Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~♥~ ♥~ENSIKOT vko 46 ~♥~ ♥~

13.11.2006 |

[size=2][color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoi-hin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b]Ensikot:[/color][/b]

[size=1][color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtu-via järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongel-mat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien sel-viämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyk-sin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkit-tu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Met-formin-lääkitys.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, mutta vielä ei hoitoihin lähdöstä ole päätetty.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]milka1

[color=CD1076]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolak-tiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Titi-uu84

[color=CD1076]Ikä: 22-vuotta, mies 25-vuotta

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 4/06

Kaksi alkuraskauden keskenmenoa takana, mitään tutkimuksia ei ole vielä tehty, mutta marssin lekuriin heti vuodenvaihteen jälkeen jos ei ala tärppiä kuulumaan... Nyt ei toistaiseksi ole aikaa eikä energiaa hakeutua vielä mihinkään tutkimuksiin ja yritystäkin on toisaalta niin vähän aikaa, että lääkäri ei vielä suositellutkaan tutkimusten tekoa.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla mi-nun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle jou-lukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut. Miestä ei (vielä testattu).

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähän epäaktiivinen tässä pinossa, mutta käynyt kuitenkin lueskelemassa teidän kuulumisia ja ollut kovasti hengessä mukana! :)

Nyt piti sitten alkaa pikaisesti kommentoimaan, kun pari juttua menee niin lähelle omia kokemuksia. Eli ensin Annalle ihan hirveesti sympatioita ja tsempityksiä! Tiedän ton tunteen liiankin hyvin, koska meille paljastui vuosi sitten joulun aikoihin, että miehellä ei ole lainkaan siittiöitä. Se oli ihan kamala shokki ja isku päin kasvoja ja pari päivää vaan itkettiin ja koitettiin sulatella asiaa. Onneksi se siitä sitten helpotti pikkuhiljaa, kun meillä miehelle tehtiin kaikki mahdolliset verikokeet ja testit asian selvittämiseksi. Mitään muuta syytä asialle ei kuitenkaan paljastunut, kuin että miehen hormonitasot oli vähän normaalia alemmat. Sitten kokeiltiin kaksi kappaletta hormonikuureja (molemmat kestoltaan 3kk) ja niiden jälkeen tehtiin uudet testit, mutta tilanne ei valitettavasti meillä parantunut. Tuossa reilun 6 kk hormonikuurirumbassa oli se hyvä puoli, että ehdittiin sopeutua ajatukseen siitä, että me tullaan käyttämään lahjasiittiöitä ja ihan kaikki keinot sen eteen, että joskus kuitenkin saisimme oman lapsen. Alkujärkytyksen jälkeen mies otti asian tosi hyvin ja totesi, että niillä konstein mennään mitkä on käytettävissä ja niin ollaan sitten tehty. Kohti kolmatta (tai oikeastaan neljättä, mutta se eka oli ajoitukseltaan pielessä) inssiä siis mennään ja toivotaan parasta. Haluan kuitenkin sanoa, että olette siinä mielessä onnellisemmassa asemassa, että niitä siittiöitä kuitenkin löytyi ja kuten moni muukin on täällä todennut, se yksikin riittää ivf- ja icsi-hoidoissa. Lisäksi olen täältä palstalta lukenut, että tuohon siittiöiden määrään ja laatuun pystyy jossain määrin vaikuttamaan (terveellisillä elämäntavoilla) ja tuossa samassa tilanteessa olevalle pariskunnalle oli vyöhyketerapia saanut ihmeitä aikaan siittiömäärien suhteen. Ja jos nyt joskus joudutte sen asian eteen, niin ei se lahjasiittiöiden käyttö loppujen lopuksi ole niin iso ja katastrofaalinen asia kuin ensiajattelemalta saattaa tuntua :) Toivon teille kovasti jaksamista ja että asian sulattelu tapahtuisi mahdollisimman kivuttomasti. Kohtalotovereita ja vertaistukea täältä löytyy kyllä pilvin pimein aina jos meinaa liikaa ahdistaa!

Sitten vielä Killelle noista ovistesteistä. Minäkin suosittelen lämpimästi niitä digitaalisia testejä (Clearblue), joissa näkyy selkeästi ovisplussa- ja miinus. Itselläni oli ongelmia testien tulkitsemisessa ja ekasta inssistä myöhästyttiin, kun testiin tuli yhtä vahvat viivat liian myöhäisessä vaiheessa kiertoa. Sen jälkeen olen käyttänyt irrotuspiikkiä, mutta myös tarkkaillut tilannetta noiden Clearbluen testien kanssa ja ne kyllä vaikuttaisivat näyttävän juuri oikein. Onhan ne vähän kalliita (jotain 35 euroa 7 kpl) mutta loppujen lopuksi se on kuitenkin pieni hinta mielenrauhasta :)

Milkan tilannetta seuraan myös mielenkiinnolla, koska meilläkin on tuo sama ongelma, että aika meinaa loppua ennen sen h¿tin hedelmöityshoitolain suhteen. Me nyt tehdään tälle vuodelle vielä tämä yksi inssi (toivottavasti päästään siihen asti) ja sitten pitääkin kovasti miettiä mitä tehdään. Meillä ei millään olisi varaa yksityisellä tehdä ivf- tai icsi-hoitoja, mutta toisaalta ois pakko päästä yrittämään niitä niin pian kuin mahdollista ennen ensi kesää. Julkiselta puolelta ei ole kuulunut mitään, joten sen suhteen alkaa olla toivo mennyttä. No, pitää jutella lääkärin kanssa ensi viikolla kun on seurantaultra ja tiedustella mitä mieltä hän on tilanteesta. Mutta ahdistavaa kuitenkin, että se laki tulee vielä pahentamaan muutenkin hankalaa tilannetta¿

Anteeksi etten ehdi teitä kaikkia tällä(kään) kertaa kommentoimaan, mutta huiskutuksia silti kaikille enskoille tasapuolisesti ja mukavaa loppuviikkoa!

EE

Vierailija
42/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti piiphdan kertomassa lääkärikuulumisia. Kävin siis tänään keskustelemassa niistä testien tuloksista ja siitä, miten edetään. Päädyttiin hormonituettuun inssiin, eli sain vinon pinon reseptejä mukaani Pregnylistä ja Puregonista Lugesteroniin. Tätsän pitäisi kaartaa paikalle maanantaina, joten ensi viikolla voisin jo päästä piikittelemään. Inssiä kokeillaan kahdesta neljään kertaan, lääkäri oli kyllä sitä mieltä että jos ei kahdella tärppää, voitaisiin jo siirtyä ivf:ään.

On kyllä tosi helpottunut olo siitä, että asiat nyt etenee. Nyt voin itsellenikin tunnustaa, että meille ei taida luomuihmettä tulla. Mies jaksaa vielä uskoa, kun sille äsken kerroin niin kysyi heti, että ethän vielä hakenut niitä lääkkeitä, jos vaikka...

En muuten ole näin malttamattomana odottanut melkkojen alkua kahteen vuoteen, tai ehkä ikinä. Paitsi silloin kun joskus parikymppisenä kondomi hajosi ja kädet täristen hain parin viikon päästä apteekista raskaustestiä. Se apteekin täti silloin vielä kysyi, että riittääkö yksi, ja mä katoin sitä ihan hölmönä että no riittää kai. Enkä edes tajunnut, että miksi se sitä kysyy, ajattelin että ihminen joko on raskaana tai sitten ei.

Hienoa, että Aftis pääset liikkeelle taas uuden inssin kanssa! Millaista annosta Puregonia pistät? Mulle määrättiin 50.

VihervaaranAnnalle halauksia ja voimia! Niinkuin muutkin on sanoneet, ei tilanne kuitenkaan ole laisinkaan toivoton! Onneksi meillä on tähänkin lääketiede keksinyt ratkaisuita!

Killelle onnea uuteen työhön ja tsemppiä oviksen bongailuun!

Heilutuksia myös kaikille muille enskoille!!!

Bianco

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milka: Ihanaa että sulla alkaa taas noi hoidot rullaamaan tuon ikävän kokemuksen jälkeen! Toivotaan tosiaan että 7. kerta ois SE kerta!!!

Killa: Just noin ajattelenkin ja uskoisin että myös mies huokasee helpotuksesta ku ei tarvii enää joka ilta touhuilla! Ja tuleehan niitä lakanoita näköjään kuitenkin pöllyteltyä, toisenlaisessa mielessä vaan! ;)

Kille: Voi kurjaa noita testejä, ne on kyllä niin tylsiä tapauksia ku niistä ei ota selvää! Toivotaan että homma kuitenkin luistaa jo tässä kierrossa!

Bianco: Sähän pääset jo ihan pian tositoimiin, kivaa!!! Mulla on jotenkin paljon luottavaisempi fiilis odotella sitä inssiä, kun tiedän että on myös lääkkeet tukemassa sitä. Onhan se kurjaa ja rahaa menee, mutta varmasti paremmat mahkut onnistua, vai mitä?

Sitten vähän omaa tilannetta... Eilen oli ihan kamalia alavatsa- ja alaselkäkipuja! Masussa on muutenkin ollu tosi outoja tuntemuksia sen tutkimuksen jälkeen, kai se vaan tekee tollasta sitten ku sinne sitä vettä suihkutetaan? Mut kävi kyllä mielessä että oiskos voinu tosiaan olla niin että tässä kierrossa ovis oli noin " myöhään" ku eilen... Nyt on nimittäin paljon parempi olo jo! Tai no joo, itseasiassa kun nyt laskin noita kierron päiviä ni eilen olikin vasta kp13! Eli näinhän se varmaan menikin! ;) Huh, mitä sekoilua, ei oo naksun pää vielä ihan iskukunnossa! :D

Vierailija
44/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kun mulla ois vapaapäivä ni te ootte kaikki kiireisiä! ;)

Kävinpä muuten " ilmoittautumassa" tuonne joulukuun inssipinoon, kyllä perhoset lenteli masussa ku naputtelin tekstiä - toivon vaan että tosiaan inssiin päästään eikä mikään sitä estä (viikonloppu, ovis mennyt ohi, joulu...).

Heh, tuli ihan hassu olo kun olin vihdoin kirjoittamassa tuonne Hoidokeihin kun ei oo aikoihin ollu aikaa siellä pinoutua (te enskat viette mun vähäisenkin palstailuajan :D ). Ja nyt kun kerran vihdoinkin sinne hoitoihinkin ollaan menossa... Kas kummaa, mut olikin pyyhitty listalta pois! Ehkä mä en sitten niin hoidon tarpeessa ollutkaan! ;) Ei vaiskaan!!! Siellä on varmaan tehty suursiivousta esittelyissä... Olikohan ainakin Tuittu ja EE niitä jotka sielläkin palstailee?

No nyt jatkan siivousta ja lopetan yksinpuheluni!

Vierailija
45/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai ole sinua siivonnut pois?! Apua, anteeksi jos niin on käynyt! Toi homma ei kyllä ole minulla oikein hanskassa, joten voi kyllä olla ihan minunkin mokani.. Pahoittelut!

Täällä on ollut ihan hirmu kiire viikko ja jotenkin oman navan tapahtumattomuus taas kyllästyttää. Nyt on lämmöt olleet kuitenkin sen verran koholla, että ehkä se ovis olikin jossain kp30 kohdalla. On kyllä oma kroppa ihan sekaisin..

Hyvää viikonloppua ja palaillaan ensi viikolla paremmalla ajalla!

Nyt vieraita kestimään.

-Tuittu-

Vierailija
46/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas ollut muutaman päivän pois koneelta, niin oon ehtinyt jo pudota teiän jutuista.

Nyt tulee vähän omaa napaa eli täti tulla tupsahti eilen tänne kylään kesken työpäivän mitään varoittamatta, yleensä päivää aikasemmin alkaa tuhruttelee, mutta tällä kertaa ei.

Onneks töissä on ollut niin kiire, etten ole sitä ehtinyt ajatteleen ennen kuin nyt ja pikkasen on nyt mieli maassa. Onneksi meiän hoitojutut on alkanut rullaamaan ja mieskin on nyt ens viikolla heti menossa antamaan sitä simppanäytettä ihan hyvillä mielin. Mies siis eilen yllätti mut positiivisesti kertomalla, että oli jo soittanut sinne labraan ja kysellyt toimintaohjeita ja mää kun luulin, että sitä oli saanut " potkia" eteenpäin sen asian suhteen. No, kerrankin näinpäin.

Nyt en jaksa kommentoida, mutta ens kerralla yritän jaksaa.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE.

Kathy, kp2/28-30 ja mieli maassa =(

Vierailija
47/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Pino meinaa pudota ekalta sivulta. Mullakin kiireinen päivä takana.... ehdin käydä kyllä lukemassa juttuja, mutten kirjoittaa. Kiitokset kaikille tsempityksistä, niitä todella tarvittiin!!!

Naksu: hyvä hyvä, että kävit ilmoittautumassa joulukuun inssi pinoon. Minä olen pinoutunut myös marraskuun inssi -pinossa ja todennäköisesti tulen myös joulukuun pinoon. Siellä on hyviä tyyppejä ja kivasti saa vinkkejä muiden insseistä.

Voi Kathy, pahoittelut siitä tädin ryökäleestä!!! Ei muuta ku uutta yritystä kohti (tiedän ei lohduta tässä vaiheessa) ja hoitoasiat tuntuu rullaavan etiäpäin, hyvä. Hyvä, että mieskin menee ilman " potkimista" antamaan näytteensä, niin et turhaan sitten ota mitään hormooneja.

Bianco: hyvä että hoidot on lähtenyt hyvin rullaamaan.

Mutta omaa napaa: Aamulla (kp16) ovistikkuun ilmesty ohuempi viiva ku eilen. Minä tietysti heti ajattelin että se tästä kuukaudesta. Siinä sitten miehen kanssa pähkäiltiin mitä tehdä. Ajattelin, että joko varaan ajan inssiin tai sitten vaan pelkkään ultraan tsekkaukseksi mitä tuolla alhaalla oikein tapahtuu..... Päädyttiin sitten kuitenkin varaamaan aika inssiin, sittenpähän sen näkee ja on siittiötkin sitten valmiina.

Follikkeli oli 18 mm (ja muutama pienempi toisella puolella) ja lääkäri ei varmuudella osannut sanoa oliko jo puhjennut vai puhkeamaisillaan, joten inssi tehtiin ja varmuudeksi tuikattiin pregnyl perään. Ei kuulemma haittaakaan. Siittiöitä oli 37 milj. ja liikkuvia 97 %. Lääkärin mielestä taas hyvät edellytykset tärppiiin. Jotenkin ittellä vaan on epämääräinen oli, kun ei nyt tiedä tosta oviksesta... Fiilis on, että ei voi onnistua näin epämääräisellä oviksella. Harmittaa!! Ihana mieheni jaksaa kyllä olla positiivinen!! Meidän lääkäri on jotenkin tosi ihana, aina jaksaa olla positiivinen ja saa paremmalla mielelle eikä kuitenkaan anna liikaa toiveita. Kerrassaan mukava mies!

Hyvä puoli on, että ens kierrossa ei tarttee vetää mitään hormooneja ja on suunnittelukäynti ivf:ään!!!!! Tuskin maltan odottaa. Sitä seuraavassa kierrossa ihan tän vuoden lopussa alkais sitten sumuttelut ivf:ää varten ja ivf suunnilleen tammikuun loppupuolella. Hui!! Mutta pidetään vielä pientä toivon kipinää yllä että koko ivf:ää ei tarttettais.....

tulipas omanapaista tekstiä. Missäs kaikki enskat luuraa? Tulkaa kertoo kuulumisia! Kovasti tsemppiä kaikille!!

Kille (taidan mennä kaatamaan punaviinilasillisen tai kaksi :-D)

Vierailija
48/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlasin just pinon läpi ja uusia uutisia oli vaikka millä mitalla. :o)

Diina huhuili ovista. Joko on löytyny vai vieläkö se leikkii kuurupiiloo sun kanssa? Millä merkillä muuten testaat? Jotkut saoo, et kun vaihtaa merkkiä niin löytäänkin sen kadonneen karkulaisen. Koskas sulla se aukoolotutkimus olikaan?

Inssikonkari Milkalla on sitten inssi edessä. Toivottavasti menee kaikki hyvin. Ihana toi sun asenne luovuttajaa kohtaan. Kuulosti kivalta kun kerroit, et sä ite mielessäs teet sun hyväntekijästä mieleises ja " sun näköses" . Hyvä homma :o)

Mikäs Titi-uun tilanne?

Harmi Vannis jos ei munikset ollu vielä jaksanu kasvaa. Jospa ne ottais loppukirin. On se kyllä tärketä, että lääkäri on positiivinen. Tulee itelleenkin paljon rauhallisempi olo. Sullahan alkaa tikuttelu tänään. Joko oot jo testannu?

Aftikselle hurjasti onnee insiin ens viikolle. Toivotaan kamalasti, että munikset ois hyvän kokosia. Teillä on sitten selkeet suunnitelmat ens kevääks ja paperit lähetetty IVF.ään. Toivotaan kuitenkin, ettei tarttis niin pitkäööe odottaa eikös vaan...?

Iso hali VihervaaranAnnalle! Ei varmaan paljoo lohduta, mut nyt ainakin tietää miten jatketaan eteenpäin tutkimuksia. Ja kuten moni muu on kirjoittanut, niin kuitenkin tarvitaan vain se yks ainoo simppa et onnaa.. Oikeen paljon tsemppii teille.

Killelläkö oli inssi! Nopeeta edetään, hyvä! Sanoit, että sulla on vähän epätodellinen olo tärppäyksen suhteen, mut sitä kun ei ikinä tiedä. Lähetän oikeen iiiison onnenpotkun teille.

Naksulla oli mun mielestä ihan selviä ovistuntemuksia. Ootko testannu? Teilläkin on jännät paikat edessä joulukuussa! Jännää. Pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä.

Biancolla kans hommat etenee ja saat alkaa piikittleen ens viikolla. Ehtii sitten vielä hyvin ennen joulua insiin. Tsemppiä kovasti!

Kathylle pahoittelut tädistä! Sulla kans oma-aloitteinen mies, kun ite soittelee klinikalle aikoja. Hieno homma!

Monet miehet ei oikeesti " kehtaa" . Kai se on sama asia, kun monet miehet ei kehtaa ostaa tampoonipakettia kaupasta ruokaostosten yhteydessä. En usko että miehet ajattelee, että kassa oikeesti luulee, että ne noita tampooneja itelleen ostaa ;o)

ON: kp50 tänään ja samat vanhat menkkamaiset oireet jatkuu. Välillä juilii jommalta kummalta puolelta ja nännit on välillä enemmän ja välillä vähemmän hieman arat. Nyt rupee oleen pari viikkoo oviksesta, joten olen harhautukseni tädin suhteen tehnyt. Se ryökäle on kuitenkin askeleen meikäläistä edellä ja just maaliviivalla puristaa ohi :/ Taitaa olla oikeen otsalamppu mukana, että varmasti löytää perille!

Terkkuja kaikkille Enskoille vilkuttelee Piggeliina

Vierailija
49/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu: ei haittaa, en mä sitä sillä tarkottanu! Kunhan lörpöttelin huomioitani kun kävi aika pitkäks! ;) Ja mä oon kyllä tosi laiskasti jaksanu siellä hoidokeissa palstailla kun ne hoidot ei vielä varsinaisesti oo alkanutkaan vielä...

Kathy: Pahoittelut ikävästä vierailusta! Aina tuntuu yhtä kurjalta, tiedän...

Kille: No niin, nythän sieltä sitten pärähtää jouluks se plussa, hienoa! Positiivinen mieli vaan niin sieltä se maailman paras joululahja tulee!!!

Pigge: En oo jaksanu sen virheellisen o-plussan jälkeen vaivautua testaamaan sitä ovista. Eli ihan vaan fiilispohjalla mennään... Sullahan käy siellä jo ihan jännäks, toivottavasti se plussa sieltä tulee! En muista sanoitko testaamisesta mitään, koskas aiot pissiä tikkuun? ;)

Tällä on taas pää pipinä, pitihän sitä sitten eilen taas lähteä baariin kavereita moikkaamaan! Ja kivaa oli, nähtiinkin paljon sellasia tuttuja, joita ei olla vuosiin nähty. Nyt pitää kyllä hillitä tota ulkona juoksemista, on viime aikoina tullu käytyä melkeenpä kerran viikossa, hui kauhistus! Mutta toisaalta, toivoa sopii ettei kohta tarttis seuraavaan pariin vuoteen käydä missään! :)

Nyt bb:n pariin!

Vierailija
50/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! En ole ehtinyt kirjoittaa, mutta nyt uhraan puoli tuntia sunnuntaiaamun työvuorosta tähän! :) Luin teidän kaikkien kuulumiset nyt oikein ajatuksella läpi.

Kiitos kaikille jotka lohdutitte mua: Milka, Vannis, Diina, Kille75, Naksu, Killa, Piggeliina, Bianco ja erityisesti EmmaEmilia!!!

EmmaEmilia: tsemppiä teillekin tilanteeseenne. Tuntuu lohdulliselta kuulla, että joku muukin kamppailee vastaavien ongelmien kanssa.

Milka ja EmmaEmilia: en ole vielä lainkaan perehtynyt luovutussiittiöiden käyttöön, ja toivottavasti me emme niitä tarvitse. Kauhukseni olen teidän viesteistä ymmärtänyt, että anonyymit siittiöt TUHOTAAN kesällä. Tämähän on ihan älytöntä! Miten multa on mennyt tämä ohi kokonaan, en ole missään lehdissä huomannut tästä kirjoitettavan. Tsemppiä teille tosi paljon, toivottavasti niitä simppoja riittää teille. (Ja meille, jos niitä tarvitsemme.)

ON: heh, olen jatkanut noista huonoista simppauutisista huolimatta Clomi-oviksen tikuttelua. (Kun nyt niitä ovistestejä on kaapit pullollaan.) Olin jo luopua ovistoivosta, kun eilen kp 15 eikä edes haaleita viivoja testiin. No, tänään aamulla huomasinkin sitten kunnon limat, joten ehkä illan testi näyttää ovista. Pitää sitten kuitenkin pupuilla, jos se yksi siittiö ihmeen kautta hedelmöittäisi mut! :) Sehän ois melkein kuin joulun ihme ja neitseellinen sikiäminen. Tai jotain. No, pupuilu on kivaa joten ei se hukkaan menisi.

Naksu: kirjoitit, ettei innosta pupuilu. Ymmärrän tunteen. Toivottavasti kuitenkin vauvantekopaineet hellittää jossain vaiheessa sen verran, että rupeatte pupuilemaan huvikseenkin!

Oliko se Kille75, joka kirjoitti inssikokemuksesta. Ja miehellä oli 37 milj. siittiötä? Huvittavaa melkein, meillä niitä oli noin miljoonaa kertaa vähemmän.

Jep, mutta nyt lopetan ja rupean hommiin. Lähden ensi viikolla viikoksi yksin lomalle, joten en pääse tänne kirjoittelemaan. Tsemppiä kaikille! Pitäkää pino korkealla, jotta löydän sen kun palaan matkalta!!!

Vierailija
51/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens, pikainen kirjoitushetki ennen kuin lähden jouluostoksille, kuulemma ovat kaupat taas sunnuntaisin auki.

Anna V mukavaa että olet vähän päässyt taas jaloillesi. Kuka tietää vaikka se yksi siittiö tekisi teille sen joulun ihmeen, peukkuja :)! Tai sitten se sen kaveri lassotetaan ja käytetään hoidoissa, on se hienoa että noinkin pieni määrä on riittävä.

Kauhean moni onkin nyt just ollut tai menossa inssiin.

EmmaEmilia oli kiva kuulla kuulumisiasi, muistankin sinut joskus aiemmalta ajalta täällä. Milloin teillä on se 4. inssi? Hurjasti onnea sinne! Yksityinen ivf on todella kamalan kallis, mutta saattehan kela-korvauksen, sehän korvaa lähes puolet, paitsi ei tietty spermaa niinkuin tiedät. Mäkin saatan ehkä ivf:ään saada kela-korvauksen, joten katson tätä rahajuttua toiselta puolelta, että jee meikäkin huolitaan vihdoin mukaan alennusmyynteihin =).

Niin, jos vain jostain saatte rahat kasaan, niin suosittelen yksityistä kun aika tosiaan loppuu. Mä olen tehnyt tämän ratkaisun, että olen ajanut itseni tolkuttomaan köyhyyteen, näin köyhä en ollut edes opiskeluaikoina. Käykö teillä molemmat töissä, voisitteko säästää jostain menosta niin, että pääsisitte yksityiselle?

Bianco alat sitten ensi viikolla piikittää! Oliko tämä eka kerta? Mäkin pääsen ensi viikolla piikittämään jos kaikki huomisessa lääkärissä on ok (raskaushormoni poistunut kokonaan ym): mulla nimittäin alkoi menkat perjantaina! Näin niistä joskus iloitsee:). Neljä viikkoa meni sitten km-vuodon alkamisesta että jos kaikki huomenna olisi ok, olisin aika ideaalisti parantunut ja palautunut. Ja ehtisin ennen joulua hoitoihin.

Samaten Naksu oli toivottavasti pääsemässä joulukuussa inssiin? Isoja peukkuja! Useimmat klinikat ei tosiaan päivystä vkonloppuna, mulla on sellanen onni (ja hinnat sen mukaiset) että mun klinikka päivystää lauantaina. Mutta yhdeltä toiselta klinikalta kuulin, että on " jarruhormoni" jota käytetään oviksen viivyttämiseen ivf:ssä mutta just myös inssissä esim. vkonlopun yli, puhuivatko sulle siitä?

Ja Kille oli jo siellä, no nyt siitä nappaat sen plussan=). Jos ajoitus olisi ollut pielessä, ollaan sitten molemmat tammikuussa ivf:ssä. Mutta nyt peukut pystyyn!

Piggeliina kiitos tsemppauksesta. Toivottavasti sulla ei täti tulis, millähän sitä voisi vielä häätää!

Kathylle pahoittelut omasta eukkosestasi :(, toivottavasti mielesi on jo vähän parempi.

No tuli taas näin pitkä viesti kumminkin. Mukavaa sunnuntain jatkoa!

Milka

Vierailija
52/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tervehdys taasen ihanille enskoille.

Kirjotan pikaseen ennen kuin lähden ruoanlaittoon näin sunnuntaipäivän ratoksi :o)

Kuten aina aikaisemminkin, tupsahti täti kyläilemään (otsalamppunsa kanssa) ja viipyy luultavasti ens viikon puoleenväliin. Ajattelin kyllä yrittää lähettää sille pelkän menolipun tällä kerralla ihan vinkkinä vaan, että ymmärtäis pysyä poissa näiltä seuduilta.

Kai se ryökäle on niin kiintynyt meikäläiseen, että ostaa itse itselleen paluulipun tuonnempana.

Mutta siis kp50 on nyt kp1 ja uutta kiertoo pukkaa.

Terkkuja kaikille ja vilkutuksia.

Piggeliina

Vierailija
53/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VihervaaranAnnalle pahoittelut simppatuloksista =( Se vetää kyllä tuommoinen tieto aina maton jalkojen alta. Onneksi teillä on toisenne ja taisivat muutkin jo sanoa, että onneksi siihen hedelmöittymiseen tarvitaan vain ja ainoastaan se yksi siittiö, että toivoa vielä on. Niin, ja hyvää lomaa =)

Kiitos milkalle ja killelle inssitiedoista. Yhtään en tiedä miksi tuolla julkisella on tuollainen välikiertosääntö....ja miksi sitä ei yksityisellä ole. Ehkä kysäisen siitä vielä ensi kerralla.

Vannis, toivotaan että munikset on kasvaneet ens viikkoon mennessä. Tänäänkö aloitat tikuttelun? Joo, ollaan tyytyväisiä että päästiin vielä tähän yhteen inssiin ennen joulua. Sitten onkin hyvä pitää se pidempi tauko joulun jälkeen jos on tarvis (toivotaan ettei ole =) ja ottaa vähän etäisyyttä koko asiaan (jos pystyy =).

Naksu ¿ kiitos tsempityksestä!! Jos tää inssi nyt onnistuu niin tuut sit seuraavassa kierrossa perässä, eikö! Joko pää on parantunut? Mulla se on kanssa kipee, mutta johtuu tästä kauheesta räkätaudista, jonka itselleni kehittelin....niisk.

milkalle tsemppiä uuteen inssiin. Voi että kun saat takuta kaiken muun lisäksi vielä noiden lakipykälienkin kanssa. höh.

Killa, Tuittu ja kathy moi!!

Kille ¿ inssi saatiin siis tehdyksi, hyvä hyvä.

EmmaEmiliallakin lakiasiat vaikuttaa. Se aiheuttaa vain lisäharmia kaiken muun lisäksi. Toivottavasti pääsette etenemään vauhdilla ettei tule sen lain kanssa ongelmia.

Bianco ¿ tervetuloa piikitysseuraan =) Tai jospa sun ei tarttis edes aloittaa piikitystä. Pidetään vielä peukkuja. Mä pistin ensimmäisenä päivänä 100, sitten 75 ja sitten 5 päivää 50. Tiistaina on ultra ja katsotaan pitääkö pistää lisää. Annos on nyt vähän pienempi ku viime inssissä, mutta pidemmälle ajalle.

Piggeliina ¿ kyllä, suunnitelmat on nyt tehdy =) ja kohti ivf:ää mennään. Ihan vähän voi vielä toivoa tulosta tästä inssistä, mutta yritän pitää jalat maassa. Olishan se hienoa tehdä +testi ennen joulua. Hui, kun edes ajattelee asiaa! No voih, sieltäkö se tättärä nyt kurvasi paikalle. Yritin sitä huiskia pois sun avuksi, mutta ei näköjään kuunnellut. Ruoanlaitto kuulostaa hyvältä ¿ tai ruoka paremminkin ¿ kukahan sitä meillä jaksaisi tänään laittaa....

ON: vielä pari piikkiä ja tiistaina ultra. Tuun sit kertoon mitä siellä näkyi.

Sunnuntain jatkoja kaikille.

t. Afternoon

Vierailija
54/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red][b]Piggeliina[/b] ainakin oli kysellyt mikä täällä päin on tilanne... No tilanne on seuraavan lainen, että päätin sitten tänään laskea koopeet kun ei sitä tätiä ole juilimisesta huolimatta näkynyt. Ja yllätyin kyllä, näköjään mennään jo kp35/26-32. En kuitenkaan aio vielä testailla, jos jättäisin vaikka ens viikon loppuun testailut. Siis jos täti ei päätä ensi viikolla kurvata paikalle. Jännä sinänsä kun oviksen mukaan laskin että tän kierron olis pitäny olla lyhyt, jotain 28 päivää (olin siis laittanut kalenteriin ylös, milloin ovis oli). Eli nyt olis jo viikon verran menkat myöhässä, eikä oo ikinä ollu näin paljon myöhässä. Että kyllähän se plussa jo varmaan näkyis testissä jos olisin raskaana, mutta näkyyhän se myöhemminkin, joten ei kai tässä mitään kiirettä nyt sen testailun suhteen ole. Ei tosin ole kyllä mitään oireitakaan suuntaan tai toiseen, paitsi tuo alavatsan juiliminen, eikä sekään mitenkään häiritsevää ole. Odotellaan ja katsellaan... En halua kiirehtiä kun on kuitenkin nuo keskenmenot takana. Se vaan että jos tietäisin olevani raskaana, niin panikoisinko sitten taas sitä että meneeköhän tämäkin kesken? Parempi että en tiedä vielä mitään varmaksi. Sori omanapainen teksti, mut piti tulla raportoimaan tilannetta! Vilkutuksia ja plussatuulia kaikille! Ja tuun kyllä sit kartomaan jos ja kun aion testata.

T:[b]Titi-uu[/b] kp35/26-32[/color]

Vierailija
55/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Pikaisesti kävin lukemassa kuulumiset ja ilmoittamassa olemassaolostani :)

Viihteellä tuli eilen käytyä, joten hieman väsynyt olotila tällä hetkellä. Ovista olen tikutellut huonolla menestyksellä. Joku kyselikin, että mitä merkkiä käytän. Ensin yritin bongata ovista Mammaksin testeillä, nyt niillä Advancedeilla. Ei löydy ei sitten mitään. Viikko enää seuraavaan lääkäriaikaan. Jospa tämä ovuloimattomusuasiakin alkaisi siellä selvitä.

Titillä on jännät paikat, toivotaan plussaa! Onko sinulla ehtinyt olla se yksi kierto välissä km:n jälkeen?

Rattoisaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Diina

Vierailija
56/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan siis kaikille Enskattarille! :)

NAKSU: vai on siellä taas pää pipinä! ;) Otahan vaan kaikki irti elämästä, kohta et kuitenkaan baariin pääse! :)

MILKA: vielä jatkokysymys eli saatko sä jotenkin valita sen luovuttajan tai jotain ominaisuuksia joita sillä ois (tietyn väriset silmät jne) vai valitseeko klinikka? Sori utelu, mutta tää on musta kiinnostava aihe. :) Ei sillä että itselleni lapsen ulkonäöllä olisi suuremmin väliä, oma lapsi on takuulla maailman suloisin! Tossa joku aika sitten kysyin mieheltä, että mitä se toivoisi meidän lapsen itseltään perivän niin sanoi etä suuret aivot. Ja perään, että toivottavasti multa ei mun suurta peffaani! ;) No onneksi ei saada valita millainen sekoitus tulee!

BIANCO: äkkiä sulle menkat! :)

KATHY: sulle pahoittelut eukon vierailusta! :(

KILLE: *bd* jottette joudukaan IVF:ään! :)

PIGGELIINA: samperin eukko! :( Mitkäs teillä olikaan suunnitelman hoitojen suhteen? (Sori kun jo unohdin...)

AFTIS: munisten kasvattelu intoa! :) Ja paranemista flunssasta!

OMAA NAPAA: koitin sitten sen kuuluisan kissan nostaa pöydälle eli ottaa miehen kanssa puheeksi hoitoihin lähdön. Ei vaan tuottanut tulosta, sillä mies kertakaikkiaan kieltäytyi puhumasta aiheesta! Tuli jo mieleen, että kannattaako sen kakaran kanssa hankkia (lue yrittää hankkia) mitään lapsia, kun ihan täysi työ pärjätä tuon yhden uhmaikäisen kanssa! :S Siis se ei kertakaikkiaan edes suostunut sanomaan, miksei se siitä asiasta halua puhua! :( Karsee riita saatiin aikaiseksi ja kyllä jo sovittuakin, mutta siis hoitoasia ei edennyt yhtään.

No itkuni asian suhteen jo itkin ja tänään olen ollut oikein poikkeuksellisen pirteällä ja aikaansaavalla päällä ja mm imuroinut kaikki kirjat kirjahyllystä yksi kerrallaan! Mutta siis, miehen tuntien tässä ei auta muu, kuin antaa tomun laskeutua ja koittaa sitten uudestaan. Onhan tässä vielä ensi vuoteen aikaa...

Huiskutukset vielä kaikille Enskoille, joita en tässä erikseen maininnut! :)

Killa

Vierailija
57/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, harmin paikka sun miestäsi. Kuin se nyt noin jäärä on? tiedän joskus miehet osaa olla tosi jääriä. Ollaan kavereiden kanssa tultu siihen tulokseen, että miehet ja naiset kyllä taitaa olla ihan eri rotua.... Ehkäpä sun miehesi miettii niitä ensin ittekseen ja kohta keskustelee siitä jo ihan avoimesti. Toivon ainakin kovasti, että miehesi " järkiintyisi" ja pääsisitte etenemään hoitoasioissa. Tsemppiä!

Vilkutuksia muillekin, taidan kanssa jatkaa siivousta sunnuntain kunniaksi ;-)

Kille

Vierailija
58/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Piggeliina että se täti sitten tuli, toivottavasti et ole kauhean huonolla mielellä, viestisi ei ainakaan kamalan synkältä näyttänyt, mutta eihän tuo koskaan piristä mieltä. Mutta siitä taas ylöspäin:).

Titi-uulla on todella jännät paikat, nyt peukut pystyssä! Ymmärrän täysin että pelottaa, mä olen miettinyt ihan samaa että kyllä km vie pois sen " onnellisen odotuksen" tunteet aika tehokkaasti tulevaisuudessakin. Mutta nyt tosiaan kaikki peukut pystyssä sinne päin, että plussa olisi nyt siellä odottamassa testaamista!

Killa kurjaa että sun mies käyttäytyy tönkösti, tiedän miltä tuntuu noista aiheista riidellä, tulee tosi paha mieli. Onneksi olosi on jo vähän parempi. Ja kuten joku kirjoittikin, ihan varmasti hän omassa päässään noita asioita käsittelee ja omalla tavallaan etenee asiassa mielessään. Halaus sulle!

ON: Mä vasta tänään olen ehtinyt kunnolla miettiä seuraavia hoitoja ja nyt ottaa tosissaan päähän kun ovis vaikuttaisi kalenterin mukaan osuvan vkonloppuun... h*lvetti. Huolimatta siitä mitä kirjoitin klinikan päivystyksestä lauantaina, niin ajoitus saattaa mennä päin mäntyä silti, koska sunnuntaita ei päivystä kukaan... Nyt kauhea kiire päättää mitä teen, meenkö tonne silti ja pyydän jos vaikka hormoniannosta nostamalla voisi nopeuttaa muniksen kasvua - vai menenkö toiselle klinikalle ja rupean samantien vetämään sitä oviksen " jarrutteluhormonia" ... Äh, miks tää on taas näin hankalaa. Piikittely pitää anyway aloittaa tiistaina, joten eihän tässä ole enää miettimisaikaa nimeksikään...

Killa, se luovuttaja valitaan mun klinikalla sen mukaan, että muistuttaisi mahd. paljon äitikandidaattia. Mutta jos tosiaan haluis, niin kai siinä jotain toiveita vois esittää. Mä itse asiassa esitin yhden, toivoin että olis vähän pidempi kuin minä. Tuntui omituiselta kyllä toiveita esittää, eihän tosiaan sitä geenisoppaa voi eikä halua päättää, ei mihinkään rodunjalostukseen ryhtyä!

Tallinnan klinikalla kuulemma sitten ihan valitaan jostain " katalogista" - onhan ne sielläkin anonyymeja mutta tietoja on paljon enemmän, mm. ammatti ja onko naimisissa.

Mukavaa iltaa itse kullekin enskalle, minä jatkan telkkarin tölläystä, ja klinikkapähkäilyä :)

t. Milka