Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaa mitä saadaan joululahjaksi upporikkaalta anopilta?

Vierailija
22.12.2022 |

Puoliks Pandan suklaarasia.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu? Itse laitan rahahanat kiinni siinä vaiheessa, kun toinen alkaa pitää rahojani ominaan ja ajattelee niiden kuuluvan itselleen. Se on minulle merkki siitä, että avustaminen on mennyt liian pitkälle. Lasten kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut, mutta lähisuvussa on tällainen perhe sekä minun että mieheni sukulaisisa. Emmekä edes ole juurikaan rikkaampia kuin hekään, mutta olemme käyttäneet rahaa järkevästi, minkä ansiosta tulemme hyvin toimeen.

Tämä.

Jos saajalla on vähänkään sellaista ajatusta että "tuo on rikas mutta antoi noin vähäisen lahjan", hänen ei kuuluisi saada sitä Pandan suklaalevyäkään.

Vasta kun olen 100% varma ettei saaja haikaile rahojeni perään, voin harkita omasta tahdostani ilahduttamista jollain vähän isommalla lahjalla.

Vierailija
62/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun miehellä ole varallisuutta, sitä on kerrytetty hänen siskolleen. Ap.

Miehesi ei nyt ole rehellinen. Taitavat pitää sinua onnenonkijana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö anoppisi sinut elättää? Jos vaikka menisit itse töihin?

Vierailija
64/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ap tienaisi itse rahansa?

Taas on ollut vuosi aikaa säästää kaikkea kivaa varten, tai alkaa kouluttautumaan uuteen ammattiin jossa tienaa paremmin.

Mutta yhä odotellaan että koska anopin rahat kilahtavat miehelle ja sitä kautta ap:lle.

Vierailija
65/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuiset lahjoja tarvitse,joulu on lasten juhla.

Eikä anopin rahat sulle kuulu,saa tehdä niillä mitä haluaa.

On se yhtä lailla aikuistenkin juhla mutta aikuiset eivät tarvitse lahjoja kun on varaa ostaa itselleen mitä haluaa. Lapset vain tarvii lahjoja, jotain mitä on toivonut.

Minä en ole koskaan anopin varallisuudesta ollut kiinnostunut. Mieheni kun sai perinnön niin en ole siitä hyötynyt mitenkään enkä olisi edes suostunut. Eipä tule kenelläkään mitään sanomista että olisin jostain minulle kuulumattomasta hyötynyt. 

Vierailija
66/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan oikeasti ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka laskevat mitä saavat kuin miettisivät mitä itse kykenevät antamaan? Osaako edes kiittää siitä suklaarasiasta? Usein kun se into antaa paljoudestaan voi olla ihan kiinni saamastaan palautteesta. Joten kokeile, milllainen vaikutus on sanalla kiitos ja vaikkapa ystävällisillää joulun toivotuksilla. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudellaan.

Vierailija
67/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sisko omalla työllään kerryttänyt varallisuutensa. Mies on todennäköisesti saanut oman osansa, mutta se on haihtunut ilmaan, kun on pitänyt hankkia kaikenlaista mukavaa. Tämä on oma kokemuksesi veljistäni. Toinen on tehnyt kovasti töitä ja avustanut toista veljeäni maksamalla esimerkiksi tämän lainoja. Luulisi, että veli arvostaisi toisen veljen apua, mutta käytännössä asia on päinvastoin. Hän ja etenkin hänen vaimonsa kokevat, että ovat saaneet vähemmän kuin toinen veli. Tosiasiassa asia on ollut juuri päinvastoin. Jo nuorena veljeni rahan tarve oli pohjaton. Kaikki mitä oli meni saman tien.

Vierailija
68/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaarasia pariskunnalle on ihan sopiva lahja. Turha niitä suklaita järjettömästi anopin on teille rahdata kun olette varmaan itsekin niitä hankkineet, juurikin täällä valitetaan myös siitä, että mummo ostaa liikaa karkkeja lapsille.

Mitä muuten itse annoitte anopille joululahjaksi ?

Vierailija
69/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille ei voi mitään mitenkä siellä puolison suvussa jaetaan eikä se sinulle kuulu. Vain jos se miestäsi vaivaa niin hän voi koittaa antaa kritiikkiä omalle suvulleen eri arvoisesta kohtelusta. 

Vierailija
70/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sisko omalla työllään kerryttänyt varallisuutensa. Mies on todennäköisesti saanut oman osansa, mutta se on haihtunut ilmaan, kun on pitänyt hankkia kaikenlaista mukavaa. Tämä on oma kokemuksesi veljistäni. Toinen on tehnyt kovasti töitä ja avustanut toista veljeäni maksamalla esimerkiksi tämän lainoja. Luulisi, että veli arvostaisi toisen veljen apua, mutta käytännössä asia on päinvastoin. Hän ja etenkin hänen vaimonsa kokevat, että ovat saaneet vähemmän kuin toinen veli. Tosiasiassa asia on ollut juuri päinvastoin. Jo nuorena veljeni rahan tarve oli pohjaton. Kaikki mitä oli meni saman tien.

Mielestäni on reilua antaa kaikille saman verran jos jakamaan alkaa. Samantekevää sitten kuka laittaa sen mihinkä tarkoitukseen. Voi ne mennä sillä kerryttäjälläkin loppujen lopuksi ihan taivaan tuuliin kuten suvussani olen nähnyt. Ei kenenkään elämästä tiedä millaisena se pysyy, se voi muuttua hetkessä jonkun suuren vastoinkäymisen myötä. 

Vierailija
71/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Js jos sisko on nainut tasoisensa varakkaan puolison. Ap: n mies nainut nätin taviksen , kädestä suuhun eläneen.

Silloin tietysti järkevä suojaakin omaisuutensa, sehän voi olla vaikka suvun yrityksessä tms.

Vierailija
72/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä heittäsin sen roskiin pahaa mieltä tuomasta.

Ei mitään roskiin.

Annetaan hyvän kiertää ja viedän joulun jälkeen töihin kahvipöytään. Niin muutkin tekee.

Työpaikalle vaan.

Ainakin meidän kahvihuoneessa pöydältä syödään kaikki, ihan kaikki. Suklaa menee nopeasti

Vierailija
73/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä hän saa teiltä? 

Vierailija
74/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso perintö odottaa se päivä.....

Vierailija
75/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä hän saa teiltä? 

Hyvä kysymys

Vierailija
76/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso perintö odottaa se päivä.....

Entäs jos päättää ketjuilla, ja pyytää testamentissaan muuttamaan omaisuuden rahaksi, jolla toimitetaan yksi suklaarasia viikossa seuraavan 50v ajan., heh!

Vierailija
77/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tosi pihejä.

Vierailija
78/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

phyh eihän tuossa mitään jos aikuiset ei toisiaan lahjo. Mutta meillä ei isä muista omaa lastaan lahjoin kun rahat menee omiin hankintoihin ja naisystävän lahjoihin. Lapsi tuntee olevansa toisessa kodissaan joku toisen luokan kansalainen :'(

Vierailija
79/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hyvä. Ei mitään turhaa krääsää.

Vierailija
80/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että kalliit lahjat menee suosikkilapselle. Ap.

Kuinka sun perheessä lahjat jaetaan?  Mene sinne valittamaan. Sisaruksesi tainnut viedä sulta sen paremman osan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi