Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joillakin ihmisillä on yli 10 000 euroa säästössä?

Vierailija
25.12.2022 |

Keskiverto ihmisellä on vain muutaman kuukauden tulot säästössä, joten miten joillakin voi olla säästössä siis riihi kuivaa rahaa yli 10 000 euroa? Koska itselle tuo on iso summa rahaa, en ymmärrä miten jotkut sen tekee. Olen töissä käyvä, mutta kyllä on myös menoja, kuten laskut, ruoka yms.

Kommentit (681)

Vierailija
481/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen rahan tarkoitus sitten on? Olla siellä säästössä? Kai sille jokin tarkoituskin pitäisi olla. Vai vain olla?

En ymmärrä, miten jotkut voivat elää ns. hetkessä ja saatuaan vähän rahaa, ne hassataan turhuuksiin. Itselleni on ollut aina todella tärkeää olla taloudellisesti omavarainen, seurata kuluja ja suunnitella taloutta. Se ei tarkoita, ettei käytäisi välillä vaikka ulkomailla lomalla tai hankittaisi jotain itselle/kotiin - mutta asiat tapahtuu tärkeysjärjestyksessä, eli lomareissu pitää säästää etukäteen eikä ostaa velaksi.

Huomaatko, että sinulla on niin paljon rahaa, että voit säästöjesikin päälle tehdä matkoja ja ostella kivoja juttuja kotiin? Tuntuu ihan erilaiselta säästää silloin kun elämä on tosiaan pelkkää säästämistä ja kaurapuuron syömistä.&n

Matkustelu maksaa, joko maksat itse tai otat velkaa. Velka maksaa enemmän, eli siten en ymmärrä miten matalapalkkaisella on varaa matkustella velalla, muttei säästää matkusteluun. -eri

Vierailija
482/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alle 25 vuotiaat naiset laittaisi edes puolet meikkeihin, tekoripsiin, hiusväreihin ja rakennekynsiin ja ananaslonkeroon laittamistaan rahoista osakkeisiin ei tarvitsis metsästää miljonääriä kun olisi itse miljonääri viimeistään 50 vuotiaana.

Helposti säästyisi 5000-1000e. Jos tuon laittaisi amerikkalaisiin IT-osakkeisiin kuolisi miljonäärinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että jokainen alle 40 vuotias tällä palstalla valittava voisi olla kuollessaan miljonääri jos vaan säästää lähivuosina 10 000 ja koko ajan sijoittaa.

Kannattaa laittaa koko ajan vähän esim. 400-600e  6 tai 12 kertaa / vuodessa joko maailmanlaajuiseen rahastoon tai hajauttaa osakkeisiin siten että suuri osa on amerikkalaisissa teknologiaosakkeissa. Tärkeintä on sijoittaa jatkuvasti vähän, ei koskaan kerralla kaikkea .

Näin ei tule ostaneeksi liian kalliilla eikä osakkeiden ajoittainen romahdus vie kaikkea. Yksittäinen osake voi heilua, mutta keskimäärin osakkeet nousee 2-3 kertaa nopeammin kuin esim. asuntojen arvo parhaimmillaan.

Tämän kun suomalaiset tajuaisivat. Vanhempien pitäisi opettaa lapsensa osakesäästäjiksi. Ruotsalaiset osaa tämän paremmin.

Vierailija
484/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reilusti yli tuplat tuon verran sijoituksissa kiinni. Vajaa kymmenen vuotta sijoittanut indeksirahastoihin vähintään 100 euroa kuukaudessa. Ihan matalapalkkaduunari olen, mutta kun en tuhlaa kaikkea rahaa turhuuksiin niin kyllä aina säästöön jää.

Vierailija
485/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun säästöjen ja sijoituksen määrän jakaa ikävuosillani niin tuloksena on 20 000euroa.

Laskelma on siis syntymästä asti.

Sen verran omaisuuteni on lisääntynyt vuositasolla.

Eletty on normaalisti ja lapsiakin avustettu.

Matkustelu ei juurikaan ole työn sitovuuden takia.

Vierailija
486/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mennyt ensimmäisiin kesätöihin 13-vuotiaana ja sen jälkeen vähitellen säästänyt. Nyt olen 32v ja säästössä noin 150t. Sairaanhoitaja ammatiltani. 

Vierailija
487/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 2700 €/kk. Yli 2000 €/kk jää säästöön.

N29

Vierailija
488/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mennyt ensimmäisiin kesätöihin 13-vuotiaana ja sen jälkeen vähitellen säästänyt. Nyt olen 32v ja säästössä noin 150t. Sairaanhoitaja ammatiltani. 

Jos perintöä tai lottovoittaja ei ole tullut on hyvin säästetty eli 75 000 kymmenessä vuodessa.

Vierailija
489/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alle 25 vuotiaat naiset laittaisi edes puolet meikkeihin, tekoripsiin, hiusväreihin ja rakennekynsiin ja ananaslonkeroon laittamistaan rahoista osakkeisiin ei tarvitsis metsästää miljonääriä kun olisi itse miljonääri viimeistään 50 vuotiaana.

Helposti säästyisi 5000-1000e. Jos tuon laittaisi amerikkalaisiin IT-osakkeisiin kuolisi miljonäärinä.

Joo, eihän ne osakkeet voi muuta kuin mennä ylöspäin.

Vierailija
490/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkkani on 12000 euroa, joten ei tuo 10000 euroa ole säästössä mitään. Sijoitussalkkuni käteisvarat ovat nyt tarkalleen 101000 euroa ja odottavat sopivaa sijoituskohdetta. Siihen tietysti olemassa olevat osakkeet ja rahastot päälle. Ihan palkkarenkinä olen.

Vierailija
491/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään elää melko säästeliäästi. Mulle ei ole mikään ongelma se että jos kuolen niin omaisuus menee sit läheisten iloksi, lapsia ei ole. Pidän vähän jopa itsekkäänä ajatella että tienaisin vain itseäni varten. Toki hyvä turvata oma selusta ensin mutta ei oo multa pois jos läheiset hyötyy mun varoista. 

Vierailija
492/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Käytin noihin silloin yhteensä 3e.

Vierailija
493/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonni säästössä

Mitä sillä rahoittaa suomessa..tässä vaihtoehtoja

-hybridi autoon uuden akun

-10 vuotta vanhan Skoda henkilöauton

-pieneen taloon katto remontin

-käyttövesiputkiston putkiremontin rivitalossa

-silmä tai polvi leikkauksen yksityissairaalassa jota ei julkisella tehdä.

- 4 kpl hammas implantteja hammaslääkärissä.

-1,5 vuoden vuokratt tavanomaisessa vuokrakämpässä..

Vierailija
494/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot 2700 €/kk. Yli 2000 €/kk jää säästöön.

N29

Puoliso taitaa osallistua myös perheen/pariskunnan menoihin 😂

Vierailija
495/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on opetettu tyyli että kaikki tulee rahoittaa velalla ja oltava koko aja perseaukinen ja olla talouden kanssa kuilun partaalla kuten tämä suomen Valto..

Vierailija
496/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tajusin jo muutama vuosi sitten että pahinta on rahan säästäminen euroissa..

Se on sama asia kuin varastoista vettä vuotavan vesisaaviin

päädyin mielummin sijoituksiin osakkeet,rahastot valuutta korissa jossa osa mm kultaan .

Pelkästään tällä toisen valuutan valuuttukorissa sijoitus hyöty siihen että se olisi euroissa on laskettavissa kymmenissä tuhansissa euroissa..

Eli tälläinen. On tämä uppoava valuutta euro

Vierailija
497/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 10000 euroa vastaa kolmen viikon bruttopalkkaani. Itselläni 140 000 euroa käteisvaroja tilillä.

Jaaha, eli myyt Vanhan Kellarissa persettä.

Ja ihan vinkkinä...ne eivät ole euroja, ne on ruplia.

Vierailija
498/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen rahan tarkoitus sitten on? Olla siellä säästössä? Kai sille jokin tarkoituskin pitäisi olla. Vai vain olla?

Kun muistaa ahdistavat vuodet vastavalmistuneena, pienen palkan, lainojen korot ja lyhennykset niskassa ja ainaisen rahapulan, niin kummasti vaan säästöt rauhoittaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään elää melko säästeliäästi. Mulle ei ole mikään ongelma se että jos kuolen niin omaisuus menee sit läheisten iloksi, lapsia ei ole. Pidän vähän jopa itsekkäänä ajatella että tienaisin vain itseäni varten. Toki hyvä turvata oma selusta ensin mutta ei oo multa pois jos läheiset hyötyy mun varoista. 

Sama juttu. Tai itseasiassa mä en oikeastaan elä mitenkään erityisen säästeliäästi. Toki vertailen hintoja kaupassa, mutta saatan valita sen kalliimmankin vaihtoehdon, jos mieleni tekee. Säästäväisyys vaan on aika helppoa, kun ei tuolla kaupoissa kauheesti ole mitään sellaista, mitä tarvitsisin tai haluaisin. Yksi aika merkittävä asia mun elämässäni on kuitenkin ollut, että mulla ei ole koskaan ollut autoa. Ei edes ajokorttia. Jos olisin autoilija, mulla ei olisi koskaan ollut varaa tähän asuntoon. Jos en jonnekin pääse kävellen, fillarilla, julkisilla tai edes taksilla, mun ei vaan tarvitse mennä sinne. Todennäköisesti olen näiden 45 vuoden aikana, mitä mulla olisi voinut olla auto ja ajokortti, säästänyt jo ihan pelkästään autottomuudessa aika ison summan rahaa. 

Vierailija
500/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka 2500€, siitä jää säästöön aina 1000-1500€ kuussa. Kahdeksatta vuotta vakitöissä, töistä minä säästöni oon saanu. Esimmäisenä työvuotena maksoin pois opintolainan, n.7000€. Mitään muita lainoja ei ole eikä tule. Auton ostin tonnilla. Ei puolisoa tukemassa. Asumisen kulut n.430€. Opiskeluaikana oli joskus 20snt kaikki mitä mulla oli, kyllä sen muistaa edelleen ja rahan törsääminen ei ole lähtenyt käsistä koskaan. En osta uutta ellei vanha ole rikki, ja silloinkin mietin pärjäisikö ilman. Jos kuitenkin jotain ostan, ostan laatua ja paidasta voin maksaa 300€. Kyllä tällaisilla nettotuloilla kymppitonnin säästöön saaminen on lasten leikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän