Lapsiperheet saavat tänään ylimääräistä rahaa
Lapsiperheet saavat elinkustannusten nousun vuoksi tänään ylimääräisen lapsilisän.
Poliitikot ovat aina perheiden ja tyttöjen asialla.
Itse saan työmarkkinatukea noin 600 euroa/kk ja sillä maksan sähkö- ja muut laskut.
En edes haluaisi ylimääräistä rahaa koska nykyään kaikki uudet menot hoidetaan ottamalla lisää valtion velkaa.
Rahan jakamista ei kukaan uskalla arvostella. Tosiasia on kuitenkin se että lapset aikuistuttuaan joutuvat itse maksamaan kaikki velkarahalla maksetut etuudet ja niiden korot.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Näen tuon korvauksena valvotuista öistä, loputtomista tunneista hiekkalaatikolla ja jääkentän laidalla. Ansaittua, ja oikein. Ei ole helpolla tullut.
T. Vela 55
Yhteiskunnalleko äippä on nuo tehnyt vai omille lapsilleen? Lapset voivat kiittää noista sitten joskus, minä veronmaksajana en ole hyötynyt noista asioista mitenkään enkä halua rahojani siksi äipälle antaa.
Mitä ylimääräistä rahaa. Ei kyllä jää yhtään yli sais jäädä pysyvästi tuo niin ois rahaa muuhunkin kuin halvimpaan ruokaan. Yksinäni ois sama mitä söis. Helposti eläis 20e viikko.
Vierailija kirjoitti:
Yksin eläjää pieni palkkaista ei rahalla auttele kukaan.
Jatkuvasti hoetaan lapsiperheitä.
Ei yksin asuessa ollut mitään hätää. Yksinhän pärjää kaurahiutale paketilla tai pinaattikeitolla ja kananmunilla viikon. Lasten kanssa sen kulun saa kertoa yllättävän monella. Yksin kun asuin oli vielä rahaa, mutta enää ei tarvitse haaveilla rahasta. Kolme lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen tuon korvauksena valvotuista öistä, loputtomista tunneista hiekkalaatikolla ja jääkentän laidalla. Ansaittua, ja oikein. Ei ole helpolla tullut.
T. Vela 55Yhteiskunnalleko äippä on nuo tehnyt vai omille lapsilleen? Lapset voivat kiittää noista sitten joskus, minä veronmaksajana en ole hyötynyt noista asioista mitenkään enkä halua rahojani siksi äipälle antaa.
Kuka sunkin eläkkeet maksaa ja hoitaa. Ylimielinen qyrpä olet.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että saivat ylimääräistä rahaa. Kasvavat lapset syövät paljon ruokaa.
Jos ei ole varaa ostaa edes ruokaa lapsilleen, niin ei olisi koskaan pitänyt edes harkita lasten hankkimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vela 55Yhteiskunnalleko äippä on nuo tehnyt vai omille lapsilleen? Lapset voivat kiittää noista sitten joskus, minä veronmaksajana en ole hyötynyt noista asioista mitenkään enkä halua rahojani siksi äipälle antaa.
Kuka sunkin eläkkeet maksaa ja hoitaa. Ylimielinen qyrpä olet.
Jokainen kerryttää oman eläkkeensä. Lisäksi on hyvin mahdollista että lapsista tulee työttömiä, syrjäytyneitä, rikollisia tai ne muuttavat ulkomaille. Kaikissa tapauksissa Suomen valtiolle jää 1-2 miljoonan euron tappio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa ostaa edes ruokaa lapsilleen, niin ei olisi koskaan pitänyt edes harkita lasten hankkimista.
Se on kyllä hyvä ettet hankkinut.
Ja sitten haukkuvat mummoja ja anoppeja monessa ketjussa kun nämä eivät osta lapsille kalliita toivelahjoja.
Mä en jotenkaan arvosta nykyajan äippiä. Toivottavasti seuraavan sukupolven porukka on fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hyvä ettet hankkinut.
Minulla olisi varaa ruokkia ja kasvattaa vaikka 4 lasta mutten pidä ihmisistä enkä siten lapsistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylimääräistä rahaa. Ei kyllä jää yhtään yli sais jäädä pysyvästi tuo niin ois rahaa muuhunkin kuin halvimpaan ruokaan. Yksinäni ois sama mitä söis. Helposti eläis 20e viikko.
Tämä. Sitä saattoi ostaa hyvinkin halvat sapuskat ja syödä vaikka kuinka monta päivää samaa. Makaroni jauheliha mössöä tai nakkikeitto, usein pinaattikeittoa ja kananmunia, aika reilustikkin ja ruokakassi maksoi vain 50€ viikko. Nyt kun on kolme lasta, se kauppareissu aina yli 100€ ja monta kertaa viikossa. 800€ kuukaudessa on jo tiukka ruokabudjetti.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan yksinelävät saavat jotain ekstraa? Kaks työtä ja silti ei rahat riitä mihinkään.
Todella huonot työt sinulla kyllä. Mitä oikein teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa ketjussa puolustettiin sitä että kaikki lapsiperheet, myös rikkaat, saivat tuplana lisät. "Koska maksavat enemmän veroja". Ei valitettavasti riitä minulle perusteluksi. Rahat olisi pitänyt jakaa vähävaraisille talouksille, lapsista viis. Juurikin yksin asuville eläkeläisille, työttömille myös. Se että maksaa veroja enemmän ei todellakaan ole peruste, koska voin nyt ihan rehellisesti sanoa että itse lapsettomana en halua maksaa muiden lapsista penniäkään. Mutta niin vaan verorahani siihenkin menevät, se on demokratiaa.
Ne isotuloiset on maksaneet veroina omat lapsilisänsä.
Ilmaisin itseäni ilmeisen epäselvästi. OLEN suurituloinen. Ja maksan jatkuvasti muiden lapsista. En olisi uskonut itsestäni, koska vaalin demokratiaa, olen vanhusten asialla jne, että puoltaisin Amerikan mallia. Lapsia hankkivat maksavat ne itse. ALkoholistit maksavat itse terveydenhoitonsa jne. Elämä on täynnä valintoja. Ainoa mitä olen saanut veroeuroillani konkreettisesti on pitkä koulutus. Siihen se jäi. Perusterve, lapseton on nettohäviäjä. Niin se vaan on, ei tarvitse pitää mielipiteestäni mutta fakta.
Niin, vielä. Koskaan et voi tietää huomisesta, joku ikävämpi sairaus sattuu kalliine hoitoineen niin nopeasti on netot hävinneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa ketjussa puolustettiin sitä että kaikki lapsiperheet, myös rikkaat, saivat tuplana lisät. "Koska maksavat enemmän veroja". Ei valitettavasti riitä minulle perusteluksi. Rahat olisi pitänyt jakaa vähävaraisille talouksille, lapsista viis. Juurikin yksin asuville eläkeläisille, työttömille myös. Se että maksaa veroja enemmän ei todellakaan ole peruste, koska voin nyt ihan rehellisesti sanoa että itse lapsettomana en halua maksaa muiden lapsista penniäkään. Mutta niin vaan verorahani siihenkin menevät, se on demokratiaa.
Ne isotuloiset on maksaneet veroina omat lapsilisänsä.
Ilmaisin itseäni ilmeisen epäselvästi. OLEN suurituloinen. Ja maksan jatkuvasti muiden lapsista. En olisi uskonut itsestäni, koska vaalin demokratiaa, olen vanhusten asialla jne, että puoltaisin Amerikan mallia. Lapsia hankkivat maksavat ne itse. ALkoholistit maksavat itse terveydenhoitonsa jne. Elämä on täynnä valintoja. Ainoa mitä olen saanut veroeuroillani konkreettisesti on pitkä koulutus. Siihen se jäi. Perusterve, lapseton on nettohäviäjä. Niin se vaan on, ei tarvitse pitää mielipiteestäni mutta fakta.
Lisään vielä, että jos koette oikeuttavana tuon "ne isotuloiset maksavat omat lapsilisänsä" - asian, miksi MINÄ maksan niitä myös? On oma asia kuin monta lasta hankkii tai on hankkimatta, mutta hyvin vastenmielisesti omalta osaltani rahoitan sitä. Etenkään suurituloisten. Ylipäänsä ne jotka puhuvat pesämunista pennuilleen kun täyttävä 18, eivät tarvitse rahoja laisinkaan. Ei, kukaan ei verotuloina maksa sekä lapsilisiään, että lastensa ilmaista hammashoitoa ja terveydenhoitoa, peruskoulua jne. KYllä saa aikamoinen Herlin olla että tuo summa ylittyisi. Mitä minä siitä saan, mikä minun oikeutukseni maksaa niitä veroja teidän jälkikasvullenne sitten on?
Se jälkikasvu pitää huolen että saat aikanaan eläkettä ja hoitoa vanhana. Siksi sitä tuetaan myös niiden osalta jotka eivät itse osallistu yhteiskunnan jatkuvuuden takaamiseen jälkikasvua tuottamalla. Juuri sitä varten on lapsilisä, tasaamassa vähän sitä että toiset osallistuvat aika paljon suuremmalla summalla tähän, ja toiset jättävät lapset tekemättä.
Elän itse köyhyysrajan alapuolella.
Ensin ajattelin, että oi miten ihanaa, tuollahan joku vähävarainen tekee lapsilleen joulun ja ruokkii mahdollisesti kuukausia katraansa.
Sit luin Vantaan ostoryntäyksestä ja siitä kun viiden lapsen äiti on rynnännyt heti ostelemaan "viime hetken jouluruokia ja lahjoja" ja aikoo säästää loput jopa uuden vuoden juhlintaa varten 😳
Toivottavasti nuo rahat nyt edes jollakulla menee oikeaan tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät saavat niin paljon valtion tukia että ei todellakaan heille enää lisää ja eläkeläiset elävät tällä hetkellä hyvillä eläkkeillä, koko eläkejärjestelmä kaatuu ennenkuin nyt lapsiaan kasvattavat ehtivät eläkeikään. Täysin oikea osoite oli lapsiperheet.
No mä olen työtön perheenäiti joten todellakin tuplalapsilisät tuli tarpeeseen.
Meillä on taas köyhä joulu. Kaikki kallistuu ja aina ollaan väliinputoajia jokaisessa kohtaa. 😕
Visa-maksun maksamiseen menee tämä lapsilisä
Jaksatte nillittää parista satasesta. Jos nyt joku lapsi sillä sit saa elämänsä ainoan kerran sitä mitä toivoi, eipä ole keltään pois.