada töihin.

Jos ei nosta edes työmarkkinatukea ei ole pakko olla te-toimiston listoilla eikä ole työtön. Jos taas nostaa työttömyyskorvausta on silloin myös työvelvollinen. Nämä miljonäärit tuskin on työttömiä työnhakijoita.

Vierailija
51/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääri voi olla monesta eri syystä. Itselläni oli vuosia sitten työkaveri, joka peri omaisuutta. Palkkasi omaisuudelleen hoitajan, jatkoi itse normaalisti töissä. Vain työyksikön vakiväki, sukulaisensa ja osa ystävistään tiesi, ettei olisi ollut pakko tehdä enää päivääkään töitä. Jonakin päivänä serkkunsa perivät mukavan potin, vaikka heitä on useampi. Toivottavasti ovat yhtä fiksuja kuin tämä mies, eivätkä anna omaisuuden valua hukkaan.

Vierailija
52/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tainnut tämäkään miljonääri perehtyä ihan perusasioihin..... Nykyään iso osa työttömistä tekee jo ilmaistöitä eri nimikkeillä, kuten työharjoittelu, työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta (9€/pv). Sitä kun pitkäaikaissairaana vuosikausia tekee orjatyötä, niin voisi mielipiteet muuttua.

Olen ollut töissä ja työtön, ja aina tehnyt vapaaehtoistyötä - harvemmin siellä on rikkaita näkynyt. Eli entäs jos aloittaisi sen aktivoinnin ihan itsestään?!!

Voisiko se johtua siitä, että ne miljonäärit on tekemässä duunia omassa firmassa? Niillä on katsos yhtä monta tuntia vuorokaudessa, kuin kaikilla muillakin. Jos siitä tekee jo 12h työpäivää, niin ei siitä enää niihin vapaaehtoistoimintoihin repeä.

Mutta rahoituspuolella moni antaa omistaan, tosin ei sillä huutele. Miksikö? No, jos sanot yhdelle antaneeksi rahaa, niin kohta on kymmenet muut käsi ojossa. Parempi avustaa hiljaisuudessa.

Vierailija
53/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljonäärit kuvittelee että heidän rahat on jotenkin arvokkaita Suomelle. Oikeasti ne on haitallisia jos siitä seuraa että työnteko vähenee.

Kuinkahan paljon tuosta omaisuudesta on tehnyt ulkomaalainen halpatyövoima joille maksettu alle liiton palkkaa?

Siihen halpatyövoiman riistoon voi jokainen vaikuttaa niin, että ei osta sellaisia tuotteita. Ostat vain sellaista, missä työmiehille on maksettu kunnon palkka.

Esim. ruokakaupassa voisi kokeilla kassaneidin tippipurkkia, mihin voi jättää vapaaehtoisen palkanlisän. Nämä kassat on pienellä palkalla ja niukoilla tunneilla siellä töissä. Mielenkiintoista olisi, kuinka moni jättäisi palkanlisää, jos se menisi suoraan ko. ihmisen taskuun. Epäilen, että hyvin harva - koska ei haluta maksaa, jos itse joudut maksajaksi.

Vierailija
54/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Ei perinyt miljonääri voi varakkuutensa vuoksi jättää töitä. Työpajalle mars!

Vierailija
55/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Eräs tuntemani on nyt saanut selvityspyynnön, kun on käynyt tekemässä  vapaaehtoistyötä työttömänä ollessaan. En nyt halua tarkentaa mitä, ettei häntä tunneta, mutta sellaista mitä enimmäkseen tekee eläkeläiset. Ei siellä muita näy.

Suurin osa rikastumisista tapahtuu muiden työnteon tuloksilla tai perimällä. Sijoittamalla rikastuminen on pääsosin muiden työllä rikastumista. Suomessa ei oikeasti rikastu ahkeruudella, vaikka rikkaissa ja rahattomissa sitä korostetaan, tarvitaan muutakin.  

No, ei Suomessa ehkä rikastu, mutta kouluttautumalla esim. lääkäriksi, DI:ksi tai ekonomiksi saa tyypillisesti sellaista palkkaa, jolla elää ihan mukavasti. Ja koulutuksen voi hankkia vaikka kotoa ei olisi antaa mukaan pennin hyrrää. Itse olen todiste siitä.

Oliko sinulla tietokone?

Vierailija
56/56 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljonäärit kuvittelee että heidän rahat on jotenkin arvokkaita Suomelle. Oikeasti ne on haitallisia jos siitä seuraa että työnteko vähenee.

Kuinkahan paljon tuosta omaisuudesta on tehnyt ulkomaalainen halpatyövoima joille maksettu alle liiton palkkaa?

Siihen halpatyövoiman riistoon voi jokainen vaikuttaa niin, että ei osta sellaisia tuotteita. Ostat vain sellaista, missä työmiehille on maksettu kunnon palkka.

Esim. ruokakaupassa voisi kokeilla kassaneidin tippipurkkia, mihin voi jättää vapaaehtoisen palkanlisän. Nämä kassat on pienellä palkalla ja niukoilla tunneilla siellä töissä. Mielenkiintoista olisi, kuinka moni jättäisi palkanlisää, jos se menisi suoraan ko. ihmisen taskuun. Epäilen, että hyvin harva - koska ei haluta maksaa, jos itse joudut maksajaksi.

90% suomen rakennuksista on rakentanut ulkomaalainen halpatyöntekijä. Ketkä näissä asuu?

On totta että jokainen voi asiaan vaikuttaa ja paras tapa on vaatia lakia; jokainen joka ei ole suomen kansalainen laitetaan 4 kertainen vero jos tekee töitä Suomessa. Niin loppuu kuin seinään.