,,,^._.^,,, HELMIEN vko 46 ,,,^._.^,,,
Kommentit (65)
Miehellä alkoi työpaikan pikkujoulut jo klo 15 ja me oltiin iltapäivä lasten kanssa mun kaverilla. Helmi ei suostunut siellä nukahtamaan tokille unille, joilla normaalisti nukahtaa klo 16, vaan nukahti vasta kotimatkalla klo 19 eli valvoi klo 13-19, mikä on kyllä aika harvinaista (varmaan eka noin pitkä valvomispätkä). Tuolla mun kaverin luona oli myös meidän toinen kaveri, eikä kummallakaan heistä ole lapsia. Kyllä on niin " rentouttavaa" olla lapsettomassa paikassa kylässä 3,5-v:n ja 9-kuisen kanssa... Huomenna illalla mennään lasten kanssa tähän lähelle (tänään oltiin kauempana) kylään, jossa on meidän pojallekin kaveri ja mies tulee sitten hakemaan lapset sieltä ja mä jään viettämään sinne loppuiltaa ihan ilman lapsia. Ihanaa!
Helmillä alkoi näköjään uusi nuha, vaikka vanhakaan (nyt 2 viikkoa kestänyt) ei ollut mennyt ohi. Ärsyttäviä nämä jatkuvat nuhat, mutta onneksi ei ole mennyt vielä kertaakaan korviin. Viime yö meni muuten tosi hyvin, kun Helmi heräsi vasta 6.30 ekan kerran, mutta sitten valvoikin yli ½ h ennen kuin nukahti vielä tunniksi. Vähän meinasi mennä hermot nyt illalla, kun olin yksin lasten kanssa ja piti saada esikoinen yöunille ja Helmi vaan huusi lahkeessa. Helppo tehdä kaikki pojan iltatoimet yms. kun Helmi ei voi olla hetkeäkään tyytyväisenä aloillaan. Onneksi mies on 99,9 % iltaisin kotona, niin on 2 aikuista tossa hommassa. Onnistuishan se muuten ihan hyvin yksinkin, mutta Helmi on iltaisin aika kärttyinen ja sylikissa, niin en pysty sitten kunnolla tekemään itse mitään.
Me tavattiin aika samalla tavalla ja samoissa merkeissä miehen kanssa kuin SASULIINI miehensä kanssa. Eli kohta 7 vuotta sitten (vuosituhanteen vaihteessa) ravintolassa. Mä olin ollut yli vuoden sinkku ja koska ex-kundikaverini oli loppupeleissä ääliö (ensin petti ja eron jälkeen sitten alkoi kaataa kaikkea paskaa niskaan), mulla oli edelleen tosi huono fiilis miesten suhteen. Ravintolassa katselin yhtä syötävän söpöä kundia koko illan aina kun meni ohi ja lopulta kundi tuli sitten viereen tanssimaan. Mieheni oli silloin vasta 18 v ja esikoisen syntyessä oli pari kuukautta aikaisemmin täyttänyt 22. Kyllä sen puistossa huomaakin, että pojalla on suht nuori isä, kun mies kirmaa siellä liukumäissä pojan kanssa yms. kun muiden isät (jotka ovat meilläpäin melkein kaikki muut jotain 35-40-v) vaan seisoskelevat paikoillaan. Vaikka kyllä mäkin pääasiassa seison ja juoruan muiden äitien kanssa... Ja hauska ajatella, että kun esikoinen on täysi-ikäinen, on mies 40 v. Silloin voitais sitten hommata yksi iltatähti, jos joku vaan voisi synnyttää sen mun puolesta =)
NONNU78: Vai menette naimisiin! Oikein paljon onnea ja tsemppiä juhliin!
Nyt jos menis nukkumaan. Saankin vallata sängyn yksin, kun mies joutuu menemään yöksi sohvalle haisemaan...
T:Fassiloora ja Helmi (9 kk)
Mä pääsen tänään ihan yksin kaupungille vaate- ja joululahjaostoksille, kunhan toi mies herää... Eilen oltiin mun äitin ja lasten kanssa, ja tulikin lapsille kaikenlaista kengistä alusvaatteisiin. Ostin Siirillekin semmoiset pehmeät hyvät ensiaskelkengät joilla on hyvä sisällä reenata : )
elmiina, meillä on nyt tasan 2v kun tuli talopaketti, ja viime viikonloppuna saatiin ne kuuluisat viimeiset listat kiinni!
Jaha mutta nyt tuo heräsi, Esprit here I come! Ystäväni Visa ja Mastercard mukana!
FannyK ja Siiri tänään 9kk
Alkuun kiitokset kaikille onnittelijoille! Vähän pelottaa tää olotila, katsotaan kuin käy kun vatsakipujakin on ollut melke joka päivä.
Onnittelut nonnulle! Häät on ihania, oli ne kuinka pienet tahansa niin tunnelma on aina herkkä...
meillä pidettiin kotona, tein itse kaikki kakut, vieraita oli n.25.
Häävalssia ei tanssittu, se oli yksi ehdoista jonka mies asetti häille :)
Meillä valvotaan taas yöt, itse oon päivät ihan kuutamolla kun yöllä heräillään tunnin-kahen välein.
Alku olikin niin helppo et pitihän se arvata et jossain vaiheessa ne yövalvomiset sitten alkaa. Huonot yöt alko siitä kun hampaat alkoi puhkeemaan.
Pinsetti otetta ei Kaapo vielä osaa, tuntuu et kaikki energia menee tuohon liikkumiseen ja kävelyn opetteluun, yötkin pitää käyttää harjoitteluun eli tunnin välein melkein noustaan ylös seisomaan.
Tuosta parinvalinnasta sen verran täytyy sanoa että se oikea tulee silloin kun sitä vähiten etsii..
Erosin ekasta äijästä kun poika oli alle vuoden, heitin äijän pihalle kun sain sen toistamiseen kiinni pettämisestä joten luotamus äijiin kärsi pahasti.
Kun poitsu oli n. puolitoista vuotta tapasin nykyisen mieheni kun tyttökaverini halusi piristää minua ja kutsui poikaystävänsä kaverin luo minut " bileisiin" . Sanoi vaan et juomat on hankittu et senkun hilaat ittes tänne.
Kuin ihmeen kaupalla exäni suostui hoitamaan poikaansa ja minä painuin bileisiin ja tapasin nykyisen mieheni siellä.
Yhdessä ollaan oltu nyt 9 vuotta ja naimisissa siitä 4 kk.
Puremisesta vielä, Kaapo käy varpaiden kimppuun kun paljaat sellaiset näkee...muuten kelpaa olkkarinpöytä tai syöttötuolin selkä.
Nyt patistamaan isommat nukkumaan että pääsee viettämään laatuaikaa itsensä kanssa sohvalle telkkarin ääreen!
Love & peace Katerina ja Kaapo
nippu76:
Meillä kun meinaa jäädä konttaus välistä ja toiselta puolen sukua on lukihäiriötaustaa, joten meinasin vähän pitää konttauskoulua.
Minä puolestani pyytäisin, että joku asiaa paremmin tunteva valottaisi mulle tätä konttaamisjuttua! Kyseessä lienee Carla Hannafordin teoria siitä, että konttaamisvaiheen välistä jättäneet lapset kärsivät tavallista useammin lukihäiriöistä. Konttaaminen kun on kehon eri osien tms. ristikkäisliikettä, joka kehittää aivojen eri puoliskoiden yhteistyötä. Ja kun mulle ei kertakaikkiaan mene kalloon, että kävelykö ei ole ristikkäisliikettä?
Oletteko kokeilleet kävellä kädet tiukasti kyljissä kiinni?
Olen siis pitänyt tätä täytenä potaskana, mutta en ole tutustunut teoriaan kunnolla. Enkä todellakaan ole aina näin skeptinen, mutta kun työssä tulee vastaan jos jonkinlaista metodia ja teoriaa ja (pseudo)tiedettä, niin pyrin toki ottamaan asioista selvää. Ja jos luki-/oppimis-/käytöshäiriöistä lasta auttaa vaikkapa se, että syö päivässä ämpärillisen perunoita, niin antaa mennä vaan. Kaikennäköisiä konsteja on tullut testattua.
KL.
Ihanaa kun jotkut menee naimisiin ;)
Koitin sitten laittaa kaikille tapaamisessa olleille kuvia, mokasin ensin pienennyksen, joten tukin varmaan teidän sähköpostin, eikä uusinta mennyt kaikille perille, onneksi ne saa deletoitua helpolla;)
Odottelen muuten kanssa kovasti Marcylta sitä kinkkusinihomejuustopiirakan ohjetta, oli niiiiiiin hyvää.
Mekin on miehen kanssa tavattu netin kautta. Muutama vuosi sitten oli viimeisen kerran maaseutumessujen heilanhakuohjelma käynnissä ja sieltä bongasin oman maajussin itselleni.
Pinsettiotetta Miro ei vielä kunnolla osaa. Tuntuu kanssa että meillä jää konttaaminen kokonaan väliin, kun on niin kauan jo noustu seisomaan ja kävelty tukea pitkin. Ainoastaan puolen metrin matkan Miro on pari kertaa kontannut, muuten ryömii tosi hurjaa vauhtia.
Onneksi meillä ei purra mitään, mitä nyt mun olkapäätä, muttei kahdella hampaalla paljoa pahaa saa aikaiseksi.
Kämppää Miro tutkii itsekseen jokapuolelta, kunhan en mene väliin häiritsemään, jos häiritsen sitten pitääkin viihdyttää; laulattaa, lukea tai leikittää. Tornin kaataminen on ykkösjuttu, jaksaa kaataa useammin kuin äiti rakentaa. Ja kissojen kuppien järjestely on lempipuuha, josta tyhmä äiti vaan ottaa pois, kun lähes joka päivä kaatuu myös kissojen vesikuppi ja sitten kiukutellaan, miro heittäytyy selälleen ja nostaa jaloilla pyllyä ja selkää kaarelle ja kiukuttelee.
Päätä Miro pyörittää käskystä ja välillä matkii kissan maukumista.
Kovasti jo musiikin tahdissa yrittää hytkytellä itseään.
Nukkumaan menee kasin aikaan ja herää vaihtelevan määrän kertoja. Puolessa välissä yötä otan aina viereen, joten ei tule laskettua, nukahtaa kuitenkin yleensä hyssyttelyllä tai huikalla vettä paitsi kerran yössä syö vielä yleensä pullollisen maitoa. Nyt Miro on melkeen viikon ajan nukkunut melkeen joka yö seitsemään asti. Ruhtinaallista. Toivottavasti ne puoli viiden - viiden heräämiset on jo historiaa.
Päiväunia meillä nukutaan kolmet päivässä kestoltaan 1/2- 1 1/2 tuntia , yhteensä noin 2 - 2 1/2 tuntia.
Eiköhän tossa jo tullut tarinaa.
Ai niin, kuusi aiotaan uhkarohkeasti hommata, jos kerran kissatkin antaa sen olla pystyssä, niin eiköhän poikakin.
-niisku