Onko teillä aina jotain alkoholia kotona?
Minulla on yleensä muutama olut tai siideri. Tällä hetkellä myös viinaa ja likööriä, jotka jäivät juhlista yli. Mietin, että kenelle ne antaisin, kun en itse juo väkeviä.
Ex oli alkoholisti, eikä meillä voinut ikinä olla mitään alkoholia jemmassa, koska ex ei olisi voinut olla juomatta, jos talossa olisi ollut tippakin. Tuntuu oudon vapauttavalta, mikä on hassua, koska alkoholi ei näyttele suurta roolia elämässäni.
Kommentit (52)
Alkoholia ei ole mitään järkeä hankkia Suomesta, joten ulkomailta hankittuja on iso varasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka palstamammoja selvin päin kahtoisi?
Juurikin näin! Ylipainoinen riipputissinen ja rupsahtanu palstamamma alkaa näyttää huomattavasti paremmalta, kun on tarpeeksi promilleja alla. Näyttää melkein parikymppiseltä ja sutjakkaalta ketunnokkatisulilta.
Ai saakeli, nyt mulle selvisi, että miksi mies juo. Oon juuri tuon määritelmän kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä väkeviä sentään tarvitse suoraan pullon suusta juoda. Mikset teet niistä cocktaileja, joita tarjoat vaikka kun vieraita tulee kylään?
Ei meillä käy vieraita oikeastaan ikinä. Emme harrasta sellaista toimintaa. Parhaat ystäväni ovat raivoraittiita.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan tällä palstalla kaikilla on massiiviset viinavarastot mutta kukaan ei kuitenkaan juo.
Mä olen ihan täysi deeku, myönnän sen, mutta (vai sen takia?) tykkään pitää alkoholia kaapissa, pidänhän mä ruokaakin ennakoivasti enkä käy joka päivä ostamassa sitä erikseen.
Juominen on kausittaista, pystyn olemaan ilmankin ilman että se kutkuttelee, mutta sit kun korkkaan niin tinttaan kyllä itseni kujalle ja poikaystäväni on sanoneet, etteivät ikinä ole nähneet naista joka juo niin paljon kerralla ja on niin vielä pieni.
Painan päälle 50 kiloa ja pari pulloa kirkasta voi mennä viikonlopussa + lonkeroita jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei, en juo alkoholia ollenkaan, koska en vain halua, eikä ole ollut ongelmaa sen kanssa.
Mutta Dr Pepperiä pitää olla kotona. Sen kanssa mulla on ongelma...
Ihana:D Itse olen raitistunut alkoholisti ja kumppani juo ehkä kolme kertaa vuodessa. Minulla täytyy olla aina yhtä tiettyä vihannesmehua kaapissa.
On aina, kohteliasta jos tulee yllättäen joku juhlava tilanne. Mutta ei paljoa. Yksi viskipullo, yksi gini, yksi kuohari, valkkari ja punaviini. Joskus myös rommia. Konjakista ei tykätä (enkä minä viskistäkään). Liköörejäkään harvoin on.
Miedompia ei yleensä ole varastossa. Osa, esim viski ja gini ei toki täysiä, voi olla pitkäänkin sama pullo. Viinit ostetaan lisää sitä mukaa, jos edellinen mennyt. Eli käytännössä harvoin. Tällä hetkellä taitaa olla 2 kuoharipulloa jopa, molemmat saatu lahjaksi, ensimmäinen 1,5v sitten. Jospa uutena vuotena toisen avaisi. Muut nyt vaihtuu vähintään kerran vuodessa kuitenkin, nuo vaan jää "juhlimatta".
Siivotessa löysin juuri yli 6 vuotta sitten vanhaksi menneen Fizz-siiderin ja sellainen minipullon viskiä. Eli on ollut aina alkoholia kotosalla, vaikken ole muistanut koko asiaa tai juonut tippaakaan enää vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, en juo alkoholia ollenkaan, koska en vain halua, eikä ole ollut ongelmaa sen kanssa.
Mutta Dr Pepperiä pitää olla kotona. Sen kanssa mulla on ongelma...
Dr Pepperiä löytyy pyykkikorista, autotallista, talvisaappaan varresta?
On. Punaviiniä telineessä, valkkaripönkkä jääkaapissa, olutta. Joitain viinoja. Niitä viinoja ei tosin juo kuin anoppi tullessaan kylään 😅. Mies juo saunaoluen, mä 1-2 lasia viiniä välillä viikonloppuisin.
Karkkia sen sijaan ei voi jemmassa olla, ne meidän perhe vetää heti. Ollaan normaalipainoisia eikä osteta herkkuja kaappiin, vaan vain vl / muu erikoispvä. Mut jos jotain jää tai joskus ostaa varalle, niin ne häviää kyllä.
Mutta mielummin ollaan herkkupersiöitä kuin alkkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan jäätävä määrä. Parin kymmenen vuoden ajalta kertyneitä lahjaksi saatuja konjakki- ja viskipulloja. Olen miettinyt mitä näille voisi tehdä kun itse emme niitä juo. Ei raaskisi viemäriinkään kaataa ja myyminen on laitonta.
Sama juttu. Minulla vanhimmat konjakit ja viskit on 35 vuoden takaa. Hienoja laatuja, Cordon bleuta ja 21-vuotiasta viskiä (oikeastaan jo 56-vuotiasta..) Ei voi heittää pois eikä tee mieli juoda. Kaakao-tai kahviplörönä olisi sääli noita nautiskella, mutta toisaalta, mitä väliä sillä olisi 🤔
Se viski on edelleen 21-vuotiasta.
Alkoholi ikääntyy tynnyreissä, mutta ei enää pulloissa.
Juurikin näin! Ylipainoinen riipputissinen ja rupsahtanu palstamamma alkaa näyttää huomattavasti paremmalta, kun on tarpeeksi promilleja alla. Näyttää melkein parikymppiseltä ja sutjakkaalta ketunnokkatisulilta.