Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 48v mies enkä todeLLAKAAN mikään PAPPA

Vierailija
23.12.2022 |

n. 70v on "pappa".

Kommentit (1383)

Vierailija
721/1383 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs isomaha kirjoitti:

Itse olen eronnut 52-vuotias mies.

Olen Tinderissä ja suurin osa yhteydenotoista tulee 30-45-vuotiailta naisilta.

Ja valitettavasti 50-60-v naiset näyttävät mummoilta, vaikka omasta mielestään näin ei olisi.

Et sinäkään varmaan omasta mielestäsi näytä papalta, vaikka todennäköisesti näytätkin :) 

Eikä siinä mitään pahaa. Ikääntyminen on luonnollista.

Vierailija
722/1383 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kennysgif kirjoitti:

Itse olen yhdessä 48v miehen kanssa ja ole 33v. Lisäksi lapseton. Erosin silloisesta omaa ikäluokan kuuluvasta miehestä. Hänellä ei ollut oikeen halua pysähtyä tai tyytyä silloiseen suhteeseen, joten näin parhaaksi päästää hänet.

Sitten tapasin tämän nykyisen, eikä ollut suunnitelmissa lähteä hänen kanssaan suhteeseen, mutta tykättiin niin kovin toistemme seurasta, että luonnollisesti sitten kävi niin että olemme yhdessä. Luulin häntä ensiksi paljon nuoremmaksi ulkonäön perusteella.

Minä en kaipaa lapsia, mutta hän haluaisi yhteisen kun nyt hänellä on aikaa perheelle menneiden vuosien jälkeen.

Käymme urheilemassa yhdessä sekä vietämme ystäviemme kanssa aikaa.

Minulla on turvallinen olo hänen kanssaan. On naiivia ajatella ettei kenelläkään olisi arvosteltavaa tästä ikäerosta ja olettavat jotakin valtadynamiikkaa. Varmasti on vaikka mitä kyseenalaistettavaa.

12 vuoden kuluttua miehesi on 60 ja sinä 45. Mies vaari-iässä ja sinä et vielä edes vaihdevuosissa. Tuolla se ikäero rupeaa näkymään ja tuntumaan toden teolla.

Mä olen 46 ja mies 6 vuotta vanhempi. Tuntuu kuin välillemme olisi tullut viime vuosina vuosikausien ikäero. Enpä olisi ikinä uskonut kun nuorempana tuo ei tuntunut olevan kovinkaan suuri ikäero.

Miehesi voi hyvinkin ajatella samalla lailla sinusta ja katsella nuorempia.

Ai ajattelee että ikäeromme on liian iso ja silti katselee nuorempia? Sepä outo logiikka :)

Toki saa katsella mitä haluaa, eikä hänen  rupsahtamisensa vaikuta mitenkään rakkauteeni häntä kohtaan.

Joku mies voi ajatella, omasta iästään riippumatta kalkkiviivoilla olevan naisen olevan kohtalaisen iäkäs. Viriili mies voi katsella lisääntymiskykyistä naista, vaikkei aikoisikaan lisääntyä. Monille on jonkinlainen status saada nuorempi nainen ja joku onnistuukin siinä. Ei ole niin kuin tässä ketjussa, ettei kukaan huoli pappaikäistä. Yleisempää on yli kymmenen vuoden ikäeroissa, että mies on vanhempi, oli syy siihen, mikä tahansa.

Nykyään muuten yli 10 v ikäeroissa on yhä useammin nainen vanhempi. Muistaakseni Suomessa noin 60% ikäerosuhteista mies vanhempi, 40 % suhteista nainen vanhempi. Eli ei siihen niin hirveän erityisiä syitä taida olla että mies on yleisemmin se vanhempi, kun se ero yleisyydessä on noinkin pieni.

Pääsääntöisesti noissa ikäerosuhteissa on mies vanhempi, mutta suurimmassa osassa ero on vain muutaman vuoden. Naisten ollessa vanhempia, ero on pääosin vain kuukausista. Miten on yli kymmenen vuoden ikäerosuhteissa? Väitän miesten olevan vanhempi yli 90% tällaisissa suhteissa. Itse tiedän tuttavapiirissäni suurimman ikäeron olevan miehen ja naisen välillä siten, että nainen on vanhempi, 7 vuotta. Suurin ikäero, jossa mies on vanhempi on 30 vuotta ja seuraava on sitten 15 vuotta. Molemmat vielä lisääntyivät. En sano, että tämä olisi tavoiteltava tilanne, mutta tosiasia kuitenkin.

Tuo 40/60 tilasto on nimenomaan yli kymmenen vuoden ikäerosuhteista. Löytynee väestöliiton tai tilastokeskuksen tms uusista tutkimuksista. Eli väitteesi siitä että 90% tällaisista suhteista mies on vanhempi, ei nykypäivänä pidä enää paikkaansa.

Vielä isommat ikäeron ovat yleensä homosuhteissa, koska heillä on vaikeampaa löytää kumppania.

Laitatko linkin. Löysin tiedon jostain vuodelta 2017;ja siinä nainen oli vanhempi reilussa 20% parisuhteissa ja ikäeroa oli keskimäärin noin kolme vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kennysgif kirjoitti:

Itse olen yhdessä 48v miehen kanssa ja ole 33v. Lisäksi lapseton. Erosin silloisesta omaa ikäluokan kuuluvasta miehestä. Hänellä ei ollut oikeen halua pysähtyä tai tyytyä silloiseen suhteeseen, joten näin parhaaksi päästää hänet.

Sitten tapasin tämän nykyisen, eikä ollut suunnitelmissa lähteä hänen kanssaan suhteeseen, mutta tykättiin niin kovin toistemme seurasta, että luonnollisesti sitten kävi niin että olemme yhdessä. Luulin häntä ensiksi paljon nuoremmaksi ulkonäön perusteella.

Minä en kaipaa lapsia, mutta hän haluaisi yhteisen kun nyt hänellä on aikaa perheelle menneiden vuosien jälkeen.

Minulla on turvallinen olo hänen kanssaan. On naiivia ajatella ettei kenelläkään olisi arvosteltavaa tästä ikäerosta ja olettavat jotakin valtadynamiikkaa. Varmasti on vaikka mitä kyseenalaistettavaa.

12 vuoden kuluttua miehesi on 60 ja sinä 45. Mies vaari-iässä ja sinä et vielä edes vaihdevuosissa. Tuolla se ikäero rupeaa näkymään ja tuntumaan toden teolla.

Mä olen 46 ja mies 6 vuotta vanhempi. Tuntuu kuin välillemme olisi tullut viime vuosina vuosikausien ikäero. Enpä olisi ikinä uskonut kun nuorempana tuo ei tuntunut olevan kovinkaan suuri ikäero.

No mieheni on näistä kysynyt ja puhuimme nämä asiat selväksi

Tiedostan nämä asiat hyvin ja niin hänkin ilman että joku palstalla haluaa pilata tunnelmaa. Fakta on se kyllä, mutta olemme onnellisia ja kun hän 70 pappa niin rakastan häntä ja haalin kaikkia niitä muistoja joita yhdessä loimme. Elämässä voi käydä mitä vain niin turhia märehtimään. Voikaa hyvin ja hyvää uuttavuotta!

Vierailija
724/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä jo pappa. T.57- vuotias mummo.

48-vuotias mies on kuitenkin yhdeksän vuotta nuorempi kuin sinä ja todennäköisesti vielä hedelmällinen ja viriili. Te ette ole likimainkaan samanikäisiä ja jokainen huomaa, että olet vanhempi.

Miehet pappaantuu nopeammin saD fct koska niiden veri ei vaihdu. Kuuskymppiset muijat helposti viiskybästä pappaa nuorekkaampia.

Huvittaa kun nainen kirjoittaa että naiset vanhenee miehiä hitaammin.

Sitten muut naiset peukuttaa

Ootte kyllä niin lutusia. Ja yksinkertaisia.

No tää nyt on totta ihan tieteellisestikin. Miehet vanhenevat nopeammin ja kuolevat aikaisemmin. Ei siinä mitään sen kummempaa ole. Toki paljon on kiinni myös yksilöstä ja mies voi itse vaikuttaa rupsahtamiseensa elintavoillaan. Kovin montaa miestä ei kuitenkaan kiinnosta ennen kuin on toinen jalka haudassa.

Tuohan nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ainoa tosiasia tuossa on, että miehet kuolevat nuorempina, mutta se ei tarkoita mitään ennenaikaista rupsahtamista. Miten se vanheneminen ilmenee, lisäöntymiskyvyssäkö vai missä?

Muunmuassa siinä.

_ Onnistuneesti lapsen saamisen todennäköisyys laskee huomattavasti myös miehen vanhentuessa. Miehen iällä oli sitä enemmän väliä, mitä nuorempi nainen oli. 35 40-vuotiailla naisilla oli myös suurempi onnistumistodennäköisyys hedelmöityshoidossa, mikäli he yrittivät saada lasta itseään nuoremman miehen kanssa._

https://www.terve.fi/artikkelit/myos-isan-ika-vaikuttaa-hedelmoittymise…

Eihän tuo kertonut mitään sellaista ikääntymisestä, joka ei olisi itsestään selvyys. Totta kai nuorempi mies on hedelmällisempi, mutta tuossahan on tilanne, jossa on jo jotain ongelmia ja niitä on myös naisella.

Mistä päättelet, että naisellakin on, jos nuori nainen ja vanha mies? Mutta toisaalta, miksipä eivät tulokset pätisi myös niiden parien kohdalla, jotka eivät (vielä) ole hakeutuneet hoitoihin. Viesti on hyvin selvä. Miehen sperma alkaa pilaantua jo varsin varhain. Laatu on parasta suunnilleen 2535-vuotiaana.

https://www.hs.fi/visio/art-2000008871481.html?share=747420e04548eb1f09…

35-40 vuotias nainen ei ole nuori.

Vierailija
725/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. No täälläkin huutelee yks papan kanssa seurusteleva plus 30. Elämme onnellisinta aikaa yhdessä touhuten. Minä en lapsia halua ja haluamme elää aktiivista elämää yhdessä.

Hän tietää kuka on ja mitä haluaa joten plussaa on että hän on läsnä ja kunnioittaa muita. Minä taas onnellinen suuresta kaveripiiristä, harrastuksista ja saavutuksista. En jää tänne pahoittamaan muiden mieltä vaan avoimin mielin jatkan omanlaista elämää enkä ajattele mitä muut on mieltä. Kuolkoot tää pappa vaikka 65v vuotiaana kauheena raihnasena muumiona, kuten palstamammat kuvailee. Olimme onnellisia ja ihan best juttu kun löysimme toisemme. Harvoin kohtaa juuri sen puoliskon itsestään jossa olo on kuin kotona. Olkaa onnellisia.

Vierailija
726/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kennysgif kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kennysgif kirjoitti:

No mieheni on näistä kysynyt ja puhuimme nämä asiat selväksi

Tiedostan nämä asiat hyvin ja niin hänkin ilman että joku palstalla haluaa pilata tunnelmaa. Fakta on se kyllä, mutta olemme onnellisia ja kun hän 70 pappa niin rakastan häntä ja haalin kaikkia niitä muistoja joita yhdessä loimme. Elämässä voi käydä mitä vain niin turhia märehtimään. Voikaa hyvin ja hyvää uuttavuotta!

LOL. Aivan varmasti. Mitä pitemmälle aika kuluu, sitä suuremmaksi se ero kunnossa ja voinnissa muuttuu. Lopulta toinen on omaishoutaja. Toivottavasti ukolla on edes omaisuutta, että vaivannäkö kannattaa

Vierailija
727/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

48-vuotias mies on kuitenkin yhdeksän vuotta nuorempi kuin sinä ja todennäköisesti vielä hedelmällinen ja viriili. Te ette ole likimainkaan samanikäisiä ja jokainen huomaa, että olet vanhempi.

Miehet pappaantuu nopeammin saD fct koska niiden veri ei vaihdu. Kuuskymppiset muijat helposti viiskybästä pappaa nuorekkaampia.

No tää nyt on totta ihan tieteellisestikin. Miehet vanhenevat nopeammin ja kuolevat aikaisemmin. Ei siinä mitään sen kummempaa ole. Toki paljon on kiinni myös yksilöstä ja mies voi itse vaikuttaa rupsahtamiseensa elintavoillaan. Kovin montaa miestä ei kuitenkaan kiinnosta ennen kuin on toinen jalka haudassa.

Tuohan nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ainoa tosiasia tuossa on, että miehet kuolevat nuorempina, mutta se ei tarkoita mitään ennenaikaista rupsahtamista. Miten se vanheneminen ilmenee, lisäöntymiskyvyssäkö vai missä?

Muunmuassa siinä.

_ Onnistuneesti lapsen saamisen todennäköisyys laskee huomattavasti myös miehen vanhentuessa. Miehen iällä oli sitä enemmän väliä, mitä nuorempi nainen oli. 35 40-vuotiailla naisilla oli myös suurempi onnistumistodennäköisyys hedelmöityshoidossa, mikäli he yrittivät saada lasta itseään nuoremman miehen kanssa._

Eihän tuo kertonut mitään sellaista ikääntymisestä, joka ei olisi itsestään selvyys. Totta kai nuorempi mies on hedelmällisempi, mutta tuossahan on tilanne, jossa on jo jotain ongelmia ja niitä on myös naisella.

Mistä päättelet, että naisellakin on, jos nuori nainen ja vanha mies? Mutta toisaalta, miksipä eivät tulokset pätisi myös niiden parien kohdalla, jotka eivät (vielä) ole hakeutuneet hoitoihin. Viesti on hyvin selvä. Miehen sperma alkaa pilaantua jo varsin varhain. Laatu on parasta suunnilleen 2535-vuotiaana.

No ei olekaan. Kuka niin on muka edes väittänyt? Jos ymmärtäisit lukemaasi, tajuaisit, että tuolla sanottiin, että jopa vähän iäkkäämmällä naisella oli suurempi onnistumistodennäköisyys raskautumisessa, mikäli he yrittivät saada lasta itseään nuoremman miehen kanssa.

Vierailija
728/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tapahtui. Tällä palstalla ilmaantui ilkeitä kommentteja, joilla kirjoittajat pyrkivät parantamaan omaa oloaan. Yleensä täällä näkee vain ystävällisiä ja kannustavia kommentteja.

Vierailija
729/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49-vuotias mies ja seurustelen 20-vuotiaan naisen kanssa. Olemme onnellisia.

Vierailija
730/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa on nyt hiljaa siellä.

Vierailija
731/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 49-vuotias mies ja seurustelen 20-vuotiaan naisen kanssa. Olemme onnellisia.

Taitaa typy olla vielä älyltään lapsenkengissä tai sitten sinä. Viiden vuoden kuluttua sinä olet jo selkeästi pappa, tyttö sen sijaan nuorisoa. Mitä yhteistä teillä on?

Vierailija
732/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa typy olla vielä älyltään lapsenkengissä tai sitten sinä. Viiden vuoden kuluttua sinä olet jo selkeästi pappa, tyttö sen sijaan nuorisoa. Mitä yhteistä teillä on?

Rikas seksielämä toisin kuin 50-vuotiaan mummon kanssa. Kyllä tyttökin tietää että mitä vanhempi pukki sen kovempi sarvi.

Vierailija
733/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikas seksielämä toisin kuin 50-vuotiaan mummon kanssa. Kyllä tyttökin tietää että mitä vanhempi pukki sen kovempi sarvi.

Omat kokemukseni osoittavat, että mitä vanhempi pukki, sen rivommat puheet ja vetelä nysä.

Vierailija
734/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saulilla ja Jennilla on sama ikäero. Näyttävät olevan onnellisia edelleen.

Vierailija
735/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat kokemukseni osoittavat, että mitä vanhempi pukki, sen rivommat puheet ja vetelä nysä.

Et saa vanhaa miestä innostumaan, syy ei välttämättä ole miehessä. Miten onnistuu nuoren miehen kanssa?

Vierailija
736/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muunmuassa siinä.

No ei olekaan. Kuka niin on muka edes väittänyt? Jos ymmärtäisit lukemaasi, tajuaisit, että tuolla sanottiin, että jopa vähän iäkkäämmällä naisella oli suurempi onnistumistodennäköisyys raskautumisessa, mikäli he yrittivät saada lasta itseään nuoremman miehen kanssa.

Tämäkin on itsestään selvyys, mutta tuossa tilanteessa naisen hedelmällisyys on jo laskenut merkittävästi.

Vierailija
737/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saulilla ja Jennilla on sama ikäero. Näyttävät olevan onnellisia edelleen.

Se on tietenkin ihan eri asia kuin joku palstaileva tavis.

Vierailija
738/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkasi. Sehän on saanu ekan lapsensa kahdekasan vuotta sitten. Miehet nelikymppisiä ja naiset jotain kolmekaseja. Näin se nykyään.

Vierailija
739/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

48-vuotias viriili?

Eiköhän se parasta ennen päivämäärä ole umpeutunut jo 10v sittten. 48v ovat jo isoisiä eli pappoja.

Vierailija
740/1383 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäkasi. Sehän on saanu ekan lapsensa kahdekasan vuotta sitten. Miehet nelikymppisiä ja naiset jotain kolmekaseja. Näin se nykyään.

Ensisynnyttäjien keski-ikä 29v ja miehet muutaman vuoden vanhempia.

Monet 48v miehet ovat isoisijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan