Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirpa Selänne turhautui itsepalvelukassaan: Tää on ihan törkeetä... Miksei ihmisillä ole töitä?

Vierailija
24.12.2022 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b7a3eec7-d123-4ddd-b50c-9e8d61…

Onhan se kamalaa, kun Teemun rahoilla elämänsä elellyt joutuisi ITSE latomaan ostoksensa. Kyllä siihen jotain orjia tarvittaisiin.

Kommentit (268)

Vierailija
41/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa EI ole koskaan ITSE tehnyt mitään töitä, ei siis koskaan!!! Viddu, ja tollanen ämmä vinkuu!!!

Vierailija
42/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kauhistuin ja järkytyin aivan samasta asiasta. Eihän maailmassa ole tätä kamalampaa asiaa.

Menin ITSEPALVELUkassalla ja siellä ei ollutkaan henkilökuntaa minua palvelemassa. TÖRKEÄTÄ

Onhan niissä henkilökumtaakin jossain. Ainakin Prisman ja Sittarin ip-kassoilla on se yksi vastaava, joka sallii kaljojen maksamisen siinä itsepalveluna.

Prismassa saa myös punalappuiset näin maksettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin tavata tuota Iltalehden uutista että mitä on oikein tapahtunut mutta en saanut selvää, jotain tavaroita siirrelty lattialle ja pois? Hui onpa kamalaa.

Itse käytän aina itsepalvelukassoja jos vain mahdollista, ei jonoja ja pääsee äkkiä pois.

Vierailija
44/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa mekin käytiin jouluruokaostoksilla Yhdysvalloissa asuessamme. Sieltä sai mm.silliä, pipareita, graavilohta, prinssinakkeja ja puolukkasurvosta.

Vierailija
45/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittavia nuo itsepalvelukassat vaatekaupoissa tai en muualle ole bongannut kun hm:llä. Pitkä jono ja ohi pääsee, mutta en mä tiedä. Hyvä että ainakin luottamusta asiakkaisiin löytyy. Eikö yhtään huoleta, että asiakas vetää vaikka jotkut stringit siitä pussiin maksamatta.

Joskus siinä oli myyjä paikalla, mutta oli kuitenkin itsepalvelukassa. Eli asiakas suorittaa kassatyön ja myyjä siinä viikkailee jotain. Vähän hilpeää.

Ruokakauppaan nui voi jäädä. Itse en tosin käytä koska yleensä, niin paljon ostoksia. Ei nuo sovi kun pienille ostoksille. Ei mahdu ostokset pöydälle ja hitaampaa kun normikassalla.

Joskus myyjä huikkasee että kortilla voi siirtyä tuonne itsepalvelukassoille. Oli pitkä jono mutta ei ollut menijöitä. En usko että kaikilla oli käteistä luitenkaan. Ehkä vähän vieras ajatus vielä vaatekaupoissa tuo.

Vierailija
46/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis HM:ssä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittavia nuo itsepalvelukassat vaatekaupoissa tai en muualle ole bongannut kun hm:llä. Pitkä jono ja ohi pääsee, mutta en mä tiedä. Hyvä että ainakin luottamusta asiakkaisiin löytyy. Eikö yhtään huoleta, että asiakas vetää vaikka jotkut stringit siitä pussiin maksamatta.

Joskus siinä oli myyjä paikalla, mutta oli kuitenkin itsepalvelukassa. Eli asiakas suorittaa kassatyön ja myyjä siinä viikkailee jotain. Vähän hilpeää.

Ruokakauppaan nui voi jäädä. Itse en tosin käytä koska yleensä, niin paljon ostoksia. Ei nuo sovi kun pienille ostoksille. Ei mahdu ostokset pöydälle ja hitaampaa kun normikassalla.

Joskus myyjä huikkasee että kortilla voi siirtyä tuonne itsepalvelukassoille. Oli pitkä jono mutta ei ollut menijöitä. En usko että kaikilla oli käteistä luitenkaan. Ehkä vähän vieras ajatus vielä vaatekaupoissa tuo.

Miten vaatteista otetaan hälyt pois itsepalvelukassalla?

Vierailija
47/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpalla taisi olla alkoholia jota ei voi ostaa itsepalvelukassasta?

Voi ostaa. Siihen pitää vaan kutsua myyjä paikalle tarkastamaan ikä.

Jossain yksittäisessä kaupassa toki voi olla henkilökuntaa on niin vähän, ettei kukaan ehdi valvomaan automaattikassoja.

Vierailija
48/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis HM:ssä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaatteista otetaan hälyt pois itsepalvelukassalla?

Joissakin kauppoissa hälyt voi poistaa itse siinä kassalla. Niissä joissa ei voi, tulee myyjä poistamaan.

Vierailija
49/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo oli nolo avautuminen. Jos ei osaa itsepalvelukassalla toimia, ottaa oman apurin mukaan.

Vierailija
50/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä on kyllä välillä raivostuttavaa, kun kaikki palvelu on poistettu. En yleensä käy tällaisissa, joten en ollut tähän rutinoitunut, mutta menin kahden päiväkoti-ikäisen kanssa Mäkkäriin. Jestas, että oli vaikeaa siitä automaatilta valikoida ruokia, kun kolmen valinnat tehtävä ja nuorin ei meinannut millään pysyä aloillaan. Olisin varmasti tilannut enemmänkin, mm. pirtelöt, jos ei olisi ollut niin hankalaa säätää siinä automaatilla ja samalla vahtia lapsia. Masiina kysyi moneen kertaan, että vieläkö jatkan, kun välillä hain karkailevaa lasta jne.

Kassalle olisin nopeasti vaan saanut sanottua vaikka lapsi sylissä, että mitä otetaan, mut toi automaatin näppäily oli kyllä tosi hankalaa. En ihan heti mene uudelleen.

Vierailija
51/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys, miksi palvelua haluava henkilö ensinnäkään menee itsepalvelukassalle?

Luitko sen jutun, ei näkynyt myyjiä missään.

Vierailija
52/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI eli tekoäly tulee viemään työt tuhansilta tulevaisuudessa. Kohtapuoleen työt häviävät kassoilta, call service -alalta, kääntäjiltä, kuljetusalalta, ym.

Vierailija
53/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpa EI ole koskaan ITSE tehnyt mitään töitä, ei siis koskaan!!! Viddu, ja tollanen ämmä vinkuu!!!

Ottaahan se Teemulta suihin aina kuin tämä haluaa, oman kertomansa mukaan. 

Vierailija
54/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, että meidänkin nuoret tienaa itse opiskelurahojaan kassahommissa. Siksi en koskaan mene itsepalvelukassoille. Jos jossain kaupassa on jatkuvasti liian pitkät kassajonot, en sinne enää mene.

Vierailija
55/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tekniikka edistyy ja ihmistä ei enää tarvita tylsiin töihin mitkä kone voi hoitaa. On mun mielestä hyvä että mulla on esim astianpesukone, pyykinpesukone ja robotti-imuri ja mun aika ei mene liiaksi kotityöhön vaan voin käyttää sitä parempaan. Kukaan ei juurikaan nauti mistään kassatyöstä joten hyvä että ne työt vähenee (ja niiden palkathan maksetaan hinnoissa joten kuluttajakin hyötyy) ja se aika ja resurssi voidaan käyttää johonkin muuhun työhön.

Eipäs nyt olla mustavalkoisia. Aika harva tykkää siivouksesta ja tekee ehkä vain välttämätyömät. Vertaat siis kotitlitä siihen että tekee kaupoissa tehtävän asiakaspalvelutyön.

Asiasta voidaan vääntää, että nyt työt lähtee kun tulee itsepalvelukassoja jne. mutta tuo on taas sitä mutkat suoriksi ajattelua.

Jos nyt joku maksaa jonkun suklaapatukan ohi jonon itsepalvelukassoilla, tuskin se työpaikkoja nakertaa.

Toki ei ehkä kaikkiin paikkoihin kannata tuoda.

Itse asiakashan sitten päättää, missä asioissa haluaa asiakaspalvelua ja missä ei. Esim. itse en kyllä vaatekaupoissa oikein halua alkaa leikkimään kassaneitiä. Jotenkin tulee jo sellainen olo että olisin töissä siellä ilmaiseksi. Jos selvästi nopeuttaa palvelua, niinkuin ehkä mäkeissä tai samantapaisissa niin ihan hyvä vaihtoehto. Ja hauskaa olisi jos kaikissa vaatekaupoissa olisi itsepalvelukassat. Ollaanhan me melko rehellinen kansa, mutta silti. Alkoholit kans sinne myös.

Vierailija
56/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin työllistän mielelläni oikeita ihmisiä kassoilla, ihan jo senkin takia että siitä voi saada sakot tai ainakin joutua ikäviin tilanteisiin, jos itsepalvelukassalla tekee vahingossa virheitä. En silti sanoisi sitä törkeäksi, jos terve ja toimintakykyinen ihminen ei saa joka kaupassa parasta mahdollista palvelua.

Vierailija
57/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean ruokaosastolla on vain itsepalvelukassoja ainakin Raisiossa. Kävin muutama viikko sitten enkä halunnut käyttää hankalia itsepalvelukassoja, joten jätin ostokset tekemättä. Uudestaan en mene.

Sirpa puhui asiaa eikä sitä muuta se, että mammat kadehtivat miehensä miljoonia.

Vierailija
58/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan olemme oppineet kaupan kassan olevan halveksittava ammatti. Peruskoulun käyneet peräkamaripojat ja tytöt ulisivat viime yönäkin somessa ettei "kaupan kassa osaa mitään, nyt vaalien jälkeen homma vaihtuu kun minusta tulee pääministeri."

Ovatkos teemu ja sirpa käyneet peruskoulua loppuun asti? Monin tavoin näyttää, että ysiltä ehkä muutamat ehdot vielä käymättä?

Sirpa on valmistunut yliopistosta lastentarhanopettajaksi.

Vierailija
59/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että joku pitää meidän nuorempien puolta.

Taloussanomissa oli ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25 000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä automaation vuoksi.

Onko linkkiä tähän. Ei kyllä ole kovin uskottavia nuneroita.

Vierailija
60/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo oli nolo avautuminen. Jos ei osaa itsepalvelukassalla toimia, ottaa oman apurin mukaan.

Kyllä nuo kassat on sen verran yksinkertaisia, että tuskin osaamattomuudesta kiinni, jos ei halua käyttää. Mutta veikkaan, että se kassahenkilö nopeammin ne näppäilee kun itse, varsinkin mäkin sun muiden kassa on huvittavia, kun siellä on koko ajan näitä lisäkysymyksiä ja tarjouksia. Jos ei tuttu kassa voi olla hidasta.

Kysymys on asiakkaslle siitä, pääseekö nopeammin jonon ohi vai ei. Yhdelle parille ostokselle ok jos pitkä jono, muuten ei ehkä. Ja HM:ssä tosiaan pitkä jono ja yksi reppana siinä itsepalvelukassoilla. Taitaa olla aika uutta monelle nuo vaatekauppojen itsepalvelukassat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä