Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuisiko sinusta pahalta, jos mies ei haluaisi (koskaan) naimisiin?

Vierailija
23.10.2006 |

Tämä taitaa olla miehelleni joku periaatepäätös. Hänellä on takanaan epäonnistunut avioliitto, johtuisiko siitä. Tuntuu vain niin epäreilulta :(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieli kuitenkin muuttui ja nyt oli ensimmäinen hääpäivä... =)

Vierailija
2/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle avioliitto on turvasatama ja tae parisuhteen vakavuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteeni exään meni tämän takia alamäkeä alunperinkin.

Vierailija
4/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun annattaisi ehkä enemmän keskittyä siihen, mitä ITSE haluat kui siihen, mitä mies haluaa tai ei halua.

Vierailija
5/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltäsi että mitä tehdään, kun sinä haluaisit?

-avioliitossa elävä-

Vierailija
6/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta avoliitossa eläminen on kuin toinen jalka olisi koko ajan oven välissä, valmiina lähtemään.

t. 6v aviossa

Vierailija
7/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua koskaan naimisiin.

Meille on tulossa neljäs lapsi, ollaan oltu iät ja ajat yhdessä. Talo omistetaan puoliksi, kuten kesämökkikin.

Autot on molemmilla omat. Toki talouden rahat on kaikki yhteiset. Muutoin taloudellinen asema on molemmilla sama, joten rahojenkaan takia ei tarvitse mennä naimisiin.

Miksi siis menisimme?

Hyvä on olla näinkin.

Ja nyt ainakin tiedämme, että olemme yhdessä siksi, että haluamme olla, emme siksi että on PAKKO olla.

Vierailija
8/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiinmenoasiat ja lapsiasia puhuttiin heti seurustelun alussa, ja tuolloin molemmat halusivat lapsia ja naimisiin sitten joskus. Kyllä se tuntuisi oudolta, jos mies tässä vaiheessa ei enää haluaisikaan naimisiin..

Vierailija
9/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä hänelle koko juttu on merkityksetön ja se ei kerro mitään suhteen laadusta. Todellinen sitoutuminen tapahtuu hänen mielestään henkisellä tasolla... ja minun pitäisi siihen luottaa. Itse en koskaan ajatellut, että haluaisin esim. hankkia lapsia ilman avioliittoa, ja se tuntuu turvattomalta. jos kuitenkin sanon tätän miehelle, hän syyttää, etten luota häneen!!

ap

Vierailija
10/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähyilee siis jotakin parempaa. Onneksi mies on samoilla linjoilla kanssani ja aviossa on oltu nyt aika pitkä tovi.

Vierailija
11/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöveron osuus on suurempi.

Vierailija
12/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja nyt ainakin tiedämme, että olemme yhdessä siksi, että haluamme olla, emme siksi että on PAKKO olla.

Vierailija
13/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitosta on helppo lähteä, ja niin kauan kun toinen pysyy rinnalla, tietää että toinen on aidosta halusta yhdessä.

Avioliitosta ei niin vaan lähdetäkään. Siihen on alettu sillä periaatteella, että yhdessä ollaan hautaan asti (halutaan tai ei). Kuinka paljon onkaan kulissiliittoja? Ero on vaikeaa, ei haluta puolittaa omaisuutta tms.. joten PAKKO olla yhdessä.

Tuntuu, että avioliitossa kumppanista tulee helposti toiselle itsestään selvyys.

Vierailija:

Minusta avoliitossa eläminen on kuin toinen jalka olisi koko ajan oven välissä, valmiina lähtemään.

t. 6v aviossa

t. nro 8, jolla 10 vuotta avoliittoa takana.

Vierailija
14/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä haluat naimisiin, niin älä ainakaan tee lapsia avoliittoon. Sitten sun vaihtoehdot nimittäin vähenee ratkaisevasti. Pidä selvä linja: lapset vain avioliitossa.

Vierailija
15/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kysyy...

Vierailija
16/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on aina lapsi, ja perii automaattisesti kaiken, jos ette ole aviossa ja testamenttia ei ole.

Vierailija
17/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

ps. miksei muka avoliiossa voi elää kulissielämää? Tunnen heitäkin...

Vierailija
18/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että JOS hän sitten joskus jostain syystä menisikin naimisiin, pitäisi sen tapahtua vasta kun hänellä jo on perhe (siis lapset isompia)... hänen mielestään se olisi oikea hetki mennä naimisiin, jos mennään. Itsestäni kuitenkin tuntuu, etten missään tapauksessa haluaisi niitä lapsia hankkia, jos ei naimisiin menosta ole mitään takeita :(

ap

Vierailija
19/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitosta ei nimenomaan lähdetä helposti, koska ollaan SITOUDUTTU liittoon, oli se sitten papin tai maistraatin vahvistama. Sitoudutaan siihen, että kaikki on tästä lähtien yhteistä, ei ainoastaan henkisesti, vaan myös juridisesti. Ei ole mitään " sinun auto, minun auto" -mentaliteettia, vaan meidän automme.

Vierailija
20/39 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta, luottamusta, toisen kunnioitusta, lapsi ja sopivasti riitaa;) Itse en myöskään halua hingulla naimisiin, ei minulle välttämättömyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi