Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joillakin ihmisillä on yli 10 000 euroa säästössä?

Vierailija
25.12.2022 |

Keskiverto ihmisellä on vain muutaman kuukauden tulot säästössä, joten miten joillakin voi olla säästössä siis riihi kuivaa rahaa yli 10 000 euroa? Koska itselle tuo on iso summa rahaa, en ymmärrä miten jotkut sen tekee. Olen töissä käyvä, mutta kyllä on myös menoja, kuten laskut, ruoka yms.

Kommentit (681)

Vierailija
341/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuulliset vanhemmat huolehtii siitä, että lapset saa hyvän pesämunan elämää varten. Mun lapset sai kaikki täysi-ikäistyessään useamman kymmpitonnin säästöt kouraan (oltiin sijoitettu lapsilisät) 

Meillä sama homma. Ei niitä lapsilisiä kannata käyttää, ne on kuitenkin lapselle tarkoitettuja rahoja.

Kyllä jotkut vanhemmat ihan surutta käyttävät lastensa rahat. Melko vastuutonta, mutta valitettavasti sellaisiakin ihmisiä vaan on olemassa. Ei normaali ihminen tee lasta jos hänellä ei ole varaa sitä itse elättää. 

Vierailija
342/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, joka epäilemättä on täynnä säästäväisyyden ja tarkan rahankäytön ylistystä.

Työelämässä on niitäkin, joilla on hyvät tulot ja välillä saavat peruspalkan lisäksi bonuksia. Kun saa kerralla muutaman kymppitonnin bonuksen, niin siitä jää tilille verojenkin jälkeen yli kymppitonni ilman mitään säästämistä.

Joillekin onnekkaille niitä säästöjä kertyy ihan sillä, ettei tienatuille rahoille löydy mitään järkevää käyttöä. Elämä on riittävän hyvää ilman ylimääräistä tuhlailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuulliset vanhemmat huolehtii siitä, että lapset saa hyvän pesämunan elämää varten. Mun lapset sai kaikki täysi-ikäistyessään useamman kymmpitonnin säästöt kouraan (oltiin sijoitettu lapsilisät) 

Mitä tekemistä säästämisellä ja vastuullisuudella on? Omat vanhemmat olivat ihan tavallisia työtätekeviä, isä teollisuudessa ja äiti osa-aika siivooja. Ei matkusteltu ulkomailla, ei ollut autoa Raha meni vuokraan, perheeseen Lapsilisät meni tarpeeseen. Kummallinen käsitys, että kaikki olisivat olleet rikkaita ja mahdollisuus laittaa lapsilisät säästöön. 

Vierailija
344/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin amk tutkinnon. Pääsin töihin. Brutto 3000€ netto 2300€. Elän edelleen kuin opiskelija. Ostan vain pakolliset ja pihistelen kaikessa. Vaatteet kirpparilta pl alusvaatteet. Joka kuukausi kertyy löysää rahaa 1200€. En keksi mihin käyttää rahaa niin laitan nordnetin osakkeisiin ja rahastoihin. En saa mitään iloa rahan tuhlaamisesta. Ei kiinnosta ravintolaruoka, uusi tavara, matkustelu, uusi elektroniikka eikä edes suoratoistopalvelut.

Ja jälleen huomaamme, että kyseessä on lapseton sinkku, joka ei asu omakotitalossa.

Vierailija
345/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma. Ei niitä lapsilisiä kannata käyttää, ne on kuitenkin lapselle tarkoitettuja rahoja.

Kyllä jotkut vanhemmat ihan surutta käyttävät lastensa rahat. Melko vastuutonta, mutta valitettavasti sellaisiakin ihmisiä vaan on olemassa. Ei normaali ihminen tee lasta jos hänellä ei ole varaa sitä itse elättää. 

Lapsilisät on tarkoitettu auttamaan perhettä lapsen elatuksessa ei säästöön!

Vierailija
346/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin amk tutkinnon. Pääsin töihin. Brutto 3000€ netto 2300€. Elän edelleen kuin opiskelija. Ostan vain pakolliset ja pihistelen kaikessa. Vaatteet kirpparilta pl alusvaatteet. Joka kuukausi kertyy löysää rahaa 1200€. En keksi mihin käyttää rahaa niin laitan nordnetin osakkeisiin ja rahastoihin. En saa mitään iloa rahan tuhlaamisesta. Ei kiinnosta ravintolaruoka, uusi tavara, matkustelu, uusi elektroniikka eikä edes suoratoistopalvelut.

Ja jälleen huomaamme, että kyseessä on lapseton sinkku, joka ei asu omakotitalossa.

Lapseton sinkku maksaa ne perheellisen etuudet. 

Mitä ihmeen tekemistä omakotitalolla on asian kanssa?

Vierailija
347/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnihan on muutaman kuukauden tulot.

Joo mulla parin kk:n. Häh häää vituttaako?

Vierailija
348/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ei ole kymppitonnin raja mennyt rikki mutta lähellä ollaan. N. 8000€ tällä hetkellä säästössä. Aikaa toki tuohon on mennyt kun on tullut heitettyä 50-100 euron välillä joka kuukausi säästöön. Joskus kun saa lainan maksettua, tulee säästäminen olemaan paljon helpompaa.

Toivottavasti laitat rahastoon, etkä makuuta tilillä

Suurin osa on rahastossa ja osa on tilillä yllättäviä menoja varten.

Vierailija
349/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä säästämisellä ja vastuullisuudella on? Omat vanhemmat olivat ihan tavallisia työtätekeviä, isä teollisuudessa ja äiti osa-aika siivooja. Ei matkusteltu ulkomailla, ei ollut autoa Raha meni vuokraan, perheeseen Lapsilisät meni tarpeeseen. Kummallinen käsitys, että kaikki olisivat olleet rikkaita ja mahdollisuus laittaa lapsilisät säästöön. 

Onhan se vastuutonta tehtailla lapsia elämään köyhyyteen vain siksi, että saa lapsilisärahaa itselleen! Surullista, että sinulle osui niin paskat vanhemmat. Ilmankos sinustakin tuli tuollainen reppana. 😪

Vierailija
350/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnihan on muutaman kuukauden tulot.

Joo mulla parin kk:n. Häh häää vituttaako?

Tuo vassarin vikinä on edelleen mukavaa kuultavaa.

Vierailija
351/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvon mammat ja papat, asentakaa puhelimeen vaikka Nordnet sovellus tai pyytäkää pankkia auttamaan pankin sovellusten kanssa.

Pyytäkää lapsiltanne apua jos ette itse osaa. Aloittakaa vaikka ostamalla 300-500e:lla yhtä osaketta tai rahastoa. Vaikka Microsoftia jos ei mielikuvistus muuhun riitä.

Siitä se lähtee.

"300-500e:lla yhtä osaketta"

Ja heti meni väärin. Hajauttaminen on se juttu.

Vierailija
352/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan vanhempien vastuu lapsensa kyetä elättämään. Ei täysijärkinen ota koiraakaan jos ei kykene sitä ruokkimaan ja hoitamaan. Ääliö taidat olla. "Minulla ei ole varaa koiraan, mutta teenpä lapsen." 

Vierailija
353/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih =) 

Ihmiset jotka ovat valinneet elävänsä valtion heille lahjoittamilla kela korvauksilla helppoa elämää jossa saa vain olla ja oleilla, miettivät miten uutterat kunnon ihmiset ansaitsevat sen verran, että heille jää rahaa jopa säästöönkin.

Olette te kyllä hassuja ihmisiä =)

Itse taidat olla surkea Kela-rotta ja nyt uskottelet muille, että elämäsi on helppoa. Ei se ole. Et saa tuolla kommentilla muuta aikaan kuin sääliä ja närkästystä.

Vierailija
354/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen ollut pienituloinen, olen aktiivisesti säästänyt ja sijoittanut jo 25 vuotta. Säästössä on nyt paljon enemmän kuin 10 000e.

Vierailija
355/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Onhan se vastuutonta tehtailla lapsia elämään köyhyyteen vain siksi, että saa lapsilisärahaa itselleen! Surullista, että sinulle osui niin paskat vanhemmat. Ilmankos sinustakin tuli tuollainen reppana. 😪

Ei kysymys ollut siitä, että lapsia tehtäisiin lapsilisien takia. Lapsilisät on tarkoitettu perheen avuksi lapsen menoihin. Ei säästöön. 

No, en pidä itseäni reppamana.. luonnontieteiden maisteri ja töissä. Kummallinen käsitys sinulla siinä, että jos ei lapsilisät laiteta säästöön, ihmiset olisivat epäonnistuneet ja kun tästä sanoo, leimataan heti luuseriksi. 

Vierailija
356/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvon mammat ja papat, asentakaa puhelimeen vaikka Nordnet sovellus tai pyytäkää pankkia auttamaan pankin sovellusten kanssa.

Pyytäkää lapsiltanne apua jos ette itse osaa. Aloittakaa vaikka ostamalla 300-500e:lla yhtä osaketta tai rahastoa. Vaikka Microsoftia jos ei mielikuvistus muuhun riitä.

Siitä se lähtee.

Ei sitä 500 euroa kauheasti kannata hajauttaa maksujen takiaosakkeita ostellessa indeksirahastoissa, joissa olematon maksu, voi hajauttaa vaikka kymppeihin. 

Vierailija
357/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa asuminen on paljon kalliimpaa kuin kerros- tai rivitalossa. Olen kokeillut kaikkia.

Luuletko, ettei lapsellinen aikuinen maksa veroissa esimerkiksi sinun käyttämääsi infraa, terveydenhoitoa tai lähikauppasi yritystukia?

Vierailija
358/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan vanhempien vastuu lapsensa k

koiralle ei tietääkseni makseta lapsilisää. 

Vierailija
359/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä se lähtee.

Ei tommosta summaa kannata hajauttaa. Itse ostan vähintään 5t yhtä osaketta, maksat ihan helkutisti välityspalkkioita muuten!

Vierailija
360/681 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa asuminen on paljon kalliimpaa kuin kerros- tai rivitalossa. Olen k

Ootko sä kännissä jo aamusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi