Aivan satavarmaa, että jos joudun maksamaan 1000e kk sähköstä koska edullinen sopimus loppuu 31.12. ja uusi on kallis, en äänestä näitä söhlääjiä!
Kommentit (152)
Ihanaa, ei tarvitse kuunnella omistusasunto leuhkimista kahvitauoilla enää.
Eipä tarvitse kuunnella kauaa sinunkaan vikinääsi. Ne loputtomat tulonsiirrot ja asumistuet joiden avulla punavihreä hallituspohja elättää omaa äänestäjäkuntaansa on revitty kiihtyvällä tahdilla kutistuvan nettoveronmaksajien joukon (lue: omistusasujat) tuloista.
Kun nämäkin kurjistetaan hengiltä rahastamalla ihan normaali asuminen, eläminen ja liikkuminen lähes akrtisessa ilmastossa hengiltä, veropohja katoaa alta.
Se näkyy juuri sinun kaltaisesi muiden elätettäväksi heittäytyneen maailmanparantajan elintasossa täysimääräisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et taida ymmärtää mitä tämä tarkoittaa todella monelle asuinkunnalle? He jäävät täysin tukien ulkopuolelle ja yksin selviämään sähkölaskuistaan. Samalla kun muille lapataan rahaa samaan tarkoitukseen. Yhdenvertaisuus on tästä kaukana.
Ketkä tässä nyt siis jäivät täysin tukien ulkopuolelle? Ne joiden sähkölasku oli alle omavastuuosuuden?
Vähän samankaltainen vääryys kuin että lapsettomat eivät saa lapsilisää.
Ne jää tuen ulkopuolelle, joilla ollut halpa vanha sopimus voimassa vuoden loppuun. Tuen määrä lasketaan marras-ja joulukuun laskun perusteella. Nyt hinta voi nousta tammikuun alussa kymmenkertaiseksi, mutta sitä ei tuen maksussa otetaan mitenkään huomioon enää. Itsellä ei ole tuota tilannetta, mutta surettaa muiden puolesta.
Lasketaanko se eurojen perusteella vai kuluneen sähkön?
Miten lukutaidottomia ihmisiä sitä oikein voi olla?
Kukaan ei vielä tiedä tarkalleen, koska asiasta ei ole tiedotettu tuolla tarkkuudella. Asiasta on vasta hallituksen ehdotus enkä löydä vielä esitystä eduskunnan sivuilta. Siellä on kylläkin "Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi sähkömarkkinalain muuttamisesta ja siihen liittyviksi laeiksi". En jaksanut lukea sitä kokonaisuudessaan, mutta ilmeisesti tuo on jotain aivan muuta soopaa.
Ai että! Kuinka monta kertaa onkaan tällaisen halvan määräaikaisen sopimuksen omistaja käynyt nauramassa ja ilkkumassa niille, joiden määräaikainen päättyi syksyllä ja joille oli tarjolla vain huonoja, hyvin huonoja ja katastrofaalisen huonoja vaihtoehtoja! Vastaan itse: monta!
Ja vain jotenkin vajaaälyinen itkee kun on joutunut maksamaan niin vähän että ei saa tukea!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, ei tarvitse kuunnella omistusasunto leuhkimista kahvitauoilla enää.
Eipä tarvitse kuunnella kauaa sinunkaan vikinääsi. Ne loputtomat tulonsiirrot ja asumistuet joiden avulla punavihreä hallituspohja elättää omaa äänestäjäkuntaansa on revitty kiihtyvällä tahdilla kutistuvan nettoveronmaksajien joukon (lue: omistusasujat) tuloista.
Kun nämäkin kurjistetaan hengiltä rahastamalla ihan normaali asuminen, eläminen ja liikkuminen lähes akrtisessa ilmastossa hengiltä, veropohja katoaa alta.
Se näkyy juuri sinun kaltaisesi muiden elätettäväksi heittäytyneen maailmanparantajan elintasossa täysimääräisesti.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista.
Keski-ikäiset tulevat saamaan omaa eläkettä 40% palkasta, koska heidän elinaikakerrointa muutettiin. Jos on mökki niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ai että! Kuinka monta kertaa onkaan tällaisen halvan määräaikaisen sopimuksen omistaja käynyt nauramassa ja ilkkumassa niille, joiden määräaikainen päättyi syksyllä ja joille oli tarjolla vain huonoja, hyvin huonoja ja katastrofaalisen huonoja vaihtoehtoja! Vastaan itse: monta!
Ja vain jotenkin vajaaälyinen itkee kun on joutunut maksamaan niin vähän että ei saa tukea!!!
Lupaan olla itkemättä heti, kun minunkin kaukolämpölaskut hyvitetään täysimääräisesti. Tällä tuella sähkölämmittäjä on lämmittänyt marras-joulukuun ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et taida ymmärtää mitä tämä tarkoittaa todella monelle asuinkunnalle? He jäävät täysin tukien ulkopuolelle ja yksin selviämään sähkölaskuistaan. Samalla kun muille lapataan rahaa samaan tarkoitukseen. Yhdenvertaisuus on tästä kaukana.
Sähkön säästöä=kalliit polttopuut. Ei huomioida missään.
Mutta onneksi tuon sähkökorvauksen saavat myös mökeillään poreammetta sähköllä lämmittävät kun ei voi mistään tietää onko mökki vai kaksi tai useampi sähköliittymä asuin talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaan olla itkemättä heti, kun minunkin kaukolämpölaskut hyvitetään täysimääräisesti. Tällä tuella sähkölämmittäjä on lämmittänyt marras-joulukuun ilmaiseksi.
Ja entäs korkeat vuokrat. 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa joten kyllä parturit ja ravintolat tarvitsevat myös nuorempia asiakkaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi tuon sähkökorvauksen saavat myös mökeillään poreammetta sähköllä lämmittävät kun ei voi mistään tietää onko mökki vai kaksi tai useampi sähköliittymä asuin talossa.
Tämä tässä on törkeintä. Sähkön säästämisestä ei ole ollut mitään hyötyä. Ei tarkalla lämmittämisestä, ei lämpötilan alentamisesta. Korvaus olisi pitänyt sitoa viime talven tai oikeastaan toissa talven sähkönkulutukseen ja eniten säästäneiden olisi pitänyt saada enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja entäs korkeat vuokrat. 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa joten kyllä parturit ja ravintolat tarvitsevat myös nuorempia asiakkaiksi.
Ehkä lääkärin rouva ottaa 6 kestoväriä kuukaudessa.
Sepä se, kun yksi ihminen ei voi kuluttaa ravintolalounaita ja käydä parturissa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi tuon sähkökorvauksen saavat myös mökeillään poreammetta sähköllä lämmittävät kun ei voi mistään tietää onko mökki vai kaksi tai useampi sähköliittymä asuin talossa.Tämä tässä on törkeintä. Sähkön säästämisestä ei ole ollut mitään hyötyä. Ei tarkalla lämmittämisestä, ei lämpötilan alentamisesta. Korvaus olisi pitänyt sitoa viime talven tai oikeastaan toissa talven sähkönkulutukseen ja eniten säästäneiden olisi pitänyt saada enemmän.
Tarkoitin takalla lämmittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoito ei kanna takkapuita sisälle ja nuoremmat suututetaan kun heiltä aina leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi tuon sähkökorvauksen saavat myös mökeillään poreammetta sähköllä lämmittävät kun ei voi mistään tietää onko mökki vai kaksi tai useampi sähköliittymä asuin talossa.Tämä tässä on törkeintä. Sähkön säästämisestä ei ole ollut mitään hyötyä. Ei tarkalla lämmittämisestä, ei lämpötilan alentamisesta. Korvaus olisi pitänyt sitoa viime talven tai oikeastaan toissa talven sähkönkulutukseen ja eniten säästäneiden olisi pitänyt saada enemmän.
Itsekkäänä olen pyöritellyt aika samanlaisia ajatuksia mutta toisaalta, mulla on ollut nyt pienet laskut. Saan muutaman kympin tukeakin, mutta olen saanut kulutuksen puolitettua, eli siirtolasku on ollut todella pieni. Ei voi valittaa. Monet yrittävät pienentää kulutustaan siinä onnistumatta. Jotkut ovat säästäneet jo vuosia.
Ei varmaan ollut mahdollista kehittää mallia joka olisi täydellinen.
Aivan satavarmana joudut maksamaan, ja niin teet myös jatkossakin 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi tuon sähkökorvauksen saavat myös mökeillään poreammetta sähköllä lämmittävät kun ei voi mistään tietää onko mökki vai kaksi tai useampi sähköliittymä asuin talossa.Kotihoito ei kanna takkapuita sisälle ja nuoremmat suututetaan kun heiltä aina leikataan.
Kokoomuslaiset käyvät kantamassa noita takkapuita, he ansiosidonnaista haluavat huonontaa ja viedä nuorempien bensarahat.
Nuoremmat tulevat kuvioihin sitten perintö vaiheessa.
Taannoin uutisoitiin, että 40000:n yksityisen henkilön sähkösopimukset ovat katkolla vuodenvaihteessa. Eli kaikki nämä ovat tukien ulkopuolella. Kyllä minä sanoisin tätä aika isoksi porsaanreiäksi tukikuviossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi tuon sähkökorvauksen saavat myös mökeillään poreammetta sähköllä lämmittävät kun ei voi mistään tietää onko mökki vai kaksi tai useampi sähköliittymä asuin talossa.Kotihoito ei kanna takkapuita sisälle ja nuoremmat suututetaan kun heiltä aina leikataan.
Kokoomuslaiset käyvät kantamassa noita takkapuita, he ansiosidonnaista haluavat huonontaa ja viedä nuorempien bensarahat.
Nuoremmat tulevat kuvioihin sitten perintö vaiheessa.
Kokoomus haluaa, että nuorempi sukupolvi on kotona kerrostaloissa.
Eläkeläisillä on uimahallikortit eli he joutuvat harrastamaan liikuntaa.
Lisäksi kunnat joutuvat huolehtimaan vanhukset kun nuoremmilla ei ole autoihin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäänä olen pyöritellyt aika samanlaisia ajatuksia mutta toisaalta, mulla on ollut nyt pienet laskut. Saan muutaman kympin tukeakin, mutta olen saanut kulutuksen puolitettua, eli siirtolasku on ollut todella pieni. Ei voi valittaa. Monet yrittävät pienentää kulutustaan siinä onnistumatta. Jotkut ovat säästäneet jo vuosia.
Minä olen ollut solidaarinen, olen vähentänyt sähkönkäyttöä ja välttänyt huippuhintatunteja, vaikka meillä on ollut vielä määräaikainen edullinen sähkösopimus. En myöskään vastusta tukemista sinänsä, mutta ehdotettu malli on aivan liiallinen, jos olen oikein ymmärtänyt. On täällä muutkin asiat kallistuneet, kaukolämpö, polttopuut, öljy.
Nyt se selvisi, tuki menee marras-ja joulukuun mukaan, eurojen mukaan eli ne häviävät joilla vaihtuu kallis sähkösopimus alkuvuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut solidaarinen, olen vähentänyt sähkönkäyttöä ja välttänyt huippuhintatunteja, vaikka meillä on ollut vielä määräaikainen edullinen sähkösopimus. En myöskään vastusta tukemista sinänsä, mutta ehdotettu malli on aivan liiallinen, jos olen oikein ymmärtänyt. On täällä muutkin asiat kallistuneet, kaukolämpö, polttopuut, öljy.
Ei siitä loppujen lopuksi kauheasti käteen jää, jos joutuu lämmittämään sähköllä. Jos on huono sopimus niin maksettavaa jää itselle todella paljon. Täytyy ottaa huomioon, että lämmityskulut on paljon suuremmat tammikuussa ja helmikuussa kuin on ollut tähän mennessä. Äkkiä laskien noin 150 euroa saa tukea/kk, jos lasku ollut 500 marras/joulukuussa. Eli jos tammikuussa lasku 700-800 ja saa 150 euroa tukea....
Tuen määrään sillä ei ole vaikutusta. Marras-joulukuu hyvitetään, vaikka lähtisin Mallorcalle.
Ai, mutta siirtohinta pitääkin maksaa itse. Voi itku, kyllä sekin pitäisi saada tuen piiriin.