Rautjärven kirkko palaa
Kommentit (517)
No, maailmassa ei tapahdu mitään sellaista, jota Jumala ei olisi nähnyt hyväksi ja itse suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
Ateistina en ymmärrä miksi kauniita vanhoja rakennuksia pitää polttaa. Miksi tekijät pitävät enemmän betonilaatikoista?
Ateistina en ymmärrä, että mistä päättelit kyseessä olleen tuhopolton?
Palohälytys tuli siis kesken aamun jumalanpalveluksen. Tuhopolttajat liikkuu öisin, ei jumalanpalvelusten aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa oli tuhopoltto, kun tapahtui tuohon aikaan. Varmaan sähkövika tai vastaava.
Samaa ajattelin. Luulia että suntio/vahtimestari olis huomannut jos joku touhuaa palavien aineiden kanssa...
Pienissä seurakunnissa suntio on messun aikana joko sakastissa odottamassa kolehdin keräyksen aloittamista tai kuorissa avustamassa pastoria ja vapaaehtoisia, ei eteisessä vahtaamassa parkkipaikalla liikkuvia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tää tahallinen teko on törkeä.
1. Vaarantaa ihmishenkiä 2. Kulttuurihistoriallisesti arvokas rakennus tuhoutuu 3. Meidän kaikkien yhteistä omaisuutta on sabotoitu, valtio eli ME veronmaksajat joudumme kustantamaan tämänkin ilkivallan.
Mikä ihmeen tahallinen???
Syttynyt siis aamulla jumalanpalveluksen aikaan. Ei pyöri pyromaanit kirkkojen liepeillä kiekonmenojen aikaan, vaan öisin.
Mitä kustannuksiin tulee, niin sinä saatat joutua maksamaan, jois kyseiseen seurakuntaan kuulut. Minä en kuulu, enkä myöskään maksa.
Uhkarohkea pyromaani olisi kyllä ollut, jos olisi ensin viritellyt noita naruja oviin ja sitten tuikannut kirkon palamaan.
Kyllä joku olisi nähnyt hänet itse teossa, joten en usko tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Niin, eihän millään ole mitään väliä; kauniit, vanhat rakennukset tuhoutuvat...Mielestäsi: On aivan sama!
Muualla päin maailmaa matkailijat käyvät katsomassa kirkkoja, kappaleita, palatseja, luostareita jne. Mitä Suomessa tarjotaan? Hiljaisuutta ja puupeltoja/ hakattuja metsä aukioita...
Vierailija kirjoitti:
Uhkarohkea pyromaani olisi kyllä ollut, jos olisi ensin viritellyt noita naruja oviin ja sitten tuikannut kirkon palamaan.
Kyllä joku olisi nähnyt hänet itse teossa, joten en usko tuohon.
Mitä naruja?
Kirkkoa lämmitetty kovalla höögalla monta päivää ennen joulua ja tässä tulos.
Taas miljoonalasku jolleki ressukalle jonka veronmaksajat maksaa. Kyllä selkään pitäis antaa ja kunnolla!
Yhä harvempi liittyy kirkkoon ja s:kuntien kaatuminen alkaa. Myös sukupuuttomme jatkaa etenemistään.
Tuo tekee murhayrityksen että oli yritetty estää pakotiet köysillä. Saattaa napsahtaa linnaa sen 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuon aiheutti kesken jumalanpalveluksen?? Kaikki pääsivät kai ulos onneksi. Sähköpalo?? Kynttilät?
Tuhopolttona tutkitaan!
Saatananpalvoja black metallisti asialla. Corpsepaintit naamalla ja niittivyö housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Tuo on kyllä kommenttien eliittiä...
Kuin myös se pelkkä sana "tämä"
Tietäjät tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä asia, että rakennus palaa, mutta pieni lohtu edes, että se on kirkko.
Uskovaisia sekopäitä maailma ei tarvitse.
Näin se asia on.
Vierailija kirjoitti:
No, maailmassa ei tapahdu mitään sellaista, jota Jumala ei olisi nähnyt hyväksi ja itse suunnitellut.
Päätti siten kirkon polttaa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Yhä harvempi liittyy kirkkoon ja s:kuntien kaatuminen alkaa. Myös sukupuuttomme jatkaa etenemistään.
Miten se sukupuuttoa lisää, jos ihmiset tulevat järkiinsä?
65: Tai sitten naruja oli laitettu sellaisten sisäänkäyntien kohdalle, joissa ei haluta ihmisten kulkevan talviaikaan. Kirkon henkilökunta tietysti tietää hyvin sen, onko niin tehty.
Valvontakameroita luulisi tuollakin paikalla olevan.
Kirkosta voi erota, jolloin ei tarvitse maksaa kirkollisveroa.