Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joulun järjestäminen yksin on aika raskasta

Vierailija
23.12.2022 |

Rakastan joulua mutta haluaisin jakaa sen jonkun kanssa. En vietä mitään ylenpalttista joulua mutta silti on raskasta hommata yksin jouluruoat, koristella tms. Silti haluan joulua viettää, mutta olisihan se miljoona kertaa mukavampaa jonkun kanssa. Alkaa jo masentaa. Pitäisi tänään käydä kaupassa mutta aivan tolkuton masennus ja väsymys.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukuisten aloitteiden tekeminen arjessa ja aktiivisesti deittipalstoilla etsiminen. ap

Mihin jutut sitten tyssää? 

Siihen, että olen outolintu. Eli se potentiaalinen ehdokasmarginaali on aika pieni kohdallani.  ap

Kuinka niin outo?

Moni ajattelee olevansa outo vaikka on ihan normaali ja moni ajattelee olevansa ihan normaali vaikka on ihan outo :D

Yleensä, jos ihminen kuvailee itse itseään "oudoksi" ei sitä edes ole. Luonnostaan oudot ihmiset taas ei tajua itse erikoisuuttaan, joka on erittäin viehättävää usein 🙂

Jokaisella on omat oikkunsa, niin oudoilla kun taviksillakin.

Vierailija
62/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi mukavaa, jos olisin 20 kiloa laihempi ja 20 v nuorempi ja kauniimpi. Ja 20 miljoonaa rikkaampi ja kuuluisa ja menestynyt ja olisi 5 luksushuvilaa eri puolilla maailmaa ja oma lentokone. Ja saisin kutsuja huippuseurapiirien juhliin joka viikko ja minulla olisi komea rakastaja joka mantereella.

Mutta kun tällaista ei ole, niin olen katkera niille, joilla on parisuhde. Tietysti ymmärrän, että minullakin voisi olla, mutta en tyydy vähempään kuin tähän minimistandardiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on perus-av trolli. Mitä ikinä kukaan ehdottaa, niin ei käy koska tekosyy x ja y. 

Vierailija
64/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tulisi itselläni ainakin joulujärjestelyt todella paljon helpommaksi! Mies ja lapsi ei juurikaan osallistu, mies kun ei edes ole viettänyt joulua oikein mitenkään ennen minua. Mutta toivottavasti löydät ap joskus vielä ihanan kumppanin, joka laittaa kanssasi joulua. Ei se mahdottomalta toiveelta kuulosta. Ehkä tämä on viimeinen joulusi yksin.

Vierailija
65/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on perus-av trolli. Mitä ikinä kukaan ehdottaa, niin ei käy koska tekosyy x ja y. 

Eikä vieläkään suostu kertomaan, mikä se outous on? 🧐

Vierailija
66/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotukset usein ovat tietämättömiä ja typeriä koska ne eivät kohtaa useinkaan kysyjän tilannetta eivätkä vastaa itse ongelmaan. Monesti ihmiset ajattelevat aika yksioikoisesti, että näin pitää tehdä, jos et tee, niin kärsi sitten. Ei osata auttaa toisen näkökulmasta käsin. Tätä on tietenkin myös paljon livenä, koska iso osa ihmisistä usein vain "auttaakseen" heittävät turhia kliseitä. Netissä tämä kuitenkin korostuu, koska näkee vain aivan piene viirun toisen elämästä eikä käsitä niitä rajoitteita. Rajoitteet eivät ole tekosyitä. Ihmiset usein kylpevät omassa erinomaisuudessaan ja luulevat, että jos heidän "uniikki" ratkaisu ei käykään jollekin, niin sitten vika on toisessa.

Vierailija
67/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kukaan mun miehistä ole piitannut joulussa muusta, kuin valmiista ruokapöydästä.

Itsekseen sitä on paketoitu, koristeltu jne.

Lienee aika harvassa ne miehet, ketkä noista jutuista innostuu.

Vierailija
68/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu fakta on myös se, että kaikki eivät syystä tai toisesta löydä kumppania koskaan, tai esim. eron jälkeen uudestaan. Elämästä on pakko tehdä ensisijaisesti itselle mielekästä. Jos yksinäiset perinteisen tavan joulut tuntuu raskailta, niin hyvä idea on alkaa tehdä jotain muuta, esim. juuri ketjussa mainitut reissuun lähdöt tai vapaaehtoistyö. Näin jouluun tulisi muutakin sisältöä kuin se kumppanin kaipuu. Hyvää joulua ja tsemppiä! T. Tod. näk. ikuinen sinkku

Vierailija
69/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karu fakta on myös se, että kaikki eivät syystä tai toisesta löydä kumppania koskaan, tai esim. eron jälkeen uudestaan. Elämästä on pakko tehdä ensisijaisesti itselle mielekästä. Jos yksinäiset perinteisen tavan joulut tuntuu raskailta, niin hyvä idea on alkaa tehdä jotain muuta, esim. juuri ketjussa mainitut reissuun lähdöt tai vapaaehtoistyö. Näin jouluun tulisi muutakin sisältöä kuin se kumppanin kaipuu. Hyvää joulua ja tsemppiä! T. Tod. näk. ikuinen sinkku

Nuo reissuun lähdöt ja vapaaehtoistyö sopivat joillekin, mutta esim introvertille eivät välttämättä. Itse olen vähän samassa jamassa kuin ap, mutta hyvin introverttina viihdyn kotosalla.

Vierailija
70/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kukaan mun miehistä ole piitannut joulussa muusta, kuin valmiista ruokapöydästä.

Itsekseen sitä on paketoitu, koristeltu jne.

Lienee aika harvassa ne miehet, ketkä noista jutuista innostuu.

Itsellä on kyllä ihan päinvastainen kokemus. Monet lähipiirini miehet ovat mukana joulun järkkäämisessä. Eivät välttämättä aivan samalla tavalla kuin naiset, mutta mukana silti. Hoitavat siivouksesta osan, hoitavat pukin roolia jne.

Vierailija
71/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo reissuun lähdöt ja vapaaehtoistyö sopivat joillekin, mutta esim introvertille eivät välttämättä. Itse olen vähän samassa jamassa kuin ap, mutta hyvin introverttina viihdyn kotosalla.

Yksin reissaaminen on kyllä introvertin paratiisi. Saat olla yksin, päättää mitä teet ja minne menet, eikä missään kukaan tunne ja tunge juttusille. Aivan parasta. T. Introvertti

Vierailija
72/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin reissaaminen on kyllä introvertin paratiisi. Saat olla yksin, päättää mitä teet ja minne menet, eikä missään kukaan tunne ja tunge juttusille. Aivan parasta. T. Introvertti

Osalle varmasti. Itselle on raskasta tuntemattomille puhuminen, siis hotellit yms. Mielestäni siis kotona paras. Olen oikea kotihiiri. Tsemppiä ap:lle.

Vierailija
73/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotukset usein ovat tietämättömiä ja typeriä koska ne eivät kohtaa useinkaan kysyjän tilannetta eivätkä vastaa itse ongelmaan. Monesti ihmiset ajattelevat aika yksioikoisesti, että näin pitää tehdä, jos et tee, niin kärsi sitten. Ei osata auttaa toisen näkökulmasta käsin. Tätä on tietenkin myös paljon livenä, koska iso osa ihmisistä usein vain "auttaakseen" heittävät turhia kliseitä. Netissä tämä kuitenkin korostuu, koska näkee vain aivan piene viirun toisen elämästä eikä käsitä niitä rajoitteita. Rajoitteet eivät ole tekosyitä. Ihmiset usein kylpevät omassa erinomaisuudessaan ja luulevat, että jos heidän "uniikki" ratkaisu ei käykään jollekin, niin sitten vika on toisessa.

No tuota... AP itsekin on ehdottanut vaan eroa, kun joku on ollut tyytymätön suhteeseen ja ratkaisun pitäisi olla niin yksinkertainen.

Ja pitää itseään niin erikoisena, ettei sen takia löydä kumppania, mutta ei saa mitään selvyyttä millä tavalla erikoinen?

Kaikkihan me ollaan erikoisia.

Vierailija
74/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota... AP itsekin on ehdottanut vaan eroa, kun joku on ollut tyytymätön suhteeseen ja ratkaisun pitäisi olla niin yksinkertainen.

Ja pitää itseään niin erikoisena, ettei sen takia löydä kumppania, mutta ei saa mitään selvyyttä millä tavalla erikoinen?

Jos haluaa olla mieluumin sinkkuna kuin parisuhteessa, niin ero on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
75/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa olla mieluumin sinkkuna kuin parisuhteessa, niin ero on ainoa vaihtoehto.

Jos haluaa ehdottomasti mieluummin olla suhteessa kuin yksin, niin pitää laskea tasoa.

Vierailija
76/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa ehdottomasti mieluummin olla suhteessa kuin yksin, niin pitää laskea tasoa.

Ei todellakaan tarvitse laskea tasoa. Sehän olisi täysin hullua. Isolla osalla ei edes ole kovinkaan korkea taso suhteelle, mutta tottakai jonkinlaista yhteensopivuutta pitää olla. Eihän muuten seksikään onnistu.

Vierailija
77/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti ap saa parisuhteen, kun kelpuuttaa miehen, joka ei tee koskaan kotitöitä, jouluvalmisteluja, juttele mukavia, maksa edes omaa osuuttaan perheen menoista, eikä halua seksiä. Monella naisella on sellainen mies.

Vähän kuin työttömälle työnhakijalle sanoisi, että "ihan helposti saa töitä, kun kelpuuttaa puhelinmyyjän paikan".

Vierailija
78/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä järjestä. Mene vaikka nukkumaan.

Et tainnut lukea kunnolla. Haluan viettää joulua, mutta toivoisin voivani viettää sitä kumppanin kanssa. ap

No tämä on asia, joka ei järjesty aatonaattona.

Yksi elämäni ihanimmista jouluista oli yksin Roomassa, tärkeän ihmissuhteen päätyttyä.

Nauti hyvistä asioista elämässäsi ja treffionnea tulevaan vuoteen!

Niin, pitäisi vaan päästä nyt sen verran yli tästä alakulosta, että pääsen sinne kauppaan. En minä ole vuosikausiin enää tuntenut nautintoa mistään. ap

Jos tuntisin sinut, voisin lähteä sun mukaan kauppaan. Minulla on tällä hetkellä jääkaapissa valon lisäksi vähän jogurttia, muutama hedelmä ja maitoa, sekä margariinia. Ei jaksa eikä huvita koristella, kokata eikä nähdä vaivaa yhden piruparan joulun takia. Syöminen on ankeaa yksin, samoin töllön tuijottaminen. 

Jos huomenna on hyvä sää, menen ulos. Ehkä sitten jaksan keittää puuroa.

Vierailija
79/81 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa itsellesi vetreä pukki joluyöksi. Pyydä myös tonttu mukaan, pukki ei välttämättä jaksa koko yötä.

Vierailija
80/81 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koristella on voinut koska tahansa joulukuussa ja oman fiiliksen mukaan laittaa koristeita. Toki jos haluaa naapureille elvistellä kunnon pihan valoshowlla niin onhan se raskasta. Jouluruuatkin voi monelta osin ostaa ja jos ei ole muita syömässä, niin valitsee ne itselle parhaat ruuat.

Erikoisruokavalion takia en voi ostaa valmiina ja kuten sanoin, ei väsymys johdu mistään ylenpalttisesta järjestämisestä. Ei minulla ole sellaista hulppeaa joulua. Vaan se masentaa, kun joutuu tekemään kaiken yksin, eikä saa jakaa näitä asioita oman rakkaan kanssa. Mitään valoshowta en järjestä. ap

Minulla on puoliso mutta silti saa kaiken tehdä yksin. Ihan ajatuksen tasolta asti. Yksi joulu kannoin kauppakasseja raskaana vaikeassa maastossa ja liukastuin. Ihme ettei käynyt pahemmin. Juu älä kysy miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi