Lapsiperheet saavat tänään ylimääräistä rahaa
Lapsiperheet saavat elinkustannusten nousun vuoksi tänään ylimääräisen lapsilisän.
Poliitikot ovat aina perheiden ja tyttöjen asialla.
Itse saan työmarkkinatukea noin 600 euroa/kk ja sillä maksan sähkö- ja muut laskut.
En edes haluaisi ylimääräistä rahaa koska nykyään kaikki uudet menot hoidetaan ottamalla lisää valtion velkaa.
Rahan jakamista ei kukaan uskalla arvostella. Tosiasia on kuitenkin se että lapset aikuistuttuaan joutuvat itse maksamaan kaikki velkarahalla maksetut etuudet ja niiden korot.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa ketjussa puolustettiin sitä että kaikki lapsiperheet, myös rikkaat, saivat tuplana lisät. "Koska maksavat enemmän veroja". Ei valitettavasti riitä minulle perusteluksi. Rahat olisi pitänyt jakaa vähävaraisille talouksille, lapsista viis. Juurikin yksin asuville eläkeläisille, työttömille myös. Se että maksaa veroja enemmän ei todellakaan ole peruste, koska voin nyt ihan rehellisesti sanoa että itse lapsettomana en halua maksaa muiden lapsista penniäkään. Mutta niin vaan verorahani siihenkin menevät, se on demokratiaa.
Työttömät saavat niin paljon valtion tukia että ei todellakaan heille enää lisää ja eläkeläiset elävät tällä hetkellä hyvillä eläkkeillä, koko eläkejärjestelmä kaatuu ennenkuin nyt lapsiaan kasvattavat ehtivät eläkeikään. Täysin oikea osoite oli lapsiperheet.
Taas joku joka ei tiedä kuinka pieni työmarkkinatuki on.
Isompi se on kuin hoitoraha. Joo, en ole koskaan ollut työtön, mutta jokainen tietää että työmarkkinatuki ei ole sullekaan ainoa tuki.
Jokainen tietää ettei kaikki työttömät saa toimeentulotukea tai asumistukea.
Tämä kitinä ja kateuden määrä on ihan uskomatonta. Ensinnäkin, kenenkään verot eivät ole nousseet tämän takia. Se keneen se osuu, on todennäköisesti juuri se sukupolvi, joka nyt saa ne tuet (lapset).
Muitakin tuetaan jatkuvasti verovaroin. Meillä on hyvin kattava tukijärjestelmä. Jokainen on niiden piirissä ollut, jos ei nyt, niin lapsena, opiskelijana ja viimeistään toivottavasti eläkkeellä.
Nämä extratuet on tarkoutettu nimenomaan lapsista aiheutuvien kulujen nousuun, näitä ei lapsettomilla ole, eikä niitä lapsiperheet ole osanneet etukäteen ennakoida, jotta se olisi voinut vaikuttaa lastenhankintapäätökseen.
Minä en saanut ylimääräistä lapsilisää, ja olen pienituloinen sinkku. Ei haittaa, sillä olen äiti ja omat lapseni jo aikusia, joten tiedän, että kulut on ihan eri luokassa kun taloudessa on lapsia. Verrattuna siihen, mitä nyt tai ennen lapsia oli.
Lapset toki on oma valinta, mutta syyttömiä ne lapset siihen ovat. Ainoa ihmisryhmä, joka ei tosiasiallisesti mitenkään voi vaikuttaa tulotasoonsa.
Annika Saarikko ja Keskusta tekivät Suomelle lisävelkaa 100 miljoonaa. Vahän kuin joku joka yrittää pikavipeillä maksaa velkojaan.
Keskusta on uusi vasemmistopuolue jolle raha tippuu taivaasta.
Vierailija kirjoitti:
Yksin eläjää pieni palkkaista ei rahalla auttele kukaan.
Jatkuvasti hoetaan lapsiperheitä.
Voi lapsiperheen huoltajakin olla yksin. Hän maksaa vähistä rahoistaan vielä lastenkin menot ja on yksin vastuussa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Elän itse köyhyysrajan alapuolella.
Ensin ajattelin, että oi miten ihanaa, tuollahan joku vähävarainen tekee lapsilleen joulun ja ruokkii mahdollisesti kuukausia katraansa.
Sit luin Vantaan ostoryntäyksestä ja siitä kun viiden lapsen äiti on rynnännyt heti ostelemaan "viime hetken jouluruokia ja lahjoja" ja aikoo säästää loput jopa uuden vuoden juhlintaa varten 😳
Toivottavasti nuo rahat nyt edes jollakulla menee oikeaan tarpeeseen.
Itse törmäsin Facessa kiertävään Instagramin kuvankaappaukseen, jossa äiti on nyt sponsoroinut itselleen kauan haaveilemansa huulitäytteen bonusrahoilla.
"Tämä kitinä ja kateuden määrä on ihan uskomatonta. Ensinnäkin, kenenkään verot eivät ole nousseet tämän takia. Se keneen se osuu, on todennäköisesti juuri se sukupolvi, joka nyt saa ne tuet (lapset).
Muitakin tuetaan jatkuvasti verovaroin. Meillä on hyvin kattava tukijärjestelmä. Jokainen on niiden piirissä ollut, jos ei nyt, niin lapsena, opiskelijana ja viimeistään toivottavasti eläkkeellä.
Nämä extratuet on tarkoutettu nimenomaan lapsista aiheutuvien kulujen nousuun, näitä ei lapsettomilla ole, eikä niitä lapsiperheet ole osanneet etukäteen ennakoida, jotta se olisi voinut vaikuttaa lastenhankintapäätökseen.
Minä en saanut ylimääräistä lapsilisää, ja olen pienituloinen sinkku. Ei haittaa, sillä olen äiti ja omat lapseni jo aikusia, joten tiedän, että kulut on ihan eri luokassa kun taloudessa on lapsia. Verrattuna siihen, mitä nyt tai ennen lapsia oli.
Lapset toki on oma valinta, mutta syyttömiä ne lapset siihen ovat. Ainoa ihmisryhmä, joka ei tosiasiallisesti mitenkään voi vaikuttaa tulotasoonsa."
Taidat olla vähän yksinkertainen? Ilmaisia lounaita ei ole. Tämä oli vain Saarikon viimeinen mutta helvetin kallis ja typerä veto nostaa Keskustan kannatusta, ja tottakai tämä tietää veronkorotuksia.
P.s. Korjaa "kappalejakosi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa ketjussa puolustettiin sitä että kaikki lapsiperheet, myös rikkaat, saivat tuplana lisät. "Koska maksavat enemmän veroja". Ei valitettavasti riitä minulle perusteluksi. Rahat olisi pitänyt jakaa vähävaraisille talouksille, lapsista viis. Juurikin yksin asuville eläkeläisille, työttömille myös. Se että maksaa veroja enemmän ei todellakaan ole peruste, koska voin nyt ihan rehellisesti sanoa että itse lapsettomana en halua maksaa muiden lapsista penniäkään. Mutta niin vaan verorahani siihenkin menevät, se on demokratiaa.
Ne isotuloiset on maksaneet veroina omat lapsilisänsä.
Ilmaisin itseäni ilmeisen epäselvästi. OLEN suurituloinen. Ja maksan jatkuvasti muiden lapsista. En olisi uskonut itsestäni, koska vaalin demokratiaa, olen vanhusten asialla jne, että puoltaisin Amerikan mallia. Lapsia hankkivat maksavat ne itse. ALkoholistit maksavat itse terveydenhoitonsa jne. Elämä on täynnä valintoja. Ainoa mitä olen saanut veroeuroillani konkreettisesti on pitkä koulutus. Siihen se jäi. Perusterve, lapseton on nettohäviäjä. Niin se vaan on, ei tarvitse pitää mielipiteestäni mutta fakta.
Lisään vielä, että jos koette oikeuttavana tuon "ne isotuloiset maksavat omat lapsilisänsä" - asian, miksi MINÄ maksan niitä myös? On oma asia kuin monta lasta hankkii tai on hankkimatta, mutta hyvin vastenmielisesti omalta osaltani rahoitan sitä. Etenkään suurituloisten. Ylipäänsä ne jotka puhuvat pesämunista pennuilleen kun täyttävä 18, eivät tarvitse rahoja laisinkaan. Ei, kukaan ei verotuloina maksa sekä lapsilisiään, että lastensa ilmaista hammashoitoa ja terveydenhoitoa, peruskoulua jne. KYllä saa aikamoinen Herlin olla että tuo summa ylittyisi. Mitä minä siitä saan, mikä minun oikeutukseni maksaa niitä veroja teidän jälkikasvullenne sitten on?
Se jälkikasvu pitää huolen että saat aikanaan eläkettä ja hoitoa vanhana. Siksi sitä tuetaan myös niiden osalta jotka eivät itse osallistu yhteiskunnan jatkuvuuden takaamiseen jälkikasvua tuottamalla. Juuri sitä varten on lapsilisä, tasaamassa vähän sitä että toiset osallistuvat aika paljon suuremmalla summalla tähän, ja toiset jättävät lapset tekemättä.
Sun jälkikasvusi ei maksa eläkettäni. Olen työssäkäyvä, ja maksan joka kuukausi veroja, sekä työeläkemaksuni. Eläke jonka aikanaan saan, on itse ansaitseman omalla työlläni!!
Sain vihdoin silikoonitissit nyt pannaan lisää ja tienataan
Pitää muistaa että Suomen ongelma on se ettei tänne ole ulkomailta tulijoita töihin koska on paljon muitakin parempia maita. Molemmat lapseni asuvat ulkomailla ja maksavat sinne veronsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne isotuloiset on maksaneet veroina omat lapsilisänsä.
Ilmaisin itseäni ilmeisen epäselvästi. OLEN suurituloinen. Ja maksan jatkuvasti muiden lapsista. En olisi uskonut itsestäni, koska vaalin demokratiaa, olen vanhusten asialla jne, että puoltaisin Amerikan mallia. Lapsia hankkivat maksavat ne itse. ALkoholistit maksavat itse terveydenhoitonsa jne. Elämä on täynnä valintoja. Ainoa mitä olen saanut veroeuroillani konkreettisesti on pitkä koulutus. Siihen se jäi. Perusterve, lapseton on nettohäviäjä. Niin se vaan on, ei tarvitse pitää mielipiteestäni mutta fakta.
Lisään vielä, että jos koette oikeuttavana tuon "ne isotuloiset maksavat omat lapsilisänsä" - asian, miksi MINÄ maksan niitä myös? On oma asia kuin monta lasta hankkii tai on hankkimatta, mutta hyvin vastenmielisesti omalta osaltani rahoitan sitä. Etenkään suurituloisten. Ylipäänsä ne jotka puhuvat pesämunista pennuilleen kun täyttävä 18, eivät tarvitse rahoja laisinkaan. Ei, kukaan ei verotuloina maksa sekä lapsilisiään, että lastensa ilmaista hammashoitoa ja terveydenhoitoa, peruskoulua jne. KYllä saa aikamoinen Herlin olla että tuo summa ylittyisi. Mitä minä siitä saan, mikä minun oikeutukseni maksaa niitä veroja teidän jälkikasvullenne sitten on?
Se jälkikasvu pitää huolen että saat aikanaan eläkettä ja hoitoa vanhana. Siksi sitä tuetaan myös niiden osalta jotka eivät itse osallistu yhteiskunnan jatkuvuuden takaamiseen jälkikasvua tuottamalla. Juuri sitä varten on lapsilisä, tasaamassa vähän sitä että toiset osallistuvat aika paljon suuremmalla summalla tähän, ja toiset jättävät lapset tekemättä.
Sun jälkikasvusi ei maksa eläkettäni. Olen työssäkäyvä, ja maksan joka kuukausi veroja, sekä työeläkemaksuni. Eläke jonka aikanaan saan, on itse ansaitseman omalla työlläni!!
Niinniin...
En tajua tätä rahan syytämistä ihmisille, jotka ei sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä kitinä ja kateuden määrä on ihan uskomatonta. Ensinnäkin, kenenkään verot eivät ole nousseet tämän takia. Se keneen se osuu, on todennäköisesti juuri se sukupolvi, joka nyt saa ne tuet (lapset).
Lapset toki on oma valinta, mutta syyttömiä ne lapset siihen ovat. Ainoa ihmisryhmä, joka ei tosiasiallisesti mitenkään voi vaikuttaa tulotasoonsa."
Taidat olla vähän yksinkertainen? Ilmaisia lounaita ei ole. Tämä oli vain Saarikon viimeinen mutta helvetin kallis ja typerä veto nostaa Keskustan kannatusta, ja tottakai tämä tietää veronkorotuksia.
P.s. Korjaa "kappalejakosi"
Ymmärrä lukemasi, kuten sanottu, veronkorutukset ovat tulossa, todennäköisesti nykyisille lapsille.
Kappalejaot ovat myös kielten keskuksen mukaisia, eli asiakokonaisuus kerrallaan: 1. Verot, 2. tukien kohde, 3. Omaan elämään reflektointi, 4. lasten asema yhteiskunnassa.
Petraa vähän argumentointiasi.
V*tuttaa elättää toisten kersoja.
T:lapseton, yli 20 vuotta työuraa takana, nettomaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät saavat niin paljon valtion tukia että ei todellakaan heille enää lisää ja eläkeläiset elävät tällä hetkellä hyvillä eläkkeillä, koko eläkejärjestelmä kaatuu ennenkuin nyt lapsiaan kasvattavat ehtivät eläkeikään. Täysin oikea osoite oli lapsiperheet.
Isompi se on kuin hoitoraha. Joo, en ole koskaan ollut työtön, mutta jokainen tietää että työmarkkinatuki ei ole sullekaan ainoa tuki.
Työmarkkinatuki on ainoa tuki kaikille parisuhteessa oleville työttömille, jonka puoliso on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksatte nillittää parista satasesta. Jos nyt joku lapsi sillä sit saa elämänsä ainoan kerran sitä mitä toivoi, eipä ole keltään pois.
Työttömällä se olisi mennyt Alkoon ja eläkeläisellä patjan alle.
Mä olisin kyllä käynyt joka ilta Prismassa bongailemassa -60% ruokia 😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietää ettei kaikki työttömät saa toimeentulotukea tai asumistukea.
Jos ei saa, sitä ei tarvii. Ja valitus vaan jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on ainoa tuki kaikille parisuhteessa oleville työttömille, jonka puoliso on töissä.
Edelleen se on isompi kuin hoitoraha ja jos muuta tukea ei tarvitse, miksi se pitäisi saada? Jos valittaa ettei se riitä, sit varmaan sen tarvii, hakee ja saa.
Ai että mä nautin tästä ulinasta.