Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*¤* Kesäkuun kullanmurut viikko 46 *¤*

Vierailija
13.11.2006 |

Siirrytäänpäs mekin jo viikolle 46.:)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä tuosta pahoinvoinnista. Meillä eka oli poika ja voin ihan hirveän huonosti. Nyt kakkosta odotellessa en läheskään niin huonosti, vaikka en kyllä hyvinkään.

Aika jännä että ihmiset on kuullu erilaisia uskomuksia yms sukupuolen suhteen.:O)

Mutta jaksuja kaikille.

Marikki rv 9+5

Vierailija
22/44 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kesäkuiset=)

Olin eilen neuvolalääkärissä ja saatiin sydänäänet kuuluviin, JIPPII! Vihdoinkin sitä jotain konkretiaa...

Kohdun kokoa tutkittiin ja lääkäri tokas, että ohhoh onpas iso näille viikoille (eilen 10+6). Vastasi kuulemma viikon 13-14 kokoa ja kertoi, että yleensä nyrkin kokoinen näillä viikoilla, mutta mulla tuplat!

No seuraava kysymys olikin, että onko suvussa kaksosia ja löytyyhän niitä äidin puolelta vielä! Nooh eipä tämä vielämitään tarkoita, mutta onpas jännäämistä pari viikkoa np-ultraan.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että raskaus pidemmällä. Tämä sinänsä " tyhmää" , että tällöin np-ultra ei enää näytä turvotusta, kun sen voi mitata vain viikolle 13+6 asti! No sitten vaan toivotaan parasta. Että tämmöiset terveiset täältä=)

Äippä:) 11+0 ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin kirjoittelisin välillä. Lukemassa kyllä käyn joka päivä ;).

Eka neuvola oli viime viikolla ja siellä kuultiin jo sydänäänet. Lääkärineuvola on 29.11 ja nt-ultra 30.11 joten jänniä aikoja odotellessa...

Oma aamukuvotus on helpottanut, mutta se on vaihtunut ilta huonoon oloon. En oikein osaa sanoa auttaisiko asiaan jos työntäisi sormet kurkkuun vai onko tämä närästystä (rennie ei meinaan auta). No onneksi näin päin, ettei tarvitse olla töistä pois. Aamupäivällä olo pysyy hyvänä jatkuvalla syömisellä.

Fay

Vierailija
24/44 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astelen ensimmäistä kertaa tänne vauvan sivuille, siis esikoisen aikan vierailin kyllä, mutta ompa hassua tulla tänne taas uudestaan lueskelemaan :)

Laskurin mukaan viikkoja kasassa jo 10!!!???

Mutta sain huokaista kun luin, että siellä jollakin muullakin on vielä neuvolaan soittamatta :)

Olo on älyttömän huono, paljon paljon pahempi kuin ensimmäisen aikana, vaikka silloinkin kyökkäsin.

Vähintään kerran päivässä pitää käydä pöntön reunalla roikkumassa. Ja yökötys jatkuu ympäri vuorokauden. Joskus herään yölläkin, siihen että ompas huono olo...huhhuh!

Toivossa on hyvä elää...ettei tämä enää kauan kestä... :)

Mun puolesta onnittelut kaikille teille!

Kiva saada kunnon kesäloma ens vuonna, vai mitä :) ??

Vierailija
25/44 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tyttö/poika keskustelua.

Meillä eka on tyttö, ja olo oli huono...

Mutta koska nyt vielä pahempi, niin voiskohan se sitten olla poika?! :)

Kaveri sai kyllä pojan hiljattain, ja olo oli alusta asti oikein hyvä.

Mutta kiva mietiskellä silti :)

Vierailija
26/44 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuin myös muillekin näihin kipuiluihin liittyen!

Jotenkin on nyt enemmän huolissaan kuin ekasta ja varmaan sitten kuuntelee omia tuntemuksiaankin tarkemmin, en tiä?!

Tällasta ei kyllä ekan kanssa ollut pahoinvointeineen kaikkineen eli olen aivan satavarma, että nyt tulee tyttö, jos vaan kaikki muutoin on kunnossa. Ehkä se tästä helppaa, kun pääsee sinne neuvolaan ja ultraan. Luin jostain, että ultrata kannattaa erityisesti alkurasakudesta, jos on ollut vuotojatai alavatsakipuja eli ei kai ne ihan vaarattomia sitten aina ole. Hirmu vaikee on mulle vältellä liikkumista, kun olen niin äkkinäinen luonteeltani... kaipa siihenkin sitten vähitellen tottuu!

Toivotaan kaikkea hyvää meille kaikille odottajille...

Vierailija
27/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli kesäkuu tippunut niin kauas. Huhuu?

Vierailija
28/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö päikkäreillä ja nyt on taas hetki aikaa istua koneella rauhassa.

Meillä tytöllä alkanut jonkun sortin uhma ja voi rasitus.. kaikki on väärin päin ja mikään ei käy. Pukeminen on tytön kauheuslistalla tällä hetkellä ykkösenä..No kaipa se uhma tästä joskus helpottaa.

Heh..:) Minä olen täällä kehuskellut hyvänvointisuudellani ja kuinkas ollakkaan tänään piti kesken aamupalan syönnin rynnätä vessaan oksentamaan. (Hyvä, että kerkesin.) Mutta sen jälkeen heti olikin taas ihan loistava olo ja aamupalankin sain syötyä loppuun. Omituista?

Äipällähän on tosiaan jännät paikat.:) Itse en kyllä jaksaisi odottaa paria viikkoa vaan menisin varmaankin yksityiselle kurkkimaan, että montako siellä masussa on. Jännä, että eivät laittaneet lähetettä neuvolasta ultraan, kun on kerta tuommoinen epäselvä tilanne, että viikkoja saattaa olla huomattavasti enemmän tai masukkaita kaksin kappalein. Auttaiskohan, jos soittaisit neuvolaan ja kysyisit, että onko moiseen mahdollisuutta. Se on niin jännä miten eri kunnissa ja saman kunnan sisälläkin eri neuvoloissa toimitaan eri tavoin. Ystäväni sai automaattisesti lähetteen alkuraskauden ylimääräiseen ultraan, kun oli vastaavassa tilanteessa, kun sinä. Ystävälleni muuten syntyi sitten identtiset kaksoistytöt.:)

Eipä tänne muuta, paitsi ainiin meillä tietää tätä nykyä tästä raskudesta koko suku..:D Ei saatu pidettyä salaisuutta omanamme. On ollut kyllä oikein hellyttävää miten kaikki on suhtautuneet uutiseen. Ovat tosi iloisia ja onnellisia puolestamme ja tulevat isovanhemmat ja isoisovanhemmat ovat skoolailleet shampanjalla uutisen kunniaksi. Toivottavasti kaikki nyt vaan menee hyvin loppuun asti.

Hyviä vointeja kaikille.

Tuuli@ rv 10+6

Vierailija
29/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ihmettelen vähän itsekin, miten lunkisti suhtaudun asiaan. Nämä ovat ison kaupungin haittapuolia (Tampere), kun jonot niin valtavat, ettei ennen sovittua ultraa ollut kuin 1 vapaa aika ja olen työmatkalla, jota ei voi perua! Neuvolassa ei ole ultralaitetta ollenkaan, vaan kaikki ultrataan keskitetysti yhdessä paikassa.

Yksityisellekin soittelin, niin yhtälailla ruuhkat. Ei siis auta kuin odottaa. Eipä tämä odottelu niin pahaa ole, jotenkin aika kutkuttavaa ;) Saa ainakin haaveilla niistä kahdesta pari viikkoa ja leikkiä ajatuksella.

Pidemmällä mun ei pitäis olla, kun tein negatiivisen testin elokuun 17. Ja vimpat menkat alkoivat 30.8. Voihan mulla olla vaan joku megakohtu tai sit kaveri heitti, että odotan jotain megavauvaa, joka syntyessää vastaa viikkoja 60, just just =)

Kutkuttavaa odotusta myös muille kanssasisarille!

Äippä:) 11+1

Vierailija
30/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Äippä[/b] - Tampereella Tuuliakin asuu kuten minäkin. Minäkin ihmettelin, että miten ne ei laittanu sua jo ultraan. Mullahan muka lääkäri kuuli sydänäänet jo viikolla 6, joten se ihan pillastu, että mun täytyy olla jo pitemmällä ja laittoi lähetteen sinne keskusäitiysneuvolaan. Sain ajan heti seuraavalle viikolle. Sillon ei ollut ruuhkaa, mutta nyt ilmeisesti sit vähän ruuhkautunut. No, raskaus ei ollu pitemmällä, mutta oli hyvä käydä ultrassa, että nähtiin, että kaikki oli ok.

Mullekin muuten varmaan tän pahoinvoinnin perusteella on tulossa kaksostytöt ;-). Tuossa ekassa ultrassa ei näkynyt kuin yksi sikiö, mutta olen kuullut useasti juttuja kuinka noin alussa ei vielä kaksosraskautta ole havaittu. Haluaisin jonkinlaisen järkeenkäyvän selityksen tälle pahoinvoinnille, mutta ilmeisesti mun osana on vaan aina kärsiä nää alkuraskaudet :-(. Oonkin miehelle vannonut, että nyt tää on viimeinen kerta, vaikka alunperin vähän kaavailtiin kolmea...

Menipäs taas jaaritteluksi =). Lopetan täältä tähän.

-satu ja sintti rv10+5

Vierailija
31/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys. Olin tänään neukkulalääkärissä. Yritti kuunnella sydänääniä, mut ne eivät kuuluneetkaan! No, hän sanoi että on ihan normaalia, jos omien laskujeni mukaan oln viikolla 10 + 2, kohtu on takana ja mulla on jonkin verran " vatsanpeitteitä" , kuten hän kauniisti ilmaisi. Eli toisin sanoen vähän rasvaa alavatsassa. Onko muita, joilla ei ole vielä kuulunut äänet samoilla viikoilla?

Ensi keskiviikkona on sitten np-ultra. Kuukautisten mukaan rv 12 + 1 mutta mun laskujen mukaan 11+1, liekö liian aikaista nähdä niskapoimuturvotus? On se kuitenkin kiva, ettei ton kauemmin tarvitse piinailla, onko siellä ketään vai nou. Lääkäri sanoi, että kohtu on kyllä kasvanut viikkoja 10-11 vastaavasti, eli sen puolesta siellä pitäis olla joku lyhyt ihminen, eikä ainakaan kohdunulkoista raskautta. No, tässä sitä sitten piinaillaan...

Vierailija
32/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan Tampereeltahan minäkin olen. Minä sain kahden päivän varo ajalla ultra-ajan yksityiselle Mehiläiseen. (Finlaysonin alueella.) Oli tosi hyvä ultrakone ja lääkäri oli oikein miellyttävä ja ammattitaitoinen, mutta hinta oli kelan osuuden jälkeenkin vielä aika suolainen. Maksoi nimittäin 150e.

Mutta pääset sitten kurkkaamaan masuun parin viikon päästä tai aiemmin niin onhan se tosiaan kutkuttavaa odottaa.:)

Mitähän muuten rouvavauvalle kuuluu?

Tuuli@ 10+6

Vierailija
33/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiskeleville! Itsellä ei edelleenkään oireen oiretta. Ei pitäisi sanoa, mutta melkein toivon jo jotain pahoinvointi kohtausta tai jotain merkkejä edes. Olimme tänään ajatelleet kertoa appivanhemmille, mutta mulla on niin epätodellinen olo tämän raskauden kanssa, että soitin äsken miehelle ja sanoin että en haluakaan kertoa.. vaikka olen omin silmin nähnyt sydämen sykkivän silloin alkuraskauden ultrassa, silti on sellainen olo että ei siellä mitään ole.

Mulla ei kyllä esikoisenkaan kanssa ollut mitään suurempaa pahoinvointia tai muita oireita. Että eiköhän tämäkin sitten ole poika ;-)

Olisi kyllä toisaalta ihana saada tyttö, mutta on nuo pojan viikaritkin ihania!

Äipällä onkin jännät paikat. Aikamoista jos onkin tuplat tulosssa! =)

Joo,tämä tällä erää, menen katsomaan mitä poika touhuaa kun on alakerrassa oudon hiljaista..

Iira

Vierailija
34/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomalla olen ollut tämän viikon, väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Heti kun nousee ylös ja vähän touhuaa niin pahoinvointi yllättää. Ei ole kivaa, ei. Neuvolasta sain Postafen-matkapahoinvointilääkettä raskauspahoinvointiin, mutta en ole vielä sitä uskaltanut ottaa. Onko kellään kokemuksia siitä?

Vierailija
35/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs nyt on takana sekä ultra että neuvolalääkäri. Kyllä niin jännitti se ultraan meno, mutta kyllähän siellä elämää oli mahassa! Laskettuaika kyllä siirtyi 2viikkoa eteepäin! Eli nyt on 7+ 4 sen 9+5:n sijaan. Just ja just tällä listalla pysyn kun laskettuaika on 30.6.

Mutta oli niin ihana nähdä se pieni sykkivä sydän. Vaikka eihän se sydän näkyny kun vaan se sykkivä=)

Mutta toiveet pahoinvoinnin loppumisesta siirtyi... Lääkärikin sanoi et hyvin voi jouluun asti olla pahaa oloa... Voi ei! Yritän kestää...

Nyt on kyllä niin mahtava fiilis kun sai varmistuksen, että varmasti mahassa on joku. Ihanaa olla raskaana!!!

Vierailija
36/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kovinpa pitkälle meni eli sain ajan vasta viikolle 48! Kiva täti, kun ottaa aamulla jo puoli kahdeksan, ettei tarvii töissä vielä mitään selityksiä. Yllätyin kuinka täynnä niiden kalenterit oli - ei vaan mulla, onkohan joku kesävauvabuumi tulossa täällä suunnalla?

Samalle viikolle olisi saatava myös se ultra-aika; on kuulemma menny tarkemmaksi kuin esikoista odottaessa. Sain päivämäärät 25.11. - 2.12., joiden väliin pitäisi ultran osua, mutta tuskinpa ne viikonloppuna niitä tekee. Heti huomenna on kuulemma soitettava, soittoaika puhelinluettelon mukaan vain 8.- 9.30!

Kiva, kiva katselin omaa kalenteriani - pahalta näyttää, mutta sitten jää väliin, jos ei mahdu mukaan... enpä viitsi stressata nyt sillä asialla.

No, tässäpä tärkeimmät tällä kertaa, jatketaan odottelua...

Vierailija
37/44 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs viikon päästä mulla on kolmas ultra yksityisellä, yritetään selvittää, onko navan takana elämää ja kuinka usein kappalein. Viikkoja pitäisi olla laskujeni mukaan 9+0, mutta ultrat ovat antaneet mahdollista viitettä, että la siirtyisi parikin viikkoa eteenpäin. Kaksi sikiöpussia on kohdusta havaittu ja olo on ollut koko ajan suorastaan mitä mainioin. Ei sitten pätkääkään pahoinvointia tmv. ällötystä, mutta saatan olla friikki ja kuvitella - musta tuntuu, että mun vatsani on kasvanut (siis kaiketi turvonnut). Paino ei ole noussut lainkaan. En kuitenkaan osaa ollenkaan ajatella olevani raskaana, varsinkin kun ei tiedä, onko sikiö(t) elinkelpoisia.

Vierailija
38/44 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun melkein 3. sivulle oli tippunut!

Itselle ei erityisempää uutta. Olo on hieman etova tällä hetkellä ja äsken jo harkitsin pytyn puoleen kääntymistä. Elikkäs oireet vaihtelevat edelleen totaalioireettomuudesta vähän enemmän oireiluun. Viikkoja on kasassa 8+2 ja uusintaultra reilun viikon päästä. Uusinta siis ihan mielenkiinnosta, kun varsinaisen sikiön vieressä oli toinen, mahd. alkuunsa kuukahtanut pallukka. Viikonloppuja!

Vierailija
39/44 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta epäilette, että en tee muuta, kun istun koneella vauva-palstan ääressä.:) Tässä vaan kotitöiden lomassa on niin näppärä aina välillä istahtaa koneelle ja katsastaa pinon kuulumiset.;)

Aamupalalla toistui eilinen välikohtaus eli piti taas rynnistää vessaan oksentamaan kesken kaiken. Kaikki tuli ulos ja millä paineella!? Mutta sen jälkeen oli taas hyvä olo ja aamupala maistui. Ja nyt on taas oikein hyvä ja energinenkin olo. Outoa??

Esikoisen odotus ajalta opin sen, että neuvola, ultra ja hammaslääkäri ajat kannattaa varata mieluummin aivan liian aikaisin, kun jättää viime tippaan. Tuolla on nimittäin aina täyttä. Suosittelen varaamaan hammaslääkäriajan jo nytten (ainakin isommissa kaupungeissa.) koska raskaana olevat ei enää mene jonoissa ohi ja minäkin olin koko esikoisen odotus ajan jonossa odottamassa tarkastus aikaa ja sain sen sitten 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. (Kävin raskaus aikana yksityisellä pari kertaa.) Soitin hammaslääkäriin tämän raskauden tiimoilta jo 1.5kk sitten ja sieltä sanottiin suoraan, että aika tulee joskus keväällä 2007!! Jee jee! Hampaat pitää olla kunnossa ja hoidattaa raskaus aikana, mutta hammaslääkäriin (ainakaan kunnalliseen) ei pääse. Näin siis Tampereella.

Nyt on pakko jatkaa kotihommia ja siivouksia tuon minun ahkeran pikku apurin kanssa.:)

Tuuli@ 11+0

Vierailija
40/44 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein huono omatunto kun en ole koko viikkoon ehtinyt kirjoittelemaan! Olin kolme päivää koulutuksessa... Oli välillä aika hankalia tilanteita kun huono olo iskee kesken luennon, ja ateria rytmitykset oli järjestäjän puolesta tehty aivan kauhean pitkiksi.

Tuuli@: Minulla on hävinnyt se jatkuva kuvotus, mutta jostai aivan puskista voi tulla sellainen yökkö. Eilen oksensin ekan kerran, mutta muuten saan pidettyä " pulpahdukset" sisällä. Eilinen oksu tuli autoa ajaessa... oli vähän hankala ja epämiellyttävä tilanne.

Me mennään np-ultraan 4.12. Jännittää kauheasti. Myös täällä jännitetään että olisiko mahassa kaksi asukkia kun se on jo niin turpea. Tällä hetkellä viikkoja pitäisi olla neuvolan tätin mukaan 9+4, joten eihän mahan vielä pitäisi näkyä, mutta kun vain näkyy. Eilen yksi koulutuksessa ollut kaveri kysyi että olenko raskaana, ja ihmettelin että mistä hän niin päätteli. Kuulemma mahasta! Käsittämätöntä!!!

Cana & " kirppu" 9+4