Tekisitkö lapsia enää 30 vuotiaana
Kommentit (15)
24-vuotiaana synnytin kolmannen, ja siihen se saa jäädäkin.
ja toivoisin kyllä vielä mielellään kaksi lasta.
Lapset eivät tekemällä tule, joten ei kannata kauheasti laskeskella ikää sun muuta. Se, että on jo yksi ei tarkoita sitä, että saa toisen. Valitettavasti.
Varsinkaan jos edelliset lapset ovat noin vanhoja.
Vierailija:
Varsinkaan jos edelliset lapset ovat noin vanhoja.
30-vuotias ei muuten ole mitenkään iäkäs synnyttämään...
Mutta omat lapset onkin vasta 3 v. ja rv 18. Jos siltä tuntuu, että lapsen vielä haluaa, niin miksi ei tekisi iltatähteä. :)
itse asiassa mulla on ihan suunnitelma valmiina (joka saattaa kyllä törmätä kovaa yhteen todellisuuden kanssa, mutta saahan sitä kai suunnitella). haluaisin kuusi lasta, mielellään kahden sarjoissa. niin että sarjan sisällä mahdollisimman pieni ikäero ja väliä seuraavaan sarjaan sellaiset viitisen vuotta.
nyt on eka sarja vasta tekeillä. olin 25v kun esikoinen syntyi, ja olen 27 kun kakkonen syntyy ensi keväänä.
jos siis elämä suttaantuisi minun haluni mukaan niin seuraavat neljä lasta syntyisivät suunnilleen minun ollessani 33, 35, 40 ja 42-vuotias.
hmm.. ehkä pitää hiukan kiristää tahtia tai sitten luopua haaveesta.
Esikoisen saanut kolmekymppisenä ja voisin hyvin kuvitella tekeväni lisää lapsia kymmenen vuoden päästä, jopa nelikymppisenä.
Esikoiseni syntyi, kun olin juuri täyttänyt 30. Raskaus sujui fyysisesti loistavasti, tunnen itseni edelleen nyt 32-vuotiaana aika nuoreksi plikaksi ;) joten hyvinkin voi olla, että jos ja kun toivon lisää lapsia, niiden aika on joskus lähempänä neljääkymppiä, kun tämä yksi on kasvatettu paremmin nukkuvaksi. Nyt alkaa vähän tietty jo hirvittää iän tuomat riskit sikiölle, mutta ei niitä 30-vuotiaalla vielä ole.
Vanhin lapsi on 11v kun olen 30v...
Niin teinkin: esikoisen sain 27-vuotiaana ja kuopuksen 29-vuotiaana. Täytin kesällä 30 v eikä ole ollenkaan ikäloppu olo ;) Onneksi tuli hankittua koulutus ja vakituinen työpaikka ennen lapsia: voin ihan rauhassa olla kotona kunnes nuorempikin on 3v, sitten muutamaksi vuodeksi töihin, ja jos luoja suo niin vielä yksi vauva, jonka kanssa voin olla taas 3v kotona. Eikä se työpaikka katoa mihinkään :)
Olen tällä hetkellä 37 v ja vanhin poikani on 11 v ja nuorin 3 v.
Ei ne lapset tule silloin kun haluaa. Joskus joutuu odottamaan vähän pidempään.