joulun järjestäminen yksin on aika raskasta
Rakastan joulua mutta haluaisin jakaa sen jonkun kanssa. En vietä mitään ylenpalttista joulua mutta silti on raskasta hommata yksin jouluruoat, koristella tms. Silti haluan joulua viettää, mutta olisihan se miljoona kertaa mukavampaa jonkun kanssa. Alkaa jo masentaa. Pitäisi tänään käydä kaupassa mutta aivan tolkuton masennus ja väsymys.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas varsinainen ongelma ihmisellä. Voi tsiisus sentään.
Mäkin olen yksineläjä ja vietän jouluni yksin, eikä mikään ole helpompaa kuin yhden hengen joulun laittaminen.
Sinua ei ilmeisesti masenna joulun viettäminen yksin? Ap:tä masentaa. Itseänikin masentaisi, vaikka introvertti olenkin, silti läheiset ihmissuhteet on tärkeitä. En todellakaan missään valtavassa joulusäpinöissä viihtyisi, mutta tottakai jonkin hyvin läheisen kanssa, ystävän tai perheen kanssa joulua on mukava viettää.
Ihan helposti ap saa parisuhteen, kun kelpuuttaa miehen, joka ei tee koskaan kotitöitä, jouluvalmisteluja, juttele mukavia, maksa edes omaa osuuttaan perheen menoista, eikä halua seksiä. Monella naisella on sellainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskityt siihen mitä sulla ei ole.?Nauti siitä mitä sulla on. Yksi koriste kerrallaan ja sano ääneen mistä olet kiitollinen mitä sulla on. Ja hyvillä mielin, ajatuksella, että tämä on mahdollisesti viimeinen joulusi yksin.
Kuten ole jo moneen kertaan sanonut, en ole kyennyt tuntemaan mitään nautinoa vuosiin. Ei se väsymys ole valinta. Sen kanssa pitää vain jaksaa tehdä kaikki asiat. ap
Jos et ole tuntenut mistään nautintoa vuosiin, niin taitaa olla vakavampikin ongelma, jota ei pelkkä kumppanin saaminen rinnalle ratkaise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskityt siihen mitä sulla ei ole.?Nauti siitä mitä sulla on. Yksi koriste kerrallaan ja sano ääneen mistä olet kiitollinen mitä sulla on. Ja hyvillä mielin, ajatuksella, että tämä on mahdollisesti viimeinen joulusi yksin.
Kuten ole jo moneen kertaan sanonut, en ole kyennyt tuntemaan mitään nautinoa vuosiin. Ei se väsymys ole valinta. Sen kanssa pitää vain jaksaa tehdä kaikki asiat. ap
Jos et ole tuntenut mistään nautintoa vuosiin, niin taitaa olla vakavampikin ongelma, jota ei pelkkä kumppanin saaminen rinnalle ratkaise.
En ole missään sanonut, että kumppanin saaminen ratkaisi kaikki ongelmani. Mutta sen se ratkaisisi, että voisi valmistella ja viettää joulua yhdessä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kumppani ja riita päällä. Taas. Joulusuunnitelmat peruttu.
Vaihtaisin osia sun kanssa, onneksi olen ensi jouluna tuossa pisteessä rauhassa.Ikävä kuulla :( En kuitenkaan usko, että vaihtaisit kanssani osia. ap
Mies on mt-ongelmainen, päihdeongelmainen ja väkivaltainen. Hyvin suuri mahdollisuus, että otan taas turpiini tai käy kuristamaan jos on kännissä ja saa jotain päähänsä.
Olen lapsuuden perheen ja sisaren perheen kesken ja pitää heidän takia esittää jaksavaa ja iloista.
Kyllä vaihtaisin. Ja ensi vuonna olenkin. Ja tyytyväinen siitä.Hirvittävää kuulla. Toivon, ettet jää tuollaisen miehen kanssa.
Et sinä kuitenkaan minun elämääni oikeasti haluaisi. Minulla on vaikeat krooniset kivut, en saa nukuttua, enkä ole saanut vuosiin nautintoa mistään. Ei kannata heitellä kevyesti, kun ei tiedä toisen taakkoja. Itse onneksi pääset miehestäsi eroon, minä en pääse sairauksistani. ap
Mulla on mm ptsd, vakava-asteinen masennus ja ahdistuneisuus, paniikkihäiriö, vanha syömishäiriökin pukkaa taas + aika hiton kivulias kylkiluun murtuma (kyllä, miehen takia) joka tuntuu koko ajan sekä hereillä että yrittäessä nukkua, särkylääkkeet ei tehoa ja olen joutunut hommaamaan kadulta opioideja pahimpiin kipuihin.
En myöskään nuku ilman lääkkeitä ja on pahoja pelkotiloja + dissosiaatiota. En juuri uskalla ulos ilman rauhoittavia, joiden annostus ei riitä mihinkään, hyvin vahvat itsetuhoajatukset ja osastolle ei pääse.
Jep, ei kannata heitellä kevyesti kun toisen taakkoja en tiedä.
Mikä se sun kaiken estävä omituisuus siis on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kumppani ja riita päällä. Taas. Joulusuunnitelmat peruttu.
Vaihtaisin osia sun kanssa, onneksi olen ensi jouluna tuossa pisteessä rauhassa.Ikävä kuulla :( En kuitenkaan usko, että vaihtaisit kanssani osia. ap
Mies on mt-ongelmainen, päihdeongelmainen ja väkivaltainen. Hyvin suuri mahdollisuus, että otan taas turpiini tai käy kuristamaan jos on kännissä ja saa jotain päähänsä.
Olen lapsuuden perheen ja sisaren perheen kesken ja pitää heidän takia esittää jaksavaa ja iloista.
Kyllä vaihtaisin. Ja ensi vuonna olenkin. Ja tyytyväinen siitä.Hirvittävää kuulla. Toivon, ettet jää tuollaisen miehen kanssa.
Et sinä kuitenkaan minun elämääni oikeasti haluaisi. Minulla on vaikeat krooniset kivut, en saa nukuttua, enkä ole saanut vuosiin nautintoa mistään. Ei kannata heitellä kevyesti, kun ei tiedä toisen taakkoja. Itse onneksi pääset miehestäsi eroon, minä en pääse sairauksistani. ap
Mulla on mm ptsd, vakava-asteinen masennus ja ahdistuneisuus, paniikkihäiriö, vanha syömishäiriökin pukkaa taas + aika hiton kivulias kylkiluun murtuma (kyllä, miehen takia) joka tuntuu koko ajan sekä hereillä että yrittäessä nukkua, särkylääkkeet ei tehoa ja olen joutunut hommaamaan kadulta opioideja pahimpiin kipuihin.
En myöskään nuku ilman lääkkeitä ja on pahoja pelkotiloja + dissosiaatiota. En juuri uskalla ulos ilman rauhoittavia, joiden annostus ei riitä mihinkään, hyvin vahvat itsetuhoajatukset ja osastolle ei pääse.Jep, ei kannata heitellä kevyesti kun toisen taakkoja en tiedä.
Mikä se sun kaiken estävä omituisuus siis on?
Toivon todella, että et vietä joulua sen miehen kanssa. Sanoitko aiemmin, että pääset sukulaisille? Voisitko puhua heille? Voisitko olla yhteydessä poliisiin? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään sanonut, että kumppanin saaminen ratkaisi kaikki ongelmani. Mutta sen se ratkaisisi, että voisi valmistella ja viettää joulua yhdessä. ap
Olettaen, että kumppanbiehdokkaasi haluaisi valmistella joulua eikä esim. tissutella lähiökapakassa sinun vääntäess jouluruokia.
Itseäni nuorempana masensi myös yksinäiset joulut. TV-mainoksetkin pahensi asiaa, kun niissä usein on joku idylli, missä perhe on runsaan pöydän äärellä, lämmin tunnelma ja ilo huokuu kaikista. Minun lapsuudessa myös oikeasti perhejoulut oli ihania, eli hyviä muistoja vaan semmoisesta kun on porukkaa koolla jouluna. Joskus jopa jonkun yksittäisen joulukortin saaminen postilaatikkkoon alkoi itkettää, kun se muistutti miten yksinäinen olenkaan. Yksi kortti, omilta vanhemmilta.
Nyt ikää on kohta 50 jo ja olen ajat sitten tottunut viettämään jouluni yksin. Olen koristellut sen verran kun itseäni varten pelkästään huvittaa: vähän valoja ulos, kynttilöitä, joulutähti ikkunaan, tonttujulisteita parit. Aatoksi on porkkanalaatikkoa, graavilohta, rosollia ja kermavaahtoa, kinkkua ostin pienen määrän viipaleina. Ja viiniä sen kanssa. Ihan mukava se on itsekseen hiljaisuudessa joulu viettää. Mutta se on tosiaan tullut ajan kanssa, jos joku olisi mulle tullut silloin kolmekymppisenä kun yksinäinen joulu itketti sanomaan että ihan mukavaa se on, ei se olisi mun joulua mukavaksi muuttanut kun en ollut asiaan vielä sisäisesti sopeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaen, että kumppanbiehdokkaasi haluaisi valmistella joulua eikä esim. tissutella lähiökapakassa sinun vääntäess jouluruokia.
Niin, luonnollisesti kannattaa seurustella sellaisen kanssa, jolla on samanlaiset toiveet elämälle. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataat nyt liikaa odotuksia pariutumiselle. Kumppani ei välttämättä tee sinua onnelliseksi eikä halua samoja asioita kuin sinä. Hän voi osoittautua sinulle vääräksi, ja sinä voit olla väärä hänelle.
Jokaisen ihmisen on tultava toimeen itsensä kanssa, koska kehenkään ei voi ikinä luottaa, ei ikinä, ei kehenkään: ei edes omiin perheenjäseniin.
Lue huviksesi tältäkin palstalta stressijouluista ja pilalle menneistä jouluista. Kenen vika ne ovat? Ihmisten.
Toki näinkin, mutta sitten on lukuisia suhteita, joissa vietetään joulua ihan rauhassa nauttien. Tietenkään väärä kumppani ei tee kenestäkään onnellista. Ja väärän kumppanin kanssahan kenenkään ei tarvitse olla. Sehän on ihan oma valita. Tietenkin haluaisin sellaisen kumppanin, joka haluaa myös joulua viettää. Ja kuten olen tuonut koko ajan esille, mitään ylenpalttisia vaatimuksia minulla ei ole joululle. Kunhan kuusen saisi koristeltua ja hankittua hyvää ruokaa. ap
Olet naiivi idealisti. Vauvapalstalle valittavien enemmistö on parisuhteessa olevia naisia ja perheenäitejä, jotka ovat tyytymättömiä ja pettyneitä mieheensä, lapsiinsa, omiin vanhempiinsa ja anoppiinsa. Heille joulu on marttyroinnin juhla. Sanot että väärän ihmisen kanssa oleminen on oma valinta. Onko?
(Minulla on takana kolme pitkää suhdetta; yksi pitkä avioliitto ja kaksi pitkää seurustelusuhdetta, lapset aikuisia, ja olen päättänyt olla loppuelämäni yksin. Tänä vuonna en vietä joulua kenenkään kanssa. En enää usko rakkauteen. Valitettavasti.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataat nyt liikaa odotuksia pariutumiselle. Kumppani ei välttämättä tee sinua onnelliseksi eikä halua samoja asioita kuin sinä. Hän voi osoittautua sinulle vääräksi, ja sinä voit olla väärä hänelle.
Jokaisen ihmisen on tultava toimeen itsensä kanssa, koska kehenkään ei voi ikinä luottaa, ei ikinä, ei kehenkään: ei edes omiin perheenjäseniin.
Lue huviksesi tältäkin palstalta stressijouluista ja pilalle menneistä jouluista. Kenen vika ne ovat? Ihmisten.
Toki näinkin, mutta sitten on lukuisia suhteita, joissa vietetään joulua ihan rauhassa nauttien. Tietenkään väärä kumppani ei tee kenestäkään onnellista. Ja väärän kumppanin kanssahan kenenkään ei tarvitse olla. Sehän on ihan oma valita. Tietenkin haluaisin sellaisen kumppanin, joka haluaa myös joulua viettää. Ja kuten olen tuonut koko ajan esille, mitään ylenpalttisia vaatimuksia minulla ei ole joululle. Kunhan kuusen saisi koristeltua ja hankittua hyvää ruokaa. ap
Olet naiivi idealisti. Vauvapalstalle valittavien enemmistö on parisuhteessa olevia naisia ja perheenäitejä, jotka ovat tyytymättömiä ja pettyneitä mieheensä, lapsiinsa, omiin vanhempiinsa ja anoppiinsa. Heille joulu on marttyroinnin juhla. Sanot että väärän ihmisen kanssa oleminen on oma valinta. Onko?
(Minulla on takana kolme pitkää suhdetta; yksi pitkä avioliitto ja kaksi pitkää seurustelusuhdetta, lapset aikuisia, ja olen päättänyt olla loppuelämäni yksin. Tänä vuonna en vietä joulua kenenkään kanssa. En enää usko rakkauteen. Valitettavasti.)
En todellakaan ole naiivi idealisti :D Ihan omassa lähipiirissäni on paljon perheitä ja pariskuntia, joissa joulu järjestetään yhdessä eikä mies ole vapaa matkustaja. Tottakai väärän ihmisen kanssa oleminen on valinta. Jos yksinäinen joulu on monesta niin paljon parempi, niin senkun eroaa. Vielä ehtii ennen pyhiä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla nauttimattomalla asenteella sitten siippa löytyy? Ei löydy. Näkeehän sen kilometrien päähän, että kaikki masentaa. Et etsi puolisoa vaan parantajaa. Asennemuutos se tehdä pitää.
Ei mullakaan suoraan sanottuna kiinnosta tutustua ihmiseen, jolla ei kiinnosta juuri mikään. En ala parantamaan keltään väsymystä pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin, luonnollisesti kannattaa seurustella sellaisen kanssa, jolla on samanlaiset toiveet elämälle. ap
Ehkä sinun kannattaa hankkia lemmikki, koira on innolla mukana joulun kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisuudessa on se hyvä puoli, että saa ihan itse päättää mitä tekee.
Tottakai mutta haluan viettää joulua ja puuhata joulujuttuja. Se vain on raskasta vuodesta toiseen yksin, kun olisi mukavaa jakaa sitä kumppanin kanssa. ap
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5605288
Ota mallia! Onko teillä asukastoimikuntaa tms muita kiinnostuneita, voisitte viettää kerhohuoneella yhteisen joulun, nyyttäri periaatteella. Jos siellä sattuis toinen yksinäinen...
Laita tinderiin viesti, että tarjoat joulun ja jouluseksiä jollekin miehelle, kunhan hän auttaa joulukoristeluissa. Ei tule yksinäistä joulua. Ellei kelpaa, olet vain nirso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla nauttimattomalla asenteella sitten siippa löytyy? Ei löydy. Näkeehän sen kilometrien päähän, että kaikki masentaa. Et etsi puolisoa vaan parantajaa. Asennemuutos se tehdä pitää.
Ei mullakaan suoraan sanottuna kiinnosta tutustua ihmiseen, jolla ei kiinnosta juuri mikään. En ala parantamaan keltään väsymystä pois.
Ei näy ulospäin. Kyse ei myöskään ole asenteesta. Sehän olisi helppo muuttaa. Ja minua kiinnostaa monet asiat, en ole missään sanonut, ettei kiinnostaisi. ap
Vierailija kirjoitti:
Laita tinderiin viesti, että tarjoat joulun ja jouluseksiä jollekin miehelle, kunhan hän auttaa joulukoristeluissa. Ei tule yksinäistä joulua. Ellei kelpaa, olet vain nirso.
Harrastan seksiä vain parisuhteessa. ap
Vierailija kirjoitti:
Muista lääkkeet. 😊
No eikai niitä kipulääkkeitä voi unohtaakaan? Muuta lääkitystä en käytä. ap
Kumppanin haku on nykyään kuin työnhakua. Tosin jos ei hae kumppania, ei sentään tule karenssia!