Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet projisoivat omia epävarmuuksiaan naisiin?

Vierailija
06.07.2026 |

Tapailumies kysyi minulta, mitä ajattelen moottoripyöristä. Sanoin, etten ole yhtään kiinnostunut niistä. 

Sitten mies laajensi keskustelua moottoripyöräharrastajiin, moottoripyöräkerhoihin ja rikollisjärjestöihin. 

Kysyin häneltä, miksi tästä aiheesta edes keskustellaan, että miten noin sattumanvarainen asia voi tulla edes mieleen? 

Mies sanoi, että halusi "varmistaa", fantasioinko minä "pahoista pojista". Kun eihän sitä ikinä tiedä, jos on vaikka ollut "villi nuoruus moottoripyörän selässä". Tai jos kaipaan "vauhtia ja vaarallisia tilanteita". Hänen omaan epävarmuuteensa tuo jotenkin liittyi.

Olen aivan ihmeissäni. Minä olen hiljainen, nörttimäinen ja turvallisuushakuinen nainen, en mikään vauhtipimu. En osaa ajaa edes autoa. Nuorena olin yksinäinen ja koulukiusattu, ja mies tietää tuon kyllä. Nyt kuitenkin joku kuvittelee minulle ominaisuuksia, joita minulla ei ole ja kirjoittaa henkilöhistoriaani uusiksi. En ole koskaan ilmaissut minkäänlaista kiinnostusta moottoripyöriin tai niillä ajaviin miehiin. 

Eniten tässä loukkaa se, että mies ei tunnu tuntevan minua yhtään. Kuitenkin tutustumista on takana jo useampi kuukausi. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet muodostavat patriarkaatin joka pyrkii sekä sortamaan naisia ja muita vähemmistösukupuolia että hyötymään heistä.

Vierailija
2/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, jätä se. On myös miehiä joilla on kognitiiviset kyvyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen palstahullun tarina tällä kertaa. Sitten alkaa itsellen kommentointi esiintyen muina henkilöinä. Tyyli on jo liian tunnistettava.

Vierailija
4/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei vaikuta pelkästään epävarmuudelta, vaan todella oudolta. Tarkistaako se, ettei sulla ole pelottavia tuttuja, joilta voit hakea turvaa tarpeen vaatiessa? Vai mikä ihmeen motiivi tuommoiselle utelullle on? Ole varovainen. 

Vierailija
5/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei vaikuta pelkästään epävarmuudelta, vaan todella oudolta. Tarkistaako se, ettei sulla ole pelottavia tuttuja, joilta voit hakea turvaa tarpeen vaatiessa? Vai mikä ihmeen motiivi tuommoiselle utelullle on? Ole varovainen. 

En tosiaan tiedä. 

Kun sanoin hänelle, että hänen olettamuksensa loukkaavat, hän sanoikin: "Kunhan kysyin. Ei voi tietää, jos ei kysy."

Loukkaavia, sattumanvaraisia ja outoja asioitahan voi kysellä ihan loputtomiin! 

- ap

Vierailija
6/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyvä vai käytöksen mahdollistava? 

Vierailija
7/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on vauva tilauksessa ja yhteinen asuntolaina haussa? 

Vierailija
8/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko on vauva tilauksessa ja yhteinen asuntolaina haussa? 

Ei ole. Olen vela. 

- ap

Vierailija
9/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän suuntaan. Kertoo omista piireistään, jossa on sössinyt kotenkin

Vierailija
10/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa voitaisiin keskustella asiasta ilman syyttelyä? 

Mies möläytti tyhmän jutun. En ole mitenkään mahdollistanut hänen möläyttelyään. Minähän vartavasten selitin hänelle, että oudot kysymykset loukkaavat. 

- ap

Vierailija
11/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Tottakai tyhmästi käyttäytyvä on tyhmä. Miten se olisi muiden vastuulla, jos joku käyttäytyy tyhmästi? 

Vierailija
12/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas esimerkki kaksilahkeisesta

Vierailija
13/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin luulen, että miehen oma epävarmuus saa hänet kyselemään outoja. Ehkä myös nepsypiirteet.

Aiemmin hän mm. kysyi minulta, onko hänen autonsa tarpeeksi hieno minulle. En ole tippaakaan kiinnostunut autoista enkä omista sellaista itse. Kuljen kävellen, pyörällä ja julkisilla. 

- ap

Vierailija
14/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin luulen, että miehen oma epävarmuus saa hänet kyselemään outoja. Ehkä myös nepsypiirteet.

Aiemmin hän mm. kysyi minulta, onko hänen autonsa tarpeeksi hieno minulle. En ole tippaakaan kiinnostunut autoista enkä omista sellaista itse. Kuljen kävellen, pyörällä ja julkisilla. 

- ap

Se on joku naisvihaaja. Ole varuillasi, punaliput liehuu jo. 

Vierailija
15/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Sun kannattaa nyt miettiä mitä itse haluat. Minä olen myös lyhyen aikaa tapaillut tuollaista miestä joka kyseli vastaavanlaista ja kommentoi myös hyvin loukkaavasta jos esimerkiksi jäin miettimään omaa vastaustani hänen aina vaan oudompiin kysymyksiin. Mies oli eronnut ja hänellä oli lapsia ja minä tietty kuvittelin että sellaisilla on pääkoppa jokseenkin kunnossa. Olin väärässä.

Vierailija
16/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista! Mitä helvettiä? 😀 Nauraisin tuollaisen pojun takaisin äiteensä helmoihin kasvamaan.

Ei tulisi itsellä mieleenkään udella joltain tapailumieheltä että "Et kai vaan tykkää alaikäisistä? Entä loli poke? Mitä mieltä olet suojaikärajoista? Eihän sitä tiedä mitä sä oot hommaillut ennenkuin pistettiin hynttyyt yhteen", vaikka sellaiseen syyllistynyt mies onkin minut aiemmin traumatisoinut.

En yksinkertaisesti olisi sellaisen miehen kanssa tekemisissä jonka arvoja ja niiden kohtaamista omieni kanssa epäilisin, saati jos kävisi ilmi sellainen suuri ristiriita.

Mutta että ihan puskista vaan epäillään? Veikö joku mopopoika sen ihastuksen yläasteella? Lol.

Vierailija
17/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Sun kannattaa nyt miettiä mitä itse haluat. Minä olen myös lyhyen aikaa tapaillut tuollaista miestä joka kyseli vastaavanlaista ja kommentoi myös hyvin loukkaavasta jos esimerkiksi jäin miettimään omaa vastaustani hänen aina vaan oudompiin kysymyksiin. Mies oli eronnut ja hänellä oli lapsia ja minä tietty kuvittelin että sellaisilla on pääkoppa jokseenkin kunnossa. Olin väärässä.

Kiitos viestistäsi. 

Mietin tuossa, että outojen uteluiden sijaan pitäisi antaa toiselle ihmiselle tilaa ja tutustumiselle aikaa. Toinen kyllä kertoo olennaisimmat asiat menneisyydestään, jos kokee sen tarpeelliseksi. Pitäisi hyväksyä sekin, että toinen ei välttämättä halua kertoa kaikkea yksityiskohtaisesti. 

Itseäni ihmetyttivät ne täysin puskista tulevat oletukset js vihjailut. Kysyttäessä mies kuitenkin väitti: "En olettanut mitään. Kunhan kysyin. Ei voi tietää, jos ei kysy."

Mietin sitäkin, että nuoruusvuosien tapahtumilla tai sen aikaisilla suhteilla ei pitäisi edes olla sen kummemmin merkitystä, kun olemme jo yli 40 molemmat. Mennyt on mennyttä, ja nyt on nyt. 

- ap

Vierailija
18/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutista! Mitä helvettiä? 😀 Nauraisin tuollaisen pojun takaisin äiteensä helmoihin kasvamaan.

Ei tulisi itsellä mieleenkään udella joltain tapailumieheltä että "Et kai vaan tykkää alaikäisistä? Entä loli poke? Mitä mieltä olet suojaikärajoista? Eihän sitä tiedä mitä sä oot hommaillut ennenkuin pistettiin hynttyyt yhteen", vaikka sellaiseen syyllistynyt mies onkin minut aiemmin traumatisoinut.

En yksinkertaisesti olisi sellaisen miehen kanssa tekemisissä jonka arvoja ja niiden kohtaamista omieni kanssa epäilisin, saati jos kävisi ilmi sellainen suuri ristiriita.

Mutta että ihan puskista vaan epäillään? Veikö joku mopopoika sen ihastuksen yläasteella? Lol.

Joo, olin aivan puulla päähän lyöty. 

Kysyinkin mieheltä, onko joku hänen exänsä ollut viehättynyt moottoripyörä- ja rikollisjengeistä. Että sitäkö hän pelkää. Ei kuulemma ole siitä kyse. 

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi