Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

,,,^._.^,,, HELMIEN vko 46 ,,,^._.^,,,

13.11.2006 |

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viime yö meni, kiitos ratiopharmin nenäsuihkeen, ilman yhtään heräämistä. Noita nenäsuihkeita ei suositella alle kaksivuotiaille, mutta olen suihketta käyttänyt sen helpon annosteltavuuden vuoksi. Tippojen laittaminen on tosi hankalaa ja niitä on mun mielestä vaikeampi annostella. Vaikuttava ainesosa ja määrä on kummassakin tuotteessa sama.

Mä olen saanut jo ison osan joululahjoista ostettua ja tänään käyn uudestaan ostoksilla. Nyt on kiva vielä mennä kun ei ole kaupoissa kamalaa ruuhkaa. Inhoan yli kaiken sitä kun ihmiset tönivät ja talvitakissa tulee kuuma... Jos löydän omasta mielestäni jollekulle sopivan lahjan niin ostan sen vaikka kesällä. Onneksi meillä on säilytystilaa :P.

Nyt pukelo-reppana hermostuu, siispä maitoa ->

KL.

Vierailija
2/65 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Joona alkoi lauantaina aivastelemaan ja eilen sitten tuli nuha. Johan pojat olivatkin pari-kolme viikkoa ilman nuhaa ja yskää. Taidankin kokeilla tuota KL:n mainitsemaa nenäsuihketta Jontulle. Veetillä olen sitä käyttänyt, mutta Joonalle olen käyttänyt niitä Nasolinin tippoja, joita on suurinpiirtein mahdotonta saada laitettua yhtä tippaa sieraimeen.

Joona nousi siis perjantaina ekaa kertaa seisomaan ja nyt se ei muuta tekisikään. Suosikkipaikaksi on muodostunut kirjahyllyssä olevat hyllyt, joilla on videot ja DVD. Olemme viikonlopun aikana useamman kerran ihmetelleet miksi videot ovat päällä vaikka TV on kiinni, mutta näköjään Joona painelee niin kauan niitä nappuloita, että saa ne päälle. Isoveli auttaa näissä hommissa mielellään...Onneksi eilisen aikana Jonttu alkoi oppimaan turvallisemman tavan laskeutua seisoviltaan alas, kuin suorinvartaloin selälleen kuten perjantaina ja lauantaina.

Ulkoilemaan...

nonnu78 ja ipanat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa molempien lasten nuhat olla parantuneet. 2 viikon päästä tulee sitten seuraavat (nyt syksyllä lapsilla on ollut 1,5-2 viikon nuha joka kuun vaihteessa)... Ärsyttävää, kun ovat olleet tossa välissä aina vain 2-2,5 vko terveinä =/

Miten mulla taas pätkii, kun en muista, mitä piti kirjoittaa... Ai niin, kun Helmi oli nyt reilun viikon nukkunut hienosti yli tunnin niiden 30 min päiväunien sijaan iltapäivisin, niin eilen nukkui sitten vaan 15 min. Toivottavasti se oli ohimenevä poikkeus, joka ei jää päälle. Oliko se Kaalilaatikko, kuka kyseli lasten unimääriä/vrk? Helmi on 5 kk ikäisestä saakka nukkunut mun mielestä keskimääräistä vähemmän ja on nyt jo pitkään nukkunut 12-13 h/vrk. Toi 13 h riittää ja Helmi on ihan tyytyväinen, mutta 12 h on liian vähän ja silloin Helmi on kiukkuinen pitkin päivää. Jostain Vauva-lehdestä luin, että 6 kk - 1 v (tai 2 v, en muista kumpi) ikäiset nukkuu keskimäärin 14 h/vrk.

Joulukuusesta joku kysyi aiemmin. Me ollaan jouluna ainakin 4 päivää pois kotoa, joten ei varmaan tänä vuonna hankita kuusta (mies sais kaataa kuusen työajallaan kaupungin metsästä eli olisi ilmainen meille). Aina ennen on ollut ja aika hyvin on mennyt esikoisen kanssa, kun poika oli ekana jouluna 6 kk, eikä liikkunut. Tokana oli sitten 1,5-v, jolloin antoi kuusen olla rauhassa. Helmi on nyt kyllä just siinä iässä, ettei kuusi pysyisi hetkeäkään rauhassa. Paitsi jos sen laittaisi johonkin nurkkaan kunnon esteiden taakse. Mun äidillä ja miehen vanhemmilla, missä noi joulupyhät vieteään, tulee joulukuuset olemaan ja aika rasittavaa tulee varmaan olemaan se Helmin vahtiminen. No, onneksi on monta ihmistä vahtimassa.

Vahtimisesta puheenollen, tajuttiin vihdoin eilen siirtää sohvapöytä yhden ison viherkasvin (Helmin lemppari), lehtitelineen ja tietokoneen (ei näytön) eteen ja nyt Helmi ei sitten pääse enää niiden kimppuun, jes! Mutta tänään kun sohvapöytä ei ollut siinä, kun olin sen illalla siirtänyt takaisin sohvan eteen, kun söin iltapalaa siinä, oli Helmi mun ollessa vessassa kauhonut kukkamultaa päällensä ja lattialle ja mussutti sitä ihan onnessaan. Kiva sotku! Nyt pöytä pysyy siis uudella paikallaan aina, kun Helmi on hereillä.

Nyt pitää mennä syömään! Ja illalla reippaana tyttönä punttikselle =)

T:Fassiloora ja Helmi (kohta 9 kk)

Vierailija
4/65 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enää tiedä että itkeäkö vaiko nauraa öisin!! Siis meillä nukutaan niiiiin katkonaisesti ja huonosti että. En tiedä johtuuko tulevista hampaista vai siitä että likka on oppinut nousemaan kaikkea vasten seisomaan. Keskellä yötä herään huutoon kun seisoo sängyssä,sitten ilostuu kun tulen paikalle ja alkaa nauramaan. Siinä vaiheessa on ihan täysin hereillä ja nyt on viikon verran haettu unta takaisin parikin tuntia. Yritän saada likan takaisin unille omaan sänkyynsä ilman tarjoilua mutta parin tunnin jälkeen olen niin väsynty ja hermo kireällä että haen maitoa ja kaappaan kainaloon. Toivottavasti menee pian tämä vaihe ohi ja saadaan taas ehjät yöt takaisin. Se pinnikseen nukuttaminen kun on vähän tuskaista,olen aika lyhyt ja pohja on jo alhaalla. Siinä sitten roikut persus pystyssä ja yrität pitää lasta kiinni. Joku kun näkis niin saisi varmaan hyvät naurut mutta itseä ei kamalasti klo3 yöllä naurata... Täytyy vain ajatella että ohi menevä vaihe,niinkuin moni muukin vaihe tähän mennessä. Mutta kyllä on puhti aamulla pois koska likka herää kuitenkin klo6-7 aikoihin. Itsellä jää yöuni siis noin 6 tuntiin.

Ja sitten tosta koirasta... Täällä se vielä hilluu. Olen laittanut ilmoituksia vähän sinne sun tänne mutta ei ole tärpännyt. En oikeasti ymmärrä että mikä ihmisiä vaivaa. Jos ilmoituksessa lukee; uros,5vee,leikkaamaton,ei näyttelykoiraksi,liikkujalle jne. Niin saan sitten viestejä;olisin kiinostunut jos koira olisi nuorempi/narttu/leikattu tms. Ihan kun voisin faktoja muuttaa sitä mukaan mitä kukakin tahtoo. Olen muutamalle vastannut että en voi pakettia muuttaa,varsinkaan tuota ikää ja sukupuolta!! Miksi siis vaivautua edes reagoimaan siihen mun ilmoitukseen,ei tajua!!!

Likka kuuluu heränneen joten pakko taas mennä!!! Yritän taas kirjoitella paremmalla ajalla. Vaikkei meille nyt sen ihmeempiä kuulu!!

DEVIL

Vierailija
5/65 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko oltiin reissussa kun mies piti isyyslomansa viimeisen viikon. Tänään mulla sitten alkoi hoitovapaa ja samalla nälkäkuuri:)

Viikonloppuna olin Helsingissä tapaamassa tuttuja ja shoppasin kuin viimeistä päivää. Konstikkaalle mukaan tarttui yhtä sun toista, mm. tosimakeet kontiokalsarit..

Viime viikolla Konsta oppi istumaan oma-aloitteisesti, konttamaan muutaman askeleen, nousemaan polviseisontaan - samalla tuli ekat kuhmut ja mustelmat ja äiti oli paniikissa. Tänään sitten noustiin oikein seisomaan, huh huh tuota tahtia. Hampaita on yksi pari milliä pitkä tönö ja kaksi pilkistää. Eilisestä lähtien on ollut vähän kitinää ja sylin tarvetta, oiskohan hampaita vaiko kipeäksi tulossa. No reissussa oli kuitenkin oma itsensä eli aurinkoinen pikku-hurmuri.

Kiva kuulla teistäkin Midzi - mehän tavattiin silloin piknikillä Träskendassa, nykyään asustellaan j-kylässä.

Ja tsemppiä duunikuvioihin Oodille. Me ollaan vissiin samalla alalla, ja kateellisena kuuntelen pk-seudun työtilannetta, täällä ei ole viestintäalan paikoissa hurraamista, mutta jospa jotain löytyisi kun sen aika on.

Meillä ei EI-sanaa oikein uskota, enkä ole kai tosissani jaksanut sitä vielä opettaakaan. Mutta olisi kiva, jos konstikas oppisi vilkuttamaan, taputtamaan, sanomaan isi tai vaikka suukottamaan. Jotain sen tapaista märkää kyllä välillä saankin poskelle:)

Mukavaa viikkoa kaikille,

nippu&konstis 8,5kk

Vierailija
6/65 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tääl on tää mamma ihan shokissa, tein päivällä raskaustestin ja se oli plussaa vaik en ees uskonu olevani raskaana.Menkat pari päivää myöhässä, se nyt on ihan normaalia, mut tein kuitenkin kun jouduin tos männä vkonloppuna tai siis kaks vkoa sitten hakee katumuspillerin.

Olo on tosi sekava kun ei oikein tiedä itkeäkö vai nauraa.

Kävin jo tuol odotus puolella kurkkaamas heinäkuisia ja niit olikin tosi paljon. Nyt vaan sit odotellaan ja katotaan pysyykö sisällä vai ei.

Kaapo meillä sairastu vkonloppuna ripuliin, mies joutu yksin vetää vaippa sulkeisia kun mä olin tallinnassa rilluttelemassa. Vieläkin on vähän ripulilla, mut onneks noi maitohappobakteerit on auttanu.

Josko lähtis komentamaan isoimmat lapset sänkyyn, pienin jo uuvahti..

Katerina ja Kaapo sekä masuasukki rv?

Vierailija
7/65 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun onnittelut Katerinalle! Kyllä se siitä iloksi muuttuu... toivotaan sujuvaa ja hyvävointista raskausaikaa. Muistahan kirjailla aina välillä tännekin olotilaasi, niin saa muistella ja haikailla (?) raskausaikoja :-)

Meille ei pikkukakkosta ole tilattu. Muutaman vuoden päästä sitten. Olen kuitenkin jo miettinyt uuden pojan nimen, jos saisi toisen pojan; Lenni Julius. Musta se olis ihanan symppis nimi :-) Tyttö sais edelleen olla Iida Julia -se olisi Simpustakin tullut, jos olisi ollut tyttö. No, pitänee tehdä tilanne check sitten muutaman vuoden päästä, jos kakkosta siunaantuu.

Tänään on ensimmäinen työpäiväni! Tai siis ensimmäinen PALKALLINEN päivä. Äitiysrahoilla kituminen ohi, aaah ja syvä helpotuksen huokaus! Maanantaina on palkkapäivä. Olen tänään ja huomenna kesälomalla. Ke-pe menen töihin. Ja voin sanoa, että ei todellakaan tunnu siltä, että olisin palannut taas töihin. Tänään oli jo eka näkemysvääntö sen sijaiseni, nykyisen kollegani... the bitch-lehmän kanssa. Ei tuu kyllä yhtään mitään meidän yhteistyöstä! No, huomenna aamulla taas työhaastattelu. Pääsin final kierrokselle yhdessä paikassa -saas nähdä, tärppääkö duuni. Voi miten ihana olisikaan aloittaa uusi vuosi aidosti uusin kuvioin... eli uudessa työpaikassa. No, pitäkää peukkuja mulle!

Unista oli puhetta. Simppu nukkuu sellaisen 13-14h päivässä. Yöllä nukkuu aika tarkkaan 11h ja sitten 2-3h päikkäreitä yleensä kahdessa pätkässä. Päikkärit nukutaan 99% sesti sisällä, omassa pinniksessä. Tai sitten vaunuissa, jos ollaan liikenteessä. Ulkona en nukuta oikeestaan enää lainkaan -ei ole mitään erityistä syytä, mutta kun tuntuu nukkuvan sisälläkin niin hyvin niin en ole jaksanut sitä pukemisrumbaa.

Ja mullakin on kysymys; leikittekö paljon naapukan kanssa? Musta tuntuu, että meillä on monesti illat ja päivätkin sellaisia, että Simppu puuhailee omiaan lattialla ja itse sitten istun sohvalla, teen koneella tai puuhaan jotain kotihommia. Mietin, että kai se on ihan normaalia, ettei sen kanssa koko ajan ole mikään kiinteä vuorovaikutus? Kyllä me sitten höpistäänkin, mutta ei kyllä todellakaan koko aikaa. Usein Simppu saattaa tunninkin puuhata ja päristellä ihan omiaan ja meikäläinen sitten surffailee netissä. Sitten syödään tai lauleskellaan ja leikitään palikoilla (siis minä kasaan palikat ja Simppu kaataa rakennelman) ja sitten taas ollaan " omillaan" -kai se on ihan ok, kun kumpikin on olotilaansa suht' tyytyväinen? En tiiä.

Jeps. Nyt tuli mieskin kotiin -pitänee viedä sessut iltalenkille kun Simppukin painui jo unille. Onneksi se on iltaisin niiiiiin helppo ja vaivaton, vellipullo naamaan, pusut ja paijaukset ja sänkyyn -sinne jää ja nukahtaa itse.

Vierailija
8/65 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ekaksi onnittelut katerinalle! Kiva kun tulee helmikuisiin muitakin odottajia. Taitaa meitä jo muutama olla! Mulla rv 18+2 nyt menossa, maha alkaa olla jo melkoisen iso. 4d-ultraan ollaan menossa parin viikon päästä, jänskättää vähän kun Iitaa odottaessa käytiin vaan tavallisessa rakenneultrassa.

Koira-asiaa vähän vielä.. Perusasiat meillä on mielestäni kunnossa, johtajuus yms. Oma paikka koiralla on boksi, joka todellakin on sen oma paikka. Nukkuu siellä aina, boksi on siis meillä aina ovi auki eli koira pääsee halutessaan sinne. Rauhaa sillä tosin ei tällä hetkellä ole oikein sielläkään, koska toistaiseksi tässä pienessä asunnossa asutaan. Boksiakaan ei näin ollen kovin rauhalliseen paikkaan saa. En toki Iitaa sinne päästä, mutta käyhän se aina välillä siinä roikkumassa kun silmä välttää. Suurin ongelma meillä on se, että koiralle ei yksinkertaisesti ole aikaa ja mulla ei ole jaksamista silloin kun aikaa olisi. Tänäänkin mies on lähteny töihin vaille viisi aamulla ja on sillä tiellä edelleen. Valitettavan usein tuppaa nuo päivät venähtämään. Tilanne ei tästä todennäköisesti ihan heti helpotu kun on se pikkukakkonenkin tulossa. Ollaan pitkän harkinnan jälkeen päätetty että koitetaan etsiä koiralle uusi, hyvä koti. Halutaan että se pääsee paikkaan, jossa sille on oikeasti aikaa ja mielellään vaikka toinen koira kaveriksi. Pakko ajatella sen parasta vaikka kuinka tuntuu pahalta. Pari lupaavalta kuulostavaa kyselyä on tullut, saa nähdä poikiiko niistä mitään. No, se siitä aiheesta..

Iita opettelee kävelemään! Touhottaa ihan innoissaan taaperokärrien kanssa, ei malttais paljon muuta tehdäkään. Hampaita vissiin pukkaa, öisin itkeskelee välillä, voi tosin johtua tuosta liikkumisestakin. Kipeänä ei onneksi olla oltu, pientä flunssaa lukuunottamatta (pitää ihan koputtaa puuta). Neuvolassakin ihmettelivät että miten vähällä ollaan selvitty. No, nyt varmaan iskee joku tauti kun ehdin kehumaan..

Taidanpas alkaa vääntämään miehelle jotain iltapalaa jos se vaikka kohta kotiutuis. Saa sit samalla itsekin syödä.. :)

-elmiina ja Iita 8,5 kk

Vierailija
9/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset kuolan keskeltä. Siis paljonko voi pienestä ihmisestä irrota kuolaa? Sitä lentelee pitkin lattioita ja tavaroita voimakkaan päristelyn saattamana ja roikkuu suusta pitkänä jojona kuin mastiffi-koirilta! Kuka tämä kuolaava pikkuotus oikein on?

Mahtaakohan Simpulla olla kuumetta? Se oli päikkäreiden jälkeen aivan litimärkä hiestä ja posket tulipunaiset. On kuitenkin iloinen ja pirteä, joten ilmeisesti mitään kovin vakavaa ei voi olla pielessä? Ehkä sen oli vaan nukkuessa kuuma? Onko kuumeinen lapsi yleensä kipeän oloinen?

Aamulla oli se työhaastattelu. En tiiä, oli vähän omituinen... saas nähdä, miten käy.

Simppu yrittää kovasti seistä ilman tukea. Eilen seisoikin hetken, mutta ehkä se oli vahinko, koska se ei toistunut. Pitkään se on jo seissyt niin, että pitää vaan yhdellä kädellä tukea, mutta nyt päästää selvästi irti ja koettaa pysyä pystyssä. Heikolla menestyksellä tosin.

Mitä muuten mahtaa tarkoittaa, kun neuvolakortissa on kehityskohta " kävelee tuettuna" ? Tarkoittaako se, että kävelee itse esim. sohvapöydästä tukea ottaen vai sitä, että minä pidän käsistä ja ottaa kävelyaskelia? Kun siihen pitää ruksata, missä iässä on mikäkin vaihe tullut.

Meillä on kaikki vaiheet tulleet tosi aikaisin, paitsi eka hammas ja pinsettiote ei ole hallussa kyllä vieläkään... neuvolassa se kyllä sanoi viimeksi (8kk) että se pinsettiote tulee yleensä vasta siinä 9-10kk tienoilla. Onko teillä muilla ko.sormiote jo tullut?

Me lähdetään tänään bussilla Ikeaan. Tohon Vantaan Ikeaan. Käydään ostamassa sellainen 14¿ syöttötuoli mummolaan. Kun Simppu menee huomenna ensimmäistä kertaa " päivähoitoon" eli siis meikäläinen suuntaa töihin niin menee mummolaan siksi aikaa. Tähän asti on mummolassa aina syönyt siinä Gracon turvakaukalossa, mutta kun se vaihdetaan isompaan istuimeen varmaan tällä viikolla, niin pitää kaiketi joku syöttötuoli sitten olla -muuten ei tule ruokahetkistä mitään.

Jeps. nyt alkaa ääni kiristyä -taitaa olla lounasaika.

Oodi ja Simppu

ps. Ai niin Elmiina... vähän mua nauratti eilen. Kun minä olen tässä tohkeissani jakanut niitä koiraneuvoja, niin eikös meidän vanhempi piski aloittanut murisemaan mulle!!! Siis olin aivan, että TÄ?!? Murisi luutaan ja illalla vielä ruokakuppiaankin, että taitaa olla syytä katsoa peiliin ja lukea ne ajatukset itsekin... ja taas tapakoulutusta peliin. Aaarg, eikö koira voi koskaan asettua?

Vierailija
10/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olaan oltu kipeenä kaikki vuoronperään ja jos ei kipeenä niin sitten reissussa. Tuntuu, että on aina jotakin meneillään.

Inkeri ei liiku vieläkään ja olemmekin menossa nyt torstaina fysioterapeutille. Katsotaan siellä mitä tahdään vai tehdäänkö mitään. Kunb soitin aikaa ja kerroin tilanteen niin hän arveli, että Inkeri tarvitsee hieman apua liikkeelle lähtemisen suhteen.

Inkeri on selvästi keskittynyt puhumiseen ja sanoja tuleekin vaihtelevaan tahtiin. Välillä sanoja pulppuaa joka vaiheessa ja sitten saattaa mennä muutama päivä ettei tule kuin jokellusta. Äänessä neiti on kuitenkin kaiken aikaa =)

Halaukset, suukot ja äiti on nyt hitti juttu. Saan hellyydenosoituksia todella paljon, mutta muille tätä samaa kohtelua ei suoda. Minä en tietenkään valita. Inkeri ei kuitenkaan " roiku" minussa vaan suostuu muidenkin syliin.

Hampaita ei ole vielä yhtäkään ja olenkin jo alkanut epäilemään tuleeko niitä ollenkaan. Kovasti on ikenet valkoisena, mutta läpi ei mitään tule. Ehkäpä ennen kouluun menoa...

Saksan kieltä meillä opiskellaan kovasti. Lähtöpäivä ei edelleenkään selvä (mieheillä se päättäminen kestää). Alinakin osaa jo joitakin sanoja ja on todella innokas oppimaan lisää. Hän hallitsee mukavasti jo englannin kielen sekä tietenkin suomen ja pikku hiljaa tulee saksa. Uskomatonta miten nopeasti ja helposti lapsi oppii uusia kieliä! Voipi olla niin, että Alina toimii minulle tulkkina saksassa :)

Nukkumisesta oli puhe. Inkeri nukkuu todella hyvin kuten olen maininnut. Yöunet on 11-12h ja päivällä hän nukkuu pariin kertaan 1,5-2h unet.

Joku kyseli leikkimisestä. Minä leikin Inkerin kanssa päivän aikana. Touhuamme lattialla, luen hänelle, tanssimme ja meillä on myös oma kahden hengen bändi =) Soitamme paria kattilaa ja meillä on myös helistimet, Inkeri " laulaa" omalla ihanalla tavallaan ja minäkin koitan jotain rallatella. Olemme essintyneet vain oman perheen läsnäollessa ja parempi niin sillä luulen, että muu maailma ei ole vielä valmis vastaanottamaan meitä =)

Rinkeli heräsi...

Birdy ja Inkeri 9kk

Vierailija
11/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää... En tiedä vaivaako Siiriä ne hampaat, mutta muutaman kerran yössä tarvii tissiä, vaikka ei nälkä olekaan. Sais jo loppua, en viitsi huudattaakaan jos ne hampaat vaivaa... Tosin koitin laittaa suponkin yöksi eikä auttanut.

Birdy, vai oikein fysioterapeutille? Kerro sitten mitä sanoo, meillä kun ei myös liikuta vielä mihinkään. En tiedä miten sitä liikkeellelähtöä voisi auttaa, tai miksi edes pitäisi, mutta ehkä se fysioterapeutti tietää. Mä olen vain ollut tyytyväinen kun toinen niin iloisena vaan istuskelee : )

Tänään oli Aamulehdessä juttua lasten pahoinpitelystä oikein kuvin, mulle tuli oikein huono olo : (. Miten joku voi satuttaa pientä lasta ja jopa pieniä vauvoja : (. Sitten kun omat lapset on isompia, aion ottaa selvää miten sijais/tukiperheenä voisi toimia.

FannyK

Vierailija
12/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ei kukaan ostaisi 2,6m pätkää Aku Ankka-tikkikangasta? Meinasin tehdä sängynpeiton ja tuolinpäällisen, mutta ei sovikaan väreihin.

Vierailija
13/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten musta tuntuu et päivät vaan valuu käsistä?? Mä olen niin saakelin väsynyt ettei oo rajaa....ja illalla laatta lentää ja etoo ihan perkeleesti. Niin että onnea Katariinalle, tervetuloa pöntönhalaajiin!!! Mä tässä oottelen kutsua siihen np-ultraan ja perjantaina menen taas sisätautilääkärin tuomiota kuulemaan...onkohan lääkitys edelleenkään kohdallaan.Mulla on muuten kauheet happaman ja suolasen mieliteot, eilen just kaupassa surkuttelin ku suklaata olis nyt tarjolla hyllyt pursuten ni mua ällöttää kaikki makee...

Mun mielestä se käveleminen tuettuna tarkottaa just sitä kävelyä kun riiputaan pöydässä tai sohvassa kiinni ja kuljetaan sivuttain, no Dunsku kävelee kyllä käsistä riiputettunakin jopa yhdellä kädellä, nousee seisomaan ilman tukee, ihan itse kyykystä. Sit nyt on vasta honannut et voi kontata takaperin ja sit naurattaa kun törmää johokin. Hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaset ;))) Ja arvatkaa montako hammasta??? Tasan 0, missä helvetissä nekin viipyy...

pinsettiotetta harjotellaan kovasti, makaroonit ei oo siinä hyviä kun ovat niin liukkaita. Meillä syödään nykyään hyvin, kunhan on samaa ruokaa ku muilla(suolaton versio).

Sit kun tulee arabimusiikkia niin pylly keikkuu ja kädet alkaa huitomaan ihan tajutonta tahtia. Mieshän puhuu suurimmaksi osaksi tytölle vaan arabiaa, ymmärtää ein ja tänne. Osaa sanoa arabiaksi kyllä (nääm)liekkö oikeen kirjoitettu...Muutenkin suu käy jatkuvasti, ihan on meidän molempien geenit siinä saanut.

Ai niin, mun pikkusisko sai viime ke pienen pörröpää tytön, aivan ihana.Onneks tosiaan olen raskaana kun haluisin kyllä semmosen nyytin. Dunia vaan sai karmeet raivarit kun pidin vauvaa sylissä.

Koira-asiaa vielä, meillä rakki on kerran murissut tytölle, meni kesken leikin ottamaan koiralta pesupallon(ykköslelu rakilla) ja sit murahti. Ei oo sen jälkeen edes yrittänyt murista, koska palautettiin aika nopeesti koira maantasolle. Mä kiellän tosi tiukkaan kun koira syö tai nukkuu, sillon pitää saada olla rauhassa ja niin on kyllä saanutkin olla. Vitsittää vaan ku tyttö on honannut et koirallehan voi heittää ruuat suusta mitä ei itte halua syödä.

Kai oli jotain muutakin, paskeli haisee tuolin alla niin vahvana et pakko mennä pesemään;))))

Kuumetta ja kakkapylly ja rv 10+

Vierailija
14/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy ja kuumetta, kiva kuulla teistäkin!

Devil, ai eikö koiran sukupuolta voikaan muuttaa haluttaessa :). Kyllä ihmiset on kummallisia.

Katerina-77, onnittelut!!!

Oodi77, täällä peukut pystyssä jotta sulle löytyy uusi kiva työpaikka. Mulle tuli juuri tänään " kiitos, mutta ei kiitos" -vastaus siitä ainoasta paikasta johon olen lähiaikoina hakenut.

Kyselit pinsettiotteesta -Silppu ryhtyi noukkimaan koivunsiemeniä ym. sälää seitsenkuisena. Ja leikkimisestä, pukelo viihtyy ainakin vielä toistaiseksi niin hyvin itsekseen, että en mene sotkemaan leikkejä :).

Silppiksen liikkuminen on ottanut aimo harppauksen lähipäivinä. Nyt nousee sujuvasti seisaalteen ja ottaa askeleita tukea myöten. Koettaa nousta lattialta seisomaan (juu ei vielä onnistu). Jättääköhän konttaamisen välistä kokonaan?

Isä tuntuu edelleen olevan pop, mutta parina päivänä on typsy ollut tavallista sylihakuisempi. Ehkä nyt tulee sylikissavaihe tai sitten sylissä on kiva olla kun on kipeä. Kenenpä mielestä ei olisi :).

Tarjoilemaan lounasta ->

KL.

Vierailija
15/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

FannyK, yhtä pahaa teki mullakin ne kuvat :-/. Järkyttäviä. Kuka voi noin satuttaa pientä lasta?

KL.

PS. Minkä väristä se Aku Ankka -kangas on?

Vierailija
16/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan niin kovasti menossa kokoajan kun mies on isukkilomalla, että hyvä kun koneelle ehtii :)

Katerinalle onnittelut plussasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meillä saattaa olla myös koiralla kohtalonhetket edessä...sehän on ollut miehen kotona siitä saakka kun pojalla todettiin koira-allergia. Nyt sitten appiukkokin on alkanut oireilemaan ja voipi olla, että koira saa piikin :( Se on jo kohta 12 vee joten sitä ei kannata enää mihinkään uuteen paikkaan sijoittaa. Miehelleni se on varsinkin kova pala kun koira on aina ollut enempi sen koira. Kyllähän mäkin olen salaa sitä itkeskellyt.

Meillä liikutaan kovasti ja tutkitaan kaikki paikat. Ollaan kokoajan saatu nostaa kukkia yms ylemmäksi kun tuntuu, että poika pääsee jo joka paikkaan. Ei -sanaa uskoo aina välillä ja varsinkin iltaisin sen ymmärtäminen näyttää olevan hankalaa. Väkisin mennään värkkäämään videoita yms vaikka kuinka kielletään ja kannetaan poika sieltä pois. Suuttuu sitten niin penteleesti :)

Mä olen antanut 8kk soseita nyt välillä muun ruoan seassa, tosin soseutan edelleen kun herralle ei muuten mene alas. Viljoista olen kauraa antanut ja nyt ajattelin kokeilla ohraa.

Meillä on nukuttu yöt edelleen tosi hyvin, koputetaan puuta...

Mä katsoin sen 4D -dokumentin viime viikolla siitä lasten hyväksikäytöstä ja kieltämättä oli karvat pystyssä! Hankalaa ymmärtää miten jotku voi tehdä niin lapselleen. GRR!

No nyt ei muuta tule mieleen joten talvista loppuviikkoa kaikille!

Sasuliini ja Eetu 9,5kk

Vierailija
17/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran aloitin ;))

meillä ei oo nostettu mitään ylöspäin lasten takia, pitää vaan uskoo ja hillitä ittensä siis lapsen. nyt tyttö meni ropeltamaan videoita ja dvd-levyjä, pistettiin sinne kasettien väliin sellanen pehmopingviini mitä pelkää, eipä koske enää.

Meillä on muuten nyt kolmas päivä menossa kun ei oo nukuttu aamupäiväunia..jo on kivaa, minä kyllä nukkuisin. Nyt mä sit surffaan netissä ja toinen leikkii leluilla ja välillä käy äitiä halaamassa.

Ne vanhat raskauspinot on ihania luettavia!!!!

Mä kans kävin kattoo kesäkuu 07 pinoo, mut ei oo oikeen napannut, jotenkin siellä ollaan jo niin raskaana että...

kuumetta ja puhdas pylly

Vierailija
18/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaanpa jos ehtisin pari riviä kirjottamaan. Veikko vielä hetken päikkäreillä ja Aaro lukee mun jaloissa puutarhakalenteria. Meillä on ollu aikamoista haipakkaan nyt kun Veikko on ollu jatkuvasti kokona kun päiväkodissa on niitä täitä (taisin käydä kertomassa jo siitä aikasemmin). Ei oo kyllä ehtiny mitään muuta kun näitä kosseja viihdyttämään. Nyt oon onneksi löytäny jonkinlaisen päiväohjelman jolla pärjätään. Aamupäivä ollaan Veikon ja itkuhälyttimen kanssa ulkona, niin Aaro nukkuu 9-11, joskus jopa 9-12. Muuten ottaisi vaan puolen tunnin tirsat jos veisin vaunussa ulos tai oltas kaikki sisällä. Saan tuossa kyllä hyvin lumityöt tehtyä, mutta Veikon ulkoilu on kyllä yhtä kitinää. Sitten syödään ja Veikko menee nukkumaan. Oon nyt saanu sen nukahtamaan niin, että pidän tiukasti vaan kainalossa niin kauan että lopettaa raivoomisen ja rimpuilun. Siihen se nukahtaa tosi nopeesti. Kuulostaa hurjalta, mutta se on aina ollu tosi kova tappeleen unta vastaan. Siitä ei tuu mitään jos se ei nuku, ja itekseen se vaan riehuu. Iltapäivällä taas Aaro nukkuu ja Veikko saa sillon kaapista pikkuautot, joilla ei voi leikkiä kun Aaro on hereillä kun niistä irtoaa pieniä osia ja Aaro pistää kaiken suuhun. Näyttää olevan mielissään kun sillä on joku ' oma juttu' . Laittoi oikein eilen leikin lopuksi kaikki koriin ja toi mulle kun halus taas alkaa Aaron kanssa leikkimään. Huomenna toivottavasti päiväkotiin voi mennä. Kaipaa kyllä kovasti leikkikavereita. Miehellä kävi sunnuntaina yks kaveri kylässä ja Veikko varasti sen kyllä kokonaan ittelleen. Oli aivan touhussaan kun oli joku leikkikaveri.

Elmiina: kiva kun ootte löytäny ratkaisun koira-asiaan. Nuo päätökset on aina rankkoja.

Pinsettiotteesta: Aaro on ollu tosi näppärä sormistaan jo pitkään. En oo niin tarkasti seurannu, että ottaako se koskaan pelkästään kahdella sormella, mutta sivujahan se on käännelly ihan paperisivuisista kirjoista jo pitkään. Korpun muruja yrittää saada poimittua pöydältä kun syödään. Ryömii edelleen, ei konttaa eikä nouse seisomaan eikä jaksa seistä kun pidän kiinni.

Leikkimisestä: Aaro ja Veikko näyttävät viihtyvän yhdessä, en tiedä mitä ne oikeen tekee... möyrivät? ölisevät? Jotakin ne tekee, mutta mä en oikein tiedä mitä se on. Se on varmaan joku poikien juttu. Ovat erittäin ilahtuneita kun näkevät toisensa ja sillonkin kun isi tulee kotiin. Äiti on huonekalu nähtävästi. Aaro on kyllä innokas pussailija ja halailija, toisin kuin isoveljensä. Mulla on yleensä koko naama kuolassa kun pussaillaan. Yks päivä pelkäsin että se imasee mun piilolinssin kun suuteli niin kiihkeesti mun silmää. Aaro tykkää räplätä leluja ittekseen, jos meen siihen väliin, sen leikit selkeesti keskeytyy.

Aaro nukkuu yöllä 20-07, päivällä 9-11 ja 15-16. Jos käydään kärryttelemässä illalla niin sillonki vielä torkkuu.

Mun täytyy varmaan alkaa nyt peseen ja leikkaan Veikon tukkaa kun se heräs. En saanu sille enää parturiaikaa täksi päiväksi ja tuo sen pehko on niin herkullinen että vaikka ne täit ois jo kuollu siellä päiväkodissa niin ne kyllä herää kuolleista kun ne näkee sen huomenna.

Paljon onnea odottajille ja hyviä vointeja!

Äh, nyt se viskoo palikoita, gotta go.

Ihanaa aurinkoista talvipäivää kaikille!

Vilja

Vierailija
19/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu muutettua uuteen kotiin ja suunnilleen tavaratkin on löytäny oman paikkansa. Autotallissa on kyllä vielä jotain rojua, mut kun ei niitä ole vielä ehditty kaipaamaankaan, niin olkoon siellä.

Janikalla on nyt 5 hammasta ja neiti tykkää kovin kävellä, kun vaan saa jostain vähän tukea. Se voi olla vaikka suora seina, kuhan johonkin saa kätensä laittaa. Liikkuminen on siis kehittyny tosi hyvin. Puhettakin tulee koko ajan, mutta taitaa olla meissä vanhemmissa vika kun ei ihan ymmärretä... Ei siis ees yritetä mitään sanoja, kyllä se on enemmänkin sitä ättätättä-sarjaa.

Kun vaan saatais noihin öihin jotain järkee... Neiti nukahtaa joskus kymmenen aikaan, aikaisemmin ei oo puhettakaan että suostuisi jäämään sänkyyn. Sit noin puoli yhdeltä alkaa se show. Tyttö seisoo laitaa vasten ja huutaa. Eikä se lopu ennen ku saa tissin suuhun. Huuto siis vaan yltyy, jos iskä lähestyy eikä äiti. Tissille sit taas nukahtaa, mutta kun laitan sänkyynsä, niin viimeistään puolen tunnin päästä taas ylös. Usein ei päästä niinkään pitkään hiljaisuudessa. Tätä jatkuu niin pitkään, kun äiti vaan jaksaa. Usein sit otanki noin viiden yrityksen jälkeen meidän viereen nukkumaan. En vaan tykkää siitä, kun sit saa kuitenkin varoa, ettei toinen lähde liikkeelle ja tipu sängystä. Eikä Janika oikein vieressäkään nuku hyvin. Kyllä noin tunnin välein on tississä kiinni. Auttakaa! Mitä vois yrittää avuks? Neiti ei käytä tuttia, eikä pulloa. Ei ole koskaan huolinut kumpaakaan. Tätä on nyt jatkunut jo kaks kuukautta, eli ei johdu muuton tuomasta muutoksestakaan.

Päikkäreitä nukkuu yhdet pidemmät noin viiden aikaan, eli suunnilleen tunnin kestävät. Aamupäivällä nukkuu, jos sattuu huvittaan. Muuten on oikein pirteä ja iloinen lapsi.

Ruokana menee sekä viiden että kahdeksan kuukauden murkinat. Tosin vähän joutuu muusaan, jos on isoja paloja. Ja kasvanutkin tyttö on kivasti, pari viikkoa sitten oli neuvolassa 70,5 senttiä ja 9,3 kiloa.

Eli kaikki muuten oikein hyvin, kuhan nuo yöt palautuisi ennalleen... Kertokaa ihmeessä, jos jotain vinkkejä!

Ja onnea kaikille odottajille! Ja jaksamisia... =)

Jansku ja Janika 8 ja ½ kk

Vierailija
20/65 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa vaan kaikille ja ensiksi

Onnea raskautuneille :) siis kaikille teille :)

Meille ei harmi vauvoja enää siunaannu joten täytyy tyytyä sitten vaan näkemään ystävien vauvoja jne.

Meillä on niin väsynyt perhe että en ole jaksanut edes lukea. meillä siis keikutaan yöt edelleen -1,5-3 h välein herätänn koko yön. alkaa rasittaa sekä äitiä että isää. En oikein tiedä mitä tekis ja mitä en tekis ;)

Oskari on sitten päivät kiinni minussa eli nytkin keikkuu tuossa jalkaa vasten ja ölisee. Noustaan siis hienosti seisomaan ja jo liikutaan sivuttain ja kaikki kiinnostaa. ja EI sana on tullut hyvin tutuksi eikä tarvii yleensä kuin kymmenne kertaa sanoa ennenkuin uskoo.

Työkuvioita. Odottelen minäkin ensimmäistä Ei kiitos kirjettä. hain siis yhteen sopivaan paikkaan töihin mutta eihän täällä keskellä ei mitään pääse ellei ole suhteita tai sitten ole lukenut tyyliin valtiotieteiden maisteriksi ;) Että silleen -työttömyys siis odottaa höh

Mutta nyt täytyy rientää kun ukko huutaa taas lahkeessa ja tyttö (kohta 6 vee ) kiukkuaa -siis tätä normaalia jokapäiväistä hulabaloota.

leikkiäkin aina pitäis mutta tuntuu et on veto niin pois ettei pysty .....

Minkki kera Oskuboyn kohta 9 kk