Espanjalainen mieheni vaatii, että reilun kuukauden vanhalle tytöllemme laitetaan korvakorut
En osaa oikein suhtautua tähän: kuulemma Espanjassa ja ylipäätään välimeren maissa on tapana reiittää pienten lasten korvat ja muun muassa miehen vanhemmat haluaisivat korvakorut koska kuulemma muuten ei voida olla varmoja lapsen sukupuolesta. Minun mielestäni taas kaikki ylimääräinen kärsimyksen aiheuttaminen noin pienelle on aivan turhaa ja haluaisin kunnioittaa tyttömme kehollista koskemattomuutta. Mitä mieltä olette, kumpi meistä on oikeassa?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei Suomessa todellakaan pidetä poikien ympärileikkaamista "yleisesti hyväksyttävänä". Jenkeissä kyllä, koska siellä katolilaisuudella on niin vahva jalansija.
Ympärileikkaus Yhdusvalloissa on nimenomaan protestanttinen tapa, koska puritaanit ajattelivat sillä voitavan estää masturbointia. Katolinen kirkko sen sijaan kieltää kehon silpomisen, vaikkakaan suurin osa katolilaisistakaan kyseisessä maassa ei tuota tiedä. Olisi joka tapauksessa kiva, että kirjoittaisit tietoa, etkä mutua.
Tuli näistä mieleen että miksi pitää tunnistaa onko lapsi tyttö vai poika? Vanhemmat kyllä tietävät kumpi on ja voivat muille kertoa jos haluavat.
Onko se jotenkin muka tärkeää tietää ulkopuolisten kumpi lapsi on? En nää siihen mitään syytä.
Lävistys hänelle k*kkeliin ensin, vaikka rautanaula.
Anoppi ei ole varma lapsen sukupuolesta ilman korviksia???
Pyydä kurkkaamaan jalkojen väliin.
No ei kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei Suomessa todellakaan pidetä poikien ympärileikkaamista "yleisesti hyväksyttävänä". Jenkeissä kyllä, koska siellä katolilaisuudella on niin vahva jalansija.
Ympärileikkaus Yhdusvalloissa on nimenomaan protestanttinen tapa, koska puritaanit ajattelivat sillä voitavan estää masturbointia. Katolinen kirkko sen sijaan kieltää kehon silpomisen, vaikkakaan suurin osa katolilaisistakaan kyseisessä maassa ei tuota tiedä. Olisi joka tapauksessa kiva, että kirjoittaisit tietoa, etkä mutua.
Juutalaisethan ne silpoo poikalapset. Ja juutalaisia on jenkeissä paljon.
Lapsille ei reikiä korviin. Aikuisena voi ottaa jos vielä kiinnostaa.
Eikö noissa maissa myös käytetä tyttövauvoilla vaaleanpunaisia tai valkoisia pitsimekkoja ja kiiltäviä kenkiä ihan pienenä jo, ei mitään marimekkotasaraitapotkareita. Kai niistäkin vermeistä erottaa tytön pojasta.
miten kävi taistossanne?
Asia ratkeaa siten että sanoo sen olevan laitonta Suomessa. Ikäraja on 7 vuotta ja silloinkin vain jos lapsi ITSE haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on espanjalainen tapa. Samoin se, että lapsen tukka pitää ajaa vauvana pois: sitten kasvaa kaunis ja tuuhea tukka...
Sano miehellesi, että suomessa lapsi saa päättää itse korvansa rei'ittämisestä ja siitä voi tulla lasu, jos lapsen kehoa lähdetään noin vain reiïttämään. Tarjoa kompromissiä: lapselle ostatte sellaiset korvakorut, joita käyttääkseen ei tarvitse rei'ittää korvia. Eli klipsimekanismi tai sitten magneettikiinnitys.
Ei kannata lähteä tähän, että siloitellaan miehen sovinismia. Ei vauvalle minkäänlaisia korviksia, ei klipsillä, eikä millään muullakaan tavalla. Nehän voivat pudota vauvan suuhun ja vauva voi tukehtua.
Mies oppi
Vaikka klipsit ja magneettikorut on parempi vaihtoehto kuin lävistykset, niin ne painaa ja sattuu. Kokeile itse käyttää niitä.
Ei korvareikiä ennen 18-vuotispäivää. Monella on kymmenen korvareikää täynnä himphamppukoruja. Yhtä rumia kuin sonnin nenärengas.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei ole varma lapsen sukupuolesta ilman korviksia???
Pyydä kurkkaamaan jalkojen väliin.
Tytöllehän voi pukea mekon niin erottaa.
Ulkopuolisten ihmisten ei tarvitse tietää muiden lasten sukupuolta tai muita henkilötietoja. Läheiset tietävät ja sehän riittää. Useimmiten hiukset ja kasvonpiirteet sekä ääni kertoo, onko poika vai tyttö kysymyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Nikkeliallergia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa kulttuureissa poikavauvat ympärileikataan (eli sukuelimet silvotaan) pelkästään ulkonäöllisistä ja uskonnollisista syistä johtuen, ja sitä pidetään aika yleisestnikkelialleetiai
Vierailija kirjoitti:
Korvareikä asettuu väärään paikkaan korvanlehteä silloin kun se laitetaan vauvana. Suomessa edellytetään yleensä 7 vuoden ikää. Minusta henk.koht. sopiva ikä on silloin kun lapsi niitä itse pyytää (kun käsityskyky riittää ymmärtämään mikä on lävistys).
Juuri näin! Itse hankin reiät korviin vasta 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurierohan tuo on, mutta voit kertoa, että Suomessa ei ole tapana ja harva lävistäjä täällä suostuu edes laittamaan koruja noin pienelle vaikka kuinka vanhemmat pyytäisi. Ampumalla nyt ei pitäisi korviksia laittaa minkään ikäiselle, toivottavasti se alkaa olla jo selvää kaikille.
Sukupuolen kanssa korviksilla taas ei ole mitään tekemistä, eli tuo on ihan vaan hölmö peruste. Ehdottaisin, että keskustelette nyt jonkinlaista kompromissia, vilkkaalla tarhaikäisellä nuo ovat nyt siitä vaarallisetkin, että jäävät herkästi leikkiessä kiinni vaatteisiin tai hiuksiin ja pahimmassa tapauksessa repäisevät korvalehteäkin.
Ei ole pelkkää kulttuurieroa, sillä näin ei ole tehty espanjalaisten ystävieni perheessä. Ehkä kyse on joissakin tapauksissa sivistyksen tasosta.
Ja monet lapsena silvotut poikalapset kertovat sitten aikuisena pohtineensa useastikin, että oliko ympärileikkaus välttämätön toimenpide, nyt he eivät saa koskaan päättää asiasta itse eivätkä koskaan pääse kokemaan millaista elämä olisi ollut ehjällä peniksellä, jossa normaali tuntoherkkyys. Moni olisi halunnut päättää asiasta itse.