Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö kummiuden lopettamisesta ilmoittaa kummilapsen perheelle jotenkin

Vierailija
22.12.2022 |

Vai riittääkö että tekee vain kuten kummilapsen vanhempikin teki, eli ei pidä yhteyttä vain enää?
Kyllästyttää viedä kaksi kertaa vuoteen lahjoja oven taa, kun ne vain otetaan nopeasti oven raosta ja vedetään ovi kiinni. Tuntuisi tämmöisen vuosien kohtelun jälkeen typerältä alkaa ilmoittelemaan että hei, en enää aio olla kanssanne tekemisissä, kun hekään eivät ole olleet minuun enää vuosiin missään yhteydessä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä vanhemmat kummeilta toivovat, jotka kritisoivat lahjakone kummeja? Yleensä on normaalia muistaa lasta tärkeinä päivinä.

Jos muutenkaan ei olla paljoa tekemisissä niin varsinkin pikkulapsiaikana erittäin vaikeaa täyttää kummin velvollisuutta muuten. Kun lapsi on isompi niin silloin voi keksiä muutakin aktiviteettia yhdessä.

Vierailija
42/52 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä kummiudesta on tehty nykypäivänä niin vaikeaa?

Kummille riittää lapsen muistaminen merkkipäivänä. Ei meidän aikanakaan muuta tehty 20 vuotta sitten.

Nämä ap:n kummilapset ilmeisesti eivät ole enää mitään ihan pieniä?  

Oma lapseni on jo aikuinen mutta kun kummeja mietittiin silloin, niin päätettiin että otetaan perheestä/suvusta, jotta ei käy niin että kun kaveria ei enää kaveruus minuun/lapsen isään kiinnosta, niin loppuu kiinnostus lapseenkin. Väkisinkin ovat sitten tekemisissä sukujouluissa sun muissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/52 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he ap eivät ole kutsuneet sua synttärijuhliin tai muutenkaan eikö tule edes hyvän joulun toivotusta jne?

Vierailija
44/52 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mä en olisi missään tekemisissä kenekään kanssa jonka oven taakse pitää jättää lahjoja eikä halua edes tavata, siis edes sen vertaa että ottaisi lahjan henkilökohtaisesti vastaan ja kiittäisi. Mä en ikinä alistuisi tollaiseen kohteluun. Mä en ikinä alistuisi hiippailemaan jossakin oven takana lahjojen kanssa. Miksi sä suostut tollaseen? Miksi sä viet lahjoja ihmisille jotka ei edes halua tavata sua? Ei kuulosta siltä että nämä ihmiset olis ansainneet mitään lahjoja. Siis eikö se lapsikaan halua tavata sua?

Laita välit poikki, heti. Ja lopeta toi lahjojen vieminen. Jos sä käyttäydyt kuin kynnysmatto, sua kohdellaan kuin kynnysmattoa. Eiköhän sun kummisopimus ole rauennut jo aikoja sitten.

Onko siellä kummilapsen kotona kaikki kunnossa? Ovatko kaikki terveitä, onko jollakin perheenjäsenellä vaikea  päihdeongelma, Tapahtuuko perheessä pahoinpitelyä, ilmeneekö omituista käytöstä? Onko heille tulossa avioero? Sellaiset seikat voisivat selittää miksi Ap:tä ei kutsuta sisään, kun hän vie lahjoja. Niissä tilanteissa ihmiset yrittävät viimeiseen asti salata perheen tilanteen ulkopuolisilta.

Ap kertoi että ei ole tuollaisia ongelmia, vaan nämä vanhemmat ovat feidanneet ap:n pois omastakin elämästään, ja samalla kummilapsen elämästä. Minun mielestäni tuo on törkeää, ja vanhempien olisi ITSE pitänyt ilmoittaa ap:lle ettei hänen kummiuttaan enää jatketa, eli ei olla enää tekemisissä, eikä noin että ei enää pidetä yhteyttä ja toivotaan että ap tajuaa jossain vaiheessa ettei ole tervetullut.

Vierailija
45/52 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kummi muistamiset loppuvat Rippijuhlaan.

Ja sitten vielä valmistumis juhlaan.

Näin ainakin tiedän lähi - ja tuttavapiirissä olevan.

Vierailija
46/52 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä itse olet tunkemassa lahjoja oven taakse ja vielä useampana vuonna? Kummilapsen vanhemmat eivät halua olla jostakin syystä kanssasi missään tekemisissä, mutta eivät halua sanoa sitä suoraan päin naamaa, vaan toivovat, että itse ymmärtäisit.

Aika outoa, jos ei aikuinen ihminen ymmärrä, että jos lahjantuojaa ei sisälle kutsuta, niin ei hänen kanssaan haluta olla missään tekemisissä.

Jotain on tapahtunut tai sanottu, mieti vähän itsekin.

Vierailija
47/52 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levy jäädytettyä kusta postiluukusta tänä jouluna 🎁🎄

Helpompi se on purkkiin kusta ja laittaa postilaatikkoon kuin jäädetellä mitään levyjä.

Vierailija
48/52 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä kummiudesta on tehty nykypäivänä niin vaikeaa?

Kummille riittää lapsen muistaminen merkkipäivänä. Ei meidän aikanakaan muuta tehty 20 vuotta sitten.

Ei se kummius olekaan sen kummempaa. Tuntuu oudolle ja hieman pahalle tehdä näitä muistamisia kaksi kertaa vuodessa synttärit ja joulu, kun toisesta suunnasta ei kuulu yhtään mitään. Itselleni kävi niin, että entinen ystävä ja kummin vanhempi lakkasi pitämästä yhteyttä. Lopulta aloin itsekkin unohtaa muistamiset, kun ei oltu vuosiin nähty.

Itse pidän omien lasten kummeihin yhteyttä, kutsun kylään vien myös itse joululahjan, tehdään lapsen kanssa kortti ym.

Näin itsekin teen. On todella noloa apn kummilapsen äidiltä/isältä tuo feidaaminen jos ovat kummilapsen lisäksi myös ystäviä. Varmasti pystyisi muutaman kerran vuoteen olemaan apn kanssa tekemisissä, jos kerran kavereita ovat, eikä mitään ole tapahtunut mikä kaveruuden lopettaisi. Samalla säilyisi se kummiuskin. Ei ole mikään tarkoituskaan että kummi on ainoa yhteydenpitäjä, vaan pitää kummilapsen vanhempienkin pitää yhteyttä kummiin.

Vierailija
49/52 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miksi he ap eivät ole kutsuneet sua synttärijuhliin tai muutenkaan eikö tule edes hyvän joulun toivotusta jne?

Kyllä he ovat kutsuneet normaalisti syntymäpäiville, ja muutenkin olemme nähneet kun olen käynyt kylässä, ja he minun luonani kylässä, kaupungilla, kahvilla, jne.

Muutama vuosi sitten synttäreille ei enää kutsuttu, vaan jäi minun kontolleni kysellä lahjatoivetta, ja milloin voisin sen tuoda. Juhlat pidettiin, mutta minua ei kutsuttu, vaan vein lahjan toisena ajankohtana, eikä silloin kutsuttu sisään, vaan oltiin "juuri lähdössä tästä kauppaan" tms.

Jouluisin olen tavannut käydä glögillä/kahvilla, ja viedä lahjat, tai kaverini, eli kummilapsen äiti on tullut meille ja ollaan juteltu kahviteltu ja vaihdettu lahjoja. Molemmat osapuolet ovat näitä ehdottaneet ennen, vaan ei enää vuosiin, vaan kaikki yhteydenpito on jäänyt kontolleni.

Samalla kun loppui vastaaminen kyläilykutsuuni, ja viestiin vastaaminen alkoi venymään viikoiksi, niin loppui myös kummilapsen juhliin kutsuminen ja joulun alla kysyminen että milloin nähtäisiin, olisi ihanaa nähdä ja lahjatkin vaihtaa.

Kiitos kaikille viesteistä, annan nyt vain itsekin sitten olla. Lahjat minulla kyllä on valmiina, mutta jos ei heistä kuulu mitään, niin annan ne hyväntekeväisyteen joulun jälkeen.

Ap

Vierailija
50/52 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä itse olet tunkemassa lahjoja oven taakse ja vielä useampana vuonna? Kummilapsen vanhemmat eivät halua olla jostakin syystä kanssasi missään tekemisissä, mutta eivät halua sanoa sitä suoraan päin naamaa, vaan toivovat, että itse ymmärtäisit.

Aika outoa, jos ei aikuinen ihminen ymmärrä, että jos lahjantuojaa ei sisälle kutsuta, niin ei hänen kanssaan haluta olla missään tekemisissä.

Jotain on tapahtunut tai sanottu, mieti vähän itsekin.

On täysin normaalia viedä lahja kummilapselle, kun taasen todella outoa on se että kummia kohdellaan noin kuin ap:tä kohdellaan. Jos sinä et halua pitää enää lapsesi kummiin yhteyttä niin kyllä sinun pitää aikuisena ihmisenä uskaltaa sanoa asia ääneen eikä toimia noin nolosti. Mieti nyt vähän itsekin..

Vierailija
51/52 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ilmoittaa yhtään mitään sillä kummius ei ole virallista muuta kuin nimi paperissa millä ei ole mitään virkaa. 

Tänk på barnet för vilket det är nytt. Min gudfar närmade sig med ett brev där han sakligt berättade att hans uppgift tog slut då jag fyllde 18 år. Bekantskapen försvann ingenstans. Jag tyckte att det var redigt gjort av min gudfar för på det sättet börjar man inte undra vad det är för fel på en själv. Var inte så själviska och ynkliga som ni skriver att ni är. Barnet har inte valt er.

Vierailija
52/52 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kyllä he ovat kutsuneet normaalisti syntymäpäiville, ja muutenkin olemme nähneet kun olen käynyt kylässä, ja he minun luonani kylässä, kaupungilla, kahvilla, jne.

Muutama vuosi sitten synttäreille ei enää kutsuttu, vaan jäi minun kontolleni kysellä lahjatoivetta, ja milloin voisin sen tuoda. Juhlat pidettiin, mutta minua ei kutsuttu, vaan vein lahjan toisena ajankohtana, eikä silloin kutsuttu sisään, vaan oltiin "juuri lähdössä tästä kauppaan" tms.

Jouluisin olen tavannut käydä glögillä/kahvilla, ja viedä lahjat, tai kaverini, eli kummilapsen äiti on tullut meille ja ollaan juteltu kahviteltu ja vaihdettu lahjoja. Molemmat osapuolet ovat näitä ehdottaneet ennen, vaan ei enää vuosiin, vaan kaikki yhteydenpito on jäänyt kontolleni.

Ihana ap <3 Sain just synninpäästön tän sun viestiketjun avulla  <3 Kiitos ihana! Samassa jamassa sun kaa.

Mua kiinnostaa onko tapahtunut muutosta viime vuoden aikana. Pidättekö yhteyttä millään tapaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi