Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet saavat tänään ylimääräistä rahaa

Vierailija
23.12.2022 |

Lapsiperheet saavat elinkustannusten nousun vuoksi tänään ylimääräisen lapsilisän.
Poliitikot ovat aina perheiden ja tyttöjen asialla.
Itse saan työmarkkinatukea noin 600 euroa/kk ja sillä maksan sähkö- ja muut laskut.
En edes haluaisi ylimääräistä rahaa koska nykyään kaikki uudet menot hoidetaan ottamalla lisää valtion velkaa.
Rahan jakamista ei kukaan uskalla arvostella. Tosiasia on kuitenkin se että lapset aikuistuttuaan joutuvat itse maksamaan kaikki velkarahalla maksetut etuudet ja niiden korot.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa että Suomen ongelma on se ettei tänne ole ulkomailta tulijoita töihin koska on paljon muitakin parempia maita. Molemmat lapseni asuvat ulkomailla ja maksavat sinne veronsa.

Vieraile tossa *pitääkö suomessa saada ravintolassa suomeksi palvelua*-ketjussa ja mieti hetki miksi kukaan ulkomaalainen tulisi Suomeen töihin.

Vierailija
82/82 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmassa ketjussa puolustettiin sitä että kaikki lapsiperheet, myös rikkaat, saivat tuplana lisät. "Koska maksavat enemmän veroja". Ei valitettavasti riitä minulle perusteluksi. Rahat olisi pitänyt jakaa vähävaraisille talouksille, lapsista viis. Juurikin yksin asuville eläkeläisille, työttömille myös. Se että maksaa veroja enemmän ei todellakaan ole peruste, koska voin nyt ihan rehellisesti sanoa että itse lapsettomana en halua maksaa muiden lapsista penniäkään. Mutta niin vaan verorahani siihenkin menevät, se on demokratiaa. 

Työttömät saavat niin paljon valtion tukia että ei todellakaan heille enää lisää ja eläkeläiset elävät tällä hetkellä hyvillä eläkkeillä, koko eläkejärjestelmä kaatuu ennenkuin nyt lapsiaan kasvattavat ehtivät eläkeikään. Täysin oikea osoite oli lapsiperheet.

Taas joku joka ei tiedä kuinka pieni työmarkkinatuki on.

Isompi se on kuin hoitoraha. Joo, en ole koskaan ollut työtön, mutta jokainen tietää että työmarkkinatuki ei ole sullekaan ainoa tuki.

Työmarkkinatuki on ainoa tuki kaikille parisuhteessa oleville työttömille, jonka puoliso on töissä.

Edelleen se on isompi kuin hoitoraha ja jos muuta tukea ei tarvitse, miksi se pitäisi saada? Jos valittaa ettei se riitä, sit varmaan sen tarvii, hakee ja saa.

Ei sitä saa vaikka kuinka tarvisi.

Ja edelleen hoitovapaalle jääminen on oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän