Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joulun järjestäminen yksin on aika raskasta

Vierailija
23.12.2022 |

Rakastan joulua mutta haluaisin jakaa sen jonkun kanssa. En vietä mitään ylenpalttista joulua mutta silti on raskasta hommata yksin jouluruoat, koristella tms. Silti haluan joulua viettää, mutta olisihan se miljoona kertaa mukavampaa jonkun kanssa. Alkaa jo masentaa. Pitäisi tänään käydä kaupassa mutta aivan tolkuton masennus ja väsymys.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataat nyt liikaa odotuksia pariutumiselle. Kumppani ei välttämättä tee sinua onnelliseksi eikä halua samoja asioita kuin sinä. Hän voi osoittautua sinulle vääräksi, ja sinä voit olla väärä hänelle.

Jokaisen ihmisen on tultava toimeen itsensä kanssa, koska kehenkään ei voi ikinä luottaa, ei ikinä, ei kehenkään: ei edes omiin perheenjäseniin.

Lue huviksesi tältäkin palstalta stressijouluista ja pilalle menneistä jouluista. Kenen vika ne ovat? Ihmisten.

Toki näinkin, mutta sitten on lukuisia suhteita, joissa vietetään joulua ihan rauhassa nauttien. Tietenkään väärä kumppani ei tee kenestäkään onnellista. Ja väärän kumppanin kanssahan kenenkään ei tarvitse olla. Sehän on ihan oma valita. Tietenkin haluaisin sellaisen kumppanin, joka haluaa myös joulua viettää. Ja kuten olen tuonut koko ajan esille, mitään ylenpalttisia vaatimuksia minulla ei ole joululle. Kunhan kuusen saisi koristeltua ja hankittua hyvää ruokaa. ap

Vierailija
22/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukuisten aloitteiden tekeminen arjessa ja aktiivisesti deittipalstoilla etsiminen. ap

Mihin jutut sitten tyssää? 

Siihen, että olen outolintu. Eli se potentiaalinen ehdokasmarginaali on aika pieni kohdallani.  ap

Sitten sinun tarvitsee muuttua, jos haluat olla parempaa parisuhdematskua kanssaihmisille. Riippuu mitä arvostat enemmän. Parisuhdetta vai omia erikoisuuksiasi.

En minä voi muuttua toisenlaiseksi saadakseni parisuhdetta. Silloinhan en etsisi suhdetta itselleni. Joutuisin näyttelemään loppuelämäni. Kuten sanoin, ehdokasmarginaalini on pieni, ei olematon. Siksi pariutuminen on minulle vaikeaa, ei toki mahdotonta. Mutta en minä voi kumppania jollekin muulle kuin itselleni etsiä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kumppani ja riita päällä. Taas. Joulusuunnitelmat peruttu.

Vaihtaisin osia sun kanssa, onneksi olen ensi jouluna tuossa pisteessä rauhassa.

Vierailija
24/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin osia sun kanssa, onneksi olen ensi jouluna tuossa pisteessä rauhassa.

Ikävä kuulla :( En kuitenkaan usko, että vaihtaisit kanssani osia. ap

Vierailija
25/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukuisten aloitteiden tekeminen arjessa ja aktiivisesti deittipalstoilla etsiminen. ap

Siihen, että olen outolintu. Eli se potentiaalinen ehdokasmarginaali on aika pieni kohdallani.  ap

Sitten sinun tarvitsee muuttua, jos haluat olla parempaa parisuhdematskua kanssaihmisille. Riippuu mitä arvostat enemmän. Parisuhdetta vai omia erikoisuuksiasi.

En minä voi muuttua toisenlaiseksi saadakseni parisuhdetta. Silloinhan en etsisi suhdetta itselleni. Joutuisin näyttelemään loppuelämäni. Kuten sanoin, ehdokasmarginaalini on pieni, ei olematon. Siksi pariutuminen on minulle vaikeaa, ei toki mahdotonta. Mutta en minä voi kumppania jollekin muulle kuin itselleni etsiä. ap

Mikä nyt tämä salaperäinen omituisuus sinulla sitten on?

Vierailija
26/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö siis yksin ja vietät joulun yksin? Minä elän enkä rasittunut joulun valmistelusta ollenkaan. Ostin muutaman viipaleen kinkkua ja pienen lanttulaatikon. Kynttilöitä ja tulitikut oli kaapissa valmiina. Joulu voi tulla!

Vierailija
27/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule tänne seurakuntatalolle meidän kanssa järjestämään joulua heille, jotka on yksin, ei ole varaa jouluun, jne. Kenenkään ei tarvitse olla yksi jos ei halua. Huomenna mennään esim laulamaan palvelutaloon ja auttamaan jouluruokailussa. 

Miten tämä auttaa siihen, että kaipaan kumppania koristelemaan joulukuusta kanssani ja olemaan vierelläni leffaa katsoessa? Ja siihen, että olisi mukavaa käydä kumppanin kanssa jouluostoksilla? ap

Ehkä löydät hänet vaikka vapaaehtoistyöstä?

Vierailija
28/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätkö siis yksin ja vietät joulun yksin? Minä elän enkä rasittunut joulun valmistelusta ollenkaan. Ostin muutaman viipaleen kinkkua ja pienen lanttulaatikon. Kynttilöitä ja tulitikut oli kaapissa valmiina. Joulu voi tulla!

Kyllä.

Niin, eihän se joulun järjestäminen itsessään ole raskasta mutta se, että haluaisi niin kovasti jakaa ne asiat toisen kanssa. Monelta tuntuu menevän nyt pointti aivan ohi. ap

Vierailija
29/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on mt-ongelmainen, päihdeongelmainen ja väkivaltainen. Hyvin suuri mahdollisuus, että otan taas turpiini tai käy kuristamaan jos on kännissä ja saa jotain päähänsä.

Olen lapsuuden perheen ja sisaren perheen kesken ja pitää heidän takia esittää jaksavaa ja iloista.

Kyllä vaihtaisin. Ja ensi vuonna olenkin. Ja tyytyväinen siitä.

Vierailija
30/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt tämä salaperäinen omituisuus sinulla sitten on?

Minuakin kiinnostaisi kuulla tämä?

Vierailija
31/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule tänne seurakuntatalolle meidän kanssa järjestämään joulua heille, jotka on yksin, ei ole varaa jouluun, jne. Kenenkään ei tarvitse olla yksi jos ei halua. Huomenna mennään esim laulamaan palvelutaloon ja auttamaan jouluruokailussa. 

Miten tämä auttaa siihen, että kaipaan kumppania koristelemaan joulukuusta kanssani ja olemaan vierelläni leffaa katsoessa? Ja siihen, että olisi mukavaa käydä kumppanin kanssa jouluostoksilla? ap

Ehkä löydät hänet vaikka vapaaehtoistyöstä?

Niin, kyllähän kumppanin voi löytää mistä tahansa. Eikai se paikkaa katso. Tähän mennessä lukuisten aloitteidenkaan kautta ei ole napannut. Joulun aikaan en kuitenkaan vapaaehtoistyöhön lähde. ap

Vierailija
32/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on mt-ongelmainen, päihdeongelmainen ja väkivaltainen. Hyvin suuri mahdollisuus, että otan taas turpiini tai käy kuristamaan jos on kännissä ja saa jotain päähänsä.

Olen lapsuuden perheen ja sisaren perheen kesken ja pitää heidän takia esittää jaksavaa ja iloista.

Kyllä vaihtaisin. Ja ensi vuonna olenkin. Ja tyytyväinen siitä.

Hirvittävää kuulla. Toivon, ettet jää tuollaisen miehen kanssa.

Et sinä kuitenkaan minun elämääni oikeasti haluaisi. Minulla on vaikeat krooniset kivut, en saa nukuttua, enkä ole saanut vuosiin nautintoa mistään. Ei kannata heitellä kevyesti, kun ei tiedä toisen taakkoja. Itse onneksi pääset miehestäsi eroon, minä en pääse sairauksistani. ap

Vierailija
33/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän perheissäkin se nainen joudu järjestämään joulun yksin. En ole koskaan käynyt miehen kanssa ostoksillakaan yhdessä, ei taida olla kovin yleistä sellainen yhdessä tekeminen.

Vierailija
34/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän perheissäkin se nainen joudu järjestämään joulun yksin. En ole koskaan käynyt miehen kanssa ostoksillakaan yhdessä, ei taida olla kovin yleistä sellainen yhdessä tekeminen.

Erikoista :D Kyllähän nimenomaan monissa perheissä joulu tehdään yhdessä. Monesti esim perheen isä laittaa kuusen. Tietenkin jos on itselleen laiskan ja saamattoman miehen valinnut, niin elämä on vaikeaa.

Tsemppiä ap:lle kuitenkin ja toivottavasti löydät hyvän miehen ensi jouluksi.

Vierailija
35/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut kysymykseen, vietätkö joulun yksin. Jos vietät, kertoisitko, mitä se joulun "järjestäminen" yhdelle vaatii, kun se kerran on niin rasittavaa.

Vierailija
36/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen, vietätkö joulun yksin. Jos vietät, kertoisitko, mitä se joulun "järjestäminen" yhdelle vaatii, kun se kerran on niin rasittavaa.

Vastin jo. Vietän yksin.

Rasitus ei tule siitä, että hommaa olisi liikaa, vaan siitä, että ei voi jakaa mukavia asioita kenenkään kanssa. ap

Vierailija
37/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi rohkeasti toista outolintua :)

Mikä sinussa on erikoista?

Vierailija
38/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskityt siihen mitä sulla ei ole.?Nauti siitä mitä sulla on. Yksi koriste kerrallaan ja sano ääneen mistä olet kiitollinen mitä sulla on. Ja hyvillä mielin, ajatuksella, että tämä on mahdollisesti viimeinen joulusi yksin.

Vierailija
39/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas varsinainen ongelma ihmisellä. Voi tsiisus sentään.

Mäkin olen yksineläjä ja vietän jouluni yksin, eikä mikään ole helpompaa kuin yhden hengen joulun laittaminen.

Vierailija
40/81 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keskityt siihen mitä sulla ei ole.?Nauti siitä mitä sulla on. Yksi koriste kerrallaan ja sano ääneen mistä olet kiitollinen mitä sulla on. Ja hyvillä mielin, ajatuksella, että tämä on mahdollisesti viimeinen joulusi yksin.

Kuten ole jo moneen kertaan sanonut, en ole kyennyt tuntemaan mitään nautinoa vuosiin. Ei se väsymys ole valinta. Sen kanssa pitää vain jaksaa tehdä kaikki asiat. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä