~~~ELOKUUMEILIJAT~~VKO 46~
Mukavaa alkuviikkoa elokuisille, joko on ovis monella tuloillaan/tullut?
Kommentit (60)
meitä näyttää oelvankin aika monta joilla on ollut kemiallinen viime kierrossa. Kuinkas teidän kropat on nyt " toimineet" . Mie oon hieman hämilläni ku oikeanpuolen munasarjaa juilii ja juilii ihan niinkuin ois ovis tulossa, tätä on kestäny jo viikon mutta silti ei tuu. Aika rasittavaa tämäkin. Ja nyt sit vaan odotellaan että tuleeko tällä vklla vai ei, tikuissa ei ainakaan oo vielä mitään havaittavissa.
Sinänsä jänskää että alkuperäisen suunnitelman mukaan meillä pitäs olla nyt eka yrityskierto(mies halus enemmän ikäeroa noille ipanoille) mutta nyt on siis menossa jo yk3 koska elokuussa podin aivan mahdottomia raskausoireita ilman posit testiä, niin jotenkin vaan siitä sitten yritys käynnistyi, ja nyt ton kemiallisen jälkeen mies on ihan innoissaan yrittämässä.
Meillä esikoinen alottaa vuoden vaihteessa päivähoidossa ja henkisesti olen valmistautunut siihen mahdottomaan sairastamisrumbaan, joka toisen vkn on hoidossa ja joka toisen vkn miehen kanssa kotona. Uusi työpaikka minulle on toi missä sitten alotan, keikkaa siellä olen tässä hoitovapaalla ollessa tehnyt ja alkaa olla jonkin verran suhtautumisvaikeuksia, nimittäin osastollamme tehdään alkuvaiheen abortteja vähintään 2/vk(asutaan todella pienellä paikkakunnalla)osalle jopa toistuvasti, meinaa vaan olla empaattisuus hieman hakusessa noita potilaita hoidellessa :((
Meinaapa tulla hieman synkkää tekstiä, varmaan paremoi lopetella ja jäädä odottelemaan ovisaikoja. Nyt kp 11/27-30(33) ja ovis on ollut vaihtelevasti kp12-15.
++++++++++++++++++++++++säteitä liikkeelle
Meillä tässä vaan nyt ootellaan että tuleeko täti sitten loppukuusta vai ei, kun ovis oli ja meni viikonloppuna, ja pupuiltiin kyllä ja paljon...=)
Että tärppipäiviin meni jos meni...
hitsi kun tuntuu että ei mielessä pyörikkään muu kun tuo raskaus..tai sen odottelu..Tietenki sitä pojan kanssa menee aika ku siivillä mutta kuitenki..
Meillä mies on ollu alun tyylin että ei, ei vielä..Mutta nyt se tässä viikonloppuna sanoi itsekkin jo haluavansa.Ehkäisyä ei oll kuitenkaan käytetty pariin kuukauteen.Mutta nyt se myönsi itsekkin " kuumeilevansa" .Niinku mies nyt kuumeilee...ainaki meillä se kuumeilu on tyyliin, tulee jos on tullakseen periaatteella.
Ainakin tässä vaiheessa se vielä mullakin sitä että en muuten mieti noita päiviä kun laskemalla että mille päiville sattuis ovis ja sitten nuo ovist kivuthan on toinen..Mutta muuten en vielä tässä vaiheessa tee mitään testejä tai muita.
Mutta poika hermostuu ni kirjottelempa illemmalla paremmin ku voi keskittyäkin tähän...
Täällä ruvetaan pikkuiljaa jännäämään...viikko sitten oli ovulaatio, ainakin testin mukaan ja pupuiltuakin tuli. Vitsi ois niin ihana ku tärppäis. Eka tärppi tuli vasta vuoden yrittämisen jälkeen ja meni kesken, sit melkeen heti saatiinkin tämä esikko alulle... toisaalta on sellasiakin fiiliksiä, ettei se nyt ole niin iso asia vaikkei heti tärppää..aikaa on riittävästi, kiire ei mihinkään.
Ens viikolla alan varmaan jo testaileen vaikka ois hyvä oottaa tuonne parin viikon päähän...saas nähdä kuinka jaksaa oottaa.
Eilen ja tänään oon muka havainnut jotain nipistelyä alavatsalla, mutta varmaan mielikuvituksen tuotetta, tuskin se kiinnittyminen tuntuu missään...
Taika kp28/33-42 (ovis oli kp21-22)
Oviksia ja plussia kaikille!!
Monella alkaa olla jo jännät paikat. Paljon plussasäteitä!!!
).(Täällä kierto on vasta alkuvaiheessa. Kp 6/26-35. Ensimmäinen yrityskierto. Vaikka yritän pitää jäitä hatussa, niin silti toivon, että tärppäisi heti. Esikoinen lähti heti alulle. Toisaalta tiedän, että toinen ei suinkaan lähde alulle mitenkään samaa linjaa noudattaen, joten koetan pitää intoni matalammalla.
aiemmin päivällä kun aivastin niin tuli sellanen pistos alavatsaan kummallekin puolelle, aivan niinku sähköisku..? ovulaatiokivut oli ihan erilaisia, sellasia vihlovia, kramppaavia tms.
ihmetyttää...
Meillä alkaa koko perhe olla viimeinkin terve. Miehelläkin todettiin tänään sappikiviepäily vääräksi. Nyt voidaan siis taas paremmin keskittyä perheen kasvattamiseen. Ovista olen tikutellut, mutten ole vielä bongannut. Saapas nähdä venähtikö meikäläisen kierto tuon keskenmenon jälkeen taas niihin mittoihin mitä oli esikoista yrittäessä, eli jopa 50 päivää. Kp siis nyt 16/29(-35-50). Mittasin tänään lämmönkin kun olen humannut että minulla selkeästi ovulaation jälkeen se nousee noin puoli astetta. Mutta normaali oli lämpö joten en ilmeisesti ole ainakaan ovista vielä missannut.
Tervetuloa uusille elokuumeilijoille!
Täällä mennään koopeellä 15/28-32 ja ei kyllä hajuakaan onko ovis jo ollut tai vasta tulossa. Pupuiltu jokatoinen pvä, ovisoireita (ehkä) kp 12 hieman limaa jota ei oo näkynyt sen jälkeen???, nippailua ja viiltelyä ajoittain. Lämmöt oli eilen ja edellispäivänä (kp13+14) norm. alemmat n.36.4, norm.36.6...tiedä sitten tarkoittaako ovista. Höh, en ole tässä kierrossa tikuttanut ja nyt se hieman harmittaa. Mutta ei kai niin väliäkään jos kerran touhuilua jtp :)
*plussatuulia puhallellen*
Taika-80, meillä oli sama homma että esikoista yritettiin vuosi, tuli km ja sen jälkeen tärppäsi nopeesti uudelleen. Peukkuja tärppiin *bd*
Tervetuloa kaikille uusille!
Täällä ollaan podettu pari päivää taas kunnon flunssaa,kerkeshän tuossa 2 päivää ollakkin terveenä kun iski uudelleen,ja kyllä rupeaa jo sapettamaan.
Kp 10/30 menossa ja taitaa olla tulossa lyhyempi kierto kun joitain ovisoireita jo ilmaantunut. Toivottavasti tää tauti rupeaa meneen ohi ja äkkiä ja sit olis hyvä jos mieskin terveenä pysys. Jokos täällä kohta ruvetaan testailemaan? Kukas testaa ekaks,ihanaa jännittää teidän puolesta!Paljon plussa säteitä pölyttelen täältä.
Koralli73: Minulla tosiaan tuo perhesuunniteluneuvolan gyne määräs kaikki nää kokeet. Eli periaatteessa sullekkin pitäs pystyä määräämään se gyne ne jonka luokse sit meet.
Mut nyt hoitamaan kipeää jälkikasvua.
Pitää ihan kysäistä teidän mielipidettä, kun tänään tein ovulaatiotestin (Aconin), niin siinä tuli kontrolliviivan lisäksi toinen haalea viiva. Ohjeiden mukaisestihan haalea viiva = negatiivinen, mutta voiko siitä päätellä mitään, että ovulaatio olisi mahdollisesti kohta tulossa?
Olen asiasta niin innoissani, sillä viime kierrossa en saanut ovulaatiotesteillä mitään viivoja ja kierto oli ihan sekaisin. Olisi kiva jos pystyisi edes ovulaation bongaamaan, niin tietäisi, milloin hommien pitäisi olla aktiivisimmillaan.
itselläni kävi niin, että viime viikon tiistaina testiviiva oli ovistestissä haalea,mutta keskiviikkona testatessa toisella testillä, se oli jo tummempi kuin kontrolliviiva. Eli testaa seuraavana päivänä uudestaan. Ainakin minulla se haamu ennusti ovulaation tuloa... Oviksen tunnistin itselläni melkein kahden päivän päästä tuosta positiivisesta testistä. Yleensähän se onki 24-48 tunnin kuluttua plussasta.
Ei muuta kuin uusi testi huomenna samoihin aikoihin!
Taika kp29/33-42
Kysäisin semmoista että oviksen jälkeenhän pitäs olla se kuiva kausi..eikös? mutta mulla semmosta ei nyt kyllä tosiaan oo. kp 21/28 meneillään...ja siis ku se vuotohan saattaa raskautumista tarkottaa. mutta kun mua kiusaa niinkin inhottava juttu ku hiivatulehdus niin johtuiskoha tää valkovuoto sit vain siitä? jollakin kokemuksia tai tietääkö joku tuleeko sillon vuotoa kun on tää niiiiiiiiiiiiiiiiiin ärsyttävä tauti :( ?
viulle: hiivatulehduksessa usein kyl tulee runsaammin valkkaria ja saattaa olla sellasta " kokkareista" . Jos tuntuu ettei apteekin puikot ja voiteet auta, kannattaa hakee lekurilta suun kautta otettava lääke, se on tehokkaampi. Toivottavasti sulla kuitenkin tuo runsas v.vuoto tarkottas raskautta ;)
luin että joillakin yks " oire" tärppikierrossa oli ollut hillitön hiivatulehdus *bd*
Täti tipautti minut tuolta heinäkuisista joten liitynpä sitten elokuisiin. Elokuinen pienokainen olisi enemmän kuin tervetullut meidän perheeseen. Tässä kierrossa ruvetaankin sitten oikein tosi toimiin:) Tähän asti ollaan menty periaatteella tulee jos on tullakseen, mutta nyt aion jo ottaa kalenterin käteen ja ruveta hieman laskeskelemaan.
Täti kaarsi paikalle muutamia päiviä liian aikaisin, mutta nopeamminhan sitten vaan pääsee yrittämään uudestaan:) Nyt siis kp1/28??? (viimeksi oli kp30 ja nyt oli 24, joten ottaa siitä sitten selvää) yrityskierto numero 6. Palailen myöhemmin jahka täti tajuaa häipyä maisemista.
Medison
aika kummaa kun täällä on ollut puhetta hiivatulehduksesta, kun mulla sellainen tuli juuri oviksen jälkeen, ja on nimittäin ensimmäinen kerta elämässä. Ompahan muuten v***umainen vaiva, sanonpahan vaan. ja lisää omaa napaa, tänään kp18/25, flunssaa tuntuu pukkaavan pahasti, lämpöäkin oli aamulla ja siitä johtuen kumma olo päässä. Kylmä ja kuuma vuorotellen, ehkä mulla onkin vaihdevuodet.:D Millonkas täällä voisi ekoja plussia kuulla, anybody? Jos sellaisia tulee niin pliis ottakee mukaan odotuspuolelle!:)
Köhäisenä, Anastasia
En olekaan kirjoitellu:D
Kaikille plussanneille paljon onnea!!!!!!!
Ja tädin yllättämille pahoittelut..
Onnea ja jaksamista piinaileville..
(.) Nyt kp 24/14-28??
Tein testin aamulla kun olin jo menossa ens viikolla:D negahan se sieltä tuli.. Apteekin testillä.
Mie onneton painelin nettipankin avainluvun 5 kertaa väärin.. ja luku kuiten paperilla ihan selvästi:D höppänä...
Itkettää millon mistäki syystä.. Mahassa tuntuu pistäviä kipuja välillä.. niinkuin liitoskipuja.. kahvin haju etoo.. tissit tuntuu kummalliselta.. ei niinkään kipeät mutta kuitenki.. pissattaa välillä enemmän ja välillä vähemmän... saapas nähä mitä käypi..
Mites muilla???
Huomasin että koralli73 oli ainaki tuttu heinähippusista..
Ja medisonki tais olla tippunu hippusista..
nyt tässä kierrossa me kaikki mennään odottavien puolelle:D
Tosi paljon plussatuulia kaikille++++++++++++++
Olen siis ent.mamitsuukkeli:D
marikko voisitko sen seuraavassa päivityksessä korjata.. kiitoksia..
Olen ihan kokonaan unohtanu että vaihdoin nimen... Sorry kaikille!!!!
Simpukankuori kp24/14-28??
TUTTI: nojuu,ei tosiaan ne puikot auttanu..eli hain sellasen suun kautta otettavan. joo ja määki oo kuullu että jollakin semmonen on ollu " oireena" . mulla se vaan ei luultavasti niin oo. koska kärsin tästä vaivasta TODELLA usein.oon yrittänyt siis olla sillä asenteella että en yhtään mieti että onko oireita vai ei yms.
ANASTASIA80: ole onnellinen että se on sinun eka kerta. inhottava tauti :( :(
mutta omat voivottelut sikseen , kuinkas teillä?? onkos muita jo viimisellä piinaviikolla menossa?
-viu kp23/28- eli piinaviikolla Piinailematta.... TAI sitten en vain myönnä itelleni että oikeesti oon ihan hermona ja täpinässä taas ;) huoh.
Tipahdin heinäkuisista varsin erikoisissa tunnelmissa. Olin varannut ajan lääkärille tutkimuksiin, kun toista lasta ei näy eikä kuulu. Juuri ennen lääkärille lähtöä tein kuitenkin postiivisen raskaustestin, josta ehdin iloita kokonaisen tunnin kun kk:t alkoivat. Ilmeisesti siis kemiallinen raskaus. Onni onnettomuudessa oli, etten ehtinyt vielä montaa päivää pyöritellä postiivista tulosta mielessäni. Lääkäri laittoi jokatapauksessa lähetettä eteenpäin, joten katsellaan miten asiat etenevät.
Yritän olla liikaa miettimättä koko vauvantekohommaa, mutta täällä sitä taas pyörin :) Täytyisi rentoutua ja luottaa siihen että elämä kulkee omalla painollaan eteenpäin.
Kaikkea hyvää teille kaikille muille!
Terveisin Gala