Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö kummiuden lopettamisesta ilmoittaa kummilapsen perheelle jotenkin

Vierailija
22.12.2022 |

Vai riittääkö että tekee vain kuten kummilapsen vanhempikin teki, eli ei pidä yhteyttä vain enää?
Kyllästyttää viedä kaksi kertaa vuoteen lahjoja oven taa, kun ne vain otetaan nopeasti oven raosta ja vedetään ovi kiinni. Tuntuisi tämmöisen vuosien kohtelun jälkeen typerältä alkaa ilmoittelemaan että hei, en enää aio olla kanssanne tekemisissä, kun hekään eivät ole olleet minuun enää vuosiin missään yhteydessä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkikaa tilinne käykö varkaita kirjoitti:

Niillä on ilmeisesti omassa elämässä ongelmia eikö kehtaa ehkä viinaa huumeita tai jotain ettei kehtaa tavata tai toiset jos lapsi onkin vammainen ne ei kehtaa tavata ketään. Olet vaan kummi ja unohdat ne lahjat kunnes lapsi kasvaa muutamia vuosia kuten täyttää 18 saa ajokortin sitten onnittelet.Kortilla.Jätät onnittelukortin kun pääsee ripille. Kiitos kaikille jotka olette kummeja se on hienoa asia.

😮 Mikäs tää oli. Nyt en ymmärtänyt yhtään. 

Vierailija
22/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset alkako joksikin lahja-automaateiksi. Opetatte samalla lapsille ihan vääriä arvoja.

Jos ei halua olla kummilapsen vanhempiin enää tekemisissä niin silloin on mielestäni ok. Ei meilläkään kummit muistaneet paitsi joulu ja synttäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko liittää lasta omaan uskoontoonsa kun voisi sen antaa sitten aikanaan valita ihan itse uskontonsa.

Uskonnottomat vanhemmat ovat kaikkein viisaampia kun ei tämmöistä lapsen pakko kirkkoon liittämistä harjoita.  

Vierailija
24/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset alkako joksikin lahja-automaateiksi. Opetatte samalla lapsille ihan vääriä arvoja.

Jos ei halua olla kummilapsen vanhempiin enää tekemisissä niin silloin on mielestäni ok. Ei meilläkään kummit muistaneet paitsi joulu ja synttäri.

Mitäs muuta vielä olisi pitänyt muistaa 😲

Vierailija
25/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä kummiudesta on tehty nykypäivänä niin vaikeaa?

Kummille riittää lapsen muistaminen merkkipäivänä. Ei meidän aikanakaan muuta tehty 20 vuotta sitten.

26/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai muistettiin vain joulu ja synttärit? Olisiko pitänyt ostaa lahjoja kerran kuussa, vai mikä oli pointti?

Joskus kannattaa olla ihan vaan kiitollinen saaduista asioista eikä vinkua lisää.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
27/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin synttärilahjat kun synttärijuhlat lopetettiin lapsen 10 v. juhlaan

Joululahjat lopetin kun ei löytynyt sopivaa aikaa niiden vastaanottamiseen. Viimeisen lahjan antaminen sovitiin äidin työmatkan varrelle. Ymmärsin, että lahjoilleni ei ollut enää tarvetta. Muuta yhteyttä on kyllä satunnaisesti pidetty.

Vierailija
28/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi jo lailla kieltää ettei lasta liitetä mihinkään uskontokuntaan kunnes hän on täysivaltainen itse siitä päättämään. 

Vierailija
29/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin synttärilahjat kun synttärijuhlat lopetettiin lapsen 10 v. juhlaan

Joululahjat lopetin kun ei löytynyt sopivaa aikaa niiden vastaanottamiseen. Viimeisen lahjan antaminen sovitiin äidin työmatkan varrelle. Ymmärsin, että lahjoilleni ei ollut enää tarvetta. Muuta yhteyttä on kyllä satunnaisesti pidetty.

Olisit lopettanut lahjat heti jo ennen kuin aloitkaan siihen hommaan. 

Vierailija
30/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä en olisi missään tekemisissä kenekään kanssa jonka oven taakse pitää jättää lahjoja eikä halua edes tavata, siis edes sen vertaa että ottaisi lahjan henkilökohtaisesti vastaan ja kiittäisi. Mä en ikinä alistuisi tollaiseen kohteluun. Mä en ikinä alistuisi hiippailemaan jossakin oven takana lahjojen kanssa. Miksi sä suostut tollaseen? Miksi sä viet lahjoja ihmisille jotka ei edes halua tavata sua? Ei kuulosta siltä että nämä ihmiset olis ansainneet mitään lahjoja. Siis eikö se lapsikaan halua tavata sua?

Laita välit poikki, heti. Ja lopeta toi lahjojen vieminen. Jos sä käyttäydyt kuin kynnysmatto, sua kohdellaan kuin kynnysmattoa. Eiköhän sun kummisopimus ole rauennut jo aikoja sitten.

Onko siellä kummilapsen kotona kaikki kunnossa? Ovatko kaikki terveitä, onko jollakin perheenjäsenellä vaikea  päihdeongelma, Tapahtuuko perheessä pahoinpitelyä, ilmeneekö omituista käytöstä? Onko heille tulossa avioero? Sellaiset seikat voisivat selittää miksi Ap:tä ei kutsuta sisään, kun hän vie lahjoja. Niissä tilanteissa ihmiset yrittävät viimeiseen asti salata perheen tilanteen ulkopuolisilta.

Vierailija
31/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko liittää lasta omaan uskoontoonsa kun voisi sen antaa sitten aikanaan valita ihan itse uskontonsa.

Uskonnottomat vanhemmat ovat kaikkein viisaampia kun ei tämmöistä lapsen pakko kirkkoon liittämistä harjoita.  

Monet tekevät näin. Mutta lapsi ei silti kasva tyhjiössä. Yleensä lapsi saa paljon vaikutteita vanhemmiltaan ja ympäristöstä, vaikkapa sitten politiikan tai ruokavalion suhteen. Miten vanhemmat suhtautuvat kanssaihmisiin? Lapsi näkee ja oppii. Monissa maailman maissa pidettäisiin kummallisena ihmistä, joka ei kuulu mihinkään uskontokuntaan.

Vierailija
32/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatio. Kysyisin, et mikäs nyt on homman nimi. 

Vierailija
33/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot ovat instituutioita, joihin liittyy tapoja. Kaste ja rippi on sakramentteja. Lapsi otetaan kasteessa seurakunnan jäseneksi, ja konfirmaatiossa jäsenyys vahvistetaan.

On se aika kummallista jos lapset eivät opi mitään vanhempiensa uskonnosta.

Olisi aika köyhää aloittaa nollasta aikuisena.

Uskonnot ovat tietenkin satua, mutta ne vastaavat johonkin yleisinhimilliseen tarpeeseen.

En ole uskovainen, mutta olen kirkon jäsen. Olen iloinen että olen oppinut rukoilemaan. Olen käynyt pyhäkoulua ja rippikoulun ja ulkomailla käyn mielelläni kirkoissa.

Vierailija
34/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ilmoittaa, sen kun lopetat ostamasta lahjoja vaan. Itsestäni tuntuu lähinnä kiusalliselta vastaanottaa kummin "pakkolahjat", kun ei muuten olla tekemisissä.

Vierailija
35/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ilmoittaa, sen kun lopetat ostamasta lahjoja vaan. Itsestäni tuntuu lähinnä kiusalliselta vastaanottaa kummin "pakkolahjat", kun ei muuten olla tekemisissä.

Ne lahjathan ovat lapselle, ei sinulle tai sinua varten.

Vierailija
36/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levy jäädytettyä kusta postiluukusta tänä jouluna 🎁🎄

Vierailija
37/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä kummiudesta on tehty nykypäivänä niin vaikeaa?

Kummille riittää lapsen muistaminen merkkipäivänä. Ei meidän aikanakaan muuta tehty 20 vuotta sitten.

Ei se kummius olekaan sen kummempaa. Tuntuu oudolle ja hieman pahalle tehdä näitä muistamisia kaksi kertaa vuodessa synttärit ja joulu, kun toisesta suunnasta ei kuulu yhtään mitään. Itselleni kävi niin, että entinen ystävä ja kummin vanhempi lakkasi pitämästä yhteyttä. Lopulta aloin itsekkin unohtaa muistamiset, kun ei oltu vuosiin nähty.

Itse pidän omien lasten kummeihin yhteyttä, kutsun kylään vien myös itse joululahjan, tehdään lapsen kanssa kortti ym.

Vierailija
38/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkani teki uskontotunnilla ryhmätöitä ja sivukorvalla kuulin parin oppilaan keskustelun. Toinen oppilas valisti toista, että kannattaa olla kummeja, koska niiltä saa lahjoja. Ja kannattaa pitää rippijuhlat, kun isovelikin sai kummiltaan satasen. Tämä nelosluokkalaisen suusta. En voinut olla toteamatta, että jos tuo on käsityksesi kummin tehtävästä, niin olet kyllä aika hakoteillä.

Vierailija
39/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tähän tilanteeseen on päädytty? En itse pyytäisi kummiksi, kuin sellaisia läheisiä joiden kanssa haluan olla tekemisissä.

Vierailija
40/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokkani teki uskontotunnilla ryhmätöitä ja sivukorvalla kuulin parin oppilaan keskustelun. Toinen oppilas valisti toista, että kannattaa olla kummeja, koska niiltä saa lahjoja. Ja kannattaa pitää rippijuhlat, kun isovelikin sai kummiltaan satasen. Tämä nelosluokkalaisen suusta. En voinut olla toteamatta, että jos tuo on käsityksesi kummin tehtävästä, niin olet kyllä aika hakoteillä.

Mikä se tehtävä sinun mielestä on? Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsi. Se ei kuulu kummille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi