Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä aina jotain alkoholia kotona?

Vierailija
22.12.2022 |

Minulla on yleensä muutama olut tai siideri. Tällä hetkellä myös viinaa ja likööriä, jotka jäivät juhlista yli. Mietin, että kenelle ne antaisin, kun en itse juo väkeviä.

Ex oli alkoholisti, eikä meillä voinut ikinä olla mitään alkoholia jemmassa, koska ex ei olisi voinut olla juomatta, jos talossa olisi ollut tippakin. Tuntuu oudon vapauttavalta, mikä on hassua, koska alkoholi ei näyttele suurta roolia elämässäni.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta ym saatuja viinipulloja on useampi, miehen viskejä myös. Yksi pullo samppanjaa taitaa olla myös, jostain sekin saatu.

Siidereitä on harvemmin, niitä ostetaan johonkin tiettyyn tarpeeseen, esim juhannus tms. ja jokunen jos jää kaappiin, juodaan myöhemmin saunajuomana.

Vierailija
22/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aivan jäätävä määrä. Parin kymmenen vuoden ajalta kertyneitä lahjaksi saatuja konjakki- ja viskipulloja. Olen miettinyt mitä näille voisi tehdä kun itse emme niitä juo. Ei raaskisi viemäriinkään kaataa ja myyminen on laitonta.

Sama. Yritetty antaa niitä eteenpäin, mutta silti niitä kertyy jatkuvasti lisää ja lisää ja viinejä myös, joita sitten yritän googlailla, että josko johonkin pataan edes voisi laittaa ja haihduttaa sen alkoholin pois.

Ajattelin ensin että meinasitko Pelastusarmeijan joulupataan laittaa..

Itse asiassa alkoholi on hyvä mauste monissa jälkiruoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarikaapissa on kyllä aina jotain viskiä, usein myös rommia tai jotain kirkasta.

Vierailija
24/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina jotain. Nyt rommia, giniä, tequilaa, cointreauta, viskiä, punaista vermuttia. Viinihyllyssä kuusi pulloa, jääkaapissa muutama sour-olut. Enemmän juon ravintoloissa, joten kotivara ei pahemmin kulu, ellei ole vieraita.

Vierailija
25/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä reilu viisi litraa yhteensä, konjakkia, likööriä, wiskiä, vodkaa. Viinejä joku 10 pulloa. Viimeisen ryyppyni ottanut reilu 4v sitten ja tuliaisina tuonut. Ennen lopettamista "kohtuus kaikessa, vain pullo päivässä".

Tosiasiassa ei edes riittänyt.

Vierailija
26/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellaki. Viime aikoina siemaillu runsain määrin Aperolii.

Vierailija
27/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä väkeviä sentään tarvitse suoraan pullon suusta juoda. Mikset teet niistä cocktaileja, joita tarjoat vaikka kun vieraita tulee kylään?

Vierailija
28/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaikka kuinka monta pulloa kirkasta ynnä muita. Ovat olleet vuosikausia. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa otan pari paukkua.

Vierailija
29/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan tällä palstalla kaikilla on massiiviset viinavarastot mutta kukaan ei kuitenkaan juo.

Vierailija
30/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aivan jäätävä määrä. Parin kymmenen vuoden ajalta kertyneitä lahjaksi saatuja konjakki- ja viskipulloja. Olen miettinyt mitä näille voisi tehdä kun itse emme niitä juo. Ei raaskisi viemäriinkään kaataa ja myyminen on laitonta.

Sama. Yritetty antaa niitä eteenpäin, mutta silti niitä kertyy jatkuvasti lisää ja lisää ja viinejä myös, joita sitten yritän googlailla, että josko johonkin pataan edes voisi laittaa ja haihduttaa sen alkoholin pois.

Vodkaa voi käyttää esim pastan teossa (Pasta alla vodka) ja rommista tulee todella maistuvaa kakkua.

Vierailija
31/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jokunen tölkki kaljaa.

Vierailija
32/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina alkoholia, vaikka itse ei juoda. Ruoanlaitossa ja leivonnassa käytetään erilaisia alkoholijuomia. Olutta meillä on harvoin, mutta ostetaan pullo tai pari jos ruoanlaitossa tarvitaan.

Vierailija
33/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahden eri lämpötilan viinikaappi ja sieltä löytyy punaviiniä, valkoviiniä, skumppaa, pullo samppanjaa ja myös alkoholitonta skumppaa.

Lisäksi on 4 plo olutta, 6 plo alkoholitonta olutta, pullo giniä sekä pullo vermuttia ruoanlaittoon.

Vierailija
34/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Tilasin Virosta viinejä ja oluita ja muutaman lekan väkeviä

Vierailija
35/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia käytännössä lainkaan (tänä vuonna 1 kpl siideri pikkujouluissa) mutta kotona asuva aikuinen lapseni on joskus pari-kolme vuotta sitten tuonut töistään lahjapullon punaviiniä ja se on edelleen keittiön hyllyllä käyttämättömänä. Eli on aina alkoholia kotona :) En ole keksinyt tuolle oikein mitään käyttöä, valkkarit käytän risottoon.

Vierailija
36/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kotona kun ei se säily. Ostan vasta sitten kun aion juoda, kuitenkin vain 1-2 annosta kerrallaan.

Vierailija
37/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuolla nuo lahjaksi saadut skumppapullot, joita ei tule ikinä juotua.

Vierailija
38/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tunne ketään jolle ne maistuisi?Itse olen lahjoitellut eteenpäin pullot mitä ei tule juotua. Aina on alkoholia kaapissa, ei polttele eikä houkuttele liikaa😆

Vierailija
39/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivarassa on muutamaa laatua aina. Vasta tuli Saksan paketti punaviiniä, giniä, vodkaa, olutta, lonkeroa.

Vierailija
40/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä yksi kesällä saunajuomaksi ostettu siideri jääkaapissa.