Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joillakin ihmisillä on yli 10 000 euroa säästössä?

Vierailija
25.12.2022 |

Keskiverto ihmisellä on vain muutaman kuukauden tulot säästössä, joten miten joillakin voi olla säästössä siis riihi kuivaa rahaa yli 10 000 euroa? Koska itselle tuo on iso summa rahaa, en ymmärrä miten jotkut sen tekee. Olen töissä käyvä, mutta kyllä on myös menoja, kuten laskut, ruoka yms.

Kommentit (681)

Vierailija
21/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kesätöistä ton verran säästöön.

Vierailija
22/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuuteni lienee se, etten ole hakeutunut parisuhteeseen kaikkine rahareikineen.

No todellakin! Olen elämäni ollut sinkku ja rahaa on vain tullut, mutta niinä hetkinä kun olen erehtynyt vastakkaisen sukupuolen kanssa tekemisiin niin tilille ilmestyi niinsanotusti imurin letku. Seurusteleminen saati parisuhde ei ole mitään halpaa touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina vähintään 100000 euroa käteistä

Vierailija
24/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hakeutumalla semmoiselle uralle, jossa on hyvä palkka

- Kehittämällä koko ajan osaamista, jotta palkka nousee vielä enemmän

- Olemalla säästeliäs

- Sijoittamalla

Vierailija
25/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Ei osta mitään sikamaisen hintaista. 97% kaikesta tarjolla olevasta on kategoriassa sikamaisen hintaista, joten joskus saattaa esimerkiksi ruuan suhteen tinkimään tästä periaatteesta. Pääosin kuitenkin, jättää ne sikamaisen hintaiset tuotteet ostamatta. Antaa kapitalisitien sikailla sitten keskenään.

Vierailija
26/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit voi maksaa ku tulee se iso tarve, ja jatkaa elämäänsä normisti.

Vierailija
27/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat rikastua, osta kaikki Klarnan tmv. avulla, älä koskaan maksaan kerralla vaikka rahaa olisi.

Rahoita elämä lainoilla, maksat kaiken omassa tahdissa pois eli nopeammin kuin pankki tai klarna haluaisi.

Näin rikastut, oletus on että pääomaa löytyy sen verran että voit maksaa tarvittaessa kaikki kerralla pois.

Samalla toki lainan/luoton antaja rikastuu, mutta rikastut myös itse siinä sivussa. Helpompi säästää kiinteä summa rahaa kuukausittain samalla kun maksat velkoja pois kuin tilit tyhjentyisivät kertarysäyksellä ja aloittaisit nollasta. Säästöt nousevat veloista huolimatta ja korot ovat siihen suhteutettuna aivan mitätön summa.

28/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy olevan 13 464 euroa eläkeläisen tilillä

Vierailija
29/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säästöön jää pienistäkin tuloista kun jokaisen ostoksen kohdalla miettii, tarvitsenko tätä oikeasti. Juuri laskin säästöjen ja sijoitusten arvoksi 70 000e ja ne on säästetty tällä metodilla kymmenen vuoden aikana. Nyt kun on lapsia, säästöön ei jää niin paljon, mutta kyllä muutama satanen joka kuukausi.

Vierailija
30/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi ei päde, päinvastoin sinun tulisi kysyä, miten valtaosalla ei ole edes sitä parin tonninn puskuria. Jo parin tonnnin säästöillä ihminen kuuluu tosirikkaisiin Suomessa!

Vierailija
31/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla säästössä vuoden nettopalkka, 36 ke. Ei ole erikseen pitänyt budjetoida säästämistä tai menoja. Kaiken olen säästänyt valmistumisen jälkeen eli vuodesta 2016, vaikka vanhempainvapaalla/hoitovapaalla nyt kaksi vuotta. Ekat pari vuotta nettosin vain 18-24 ke. Lisäksi olen maksanut lainoja samassa ajassa 35 ke. Eli ilman lainoja ja niiden korkoja ois säästössä hyvinkin 70 ke muutamassa vuodessa. Ekat vuodet työelämässä asuin vielä opiskeluajan törkyhalvassa vuokra-asunnossa, joten säästöön jäi pienemmästäkin palkasta joka kuukausi se tonni. Kun pitää elintason kuin köyhällä opiskelijalla nii kyllä vaan jää säästöön.

Vierailija
32/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä säästöön jää pienistäkin tuloista kun jokaisen ostoksen kohdalla miettii, tarvitsenko tätä oikeasti. Juuri laskin säästöjen ja sijoitusten arvoksi 70 000e ja ne on säästetty tällä metodilla kymmenen vuoden aikana. Nyt kun on lapsia, säästöön ei jää niin paljon, mutta kyllä muutama satanen joka kuukausi.

Se on juuri näin! Lopulta sitä ei tarvitse oikeastaan kuin perustavikkeet. Kokkaus-ja ruokailuvälineet, vaatteita, hygianiatarvikkeet, vuodevaatteet, ruokaa ja juomaa ja jotain elektroniikkaa tyyliin tietokone ja puhelin.

Vierailija
33/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säästössä 10 000 euroa. Pienistä tuloista säästettynä. Vastaa puolen vuoden tulojani. Mitään muuta omaisuutta ei ole.

Vierailija
34/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapa jos on sellainen että laskee virkistysmenot pakollisiin, ei ole ihme jos ei mitään jää.  Kun hyväksyy tietyn puisevuuden niin voi säästää.  Pelkkä kaverien myötätunto ei auta jos leivästä kyse.  Käy näinkin:  sitten kun heillä on rahaa, ei heitä näy missään.

Meinasi tulla kylätappelu kun möläytin jotain riisto-suhteesta.

Vierailija
35/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön jää joka kuukausi vähintään 2000 euroa. Tulot on isohkot, mutta menotkin on vähintään kohtuulliset kahden teinin yksinhuoltajalle. Siinähän sitä kertyy.

Vierailija
36/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä tilillä on 210 000 €, tosin ne menevät tiistaina. Sijoituksissa on sitten toinen mokoma.

Mitä tiistaina tapahtuu?

Rahat menevät asuntoon.

Vierailija
37/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yli 30 000 euroa säästössä, enkä pidä sitä mitenkään kummoisena summana. Kohta on tosin asuntolaina maksettu pois, niin sitten alkaa kertyä säästötilille enemmän rahaa.

Vierailija
38/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää yleensä vähintään tonni säästöön joka tilistä. Netto 2200 mutta asuntolaina maksettu. Säästössä nyt joku 43 000 euroa.

Raha on kuitenkin aika hupenevaista, kyllä se kummasti häviäisi jos ei yhtään miettisi mitä ostaa. Välillä mietin olenko vähän liiankin säästäväinen, mutta toisaalta säästöt tuo turvaa. Keväällä pitäisi ostaa teinille mopokortti ja mopo, kyllä siihenkin saa rahaa palamaan. On mukava kun on säästöjä.

Vierailija
39/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yli 30 000 euroa säästössä, enkä pidä sitä mitenkään kummoisena summana. Kohta on tosin asuntolaina maksettu pois, niin sitten alkaa kertyä säästötilille enemmän rahaa.

Ei sitä nyt säästötilille kannata kerätä

Vierailija
40/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden juttujen perusteella pieni- ja keskituloisilla suomalaisilla ei ole mitään hätää nykytilanteessa. Helppoa näkyy olevan kymmenien ja jopa satojen tuhansien säästäminen 😁

No joo. Itsellä noin 2000€ nettotulot. Sästöön jää kuukausittain vaihtelevasti. Asun omakotitalossa, joten menoja on enemmän verrattuna jos asuisin ahtaammin. Mutta tämä on oma valinta ja sijoitus elämänlaatuun.

Lomarahat jätän säästöön, eli niitä ei hummailla menemään. Elän yksinkertaista mutta minulle mielekästä elämää. En osta tarpeetonta.

Siitäpä niitä säästöjä on kertynyt, vaikka olen yh. Ja siis yh, ei ole toista huoltajaa olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän