Lapsiperheet saavat tänään ylimääräistä rahaa
Lapsiperheet saavat elinkustannusten nousun vuoksi tänään ylimääräisen lapsilisän.
Poliitikot ovat aina perheiden ja tyttöjen asialla.
Itse saan työmarkkinatukea noin 600 euroa/kk ja sillä maksan sähkö- ja muut laskut.
En edes haluaisi ylimääräistä rahaa koska nykyään kaikki uudet menot hoidetaan ottamalla lisää valtion velkaa.
Rahan jakamista ei kukaan uskalla arvostella. Tosiasia on kuitenkin se että lapset aikuistuttuaan joutuvat itse maksamaan kaikki velkarahalla maksetut etuudet ja niiden korot.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Jaksatte nillittää parista satasesta. Jos nyt joku lapsi sillä sit saa elämänsä ainoan kerran sitä mitä toivoi, eipä ole keltään pois.
Työttömällä se olisi mennyt Alkoon ja eläkeläisellä patjan alle.
Todella typerää suorastaan idioottimaista... Kyllä bonus olis pitänyt maksaa kaikille 18 vuotta täyttäneille.
No itse jätin protestiksi ostamatta jouluruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa ketjussa puolustettiin sitä että kaikki lapsiperheet, myös rikkaat, saivat tuplana lisät. "Koska maksavat enemmän veroja". Ei valitettavasti riitä minulle perusteluksi. Rahat olisi pitänyt jakaa vähävaraisille talouksille, lapsista viis. Juurikin yksin asuville eläkeläisille, työttömille myös. Se että maksaa veroja enemmän ei todellakaan ole peruste, koska voin nyt ihan rehellisesti sanoa että itse lapsettomana en halua maksaa muiden lapsista penniäkään. Mutta niin vaan verorahani siihenkin menevät, se on demokratiaa.
Työttömät saavat niin paljon valtion tukia että ei todellakaan heille enää lisää ja eläkeläiset elävät tällä hetkellä hyvillä eläkkeillä, koko eläkejärjestelmä kaatuu ennenkuin nyt lapsiaan kasvattavat ehtivät eläkeikään. Täysin oikea osoite oli lapsiperheet.
Taas joku joka ei tiedä kuinka pieni työmarkkinatuki on.
Miksi yhtö porukkaa suositaan velkarahalla kun koko valtio on konkurssin partaalla?
Miksi ottaa niin koville, että tulevat veronmaksajat saivat pienen lisän? Tajuatteko kuinka paljon lapsi maksaa? Kaikki se vaivannäkö ja kustannus on tähtitieteellistä nykyaikana. Yhdestä lapsesta saa sen huimat 189e mikä ei riitä edes yhden kuukauden päivähoitomaksuun. Itse maksan veroja aivan järjettömät määrät, joten aikakin että saan jotain takaisin, kun elätän joka kuukausi usean yksineläjän tai yh työttömän.
Mm erityisen tuen tarve kasvaa kokoajan ym ilmaiset 2.asteen koulutukset jne. Silti lapset kokoajan häiriintyneempiä, huonokuntoisempia ja jatkuvasti suurempi osa jää heti aikuistuttuaan päästään eläkkeelle. Ei kestä kun kaikki ei olekaan helppoa ja kivaa. Ja näitä kuluja maksaa kaikki veroja maksavat aikuiset, myös lapsettomat. Tätä lottoa, että jos joku osa vaikka tuottaisi saman takaisin mitä on yhteiskunta panostanut.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on ongelma, itsehän sen totesit: avun saajat joutuvat ne ihan itse aikuistututtuaan maksamaan takaisin. Se lopulta maksaa joka nyt myös saa.
Kyllä se voi ottaa päähän kun joutuu maksamaan lainaa jota ei ole itse ottanut vaan edellinen sukupolvi on pitänyt lystiä velkarahalla.
Meidän tytön Lontoon shoppailu matkaan menivät.
Poika saa mopon maaliskuussa.
Siinäpä ne lapsilisät.
Miksi minun sinkun täytyy maksaa veroja, jotta varakkaille perheellisille maksetaan ylimääräisiä lapsilisiä? Monissa perheissä on kaksi aikuista jakamassa elinkustannuksia. Sinkku joutuu maksamaan kaikki elinkustannukset yksin: koko asunnon vuokran ja sähköt, pienemmät elintarvikepakkaukset maksavat kilohinnaltaan enemmän, tietoliikennemaksut, kaikki, ei ole toista aikuista jakamassa kustannuksia.
Ymmärrän lapsilisät köyhille perheille, mutta on kohtuutonta maksaa niitä varakkaille perheille. Tätä tuplamaksua varakkaille perheille en ymmärrä ollenkaan, sen maksaminen on kohtuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Jaksatte nillittää parista satasesta. Jos nyt joku lapsi sillä sit saa elämänsä ainoan kerran sitä mitä toivoi, eipä ole keltään pois.
Sehän maksetaan kaikille lapsiperheille. Tavallisessa perheessä on kaksi työssäkäyvää aikuista jotka tienaa noin 3000 euroa kuukaudessa. Mulla menee lähes puoli vuotta ennenkuin tilille on tullut yhteensä 3000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan yksinelävät saavat jotain ekstraa? Kaks työtä ja silti ei rahat riitä mihinkään.
Jep, tilillä enää 30€ ja seuraava tilipäivä 10.1.2023. Hieman joutuu penniä venyttämääm sinkkutalous.
Työtön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän maksetaan kaikille lapsiperheille. Tavallisessa perheessä on kaksi työssäkäyvää aikuista jotka tienaa noin 3000 euroa kuukaudessa. Mulla menee lähes puoli vuotta ennenkuin tilille on tullut yhteensä 3000 euroa.
Ne ketkä tienaa, maksaa veroja, joilla sinutkin elätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa ketjussa puolustettiin sitä että kaikki lapsiperheet, myös rikkaat, saivat tuplana lisät. "Koska maksavat enemmän veroja". Ei valitettavasti riitä minulle perusteluksi. Rahat olisi pitänyt jakaa vähävaraisille talouksille, lapsista viis. Juurikin yksin asuville eläkeläisille, työttömille myös. Se että maksaa veroja enemmän ei todellakaan ole peruste, koska voin nyt ihan rehellisesti sanoa että itse lapsettomana en halua maksaa muiden lapsista penniäkään. Mutta niin vaan verorahani siihenkin menevät, se on demokratiaa.
Ne isotuloiset on maksaneet veroina omat lapsilisänsä.
Haloo, kaikki muutkin maksavat veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin eläjää pieni palkkaista ei rahalla auttele kukaan.
Jatkuvasti hoetaan lapsiperheitä.
Ei yksin asuessa ollut mitään hätää. Yksinhän pärjää kaurahiutale paketilla tai pinaattikeitolla ja kananmunilla viikon. Lasten kanssa sen kulun saa kertoa yllättävän monella. Yksin kun asuin oli vielä rahaa, mutta enää ei tarvitse haaveilla rahasta. Kolme lasta.
Ai että yksineläjän pitäisi syödä kehnosti, kun lapsiperheillä on tarve parempaan ruokaan. Ei näin!
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun sinkun täytyy maksaa veroja, jotta varakkaille perheellisille maksetaan ylimääräisiä lapsilisiä? Monissa perheissä on kaksi aikuista jakamassa elinkustannuksia. Sinkku joutuu maksamaan kaikki elinkustannukset yksin: koko asunnon vuokran ja sähköt, pienemmät elintarvikepakkaukset maksavat kilohinnaltaan enemmän, tietoliikennemaksut, kaikki, ei ole toista aikuista jakamassa kustannuksia.
Ymmärrän lapsilisät köyhille perheille, mutta on kohtuutonta maksaa niitä varakkaille perheille. Tätä tuplamaksua varakkaille perheille en ymmärrä ollenkaan, sen maksaminen on kohtuutonta.
Varakkaat maksaa 96% veroista. Eli se kymmenys. Varakas ei lapsilisää tarvitse, mutta on kantanut yhteiseen pottiin monin sadoin verroin, joten nyt jotain järkeä tähän ruikuttamiseen.
Näytti siltä, että rahat tuhlattiin saman tien. Joulun jälkeen alkaa taas sama itku ja valitus siitä, että kaikki on niin kallista ja rahat ei riitä mihinkään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät saavat niin paljon valtion tukia että ei todellakaan heille enää lisää ja eläkeläiset elävät tällä hetkellä hyvillä eläkkeillä, koko eläkejärjestelmä kaatuu ennenkuin nyt lapsiaan kasvattavat ehtivät eläkeikään. Täysin oikea osoite oli lapsiperheet.
Taas joku joka ei tiedä kuinka pieni työmarkkinatuki on.
Isompi se on kuin hoitoraha. Joo, en ole koskaan ollut työtön, mutta jokainen tietää että työmarkkinatuki ei ole sullekaan ainoa tuki.
Vierailija kirjoitti:
Mee ap töihin
Kukaan ei ota töihin. Kerroin kutsunnoissa että olen kiinnostunutg kukkien kasvatuksesta ja sen jälkeen töitä hain joka paikkaan mutta työnantajat kysyivät että olenko käynyt asepalveluksen eikä halunneet nähdä mun koulutodistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Näytti siltä, että rahat tuhlattiin saman tien. Joulun jälkeen alkaa taas sama itku ja valitus siitä, että kaikki on niin kallista ja rahat ei riitä mihinkään....
Je on sentään yhden kuun hiljaa, toisin kuin työttömät ja sinkut ja elätit.
Mikä tässä nyt on ongelma, itsehän sen totesit: avun saajat joutuvat ne ihan itse aikuistututtuaan maksamaan takaisin. Se lopulta maksaa joka nyt myös saa.