Lapset häipyvät kun miesystävä tulee
Onko kohtalotovereita ja miten tällaisessa olisi paras toimia. Olen seurustellut neljä vuotta kivan miehen kanssa. Lapseni entisestä liitosta ovat 14, 15 ja 18 vuotiaat. Mies ei asu meillä. Perheessäni on aika kiireinen arki töineen ja harrastuksineen ja yhteiset hetket lasten kanssa illalla syödessä, kotitöitä tehdessä tai telkkaria katsellessa ovat minulle ja lapsille tosi mukavia. Tunnen oloni silloin iloiseksi ja tyytyväiseksi ja nautin kovasti siitä kun saan kuulla lasteni ajatuksia ja jutella heidän kanssaan. On selvää että nämä yhteiset arkiset olemiset ovat lapsillekin tärkeitä. Ongelma on se, että jos miesystäväni tulee käymään, lapset katoavat omiin huoneisiinsa koko ajaksi. Jos he törmäävät mieheen vaikka keittiössä, he ovat aivan ystävällisiä puolin ja toisin, mutta he eivät halua viettää hänen kanssaan aikaa. Mies on kiva, mutta ei ole osannut tai halunnut tulla osaksi perhettä, tai ei ole ehkä ymmärtänyt kuinka paljon se olisi vaatinut läsnäolemista myös lasten ehdoilla. Olen yrittänyt luoda yhteyttä lasten ja miehen välille, mutta se ei ole auttanut ja enkä enää jaksa yrittää. Tuntuu melkein, että tullessaan mies pilaa meidän kotimme mukavan tunnelman. Kun olemme kahdestaan kun lapset ovat (harvoin) isällään, minulla on rentoutunut ja hyvä olo. Onko kenelläkään ollut tällaista ja miten toimitte? Pitääkö suhde lopettaa? Ei tekisi mieli, koska mies on kiva, ja tiedän, että lapsetkin lentävät pian pesästä, mutta tuntuu että todellinen perheeni on nämä lapset ja jos myöhemmin vaikka muuttaisin miehen kanssa yhteen, niin tulisivatko lapset edes käymään? Tiedän ettei lapsiin pidä ripustautua, mutta haluaisin tietysti, että he tulisivat aikuisinakin mielellään käymään luonani joskus ja voisivat kokea luontevana esim jäädä yökylään tai vain oleskelemaan.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei asu luonasi ja vierailee harvoin niin eihän lapset tunne koko miestä ollenkaan? Onko hän edes kertonut itsestään mitään lapsille tai yrittänyt tutustua näihin?
Kuten joku tuossa aiemmin sanoi, niin lapset luultavasti pitävät miestä ulkopuolisena jota eivät tunne. Haluavat antaa teille rauhan olla kahdestaan ja menevät puuhailemaan omiaan. Sinun pitää nähdä vaivaa miehen ja lasten tutustuttamiseksi toisiinsa yhteisen tekemisen kautta (esim. seurapelit, ulkoilu jne.). Kohta on jo liian myöhäistä kun lapset ovat aikuisia ja muuttavat pois...silloin välit jäävät todennäköisesti lopullisesti hyvänpäiväntasolle.
Kyllä lapset tuntevat miestä jonkin verran, olemme viettäneet lomia ja viikonloppuja yhdessä ja osin aluksi menikin paremmin, kun mies jaksoi yrittää, ja minä jaksoin koko ajan rakentaa siltaa lasten ja miesten väliin ja lapsetkin innostuivat paremmin yhteiseen puuhailuun ennen kuin teini-ikä iski. Olen kyllä nähnyt aika paljon asiassa vaivaa ja tuntuu etten kyllä enää mitenkään jaksa piinata kaikkia joillain puolipakollisilla seurapeleillä tai ulkoiluilla. Tuntuu että yh-äitinä saa muutenkin aika paljon mennä toisten ehdoilla ja nähdä vaivaa, ei vaan jaksa enää yrittää. Ap
Pitämistä ei voi oikein pakottaa. Jos lapsesi ovat miehelle peruskohteliaita, niin sen pitäisi riittää. He ovat jo melkein aikuisia ja voinevat itse päättää millaisen suhteen haluavat miesystävääsi. Sinun täytyyvain elää sitten sen kanssa.
Ymmärrän kun olen eroperheestä. Koti ei ole koti kun siellä on vieras kylässä. Meillä oli vieras joka viikonloppu ja eikä enää huvittanut kotona olla. Opinnotkin alkoivat mennä pieleen kun luuhasin muualla ja kaverilla niin paljon kuin pystyi.
Kinkkinen tilanne sinulla. Jos muutatte yhteen niin pitäisi lastenkin mielipiteet ja toiveet kuunnella, ottaa huomioon eikä tehdä yksimielistä päätöstä. Ihmisiä ne lapsetkin ovat eikä kemiat kohtaa kaikkien kanssa niin kuin ei aikuisillakaan mutta sitten voi neuvotella mitenkä sitä voitaisiin tulla toimeen. Puhuminen varmasti paljon helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ventovieras ihminen tulee lasten kotiin ja on kuin kotonaan, ja ihmetellään kun ei tykätä. Sitä saa mitä tilaa...
Niinhän se on, kun mies etsii itselleen uuden ja hylkää vaimonsa ja lapsensa, on tämä vaimo loppuelämäkseen tuomittu elämään yksin, koska lasten maailmaa ei saa ÄITI järkyttää. Se ISÄN tekemä perheen hylkäys ja välinpitämättömyys lapsiaan kohtaan on tietysti ihan ok.
Eikö vaan?
Ja juu, aina on naisen syy kun mies jättää, hakkaa ja/tai juo. Koskaan ei miehen tarvitse ottaa itsestään vastuuta. Mitenpä mies voisikaan kantaa vastuuta mistään? Eipä niin.Erossa aloitteen tekijä on yleensä nainen . Erotilastot romahtaisi, jos vanhemmat olisi samalla viivalla huoltajakandinaatteina.#ällöäitimyytti
Kaikki erot, jotka minä terapeuttina tiedän ovat miesten pettämisestä, hakkaamisesta, juomisesta, itsekkyydestä, lähtöisin, toki aloitteen on tehnyt vaimo, mieshän mielellään jatkaisi samaan malliin. Se eron syy on tärkein lähtökohta, ei sillä, kuka pistää vireille, ole merkitystä.
Jos se yhteinen aika vanhemman ja perheen kanssa on muutenkin kortilla, niin ihan ymmärrettävästi sitä ns. vierasta ihmistä ei ehkä katsota niin hyvällä. Kannattaa puhua lasten kanssa, koska jokainen reagoi yksilöllisesti vanhemman uuteen kumppaniin. Onko syynä ujous, vai hiertääkö tilanteessa jokin muu.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kun olen eroperheestä. Koti ei ole koti kun siellä on vieras kylässä. Meillä oli vieras joka viikonloppu ja eikä enää huvittanut kotona olla. Opinnotkin alkoivat mennä pieleen kun luuhasin muualla ja kaverilla niin paljon kuin pystyi.
Kinkkinen tilanne sinulla. Jos muutatte yhteen niin pitäisi lastenkin mielipiteet ja toiveet kuunnella, ottaa huomioon eikä tehdä yksimielistä päätöstä. Ihmisiä ne lapsetkin ovat eikä kemiat kohtaa kaikkien kanssa niin kuin ei aikuisillakaan mutta sitten voi neuvotella mitenkä sitä voitaisiin tulla toimeen. Puhuminen varmasti paljon helpottaa.
Miksi et mennyt isäsi luo, syytit äitiäsi siitä, että hänenkin kuuluu saada elää? Olet hirveä saasta.
Jos lasten isä ei ollut mikään paska lapsia kohtaan, niin totta kai he ovat lojaaleita omaa isäänsä kohtaan.
Paree onkin, ei ole tervettä miesystävän tulla lastesi nähden
. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ventovieras ihminen tulee lasten kotiin ja on kuin kotonaan, ja ihmetellään kun ei tykätä. Sitä saa mitä tilaa...
Niinhän se on, kun mies etsii itselleen uuden ja hylkää vaimonsa ja lapsensa, on tämä vaimo loppuelämäkseen tuomittu elämään yksin, koska lasten maailmaa ei saa ÄITI järkyttää. Se ISÄN tekemä perheen hylkäys ja välinpitämättömyys lapsiaan kohtaan on tietysti ihan ok.
Eikö vaan?
Ja juu, aina on naisen syy kun mies jättää, hakkaa ja/tai juo. Koskaan ei miehen tarvitse ottaa itsestään vastuuta. Mitenpä mies voisikaan kantaa vastuuta mistään? Eipä niin.Erossa aloitteen tekijä on yleensä nainen . Erotilastot romahtaisi, jos vanhemmat olisi samalla viivalla huoltajakandinaatteina.#ällöäitimyytti
Juu niin on, syy eroon on 98,9 % miehen juopottelu, hakkaaminen, huorrraaminen, itsekkyys, ilkeys jne. Ja vain syyllä on merkitystä. Miehensontiaiset mielellään jatkaisivat hakkaamista jne. Onneksi naiset pistää pascaperseet ulos.
Vierailija kirjoitti:
Paree onkin, ei ole tervettä miesystävän tulla lastesi nähden
. 🤗
Jotenkin kommenttisi saa mitä säälimään sinua. Tuommoista on surkimuksen elämä.
Lapsesihan ovat liki aikuisia ja ilmeisesti heillä on oma isäkin kuvioissa. Miksi haluaisivat viettää aikaa lähes vieraan miehen kanssa?
Pitäisi riittää, että ovat kohteliaita hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten isä ei ollut mikään paska lapsia kohtaan, niin totta kai he ovat lojaaleita omaa isäänsä kohtaan.
No onhan se paska kun harvoin lapsiaan tapaa. Kaikki miehet yleensä on pascoja erovaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten isä ei hoida velvollisuuksiaan lapsia kohtaan? Onko tyypillinen miespasca, josta ei ole mihinkään? Hän voi ottaa lapset joka viikonloppu ja viikolla myös ja lomilla, saat sinäkin hiukan hengähtää.
Jotkut äidit hakevat yksinhuoltajuutta eivätkä välttämättä edes anna lasten tavata toista vanhempaansa. Vieraannuttaja paskoja on yllättävän paljon. Elarit kyllä yleensä kelpaa sellaiseltakin mieheltä, joka ei edes ole lasten biologinen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mennyt isäsi luo, syytit äitiäsi siitä, että hänenkin kuuluu saada elää? Olet hirveä saasta.
Sama tuli mieleen, teit itse valinnan olla surkimus ja syytät äitiäsi. Oikea saa sta on tuommoinen vätylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten isä ei hoida velvollisuuksiaan lapsia kohtaan? Onko tyypillinen miespasca, josta ei ole mihinkään? Hän voi ottaa lapset joka viikonloppu ja viikolla myös ja lomilla, saat sinäkin hiukan hengähtää.
Jotkut äidit hakevat yksinhuoltajuutta eivätkä välttämättä edes anna lasten tavata toista vanhempaansa. Vieraannuttaja paskoja on yllättävän paljon. Elarit kyllä yleensä kelpaa sellaiseltakin mieheltä, joka ei edes ole lasten biologinen isä.
Kun mies on jupotteleva hakkaava mulccu, on sille aika mahdoton lapsia päästää. Suurin osa erolapsista ei halua sinne isän uusien vaihtuvien panokkien luokse sitä juopottelua katsomaan.
Meillä oli juuri kuvatunlainen tilanne, paitsi että olin se lapsi. Olin 14v kun äiti löysi uuden miesystävän. Oli juuri tuollaista kuin teillä että kohdatessa ollaan ystävällisiä ja kohteliaita, mutta en viihtynyt miehen seurassa ja pakenin aina omaan huoneeseen kuin mahdollista. Mies oli mukava eikä hänessä ollut mitään vikaa, minä en vain pitänyt vieraasta kodissamme enkä osannut olla rennosti niin kuin kotona ollaan.
Äiti ja tämä mies ovat vielä 15 vuoden jälkeen yhdessä ja edelleen ollaan sellaisella etäisen kohteliaalla tuttavuustasolla. En edelleenkään vietä aikaa heidän kanssaan. Ei minua haitannut se, että äidillä oli uusi miesystävä vaan se, että jäin vähän kuin syrjään kaikesta, esimerkiksi jouluisin tunsin itseni yksinäiseksi kun olen ainoa lapsi. Teillä tietysti vähän eri kun on sisaruksia, mutta ehdottomasti vaalisin sinun ja lasten yhteistä aikaa ja pitäisin huolta että sitä yhä edelleen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vaan?
Juu niin on, syy eroon on 98,9 % miehen juopottelu, hakkaaminen, huorrraaminen, itsekkyys, ilkeys jne. Ja vain syyllä on merkitystä. Miehensontiaiset mielellään jatkaisivat hakkaamista jne. Onneksi naiset pistää pascaperseet ulos.
Naisetko sitten on aina sinkkuja, kun antavat varatulle miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Lapsesihan ovat liki aikuisia ja ilmeisesti heillä on oma isäkin kuvioissa. Miksi haluaisivat viettää aikaa lähes vieraan miehen kanssa?
Pitäisi riittää, että ovat kohteliaita hänelle.
Luitko aloitusta, en ole missään kohdassa sanonut, että lasten pitäisi viettää aikaa miehen kanssa, olen sanonut, että miehen tulo rikkoo kodin mukavan tunnelman ja se harmittaa MINUA. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se paska kun harvoin lapsiaan tapaa. Kaikki miehet yleensä on pascoja erovaiheessa.
Kyllä asia valitettavasti näin on, terapiaan tulevia pareja kun kuuntelee, niin miehet erottuu luusereita ja naiset ovat huolissaan kaikesta, etenkin lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan, miehillä on vain tekosyitä.
Äitien on helppo ottaa ero kun heidän ei tarvitse pelätä lastensa menettämistä.