Sirpa Selänne turhautui itsepalvelukassaan: Tää on ihan törkeetä... Miksei ihmisillä ole töitä?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b7a3eec7-d123-4ddd-b50c-9e8d61…
Onhan se kamalaa, kun Teemun rahoilla elämänsä elellyt joutuisi ITSE latomaan ostoksensa. Kyllä siihen jotain orjia tarvittaisiin.
Kommentit (268)
Hieno homma, että nykyään voi itse skannata tuotteet ja pakata ne valmiiksi siitä ostelun yhteydessä.
Sitten vaan itsepalvelukassalle ja maksu.
Ei ostoskärryn tyhjentämistä hihnalle ja ostosten pakkaamista kasseihin.
Todella loistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei vaan voi olla jos ei pääse lehteen..
Lehti lukee ko. henkilöä IG julkaisuja.
Sirpa on hoitanut lapsia, kotia, perheen ravintolaa, tehnyt metatyötä, josta ei saa palkkaa, mutta pitää tehdä. Ahkera ja omistautunut nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei vaan voi olla jos ei pääse lehteen..
Miten kuvittelet että tämä juttu on tehty?
Josif Vissarionovits Dzugasvili kirjoitti:
Hieno homma, että nykyään voi itse skannata tuotteet ja pakata ne valmiiksi siitä ostelun yhteydessä.
Sitten vaan itsepalvelukassalle ja maksu.
Ei ostoskärryn tyhjentämistä hihnalle ja ostosten pakkaamista kasseihin.Todella loistavaa.
Näinpä. Sitten seuraavassa lauseessa moititaan työttömiä, kun eivät muka löydä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Sirpa!
Tankkaamme automaatista, hoidamme pankki- ja muutamat muutkin asiat verkossa ja käytämme itsepalvelukassoja kun nopeaa ja vaivatonta pitää olla. Samalla ulisemme työpaikkojen vähenemistä muttemme näe, että olemme laiskuudestamme ja mukavuudenhalustamme johtuen itse syypäitä siihen. Kas, kun lampaaksihuutajat eivät tässä asiassa näe miten meitä rahan voimalla ohjataan kuin teuraslaumaa. Onhan se halvempaakin hoitaa itse verkossa. Ainakin toistaiseksi.
Outoa että laitat tämän kuluttajien syyksi, tämän työpaikkojen vähenemisen. Kyllä se on työnantaja joka haluaa säästöjä ja siksi kaikki halutaan itsepalvelukassoille ja asioita hoitamaan verkkoon.
Sinne vaan kaikki vauvasta vaariin vaikka taitoja tai resursseja ( nettiä, pankkitunnuksia) ei ole.
Minusta se on ihmisen omaa tyhmyyyttä, kun menee sellaiseen.Itse ainakaan en todellakaan yhtään halua nopeuttaa niiden yleistymistä.
Siis oliko Sirpa Ikeassa Suomessa vai Yhdysvalloissa? Oletan, että jälkimmäisessä, koska kuka hullu Suomessa käy Ikeassa jouluherkkuostoksilla? Kuitenkin tosi moni kommentti tässä ketjussa näyttää olevan kovin Suomi-keskeinen (esim. alkoholin ostaminen ip-kassalta onnistuu Yhdysvalloissa ihan sujuvasti, kassalinjastoa vahtivat ihminen käy kuittaamassa iän, kun kassa hälyttää).
Antakaa rouvalle armoa, hän ei ole a. tottunut tekemään fyysisiä hommia, ei edes pakkaamaan itse ostoksiaan, koska b. USAssa on ihan tavallista, että kassan päädyssä on pakkaajat.
MIksi Sirpa menee sellaiseen kauppaan, jossa tuotteiden hinnoittelu perustuu nimenomaan itsepalveluun? Sirpalla olisi rahaa ostaa palvelua hintavimmilta, yksilöllisen palvelun sisältäviltä pientuottajilta ja jossa palvelu pelaisi oven aukaisia myöten. Kaikki ostaminen=kuluttaminen on vain valintakysymys sellaiselle, joka sen valinnan voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän IKEA:ssa on palvelukassojakin mutta jos ei katso mille kassalle menee, saattaa päätyä itsepalvelukassalle. Kyllä nyt on sanottava että käyttäjän virhe...
On mutta ne ei ole välttämättä auki lainkaan! Hyvin yleistä esimerkiksi Vantaa Ikeassa aamuisin että vain itsepalvelukassat on auki.
Kaikkihan olemme oppineet kaupan kassan olevan halveksittava ammatti. Peruskoulun käyneet peräkamaripojat ja tytöt ulisivat viime yönäkin somessa ettei "kaupan kassa osaa mitään, nyt vaalien jälkeen homma vaihtuu kun minusta tulee pääministeri."
Eikö Sirpa tiedä, että paksulla lompakolla asioidaan Vepsäläisellä ja sieltä saa sitä kaivattua palvelua?
Mitä ihmettä hän nyt rahvaan kaupassa edes asioi. Outo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Entäs nel li kuuk eri?
pa ul kariy asta puhumattakaan?
Jotenkin huvittavia nuo itsepalvelukassat vaatekaupoissa tai en muualle ole bongannut kun hm:llä. Pitkä jono ja ohi pääsee, mutta en mä tiedä. Hyvä että ainakin luottamusta asiakkaisiin löytyy. Eikö yhtään huoleta, että asiakas vetää vaikka jotkut stringit siitä pussiin maksamatta.
Joskus siinä oli myyjä paikalla, mutta oli kuitenkin itsepalvelukassa. Eli asiakas suorittaa kassatyön ja myyjä siinä viikkailee jotain. Vähän hilpeää.
Ruokakauppaan nui voi jäädä. Itse en tosin käytä koska yleensä, niin paljon ostoksia. Ei nuo sovi kun pienille ostoksille. Ei mahdu ostokset pöydälle ja hitaampaa kun normikassalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan olemme oppineet kaupan kassan olevan halveksittava ammatti. Peruskoulun käyneet peräkamaripojat ja tytöt ulisivat viime yönäkin somessa ettei "kaupan kassa osaa mitään, nyt vaalien jälkeen homma vaihtuu kun minusta tulee pääministeri."
Ovatkos teemu ja sirpa käyneet peruskoulua loppuun asti? Monin tavoin näyttää, että ysiltä ehkä muutamat ehdot vielä käymättä?
Hyvä että tekniikka edistyy ja ihmistä ei enää tarvita tylsiin töihin mitkä kone voi hoitaa. On mun mielestä hyvä että mulla on esim astianpesukone, pyykinpesukone ja robotti-imuri ja mun aika ei mene liiaksi kotityöhön vaan voin käyttää sitä parempaan. Kukaan ei juurikaan nauti mistään kassatyöstä joten hyvä että ne työt vähenee (ja niiden palkathan maksetaan hinnoissa joten kuluttajakin hyötyy) ja se aika ja resurssi voidaan käyttää johonkin muuhun työhön.
En tiedä onko Raision Ikeassa enää olemassa palvelukassoja, mutta viimeeksi kun kävin siellä, niin ainoastaan itsepalvelukassat olivat käytössä. Sössin siinä ostosten kanssa aikani, ja kotona huomasin yhden tuotteen jääneen maksamatta. En palannut maksamaan sitä.